quote:Moet je baas zorgen voor wat beveiliging....
Op vrijdag 13 juni 2003 00:57 schreef H3man het volgende:[..]
hahaha, idd, 5 van die jongens van 15/18 in bedwang houden, ze breken dat helemaal de hele winkel af, dan ben je namelijk een vieze kut rascist... je discrimineerd, en ze pakken je vanavond wel....
quote:'Kerel' zeg je maar tegen je vader, als je zakgeld krijgt.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:55 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Het was ook geen beschuldiging maar een vraag kerel
En als je zijn openingspost leest, lees ik echt wel wat aanwijzingen richting discriminatie/racisme, daarom vroeg ik het
Jij ziet in alles een aanwijzing tot discriminatie. So be it.
quote:Jullie maken ze het dan wel erg gemakkelijk.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:55 schreef H3man het volgende:
toch nageven... ze doen t knap, lopen 3 de winkel in verspreiden zich, 3 bij de kast een ervoor staan, doet alles in de gaten houden... net nieuwe kasten, ijzeren staaf ertussen, rop maar aan dat ding, alarm af, kijken, ze rennen door elkaar heen, IK NIETS GEDAAN, GEBEURDE GEWOON!, kast lam, kan gewoon open... eigenlijk is 't niet meer leuk...
Waarom loopt er dan niemand met een honkbalknuppel op die jochies af?
Of gaat er niemand bij de uitgang staan?
Misschien moet je het voor die dieven ook een stuk moeilijker en.of minder verlijdelijk maken om dingen te stelen.
Hier in A'mfoort zijn er ook zat winkels met vitrines en displays. Zie nooit dat er wat vernield of dat groepjes zoiets proberen te flikken.
quote:doe eens lief kerel
Op vrijdag 13 juni 2003 00:59 schreef HassieBassie het volgende:[..]
'Kerel' zeg je maar tegen je vader, als je zakgeld krijgt.
quote:ik heb het idd niet helemaal met buitenlandse mensen nee... dat klopt.. dat zal ik nooit ontkennen.. zo zijn er wel weer super leuke collega's van turkse afkomst surinaams... maar zo raar, dat marokkaanse collega's altijd voortijdig het dienstverband wordt beeindigd, omdat ze spulletjes leenden maar niet terug brachten...
Op vrijdag 13 juni 2003 00:55 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Het was ook geen beschuldiging maar een vraag kerel
En als je zijn openingspost leest, lees ik echt wel wat aanwijzingen richting discriminatie/racisme, daarom vroeg ik het
quote:Bron? Heb je me weleens wat zien posten hier dan waar dat uit blijkt?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:59 schreef HassieBassie het volgende:Jij ziet in alles een aanwijzing tot discriminatie.
Ik werk op een tankstation en kan het verhaal van TS alleen maar beamen, hoe jammer ik het ook vind.
Het is misschien maar een kleine groep marokkanen, maar die verpesten dan wel het beeld dat de mensen krijgen van alle marokkanen.
Ook bij zijn zij het die met een scooter willen tanken en dan weg rijden, heb ik nog zoiets van als je dan een vent wil zijn, pak dan pomp 1 en zwaai me gedag, maar nee hoor , sneaky pomp 4, 5 of 6 nemen , lafaards.
Helaas voor hun werkt het bij mij allang niet meer om de simpele reden dat ik een pomp alleen vrijgeef voor een scooter als : het een blanke is, een bekende is, als het een vrouw/meisje is of een meisje bij zich hebben, ervaring is dat ze in die situaties nooit doorrijden.
Geld trouwens ook voor auto's het bovenstaande verhaal, maar wel in mindere mate.
Het verhaal van groepjes in de shop ken ik ook, hou ze scherp in de gaten en het zal niet de eerste keer wezen dat ik de deur op slot gooi en ze de keuze geef, of de spullen terug, afrekenen, of de politie, werkt tot nu toe prima, en van bedreigingen word ik niet warm of koud.
Het is nogmaals jammer maar helaas wel waar, waar ik als kleine kant tekening bij wil zetten, inderdaad , ik kan aan hun neus niet zien dat het Marokkanen zijn, dus bij deze, misschien waren het wel algarijnen of tunesiers.
[Dit bericht is gewijzigd door Kanjer op 13-06-2003 01:03]
quote:En dit soort diefjes een paar maanden in Drenthe greppels laten graven. Heel gezond.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:58 schreef Phuturistixxx het volgende:Moet je baas zorgen voor wat beveiliging....
Je kan alles wel op de politie en anderen afschuiven, maar je baas is verantwoordelijk voor zijn personeel/zijn spullen
quote:jah idd, 8 uur per dag een bewaker.. wat denk je...
Op vrijdag 13 juni 2003 00:58 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Moet je baas zorgen voor wat beveiliging....
Je kan alles wel op de politie en anderen afschuiven, maar je baas is verantwoordelijk voor zijn personeel/zijn spullen
quote:Inderdaad, dat doen alleen maar marokkanen. Geloof je het zelf ?
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef H3man het volgende:[..]
ik heb het idd niet helemaal met buitenlandse mensen nee... dat klopt.. dat zal ik nooit ontkennen.. zo zijn er wel weer super leuke collega's van turkse afkomst surinaams... maar zo raar, dat marokkaanse collega's altijd voortijdig het dienstverband wordt beeindigd, omdat ze spulletjes leenden maar niet terug brachten...
quote:hahaha die nieuwste vitrines, zijn ondertussen 2 pogingen geweest, in 2 weken.. 2e was open, maar niets gejat... en in Amfoort werk jij blijkbaar niet in een winkel, daar zullen ze nl ook wel winkeldiefjes hebben.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:59 schreef calvobbes het volgende:[..]
Misschien moet je het voor die dieven ook een stuk moeilijker en.of minder verlijdelijk maken om dingen te stelen.
Hier in A'mfoort zijn er ook zat winkels met vitrines en displays. Zie nooit dat er wat vernield of dat groepjes zoiets proberen te flikken.
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 01:01 schreef H3man het volgende:[..]
jah idd, 8 uur per dag een bewaker.. wat denk je...
quote:Ik vind het altijd jammer als mensen het niet op hebben op 'buitenlandse mensen'.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef H3man het volgende:[..]
ik heb het idd niet helemaal met buitenlandse mensen nee... dat klopt.. dat zal ik nooit ontkennen.. zo zijn er wel weer super leuke collega's van turkse afkomst surinaams... maar zo raar, dat marokkaanse collega's altijd voortijdig het dienstverband wordt beeindigd, omdat ze spulletjes leenden maar niet terug brachten...
Als ze nu zeggen die en die vind ik helemaal niks, want die jatten de hele winkel leeg of whatever prima!, maar ga geen hele bevolkingsgroepen afkeuren omdat er een paar (relatief) jatten, waar jij uiteraard veel mee wordt geconfronteerd aangezien je in een winkel werkt.
Maar goed ieder zijn mening
quote:Tja, dat is helaas in een winkel geen optie...
Op vrijdag 13 juni 2003 01:00 schreef Kanjer het volgende:Het verhaal van groepjes in de shop ken ik ook, hou ze scherp in de gaten en het zal niet de eerste keer wezen dat ik de deur op slot gooi en ze de keuze geef, of de spullen terug, afrekenen, of de politie, werkt tot nu toe prima, en van bedreigingen word ik niet warm of koud.
'k Herken je tankstation-verhaal trouwens precies. Een vriend van me heeft dezelfde ervaringen.
Als je het wil voorkomen moet je een selectief deurbeleid hebben, bij ons komen groepjes koters er niet in. Als ze met meer dan 3 zijn moet de rest maar buiten blijven staan. Rustig blijven, vriendelijk blijven, en niemand die problemen maakt. Met zn drieen is het een stuk minder leuk hoor
Om in de mood van het topic te blijven: Het is wel superirritant als mensen marrokaans of turks staan te praten voor je kassa/balie/pansterraam. Leer anders Nederlands ofzo
quote:ik zeg niet dat het niet zo is,
Op vrijdag 13 juni 2003 00:56 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
aborteren bedoel je zeker
maar terzijde, jij bent ook volgens mij zo'n typje die bij elk woordje dat generaliserend klinkt erop te springen alsof het niet waar is
maar je woont/werkt dan ook waarschijnlijk in een andere buurt en als de topicstarter zoiets opmerkt...dan mag dat blijkbaar niet van jou?
maar waarom wordt er gedaan alsof elke marokkaan die een winkel binnengaat een potentiele dief is, dat is gewoon onzin.
Bovendien ben ik het absoluut ermee eens dat winkeldieven gewoon harder moeten aangepakt worden, politie doet inderdaad helemaal niets, willen -zelfs als je iemand op heterdaad betrapt- niet komen. Ik was er een poos geleden bij, bij de Douglas in bussum, dat er een of andere geschifte gast door alarmpoortjes liep, alarm gaat af. Winkel personeel houdt hem aan, mooie broek met touwtjes in de pijpen, plastic tasje van de bruna. "Nou maak tasje maar leeg", "ja ik heb heus niets, misschien iets van andere winkel", "ok loop maar nog is door het poortje", weer gaat het alarm af, "doe je jas is uit", jas uit, weer door poortje, weer alarm, zit dus duidelijk in broek, "ja ok jammer, loop maar door" dus ik vraag waarom dat? want het was zo klaar als een klontje. "tsja, politie komt niet, en wij mogen niet checken wat in zn broek zit, we mogen niet handtastelijk worden", nou echt tief lekker een eind op zeg. als ik zon figuur pak, ik sluit em gewoon ergens op, dan komt politie wel, of een flinke poeier op zn neus.
quote:nee ok, maar je snapt toch wel dat je niet over je heen moet laten lopen? zoals bij dat tankstation begrijp ik het helemaal, je benadeelt ook andere gewoon relaxte buitenlanders ermee, maar dat zouden die kl*te relschoppers zich ook moeten bedenken
Op vrijdag 13 juni 2003 01:03 schreef Phuturistixxx het volgende:[..]
Ik vind het altijd jammer als mensen het niet op hebben op 'buitenlandse mensen'.
Als ze nu zeggen die en die vind ik helemaal niks, want die jatten de hele winkel leeg of whatever prima!, maar ga geen hele bevolkingsgroepen afkeuren omdat er een paar (relatief) jatten, waar jij uiteraard veel mee wordt geconfronteerd aangezien je in een winkel werkt.
Maar goed ieder zijn mening
Ik ben bijna blij dat er bij ons is ingebroken door Nederlanders
quote:Ow vast. Maar ik merk er niks van dat ze er zoveel last van hebben als jij.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:02 schreef H3man het volgende:en in Amfoort werk jij blijkbaar niet in een winkel, daar zullen ze nl ook wel winkeldiefjes hebben.
Maar wat doet jou baas en jij eraan behalve een nieuwe vitrine bestellen en mopperen!?!?
Stellen jullie geen deurbeleid in? Of iemand die constant in de winkel rondloopt of alleen maar lege dozen in de vitrines?
quote:idd, je staat een verhaal te houden, moet ondertussen even door vriend of kind vertaald worden... dan weer terug praten in het buitenlands... en vervolgens in het nederlands verder...of je geen arabisch spreekt???
Op vrijdag 13 juni 2003 01:04 schreef Tagnar het volgende:Om in de mood van het topic te blijven: Het is wel superirritant als mensen marrokaans of turks staan te praten voor je kassa/balie/pansterraam. Leer anders Nederlands ofzo
quote:Allemaal eruit die Nederlanders
Op vrijdag 13 juni 2003 01:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:, triest topic weer
Ik ben bijna blij dat er bij ons is ingebroken door Nederlanders
quote:Gekozen burgemeester / hoofd van politie
Op vrijdag 13 juni 2003 01:06 schreef kiw het volgende:Bovendien ben ik het absoluut ermee eens dat winkeldieven gewoon harder moeten aangepakt worden, politie doet inderdaad helemaal niets, willen -zelfs als je iemand op heterdaad betrapt- niet komen.
Maar dat maakt mij niks uit, de andere kant is ook dat ik met veel van die gasten een goeie band heb en vaak lol maak samen, zo kan het ook.
Het zijn zuiver die "ratjes" zoals wij dat in den haag noemen, waar je last van kan hebben.
Als de marokkaanse samenleving nu eens echt een positiever beeld zouden willen hebben, zouden ze die gastjes zelf moeten aanpakken/aanspreken. zou hun toch zeer slechte image een stuk verbeteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |