quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 00:05 schreef DuchessX het volgende:
En hoe zijn je ervaringen ermee? Gebruik je het vaak? Maak je standaardbrood of kan je er ook broodjes of suikerbrood o.i.d. in maken? smaakt het brood lekker?
quote:En zit er ook zo'n timer op die ervoor zorgt dat er verse boterhammetjes zijn als je smorgens je bed uit komt??
Op zaterdag 14 juni 2003 00:07 schreef Tijn het volgende:
Mn moeder heeft er een en die is er aardig creatief mee. Brood is heerlijk en je kunt alles bakken wat je wil. Gewoon een kwestie van de juiste ingrediënten erin doenWit, bruin, rozijnen, zelfs eigen pizzabodems zijn geen probleem
quote:Die zullen best bestaan, of die van mn moeder dat ook heeft weet ik niet. Kan ik dr wel eens vragen
Op zaterdag 14 juni 2003 00:08 schreef DuchessX het volgende:[..]
En zit er ook zo'n timer op die ervoor zorgt dat er verse boterhammetjes zijn als je smorgens je bed uit komt??
Helaas ben ik een enorme kluns dus dat zou op een fiasco uitlopen.
Zelf vind ik het wel lekker brood maar het is wel zwaarder dan brood bij de bakker.
Als ik brood van de bakker eet kan ik een 3-4 sneden opkrijgen, bij zelfgebakken brood maar 1 of 2
quote:En dit, voor een totaalprijs van 107 euro.
Automatische broodbakmachine. Kneedkuip met deksel, elektronische display, bakvorm met antiaanbaklaag. Kneedt en bakt alle soorten brood: volkoren, wit, met noten, melkbrood, zelfs pizzadeeg, tot ongeveer 900 g. Tot 13 uur van te voren programmeerbaar. Een heerlijke broodgeur in huis, geweldige smaak. 600 Watt, afmetingen 44 x 30 x 31 cm. Kleur: wit Geleverd met 13 recepten Gewicht: 6.8 kg
quote:ja, ik heb een wasmachine leeggehaald, een ouwe debiele gepensioneerde bakker er in getrapt!
En hoe zijn je ervaringen ermee? Gebruik je het vaak? Maak je standaardbrood of kan je er ook broodjes of suikerbrood o.i.d. in maken? smaakt het brood lekker?
toen meel en andere ingredienten in het vakje van de wasverzachter gedaan...
eieren in het vakje waar anders de waspoeder in moet gepleurd
kookwasprogramma aangezet......
en nog geen brood!!!
die dingen werken dus niet!!!!!!!!!
Je kan er iig een timer opzetten(op die van ons dan) zodat je brood 's ochtends vers warm is... En je kan er lekkere dingen mee bakken... Pizza deeg is idd geen probleem... Anijsbrood
Nog bijna iedere dag bakt mijn moeder enthousiast. En het is echt lekker. Ik heb ook eens een poging gewaagd.... ook suikerbrood. Het was wat zacht. Zal ongetwijfeld aan het wat lastige recept liggen
(je moet heel erg op hoeveelheden letten, zorg er dus voor dat je een zeer nauwkeurige weegschaal hebt cq aanschaft)
Ja je kan er van alles mee maken........ wij kregen er zo'n boekje bij met allerlei recepten. Brioche, eierbrood, maisbrood, zuurdesem, jagersbrood, allisonbrood, vruchtenbrood, zuider kruidenbrood, brood met bananen en noten, suikerbrood en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar je kan met van alles experimenter..... zo heb ik al olijfbrood en brood met gedroogde tomaten voorgeschoteld gekregen.
Wij hebben een Inventum trouwens.... niet zo groot, maar wij zijn ook maar met z'n 4en.
Ik stond er eerst beetje raar tegenover....... 't leek me zo ouderwets ofzo. Maar de geur als je 's ochtends beneden komt, terwijl die nacht (timer) een brood heeft liggen bakken......... !
Een aanrader!
quote:Goed idee!
Op zaterdag 14 juni 2003 00:09 schreef NightH4wk het volgende:
Als we nou die broodbakmachines gaan exporteren naar Afrika kan iedereen brood bakken.
Iemand een echte deegkneder en oven nodig?
Je kan ook een trailer kopen en daar een bakker met mobiele bakkerij inzetten, denk alleen dat de buren het minder vinden.
quote:Goed voor de lijn dus
Op zaterdag 14 juni 2003 00:08 schreef Zjappa het volgende:
Wij hebben dat.
We maken er enkel standaardbrood mee maar andere broden moet ook wel lukken.Zelf vind ik het wel lekker brood maar het is wel zwaarder dan brood bij de bakker.
Als ik brood van de bakker eet kan ik een 3-4 sneden opkrijgen, bij zelfgebakken brood maar 1 of 2
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 00:09 schreef Tijn het volgende:
Tis trouwens wel even oefenen in het begin met de hoeveelheden. Soms was het te nat en anders juist te droog, maar na een tijdje heb je de feeling in je handen en bak je de sterren van de hemel
quote:Hoe vaak moet ik nou hier nog de url naar www.rtlshop.nl spammen!
Op zaterdag 14 juni 2003 00:27 schreef DuchessX het volgende:[..]
dat wil ik ooooook!
quote:Misschien moet je de gebruiksaanwijzing nog eens goed lezen
Op zaterdag 14 juni 2003 00:10 schreef laffer het volgende:[..]
ja, ik heb een wasmachine leeggehaald, een ouwe debiele gepensioneerde bakker er in getrapt!
toen meel en andere ingredienten in het vakje van de wasverzachter gedaan...
eieren in het vakje waar anders de waspoeder in moet gepleurd
kookwasprogramma aangezet......
en nog geen brood!!!
die dingen werken dus niet!!!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 14-06-2003 00:30]
quote:dus?
Op zaterdag 14 juni 2003 00:20 schreef D.Rose het volgende:
Hoeveel tijd ben je kwijt aan voorbereiding?
Ja, we hebben er een staan. Eens per twee weken, als we er zin in hebben, wordt het ding uit de kast gehaald. Erg lekker brood ja, al is het gewone wit wel erg saai..
Morgenvroeg meergranen met gemengde nootjes..
quote:Valt wel mee..... kwestie van fftjes afwegen. Maar voorbereiding is dan ook wel het enige wat er is.....! Dan hoef je niets meer te doen. Behalve ff machine aanzetten. :d
Op zaterdag 14 juni 2003 00:28 schreef D.Rose het volgende:[..]
dus?
quote:Al met al moet het dus binnen 5 min wel lukken dus
Op zaterdag 14 juni 2003 00:32 schreef Staessy het volgende:[..]
Valt wel mee..... kwestie van fftjes afwegen. Maar voorbereiding is dan ook wel het enige wat er is.....! Dan hoef je niets meer te doen. Behalve ff machine aanzetten. :d
quote:mja als je beetje bij de hand hebt staan. Bij een simpel wit brood: bloem, gist, zout, suiker en margerine afwegen. en water erbij.
Op zaterdag 14 juni 2003 00:35 schreef D.Rose het volgende:[..]
Al met al moet het dus binnen 5 min wel lukken dus
[Dit bericht is gewijzigd door Staessy op 14-06-2003 00:54]
quote:Met zo'n ding valt het mee, je moet eigenlijk alleen de goeie ingredieënten kopen en de juiste hoeveelheden in het apparaat gooien. Een kwestie van proberen, maar er zijn ook wel wat boeken waar tips in staan. Vervolgens doet het apparaat de rest
Op zaterdag 14 juni 2003 00:28 schreef static het volgende:
Hoe moeilijk is het maken van een brood?
quote:en ik maar denken dat dit een onzin topic was!
Op zaterdag 14 juni 2003 01:19 schreef Tijn het volgende:[..]
Met zo'n ding valt het mee, je moet eigenlijk alleen de goeie ingredieënten kopen en de juiste hoeveelheden in het apparaat gooien. Een kwestie van proberen, maar er zijn ook wel wat boeken waar tips in staan. Vervolgens doet het apparaat de rest
quote:Jup, zeker weten!
Op zaterdag 14 juni 2003 01:22 schreef laffer het volgende:[..]
en ik maar denken dat dit een onzin topic was!
het bestaat dus echt?
Hij kneedt alle ingrediënten, laat het bakken, rijzen, weet ik veel wat allemaal en uiteindelijk zegt 'ie *ping* en heb je een vers brood
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 01:22 schreef laffer het volgende:[..]
en ik maar denken dat dit een onzin topic was!
het bestaat dus echt?
quote:ik geloof er nog geen moer van eigenlijk!
Op zaterdag 14 juni 2003 01:23 schreef Tijn het volgende:[..]
Jup, zeker weten!
Hij kneedt alle ingrediënten, laat het bakken, rijzen, weet ik veel wat allemaal en uiteindelijk zegt 'ie *ping* en heb je een vers brood
maar misschien?? toch wel??
ik weet het echt niet hoor!
quote:nu weet ik het zeker, nix van waar dus!!
Op zaterdag 14 juni 2003 01:23 schreef DuchessX het volgende:[..]
quote:Ik denk dat Tijn wel gelijk heeft want wat is anders het voordeel van zo'n machine.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:26 schreef laffer het volgende:[..]
ik geloof er nog geen moer van eigenlijk!
maar misschien??
toch wel??
ik weet het echt niet hoor!
quote:klik
Op zaterdag 14 juni 2003 01:26 schreef laffer het volgende:[..]
ik geloof er nog geen moer van eigenlijk!
quote:* Steijn wil er een met USB 2.0 of Firewire aansluiting, is dat er ook?
Op zaterdag 14 juni 2003 01:29 schreef Tijn het volgende:[..]
quote:maar hoe maak je daar dan een pizzabodem in
ik koop mijn brood gewoon, ga een beetje moeilijk doen, zeg
quote:het verbaast me, maar het klinkt zo ongelooflijk!
quote:Ja het lijkt wel een nieuwe trend zo'n machine, straks gaat iedereen nog z'n eigen graan verbouwen.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:34 schreef milagro het volgende:[..]
maar hoe maak je daar dan een pizzabodem in
of is het apparaat alleen om te mixen en knedenik koop mijn brood gewoon, ga een beetje moeilijk doen, zeg
quote:Hij kan het compleet afbakken, maar dan krijg je idd altijd een broodvorm. Als je een pizzabodem hebt moet je 'em idd alleen laten mixen en kneden, dan haal je 'em eruit en bak je de boel af in de oven
of is het apparaat alleen om te mixen en kneden
quote:Die dingen zijn echt al jaren op de markt hoor
Op zaterdag 14 juni 2003 01:35 schreef Steijn het volgende:[..]
Ja het lijkt wel een nieuwe trend zo'n machine, straks gaat iedereen nog z'n eigen graan verbouwen.
quote:jij kan er ook geen chocola van maken??
of is het apparaat alleen om te mixen en knedenik koop mijn brood gewoon, ga een beetje moeilijk doen, zeg
quote:Ja dat weet ik, maar de laatste merk ik dat er opeens veel meer belangstelling is voor zo'n machine, maar misschien ligt dat aan mijn kennissenkring.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:36 schreef Tijn het volgende:[..]
Die dingen zijn echt al jaren op de markt hoor
quote:100%
Op zaterdag 14 juni 2003 01:36 schreef laffer het volgende:
Volgens mij worden we toch een beetje in de zeik genomen!!
quote:Je gelooft wel dat we op de maan zijn geweest, maar automatisch broodbakken gaat er niet in?
Op zaterdag 14 juni 2003 01:36 schreef laffer het volgende:[..]
jij kan er ook geen chocola van maken??
volgens mij worden we toch een beetje in de zeik genomen!!
quote:Ja of die PC waar ie nu mee zit te Fok!ken
Op zaterdag 14 juni 2003 01:38 schreef Tijn het volgende:[..]
Je gelooft wel dat we op de maan zijn geweest, maar automatisch broodbakken gaat er niet in?
quote:Jij bent liev
Op zaterdag 14 juni 2003 01:28 schreef laffer het volgende:[..]
nu weet ik het zeker, nix van waar dus!!
![]()
quote:Alleen al de geur van vers brood als je uit je bedje komt is voor mij een argument om zo'n ding aan te schaffen
quote:nee, ik ken ze wel, maar ik vind het onzin
Op zaterdag 14 juni 2003 01:36 schreef laffer het volgende:[..]
jij kan er ook geen chocola van maken??
volgens mij worden we toch een beetje in de zeik genomen!!
ik koop mijn brood gewoon
net als koekjes
geen zin an om in de keuken te mutsen, gewoon koken 7 dagen per week is meer dan genoeg
quote:Smeert ie je boterham dan ook gelijk.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:41 schreef twexx het volgende:
Je kan er ook jam in maken (ja het is echt waar)
quote:Als je dan wakker bent, wilt je het er ook graag kunnen uithalen.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:40 schreef DuchessX het volgende:
Alleen al de geur van vers brood als je uit je bedje komt is voor mij een argument om zo'n ding aan te schaffen
quote:Juist voor mensen die niet de rompslomp willen, maar wel vers brood is het ideaal. Je pleurt gewoon alles erin, ff wachten en klaar.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:41 schreef milagro het volgende:[..]
geen zin an om in de keuken te mutsen
quote:vandaar ook zo'n machine, je gooit de ingredienten er in en klaar ben je (na het wachten natuurlijk).
geen zin an om in de keuken te mutsen, gewoon koken 7 dagen per week is meer dan genoeg
quote:Nee daar heb je nou een man voor nodig
Op zaterdag 14 juni 2003 01:42 schreef Steijn het volgende:[..]
Smeert ie je boterham dan ook gelijk.
quote:Bij mij thuis is het altijd zelf service.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:44 schreef twexx het volgende:[..]
Nee daar heb je nou een man voor nodig
quote:Het geeft dus totaal niet het gevoel dat je het ZELF gedaan hebt..dat is toch de bedoeling lijkt me..
Op zaterdag 14 juni 2003 01:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Juist voor mensen die niet de rompslomp willen, maar wel vers brood is het ideaal. Je pleurt gewoon alles erin, ff wachten en klaar.
Vers brood haal ik gewoon bij de bakker
quote:Nee, het gaat niet om het gevoel, het gaat vooral om de geur en de smaak
Op zaterdag 14 juni 2003 01:45 schreef milagro het volgende:[..]
Het geeft dus totaal niet het gevoel dat je het ZELF gedaan hebt..dat is toch de bedoeling lijkt me..
Vers brood haal ik gewoon bij de bakker
Tuurlijk is er niks mis met brood van de bakker, maar tis weer 'es wat anders. Magoed, het moet niet ofzo
maar eh... kost nou zo`n broodmachine??
quote:80 euro, bij de Kijkshop. Zie de link.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:47 schreef laffer het volgende:maar eh... kost nou zo`n broodmachine??
Het enige dat mij verbaasde was dat het toch aardig lang duurt voordat een brood klaar is, een volkorenbrood met knapperige korst duurt bv. ruim 4,5 uur.
Maar het is perfect, geweldig gewoon!
quote:morgen meteen kopen!!
Op zaterdag 14 juni 2003 01:48 schreef Tijn het volgende:[..]
80 euro, bij de Kijkshop. Zie de link.
quote:1: jaaa die heb ik...
1: titel:
2: En hoe zijn je ervaringen ermee?
3: Gebruik je het vaak?
4: Maak je standaardbrood of kan je er ook broodjes of suikerbrood o.i.d. in maken?
5: smaakt het brood lekker?
quote:2e hands zijn ze stukken goedkoper, er zijn altijd mensen die er een kopen en dan toch niet zo vaak gebruiken (voorgesneden brood komt er niet uit namelijk) waarna dat ding ergens staat te verstoffen.
Op zaterdag 14 juni 2003 01:50 schreef laffer het volgende:[..]
morgen meteen kopen!!
quote:ik ga morgen naar de zwartemarkt in beverwijk, ik hoop em daar te vinden!
Op zaterdag 14 juni 2003 01:53 schreef Nyame het volgende:[..]
2e hands zijn ze stukken goedkoper, er zijn altijd mensen die er een kopen en dan toch niet zo vaak gebruiken (voorgesneden brood komt er niet uit namelijk) waarna dat ding ergens staat te verstoffen.
Heb de mijne voor 15 euro overgenomen, was nog echt zo goed als nieuw! (was een kado waar de man zijn vrouw niet blij mee maakte)
quote:Succes
Op zaterdag 14 juni 2003 02:05 schreef laffer het volgende:[..]
ik ga morgen naar de zwartemarkt in beverwijk, ik hoop em daar te vinden!
quote:ik wil echt die broodbakmachine hebben!!!
Op zaterdag 14 juni 2003 02:07 schreef Steijn het volgende:[..]
Succes
quote:In de winkel is dat ding goedkoper !!
Op zaterdag 14 juni 2003 00:28 schreef MarkzMan_X het volgende:Hoe vaak moet ik nou hier nog de url naar www.rtlshop.nl spammen!
Koop dat kreng dan!![]()
quote:Ja ze kennen we er nog wel één van! Wilt u nou ook wel eens weten wie wat doet thuis blalblablabla
nee, ik ken ze wel, maar ik vind het onzin
als je brood zelf wilt bakken, doe het dan ECHT zelfik koop mijn brood gewoon
net als koekjes
ontopic:
Wij hebben er ook 1, en het brood is erg lekker! Maar bij ons is het binneste niet echt stevig.. tenminste daar komen zo scheuren in, als je iets niet al te voorzichtig uitsmeert!
Waar halen jullie overigens meel, gist e.d.? Bij een molen of gewoon bij de AH?
quote:De Molen!!! Dat smaakt zoveel beter...
Op zaterdag 14 juni 2003 11:38 schreef TearSong het volgende:Waar halen jullie overigens meel, gist e.d.? Bij een molen of gewoon bij de AH?
quote:Gaat prima.
Op woensdag 20 augustus 2003 18:22 schreef gooddaddy het volgende:
Hoe snijden jullie dit brood. Gewoon met een broodmes? Gaat dat goed?
quote:Ik heb een snijmachine gekocht op Ebay. Ding is zo groot als een pak printerpapier.
Op woensdag 20 augustus 2003 18:22 schreef gooddaddy het volgende:
Hoe snijden jullie dit brood. Gewoon met een broodmes? Gaat dat goed?
In de winter bak ik graag zo af en toe een speculaasbrood. Tijdens het eten koken het brood vast even voorbereiden en tegen koffietijd loopt het water in je mond, zo lekker ruikt dat alleen al
Notenbrood is ook errug lekker, en met gedroogde tropische vruchten ( zo'n zak met noten (ongezouten, hele kilo bij de groothandel) en gedroogde plakjes banaan enzo) en tutti frutti ook.
Voor de liefhebbers heb ik een leuk word-docje met recepten, mail naar ekenid@zonnet.nl
quote:Ik doe het niet omdat het goedkoop is maar omdat het leuk is, en het verrukkelijk lekker ruikt!!
Op donderdag 21 augustus 2003 08:33 schreef Koningin het volgende:
Bespaar je er ook geld mee? Ik bedoel is het goedkoper dan brood kopen? De ingredienten zullen toch ook niet goedkoop zijn.....
En het ligt eraan waar je je spullen haalt.
Bij de groothandel of bij de molen is redelijk goedkoop, maar als je een kant en klare broodmix koopt, voor dat geld heb je ook al een heel brood bij AH geloof ik.
quote:Die hebben wij ook maar wij hebben hem cadeau gekregen.
Op zaterdag 14 juni 2003 00:09 schreef MarkzMan_X het volgende:
[afbeelding]
[..]En dit, voor een totaalprijs van 107 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |