abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11078430
De voordelen die deze rekening biedt zijn voor velen bekend.
Maar zitten er ook nadelen aan deze rekeningen? Hoe staat het met de service en renteberekeningen. Is het helemaal zuiver en duidelijk?

Ik ben bezig aan een onderzoekje over deze rekeningen en wil naast werkelijk geinterviewden ook een aantal internetmeningen hierbij betrekken.

Alvast bedankt voor de medewerking

.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:29:43 #2
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_11078513
Heb zelf 6 jaar een Rabo-studentenrekening gehad en ik heb nooit klachten gehad. Voordelig roodstaan, gratis creditcard, internetbankieren en uitgebreide studentenverzekeringspolis. Rente die je kreeg over je spaarrekening was niet geweldig maar dat is het volgens mij nooit. Ennuh, bij de Rabo had ik mijn stufi altijd keurig op de 21e en niet ruim een week later wat mijn vriendin wel heeft bij de ABN.
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
pi_11078546
Ik heb zojuist mijn studentenrekening opgezegd bij de Rabobank. Aan de rekening op zich zitten niet zoveel nadelen, maar als je klaar bent met studeren wordt het een rekening waarvoor je moet betalen in tegenstelling tot een girorekening bij de Postbank.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:33:18 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11078562
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:29 schreef T_R_I_P het volgende:
niet ruim een week later wat mijn vriendin wel heeft bij de ABN.
Vreemd, ik had ook een ABN studentenrekening en heb nooit hoeven wachten op mijn stufi.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:34:52 #5
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_11078585
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:33 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Vreemd, ik had ook een ABN studentenrekening en heb nooit hoeven wachten op mijn stufi.

Op welke datum kreeg jij het gestort dan?
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
pi_11078684
Bij de ABN Amro betaal je bijvoorbeeld meer kosten voor het aanhouden van een kaart. Je betaalt voor wekelijkse afschriften en afschriften na iedere mutatie. Bij de Rabobank is dit nagenoeg gratis.
Zijn er verder nog extra kosten die jullie zijn tegengekomen?
.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:43:23 #7
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_11078730
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:40 schreef Poog het volgende:
Bij de ABN Amro betaal je bijvoorbeeld meer kosten voor het aanhouden van een kaart. Je betaalt voor wekelijkse afschriften en afschriften na iedere mutatie. Bij de Rabobank is dit nagenoeg gratis.
De enige kosten die ik 100% zeker weet van de Rabo zijn de administratiekosten als je rood staat. Ik heb een heel jaar maximaal rood gestaan en dat kostte me toen 15 piek. Geen roodstaan-rente of iets dergelijks wat je bij een normale rekening wel hebt maar een soort administratie vergoeding ofzo...
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:45:31 #8
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_11078777
quote:
Ik heb van die kosten nog niets gehoord of gemerkt...
Ik kan alles lekker doen via internet.. en het gaat allemaal snel.
Voor mij geen problemen..
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
pi_11078821
Ik heb 5 jaar naar alle tevredenheid een rabo studenten rekening gehad en nooit klachten. Voor studenten is bijna alles gratis en vooral het internetbankieren van de Rabobank is erg goed en handig.

Ik stap nu over op een gewone rekening van de Rabobank en die is het eerste jaar ook nog gratis, daarna kost het 22 euro per jaar.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:49:32 #10
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_11078852
nou ik weet in ieder geval dat ze niet echt opletten daar.
Ik heb dus nog steeds een studentenrekening en ben al 4 jaar geen student meer!!!

Heb afgelopen maand een brief gekregen waarin vermeld werd dat ik geen student meer was en nog wel een studentenrekening had lopen....... Zijn we snel achter!

Verder is het verz. pakket wat ze aanbieden wel erg goed. ik heb een inboedel verzekering en een rechtsbijstand verzekering...

maaru echt concrete info heb ik niet voor je ... .. ..
ik ben wel tevreden over abn..

liever voor achter dan hoog nietwaar?
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:51:20 #11
26777 MrTorture
pi_11078885
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:34 schreef T_R_I_P het volgende:

[..]

Op welke datum kreeg jij het gestort dan?

Pfff, rond de 20e ergens. Geen idee hoe het precies zat, maar het zat er soms een dag of 2 naast, maar dat zal met weekend te maken hebben.

Edit:
Overigens wordt mijn salaris nu ook bijgeschreven op mijn ABN rekening, ook steeds op ongeveer dezelfde dag.

Vis een optie?
pi_11078992
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:49 schreef _dazzling het volgende:
nou ik weet in ieder geval dat ze niet echt opletten daar.
Ik heb dus nog steeds een studentenrekening en ben al 4 jaar geen student meer!!!

Heb afgelopen maand een brief gekregen waarin vermeld werd dat ik geen student meer was en nog wel een studentenrekening had lopen....... Zijn we snel achter!

Ik kreeg in januari al een brief (terwijl ik nog druk aan het studeren ben terwijl mij stufi al is afgelopen) en van de week werd ik weer gebeld met de vraag om even langs te komen. En toen heeft dat meisje van de bank mij het rabototaal pakket aangesmeerd .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:56:24 #13
26777 MrTorture
pi_11079008
quote:
Je betaalt voor wekelijkse afschriften en afschriften na iedere mutatie.
Lijkt mij vrij logisch eigenlijk. Ze bieden goede internetbankier mogelijkheden aan en ze sturen 1x per maand afschriften. De rest is extra service en naar mijn idee papierverspilling. Er valt over te discussieren, maar ik vind dit een goede zaak
Vis een optie?
  vrijdag 13 juni 2003 @ 09:59:11 #14
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_11079065
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:51 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Pfff, rond de 20e ergens. Geen idee hoe het precies zat, maar het zat er soms een dag of 2 naast, maar dat zal met weekend te maken hebben.

Edit:
Overigens wordt mijn salaris nu ook bijgeschreven op mijn ABN rekening, ook steeds op ongeveer dezelfde dag.

Mijn vriendin (en andere bekenden) kregen het vaak wel 6 a 7 werkdagen later gestort dan ik. Maar misschien heeft dat met het filiaal te maken ofzo?
  vrijdag 13 juni 2003 @ 10:05:50 #15
26777 MrTorture
pi_11079223
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:59 schreef T_R_I_P het volgende:
Mijn vriendin (en andere bekenden) kregen het vaak wel 6 a 7 werkdagen later gestort dan ik. Maar misschien heeft dat met het filiaal te maken ofzo?
Lijkt me haast niet. Misschien heeft de stufi ook een rabo-rekening en gaat het daarom sneller. Wat maakt het uit dat het 6 dagen later komt? Als dat elke maand gebeurt heb je toch gewoon een maand de tijd om je geld op te maken?
Vis een optie?
pi_11079285
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 09:33 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Precies, same here. Heb nu 3 à 4 jaar die rekening, en mensen die ik ken met rabo hebben de stufi altijd later terwijl ik het de 21ste netjes erop heb staan. Het internetbankieren is een groot voordeel en lekker makkelijk...
  vrijdag 13 juni 2003 @ 11:13:56 #17
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_11080854
Heb ook een ABN Amro studenten rekening, en idd heb mijn Stifi er altijd op de 21e op staan en incidenteel een dag eerder. Voor de rest vind ik dat grais i-net bankieren handig en is service prima. Wat voo rekening je wilt openen ligt ook een beetje aan welke grote bank het dichts bij je in de buurt zit (met service center) bij mij is dat ABN (voor rabo moet ik de hele stad door.)
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_11084594
Poll:

Ter aanvuling..
Als ik zou zeggen studentenrekening >> zeg jij

Poll: Welke bank associeer je met een studentenrekening?

• ABN/AMRO
  • van Lanschot
  • Rabobank
  • Postbank/ING
  • SNS
  • overig..nl?

• Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben op diverse fora bezig voor het internetgedeelte vandaar de wat bescheiden en algemene vraagstelling
    .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')