In zo'n pak noodles zitten dus noodles ( ) en twee zakjes, 1 met kruiden, 1 met olie. En echt elke, elke keer heb ik problemen met het oliezakje.
Dat pakje olie is heel klein en is gemaakt van taai plastic.
En dan komt het probleem: Hoe maak je in godsnaam zo'n oliezakje open zonder dat je in het proces olie over je vingers heen krijgt??? Bijkomende moeilijkheid is namelijk het deponeren van de olie op de noodles. Dan moet je oliezakje uitknijpen boven de noodles om zo al het olie eruit te krijgen. En dan krijg ik die vettige teringzooi over mijn fikken!!
Hier kan ik zo pissig om worden!! Er zit al zo weinig olie in zo'n pakje en ik moet ook nog een keer de hele tijd mijn handen wassen ]:|
Heeft iemand tips hoe ik zo'n oliezakje efficient zonder te morsen (en vooral niet op m'n fikken) open krijg (edit: en dat ding fatsoenlijk kan uitknijpen)??
Misanthroopia
graag ontopic blijven
[Dit bericht is gewijzigd door Misanthroopia op 13-06-2003 16:10]
quote:Mocht dat niet werken dan inderdaad gewoon een schaar.
Op vrijdag 13 juni 2003 16:07 schreef Frasier het volgende:
Kettingzaag.
quote:ja duh
Op vrijdag 13 juni 2003 16:07 schreef RedWind het volgende:
Ehhhhm, schaar???
Maar hoe krijg ik de olie uit het zakje?
Houd het nog dichte zakje boven de noodles, pak met de andere hand de schaar, en knip een hoekje uit de onderkant, leg de schaar weg en knijp het zakje uit. Zo is zonder de handen vies te maken de olie toch uit het zakje op de noodles beland.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 16:10 schreef Buurmannetje het volgende:
Klein puntje uit een hoek knippen en dan het zakje langzaam oprollen, werkt perfect...
quote:Kijk, hier kan ik wat mee! Mijn dank is groot!
Benodigdheden: 1 schaar, noodles
Houd het nog dichte zakje boven de noodles, pak met de andere hand de schaar, en knip een hoekje uit de onderkant, leg de schaar weg en knijp het zakje uit. Zo is zonder de handen vies te maken de olie toch uit het zakje op de noodles beland.
* Droomt van een bakje Noodles zonder vettige vingers
quote:Het is DE olie.
Op vrijdag 13 juni 2003 16:05 schreef Misanthroopia het volgende:
om zo al het olie eruit te krijgen.
En misschien kun je het zakje open knippen ??
Meestal tief ik die meegeleverde meuk gewoon weg en gooi ik er wat Bertolli Extra Vierge overheen
quote:Hmmzies... intressante optie. Gebruik je de kruiden wel? Zo niet, welke dan?
Geplaatst door Pikkebaas op vrijdag 13 juni 2003 21:13quote:
--------------------------------------------------------------------------------
(..)
--------------------------------------------------------------------------------Het is DE olie.
En misschien kun je het zakje open knippen ??Meestal tief ik die meegeleverde meuk gewoon weg en gooi ik er wat Bertolli Extra Vierge overheen
quote:Das niet alleen het probleem. Beter lezen aub.
Op vrijdag 13 juni 2003 21:15 schreef DuchessX het volgende:
Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat je dat zakje met een schaar heel makkelijk open kunt krijgen?![]()
Je bent niet trui. Vaker oefenen, eerst voorzichtig en langzaam bij de kartelrand scheuren en dan rustig in een lijn openscheuren. Uitknijpen is niet nodig, meestal is het geheel al veels te zout, dus van die paar druppels die achterblijven moet je je niet druk maken. Zo worden je vingers ook niet vet.
Is het vet al samengeklonterd, eerst even het zakje 'masseren' zodat het los komt en dan pas open maken.
Als er geen kartelrandje is om te scheuren, dan heb je gewoon een schaar nodig om de rand even in te knippen.
Gr.
The Instant Noodle Master.
quote:Gadverdamme. Derderangs olijfolie over je oosterse noodles, hoe haal je het in je hoofd. In dat zakje zit als het goed is sesamolie, dat is ook het enige wat er bij past. Maar bij Unox weet je het nooit, ik raad je dan ook aan om eens een toko in te duiken en bijvoorbeeld de japanse ramen-noodles van Nissin te kopen, is ook nog eens letterlijk meer waar voor je geld.
Op vrijdag 13 juni 2003 21:13 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Het is DE olie.
En misschien kun je het zakje open knippen ??
Meestal tief ik die meegeleverde meuk gewoon weg en gooi ik er wat Bertolli Extra Vierge overheen
quote:Kijk, die weet waar ie over praat!
Op donderdag 19 juni 2003 15:45 schreef BTM het volgende:[..]
Gadverdamme. Derderangs olijfolie over je oosterse noodles, hoe haal je het in je hoofd. In dat zakje zit als het goed is sesamolie, dat is ook het enige wat er bij past. Maar bij Unox weet je het nooit, ik raad je dan ook aan om eens een toko in te duiken en bijvoorbeeld de japanse ramen-noodles van Nissin te kopen, is ook nog eens letterlijk meer waar voor je geld.
Nissin ramen-noodles rock!
wel vette zooi aan de vingers
wat je kan doen is het zakje effe @ diepvries leggen, dan stolt dat spul, en is het hard zeg maar...dan knijp je het eruit, warm water erover en smullen maar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |