quote:het is een vraag, what's your point?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef Cyberdogg het volgende:[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Vreemde vraag nadat er wordt gesteld dat er bepaalde mensen geaborteerd moeten worden vind jij?
quote:Gozer, denk je is in, jij woont ergens anders, al best lang, je bent met een vriend/familie lid die ook nederlands is ergens aan het shoppen, je staat bij de kassa, dan ga je toch zeker niet in die taal iets overleggen,
Op vrijdag 13 juni 2003 01:19 schreef H3man het volgende:[..]
als je daar op vakantie bent, WOON je daar toch niet?? wakker worden...
quote:Inderdaad, meneer de Struisvogel.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:23 schreef calvobbes het volgende:Kansloos!?!?
quote:Ga je weg?
quote:Weinig kans
Op vrijdag 13 juni 2003 01:23 schreef H3man het volgende:
kga ook maar pitten... morgen weer werken.. om acht uur staat de vitrine meneer voor de deur.. wens 't topic nog veel succes toe, lees morgen nog wel of ie open is of niet..
quote:Derde generatie he?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:24 schreef kiw het volgende:Gozer, denk je is in, jij woont ergens anders, al best lang, je bent met een vriend/familie lid die ook nederlands is ergens aan het shoppen, je staat bij de kassa, dan ga je toch zeker niet in die taal iets overleggen,
of wil je beweren dat ze ook marokkaans tegen nederlandse vrienden spreken.
Je hoeft er ook zeker niet iets achter te zoeken. ze zullen heus niet zeggen, "wat een vieze nerd die verkoper, laat em lekker optiefen, ohja en hij stinkt, allah is groot" ofzo
.
quote:Als je met DIE mensen de mensen die stelen voor ogen hebt dan ben je geen racist. Maar als het opvalt dat de mensen die je in jouw winkel betrapt op het stelen vaak marokkanen zijn en de link probeerd te leggen dat het marokkaan zijn de reden is dat, dat "soort" mensen steelt dan ben je racist. Als de topic-starter wil aangeven wat hij hiermee wil zeggen of hoopt te bereiken dan weten wij wat hij is. Maar goed racisten zijn ook maar mensen.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:54 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Ik merk inderdaad ook dat het woord racist wel erg makkelijk wordt gebruikt ja. Beetje kritiek op Marokkaantjes, hup stickertje erop en verder negeren omdat er niet mee te praten valt.
Die jongen heeft het over zijn ervaringen in de winkel. Geloof me, als je keer op keer hetzelfde ziet gebeuren met dezelfde groep mensen, gaan die mensen je behoorlijk irriteren. Dat maakt hem echt geen racist.
[EDIT] Krommer dan krom.
[Dit bericht is gewijzigd door sampoo op 13-06-2003 01:45]
quote:helemaal waar. niet aan gedacht, maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo ermee. daar gaat het me om. derde generatie? die zullen niet zowiezo niet zo vaak dingen overleggen in vreemde taal.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:25 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Derde generatie he?
.
.
quote:Moeilijk he. Normaal discusieren zonder kinderachtig te schelden
Op vrijdag 13 juni 2003 01:25 schreef DennisMoore het volgende:Inderdaad, meneer de Struisvogel.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:27 schreef sampoo het volgende:[..]
Als je met DIE mensen de mensen die stelen voor ogen hebt dan ben je geen racist. Maar als het je opvalt dat de mensen die je in jouw winkel betrapt op het stelen vaak marokkanen zijn en de link probeerd te leggen dat het feit dat ze blijkbaar marokkanen zijn, dit zal je doen aan de hand van het kleurtje en dat als een oorzaak gaat zien als de reden dat dat "soort" mensen steelt dan ben je racist. Als de topic-starter wil aangeven wat hij hiermee wil zeggen of hoopt te bereiken dan weten wij wat hij is. Maar goed racisten zijn ook maar mensen.
en nu ga ik slapen
quote:Nee, het is een prijs die je hebt gekregen.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:28 schreef calvobbes het volgende:Moeilijk he. Normaal discusieren zonder kinderachtig te schelden
*off to bed*
quote:Dat was het al vanaf het begin
Op vrijdag 13 juni 2003 01:30 schreef kiw het volgende:en anders is het gewoon bagger.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:27 schreef sampoo het volgende:[..]
Als je met DIE mensen de mensen die stelen voor ogen hebt dan ben je geen racist. Maar als het je opvalt dat de mensen die je in jouw winkel betrapt op het stelen vaak marokkanen zijn en de link probeerd te leggen dat het feit dat ze blijkbaar marokkanen zijn, dit zal je doen aan de hand van het kleurtje en dat als een oorzaak gaat zien als de reden dat dat "soort" mensen steelt dan ben je racist. Als de topic-starter wil aangeven wat hij hiermee wil zeggen of hoopt te bereiken dan weten wij wat hij is. Maar goed racisten zijn ook maar mensen.
quote:Goh en dat is normaal? Ben je niet blank dan wordt het zaakje niet vertrouwd. Lijkt mij vrij zwaar voor een "eerlijke" niet-blanke als je overal dit soort mensen tegenkomt. Je zal het allemaal goed bedoelen maar dit is eerste klas racisme. Als je dit allemaal beaamt moet je niet doen alsof racisme een vies woord is maar geef het dan gewoon toe. Als je een pomp toch niet wil vrijgeven doe het dan bij alle scooters tenzij je ze kent.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef Kanjer het volgende:
Helaas voor hun werkt het bij mij allang niet meer om de simpele reden dat ik een pomp alleen vrijgeef voor een scooter als : het een blanke is, een bekende is, als het een vrouw/meisje is of een meisje bij zich hebben, ervaring is dat ze in die situaties nooit doorrijden.
quote:*shrugs
Op vrijdag 13 juni 2003 01:31 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat was het al vanaf het begin
tsja...
ik kan nu zeggen dat er geen zinnige discussie te voeren valt met simpele mensen, maarja dan ben ik net zo simpel.
*haalt nog een keerjte zn schouders op
quote:Al deels de foutjes weggewerkt. Wordt hier een beetje afgeleid.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:32 schreef ITCHY1 het volgende:[..]
aaaaaahja, hoe verzin je zulke zinnen zeg
quote:Spijt me voor je, maar je weet echt niet waar je over praat.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:35 schreef sampoo het volgende:[..]
Goh en dat is normaal? Ben je niet blank dan wordt het zaakje niet vertrouwd. Lijkt mij vrij zwaar voor een "eerlijke" niet-blanke als je overal dit soort mensen tegenkomt. Je zal het allemaal goed bedoelen maar dit is eerste klas racisme. Als je dit allemaal beaamt moet je niet doen alsof racisme een vies woord is maar geef het dan gewoon toe. Als je een pomp toch niet wil vrijgeven doe het dan bij alle scooters tenzij je ze kent.
Het is nu eenmaal een gegeven dat er in bovengenoemde situaties geen problemen zijn, en inderdaad, in die ene andere situatie wel.
Het is nu eenmaal zo, ben er ook niet blij mee, maar het is niet anders.
Dat maakt mij geen racist en jij al helemaal niet en voel me dus totaal niet wat dat betreft aangesproken.
Voor de goede orde: bij iedere pomp hangen stickers dat scooters/brommers eerst hun helm of sleutels moeten inleveren.
En dat is dan precies wat ik ze laat doen, ik kan niet anders, behalve als ik zeker weet dat ze niet zullen doorijden en dat is alleen in bovengenoemde situatie zo, de rest is helaas altijs een twijfel geval , en de goeden moeten dan onder de slechten lijden.
quote:Maar snap je niet dat je het wel in laten leveren van een helm door een "Marokkaan" en het niet laten inleveren door een "Nederlander" enkel en alleen gebeurd op basis van ras? Dit is toch racisme of niet? Ik bedoel maar wat denk je dat er door een "goede" heen gaat als dit hem continu overkomt? Dat is een van de redenen waarom wij neem ik even aan tegen racisme zijn. Maar als ik dit lees klinkt het net zoals die dieven die wel stelen maar als ze betrapt worden roepen dat ze "Niets gedaan hebben".
Op vrijdag 13 juni 2003 01:45 schreef Kanjer het volgende:[..]
Spijt me voor je, maar je weet echt niet waar je over praat.
Het is nu eenmaal een gegeven dat er in bovengenoemde situaties geen problemen zijn, en inderdaad, in die ene andere situatie wel.
Het is nu eenmaal zo, ben er ook niet blij mee, maar het is niet anders.
Dat maakt mij geen racist en jij al helemaal niet en voel me dus totaal niet wat dat betreft aangesproken.Voor de goede orde: bij iedere pomp hangen stickers dat scooters/brommers eerst hun helm of sleutels moeten inleveren.
En dat is dan precies wat ik ze laat doen, ik kan niet anders, behalve als ik zeker weet dat ze niet zullen doorijden en dat is alleen in bovengenoemde situatie zo, de rest is helaas altijs een twijfel geval , en de goeden moeten dan onder de slechten lijden.
quote:Neuh, hou iedereen in de gaten , en wat mij betreft is iedereen een doorrijder tot het tegendeel bewezen is.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:48 schreef ExtraGroot het volgende:
inderdaad , ofwel hou je de autochtonen minder in de gaten
En pompen worden altijd "bewust" aangezet zodat iedereen weet dat ie al gezien is .
Alleen, door ervaring weet ik nu eenmaal dat je bij bepaalde bevolkingsgroepen , meer risico loopt, heel jammer en zou het graag anders zien.
Evenzo met type auto trouwens hoor, ook daar herken je al snel een potentiele doorrijder aan.
En nee, dan bedoel ik niet dat iedereen die in bv een BMW rijd een doorijder is.
Sommige winkels maken onderscheid op leeftijd en laten slechts een beperkt aantal jongeren in hun zaak. Ik vind het te ver gaan om het hier op racisme te gooien. Zo'n winkelier staat echt niet stel bij de huidskleur of afkomst van z'n klanten, hoor. Die ziet op een bepaald moment een patroon ontstaan en daar haakt 'ie op in. Dat is wat voor een ondernemer het verschil kan maken tussen succes en bankroet.
Er zijn al een aantal winkels over de kop gegaan omdat ze constant werden leeggeroofd of overvallen door kutmarokkaantjes/junks/ander tuig. Nu de politie het laat afweten moet je als winkelier wel inspelen op de nieuwe werkelijkheid. Blijkbaar gaat de dagelijkse realiteit aan een heleboel mensen voorbij of hebben ze er nooit mee te maken. Dat is heel mooi voor je maar ga niet oordelen over de ervaringen van een ander en ga zeker niet lompe vergelijkingen maken met nazi's en dergelijke.
quote:Nee dat is geen racisme.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:52 schreef sampoo het volgende:[..]
Maar snap je niet dat je het wel in laten leveren van een helm door een "Marokkaan" en het niet laten inleveren door een "Nederlander" enkel en alleen gebeurd op basis van ras? Dit is toch racisme of niet? Ik bedoel maar wat denk je dat er door een "goede" heen gaat als dit hem continu overkomt? Dat is een van de redenen waarom wij neem ik even aan tegen racisme zijn. Maar als ik dit lees klinkt het net zoals die dieven die wel stelen maar als ze betrapt worden roepen dat ze "Niets gedaan hebben".
Dat is een gevalletje van "de goeden moeten onder de kwaden lijden"
Gebeurde vroeger op school al, als er eentje iets gedaan had , kon de hele klas nablijven tot de meester ( zo noemden wij die nog) wist wie de dader was.
quote:Komt nog bij dat die "goeie" al snel een bekende van me is en dus geen probleem heeft omdat , als ik hem zie de pomp al vrijgeef en hem een seintje.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:52 schreef sampoo het volgende:[..]
Maar snap je niet dat je het wel in laten leveren van een helm door een "Marokkaan" en het niet laten inleveren door een "Nederlander" enkel en alleen gebeurd op basis van ras? Dit is toch racisme of niet? Ik bedoel maar wat denk je dat er door een "goede" heen gaat als dit hem continu overkomt? Dat is een van de redenen waarom wij neem ik even aan tegen racisme zijn. Maar als ik dit lees klinkt het net zoals die dieven die wel stelen maar als ze betrapt worden roepen dat ze "Niets gedaan hebben".
quote:Die moet je gewoon slaan
Op vrijdag 13 juni 2003 00:37 schreef H3man het volgende:dat als je tegen een marokkaantje zegt dat ie ergens niet aan mag komen, je steevast als antwoord krijgt -> moet je er maar een bordje bijhangen dat dat niet mag.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |