quote:
Schorem willen wij niet in onze winkel!
quote:Ik benader echt niet elke Marokkaan als winkeldief. Heb geen problemen verder met die mensen. Maar tussen die bevolkingsgroep zitten nu eenmaal relatief meer "crimineeltjes" t.o.v. van autochtone Nederlanders. Dus je bent soms toch wel extra alert.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:06 schreef kiw het volgende:[..]
ik zeg niet dat het niet zo is,
ik geloof best dat het gros van de winkeldieven marrokanen zijn, sterker nog ja ik denk het ook wel. en de methoden die TS beschrijft net, klinken wel bekend, en logisch eigenlijk.
en ja ik woon in een andere buurt, maar het merendeel wat in de winkel komt is wel allochtoon, maar ik heb nog nooit slechte ervaringen ermee gehad. Mja ik moest is een jongen bij een console de winkel uit zetten omdat hij ruzie liep te zoeken met een andere, maar dat heeft hier verder niets mee te maken.maar waarom wordt er gedaan alsof elke marokkaan die een winkel binnengaat een potentiele dief is, dat is gewoon onzin.
Bovendien ben ik het absoluut ermee eens dat winkeldieven gewoon harder moeten aangepakt worden, politie doet inderdaad helemaal niets, willen -zelfs als je iemand op heterdaad betrapt- niet komen. Ik was er een poos geleden bij, bij de Douglas in bussum, dat er een of andere geschifte gast door alarmpoortjes liep, alarm gaat af. Winkel personeel houdt hem aan, mooie broek met touwtjes in de pijpen, plastic tasje van de bruna. "Nou maak tasje maar leeg", "ja ik heb heus niets, misschien iets van andere winkel", "ok loop maar nog is door het poortje", weer gaat het alarm af, "doe je jas is uit", jas uit, weer door poortje, weer alarm, zit dus duidelijk in broek, "ja ok jammer, loop maar door" dus ik vraag waarom dat? want het was zo klaar als een klontje. "tsja, politie komt niet, en wij mogen niet checken wat in zn broek zit, we mogen niet handtastelijk worden", nou echt tief lekker een eind op zeg. als ik zon figuur pak, ik sluit em gewoon ergens op, dan komt politie wel, of een flinke poeier op zn neus.
En dat verhaal van die politie herken ik inderdaad. Als je belt voor een diefstal.....dan merk je soms gewoon dat ze geen zin hebben om te komen. Dat gaat toch de verkeerde kant op. Ik hoop dat het nieuwe kabinet hiermee toch iets gaat doen.
quote:Precies, neem je eigen verantwoordelijkheid, ga niet alleen zitten klagen en zeuren (als ondernemer dan he) dat je winkel wordt leeggeroofd, dan moet je zelf maatregelen gaan nemen! Zou ik iig wel doen....
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ow vast. Maar ik merk er niks van dat ze er zoveel last van hebben als jij.
Nog nooit gebroken vitrines gezien of wat dan ook.Maar wat doet jou baas en jij eraan behalve een nieuwe vitrine bestellen en mopperen!?!?
Stellen jullie geen deurbeleid in? Of iemand die constant in de winkel rondloopt of alleen maar lege dozen in de vitrines?
quote:jou verhaal is ook maar een ervaring, heeft niets met racisme te maken naar mijn idee.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef Kanjer het volgende:
Voor de duidelijkheid : ik ben GEEN racist, ga met alle mensen uit alle culturen om, en mag sommige daarvan zelfs tot mijn vrienden rekenen waar ik er maar weinig van heb.
quote:En wat vind je dan van toeristen uit Spanje ofzo?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:04 schreef Tagnar het volgende:Om in de mood van het topic te blijven: Het is wel superirritant als mensen marrokaans of turks staan te praten voor je kassa/balie/pansterraam. Leer anders Nederlands ofzo
En praat jij ook alleen maar de taal van dat land al je daar op vakantie bent?
quote:tering jij bent dom. bij poging tot inbraak politie bellen, die komt dan met 5!!! man langs anderhalf uur, verbaal opmaken... als er personeel in de winkel rondloopt dan moeten ze verkopen en niet je wordt nl aangesproken door klanten met vragen...... en er staan geen volle dozen in de kasten.... alleen producten... daarom ookzo vreemd als een ander filiaal opbelt om te vragen of er bij ons een digitale agenda is gejat omdat er net een stel buitenlandse (ja marokkaanse) jongetjes kwamen vragen wat ze met zo 'n "ding" konden doen!!!
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ow vast. Maar ik merk er niks van dat ze er zoveel last van hebben als jij.
Nog nooit gebroken vitrines gezien of wat dan ook.Maar wat doet jou baas en jij eraan behalve een nieuwe vitrine bestellen en mopperen!?!?
Stellen jullie geen deurbeleid in? Of iemand die constant in de winkel rondloopt of alleen maar lege dozen in de vitrines?
kortzichting mannetje.
quote:Komt voor het grootste gedeelte door het enorme papierwerk en tijd wat er gepaard gaat met 1 winkeldief..... daar zouden ze wat aan moeten doen, het nieuwe kabinet!
Op vrijdag 13 juni 2003 01:10 schreef MouseInteractive het volgende:
En dat verhaal van die politie herken ik inderdaad. Als je belt voor een diefstal.....dan merk je soms gewoon dat ze geen zin hebben om te komen.
quote:Zijn dit toeristen dan?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:11 schreef calvobbes het volgende:En wat vind je dan van toeristen uit Spanje ofzo?
En de Struisvogel Award gaat wederom naar *tromgeroffel* Calvobbes!
quote:Dit begrijp ik dan weer niet, waarom in hemelsnaam een triest topic??
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:, triest topic weer
Ik ben bijna blij dat er bij ons is ingebroken door Nederlanders
Het is nu eenmaal realiteit, of je het niet leuk vind of niet.
quote:ze zijn hier toch niet op vakantie???
Op vrijdag 13 juni 2003 01:11 schreef calvobbes het volgende:[..]
En wat vind je dan van toeristen uit Spanje ofzo?
quote:wel een beetje raar dat je er al vanuit moet gaan dat die groepjes willen stelen, moet je t niet bij de source aanpakken ipv winkel bij winkel meer moeite te doen voor een groepje apen?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:10 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Precies, neem je eigen verantwoordelijkheid, ga niet alleen zitten klagen en zeuren (als ondernemer dan he) dat je winkel wordt leeggeroofd, dan moet je zelf maatregelen gaan nemen! Zou ik iig wel doen....
quote:Wat maakt dat nou uit!?!?!? Klagen op iemand omdat die jouw taal niet spreekt is zo makkelijk...
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef DennisMoore het volgende:Zijn dit toeristen dan?
.
Als je een limburger in je zaak hebt kun je die ook niet verstaan als die limburgs praat!
quote:Marokkanen toeristen???
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:13 schreef calvobbes het volgende:Wat maakt dat nou uit!?!?!? Klagen op iemand omdat die jouw taal niet spreekt is zo makkelijk...
Als je een limburger in je zaak hebt kun je die ook niet verstaan als die limburgs praat!
quote:Sinds wanneer zijn Marokanen hier op vakantie.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Komt voor het grootste gedeelte door het enorme papierwerk en tijd wat er gepaard gaat met 1 winkeldief..... daar zouden ze wat aan moeten doen, het nieuwe kabinet!
quote:*instemt
[Dit bericht is gewijzigd door kiw op 13-06-2003 01:16]
quote:tering jij bent echt dom.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:13 schreef calvobbes het volgende:[..]
Wat maakt dat nou uit!?!?!? Klagen op iemand omdat die jouw taal niet spreekt is zo makkelijk...
quote:Ja. Maar als winkelier kun je het niet bij "de source" aanpakken. Dan maar zorgen dat er niks te stelen valt.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef WeirdMicky het volgende:moet je t niet bij de source aanpakken ipv winkel bij winkel meer moeite te doen voor een groepje apen?
quote:Ik klaag niet , werk in den haag, woon in zoetermeer tussen nog meer mensen van buitenlandse afkomst en zeer naar mijn zin.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
De klagers zullen wel in Den Haag ofzo wonen
quote:Waarom alleen Marokkanen, maar geen Turken , Algerijnen, Egyptenaren, Polen, Spanjaarden en Nederlanders.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef Kanjer het volgende:Dit begrijp ik dan weer niet, waarom in hemelsnaam een triest topic??
Het is nu eenmaal realiteit, of je het niet leuk vind of niet.
Triest om er weer 1 groep uit te halen
vreemde gasten?
quote:Is niet raar. Iedere winkelier weet dat er gesteelt wordt bij het leven in de detailhandel, bereid je daar op voor!
Op vrijdag 13 juni 2003 01:12 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
wel een beetje raar dat je er al vanuit moet gaan dat die groepjes willen stelen, moet je t niet bij de source aanpakken ipv winkel bij winkel meer moeite te doen voor een groepje apen?
Maak eens plannen met de politie, kijk wat ze voor je kunnen doen, maak afspraken met ze enz. enz.
Zorg voor geode beveiligingscamera's en laat duidelijk zien dat ze overal hangen! Dat soort dingen
[Dit bericht is gewijzigd door Phuturistixxx op 13-06-2003 01:16]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |