Ik ben bezig aan een onderzoekje over deze rekeningen en wil naast werkelijk geinterviewden ook een aantal internetmeningen hierbij betrekken.
Alvast bedankt voor de medewerking
quote:Vreemd, ik had ook een ABN studentenrekening en heb nooit hoeven wachten op mijn stufi.
Op vrijdag 13 juni 2003 09:29 schreef T_R_I_P het volgende:
niet ruim een week later wat mijn vriendin wel heeft bij de ABN.
quote:Op welke datum kreeg jij het gestort dan?
Op vrijdag 13 juni 2003 09:33 schreef MrTorture het volgende:[..]
Vreemd, ik had ook een ABN studentenrekening en heb nooit hoeven wachten op mijn stufi.
quote:De enige kosten die ik 100% zeker weet van de Rabo zijn de administratiekosten als je rood staat. Ik heb een heel jaar maximaal rood gestaan en dat kostte me toen 15 piek. Geen roodstaan-rente of iets dergelijks wat je bij een normale rekening wel hebt maar een soort administratie vergoeding ofzo...
Op vrijdag 13 juni 2003 09:40 schreef Poog het volgende:
Bij de ABN Amro betaal je bijvoorbeeld meer kosten voor het aanhouden van een kaart. Je betaalt voor wekelijkse afschriften en afschriften na iedere mutatie. Bij de Rabobank is dit nagenoeg gratis.
Zijn er verder nog extra kosten die jullie zijn tegengekomen?
quote:Ik heb van die kosten nog niets gehoord of gemerkt...
Bij de ABN Amro betaal je bijvoorbeeld meer kosten voor het aanhouden van een kaart. Je betaalt voor wekelijkse afschriften en afschriften na iedere mutatie. Bij de Rabobank is dit nagenoeg gratis.
Zijn er verder nog extra kosten die jullie zijn tegengekomen?
Ik stap nu over op een gewone rekening van de Rabobank en die is het eerste jaar ook nog gratis, daarna kost het 22 euro per jaar.
Heb afgelopen maand een brief gekregen waarin vermeld werd dat ik geen student meer was en nog wel een studentenrekening had lopen....... Zijn we snel achter!
Verder is het verz. pakket wat ze aanbieden wel erg goed. ik heb een inboedel verzekering en een rechtsbijstand verzekering...
maaru echt concrete info heb ik niet voor je ... .. ..
ik ben wel tevreden over abn..
quote:Pfff, rond de 20e ergens. Geen idee hoe het precies zat, maar het zat er soms een dag of 2 naast, maar dat zal met weekend te maken hebben.
Op vrijdag 13 juni 2003 09:34 schreef T_R_I_P het volgende:[..]
Op welke datum kreeg jij het gestort dan?
Edit:
Overigens wordt mijn salaris nu ook bijgeschreven op mijn ABN rekening, ook steeds op ongeveer dezelfde dag.
quote:Ik kreeg in januari al een brief (terwijl ik nog druk aan het studeren ben terwijl mij stufi al is afgelopen) en van de week werd ik weer gebeld met de vraag om even langs te komen. En toen heeft dat meisje van de bank mij het rabototaal pakket aangesmeerd
Op vrijdag 13 juni 2003 09:49 schreef _dazzling het volgende:
nou ik weet in ieder geval dat ze niet echt opletten daar.
Ik heb dus nog steeds een studentenrekening en ben al 4 jaar geen student meer!!!Heb afgelopen maand een brief gekregen waarin vermeld werd dat ik geen student meer was en nog wel een studentenrekening had lopen....... Zijn we snel achter!
quote:Lijkt mij vrij logisch eigenlijk. Ze bieden goede internetbankier mogelijkheden aan en ze sturen 1x per maand afschriften. De rest is extra service en naar mijn idee papierverspilling. Er valt over te discussieren, maar ik vind dit een goede zaak
Je betaalt voor wekelijkse afschriften en afschriften na iedere mutatie.
quote:Mijn vriendin (en andere bekenden) kregen het vaak wel 6 a 7 werkdagen later gestort dan ik. Maar misschien heeft dat met het filiaal te maken ofzo?
Op vrijdag 13 juni 2003 09:51 schreef MrTorture het volgende:[..]
Pfff, rond de 20e ergens. Geen idee hoe het precies zat, maar het zat er soms een dag of 2 naast, maar dat zal met weekend te maken hebben.
Edit:
Overigens wordt mijn salaris nu ook bijgeschreven op mijn ABN rekening, ook steeds op ongeveer dezelfde dag.
quote:Lijkt me haast niet. Misschien heeft de stufi ook een rabo-rekening en gaat het daarom sneller. Wat maakt het uit dat het 6 dagen later komt? Als dat elke maand gebeurt heb je toch gewoon een maand de tijd om je geld op te maken?
Op vrijdag 13 juni 2003 09:59 schreef T_R_I_P het volgende:
Mijn vriendin (en andere bekenden) kregen het vaak wel 6 a 7 werkdagen later gestort dan ik. Maar misschien heeft dat met het filiaal te maken ofzo?
quote:Precies, same here. Heb nu 3 à 4 jaar die rekening, en mensen die ik ken met rabo hebben de stufi altijd later terwijl ik het de 21ste netjes erop heb staan. Het internetbankieren is een groot voordeel en lekker makkelijk...
Op vrijdag 13 juni 2003 09:33 schreef MrTorture het volgende:[..]
Vreemd, ik had ook een ABN studentenrekening en heb nooit hoeven wachten op mijn stufi.
Ter aanvuling..
Als ik zou zeggen studentenrekening >> zeg jij
Poll: Welke bank associeer je met een studentenrekening?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |