abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2003 @ 19:03:05 #201
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11127136
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:00 schreef cinnamongirl het volgende:
Niemand zegt hier toch dat ALLE Marokkanen stelen/wangedrag vertonen.
Oh? Ik weet wel een paar voorbeelden te noemen hoor, en wel uit dit topic. Maar daar zie ik jou niet op reageren. Sterker nog: je probeert dat soort uitlatingen zelfs goed te praten.
quote:
Dat is pas discriminatie/generalisatie!
Nee, dat is ̣̣k generalisatie, net als uitlatingen als alle Marokkanen zijn kakkerlakken, die Marokkaantjes worden altijd boos als je naast ze gaat staan, het zijn alleen Marokkanen die kasten slopen.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11127151
quote:
Op zondag 15 juni 2003 18:55 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Maar het IS toch zo. TS constateert een FEIT (nou ja, een waarneming).

Ik geloof niet dat ik de topic starter daarop heb aangesproken.
pi_11127228
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:03 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Oh? Ik weet wel een paar voorbeelden te noemen hoor, en wel uit dit topic. Maar daar zie ik jou niet op reageren. Sterker nog: je probeert dat soort uitlatingen zelfs goed te praten.

Een uitspraak als 'ALLEMAAL kutvolk, die marokkanen/Antillianen/etc.' probeer ik juist niet goed te praten. Dat vind ik niet kunnen. DAT is pas discriminatie. En nee daar reageer ik ook niet op want zulke opm. zijn niet echt serieus te nemen.
  zondag 15 juni 2003 @ 19:11:45 #204
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11127250
quote:
Op zondag 15 juni 2003 19:10 schreef cinnamongirl het volgende:
Een uitspraak als 'ALLEMAAL kutvolk, die marokkanen/Antillianen/etc.' probeer ik juist niet goed te praten. Dat vind ik niet kunnen. DAT is pas discriminatie. En nee daar reageer ik ook niet op want zulke opm. zijn niet echt serieus te nemen.
Uitspraken als:
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:37 schreef H3man het volgende:
dat het alleen marokkanen zijn die kasten openbreken waarin de digitale video camera's en digitale fototoestelen staan?

(...)

dat de marokkaantjes boos op je worden als je naast ze gaat staan als ze de winkel in komen banjeren.

zijn ook generaliserend. Alleen, de, ze, etc...
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11154440
quote:
Op zondag 15 juni 2003 02:09 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Niet goed gelezen Leila.

Ook als ik een buitenlander zie kan het zijn dat ik direct de pomp vrij geef, als ik hem , of hun, ken.

Jawel, ik heb het wel goed gelezen. Dat weet ik, als het een buitenlander is die je kent, dan geef je de pomp wel vrij, net zoals je die vrij geeft bij een blanke onbekende, en je geeft hem niet gelijk vrij bij een onbekende buitenlander, toch?
quote:
Het is nu eenmaal een gegeven, en dat vind ik jammer heel jammer, dat als er een buitenlandse jongen komt tanken dat je er donder op kan zeggen dat ie zo doorrijd.

Dat vind ik niet leuk, dat zag ik liever anders, maar is de harde realiteit.

Dat begrijp ik wel, dat dat de realiteit is, dat dat waarschijnlijk 9 van 10 x voor komt.
quote:
Net zoals het realiteit is dat als er een blanke jongen , iemand met een meisje bij hem of een meisje alleen, ze gewoon binnenkomen om af te rekenen.

Geloof me , het is nu eenmaal zo, of je dat nu prettig vind of niet.

Ik geloof je!
quote:
Ik zal ook de eerste wezen om te beamen dat het bij lange na niet allemaal slechte mensen zijn , heb met een groot aantal een meer dan goed contact.

Als je alle reacties had gelezen had je gezien dat ik zelfs een marokkaanse collega heb die dit probleem toegeeft maar niet weet wat er aan te doen.

Dat heb ik ook gelezen ja, dat weet ik...
quote:
En aangezien ik een bloedhekel heb aan doorijders neem ik het zekere voor het onzekere, net zoals ik dat doe bij auto's die bij pomp 5 of 6 staan, ook die gaan niet eerder vrij dan dat ik het kenteken heb gezien.
Als je het zekere voor het onzekere zou nemen, dan zou je bij IEDEREEN die je NIET kent, de pomp niet direct vrijgeven en niet zoals nu bij alle onbekende buitenlanders/allochtonen.
quote:
Misschien ligt het aan de buurt waar ik werk, ik weet het niet, maar ik laat me door niemand bestelen, zo simpel is dat.

Jij vind dat discriminatie ( vind ik zowiezo al een woord dat veel te snel geroepen word ) ik vind het gewoon zakelijk risico beperken.

Ik ben geen racist maar wel een realist.

Ik vind nog steeds dat je 1 lijn moet trekken:
Bij iedereen die je NIET kent de pomp pas vrij geven als ze een hel of whatever hebben ingeleverd en niet zoals je nu doet bij alle onbekende buitenlanders/allochtonen.
Vind ik
pi_11154566
quote:
Op zondag 15 juni 2003 02:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Omdat , volgens mijn bescheiden mening, sampoo volgens mij al discriminatie roept als een kleurling bij de bakker nummertje 23 trekt en nummertje 7 pas aan de beurt is.

En het dus een oeverloze, nuttelize discussie word.

Welnee man.. lekker discussiëren!
Vind ik
pi_11154752
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:41 schreef H3man het volgende:

[..]

ik heb nog nooit in de 6 jaar dat ik verkoop een blank iemand iets zien jatten.... misschien doen zij 't gewoon beter.... of jatten buitenlanders meer?? wie weet.

quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 00:44 schreef H3man het volgende:

[..]

Nou... 't is gewoon al als ze binnenkomen, verspreiden direct door de winkel. doen afleiden. domme vragen stellen over iets wat ze gewoon kunnen lezen op de kaartjes, en ondertussen jatten 4 mannetjes een kast leeg..

Hehehe vind het grappig.....want ik herkenbare heel veel dingen die je schrijft.....
Merk het zelf ook vaak genoeg!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 16 juni 2003 @ 22:31:28 #208
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_11155088
ik werk nu in een winkel en toevallig waren er weer 2 winkeldieven.

echt 2 bloedmooie meisjes van een jaar of 15/17

eentje blond golvend haar met blauwe ogen en een brunette met donkergroene ogen.

allebei op het oog nederlands.

als je dan zo mooi en onweerstaanbaar bent ga je toch niet op koekjesjacht?
steel dan een ppaar harten van je toekomstige vriendje.

zonde hoor,

pi_11156080
quote:
Op maandag 16 juni 2003 22:31 schreef speedfreakssj het volgende:
ik werk nu in een winkel en toevallig waren er weer 2 winkeldieven.

echt 2 bloedmooie meisjes van een jaar of 15/17

eentje blond golvend haar met blauwe ogen en een brunette met donkergroene ogen.

allebei op het oog nederlands.

als je dan zo mooi en onweerstaanbaar bent ga je toch niet op koekjesjacht?
steel dan een ppaar harten van je toekomstige vriendje.

zonde hoor,

[generalisatiemode]
Het waren zeker weer twee van die BrEeZaH sletten?
[/generalisatiemode]

Waar gaat dat toch heen met die jeugd?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')