quote:juist, door discussie leer je meer en kan je daarom ook beter beoordelen hoe je er daadwerkelijk over denkt
Op donderdag 12 juni 2003 19:30 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Discussie en uitwisseling van standpunten is altijd goed. En daarbij komt dat het gewoon leuk en leerzaam is om te leren argumenteren, en zaken voor jezelf op een rij te moeten zetten
.
quote:Niet discussie met mensen die je toch alleen maar belachelijk maken...
Op donderdag 12 juni 2003 19:30 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Discussie en uitwisseling van standpunten is altijd goed. En daarbij komt dat het gewoon leuk en leerzaam is om te leren argumenteren, en zaken voor jezelf op een rij te moeten zetten
.
Voor welke optie kies jij, 1 of 2 ?
Ik denk 2. Maarja who knows...
Hoe denk je er zelf eigenlijk over?
quote:Ook dát is leerzaam
Op donderdag 12 juni 2003 19:55 schreef Poezelewoekie het volgende:Niet discussie met mensen die je toch alleen maar belachelijk maken...
quote:Dunno. Ik sluit niets uit
Ik denk 2. Maarja who knows...
Hoe denk je er zelf eigenlijk over?
quote:K noem geen namen... maar van sommige mensen word ik echt agressief...
Op donderdag 12 juni 2003 19:57 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ook dát is leerzaam
[..]Dunno. Ik sluit niets uit
.
quote:misschien wijzen mensen je alleen maar op je belachelijke antwoorden
Op donderdag 12 juni 2003 19:55 schreef Poezelewoekie het volgende:[..]
Niet discussie met mensen die je toch alleen maar belachelijk maken...
verder áls een God de oerknal in werking had gezet, had die dan daarna nog kunstmatig een aarde lopen maken? of liet die het op het beloop...hij weet alles dus zou die ook weten of de mens in deze vorm later zou gaan ontstaan toch?
quote:Ik denk... dat de oerknal er was... maar dat er toen nog niet gelijk leven was. Dat dat is 'gemaakt'. Mrja... ik hoop dat het allemaal een keertje helemaal duidelijk wordt
Op donderdag 12 juni 2003 20:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
misschien wijzen mensen je alleen maar op je belachelijke antwoorden
![]()
verder áls een God de oerknal in werking had gezet, had die dan daarna nog kunstmatig een aarde lopen maken? of liet die het op het beloop...hij weet alles dus zou die ook weten of de mens in deze vorm later zou gaan ontstaan toch?
quote:het wordt nooit duidelijk
Op donderdag 12 juni 2003 20:08 schreef Poezelewoekie het volgende:[..]
Ik denk... dat de oerknal er was... maar dat er toen nog niet gelijk leven was. Dat dat is 'gemaakt'. Mrja... ik hoop dat het allemaal een keertje helemaal duidelijk wordt
t blijft toch maar een vooronderstelling of een geloof
na je dood weet je het misschien, met de nadruk op misschien
quote:Nou, dit zijn tegenwoordig algemeen aanvaarde gedachtes, ik denk dat het als volgt in elkaar zit. Volgens de quantum mechanica kunnen er spontaan deeltjes ontstaan (virtuele deeltjes). De massa en de afmetingen van zo'n virtueel deeltje is niet exact gelijk aan 0. Ik denk dat het heelal ook op de zelfde wijze is ontstaan. Dus op het moment van het ontstaan van het heelal zijn de massa en de afmetingen niet gelijk aan 0!
Op donderdag 12 juni 2003 17:53 schreef Poezelewoekie het volgende:[..]
Nee op dat punt kom je dus niet. Het is net als dat je bijvoorbeeld een getal de hele tijd door 2 blijft delen. Zo bijvoorbeeld: 1 - 1/2 - 1/4 - 1/8 - etc. Je komt nooit op nul uit! Dat betekent dus dat er geen 'punt' was waarop het heelal is begonnen uit te dijen.
quote:dat is vreemd, ik dacht dat juist 80% van het universum uit anti-materie moest bestaan?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:08 schreef Byte_Me het volgende:
daardoor is er tegenwoordig veel meer materie dan antimaterie.
quote:heeft iemand nog een leuk artikel oid over dit soort onderwerpen btw?
Op vrijdag 13 juni 2003 00:14 schreef bluebellyfluff het volgende:[..]
dat is vreemd, ik dacht dat juist 80% van het universum uit anti-materie moest bestaan?
quote:volgens mij ben je in de war met "dark matter", maar dat is dus iets anders.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:14 schreef bluebellyfluff het volgende:[..]
dat is vreemd, ik dacht dat juist 80% van het universum uit anti-materie moest bestaan?
hier staat het uitgelegd.
[Dit bericht is gewijzigd door Byte_Me op 13-06-2003 00:27]
quote:zoek eens iets van stephen hawking op, of haal een boek van hem. erg interessant, en niet te ingewikkeld beschreven.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:22 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
heeft iemand nog een leuk artikel oid over dit soort onderwerpen btw?
wel interessant om me in te verdiepen, zolang het niet al te technisch is
quote:yeps dat kan inderdaad goed kloppen! ghehe tijd om te slapen
Op vrijdag 13 juni 2003 00:24 schreef Byte_Me het volgende:[..]
volgens mij ben je in de war met "dark matter", maar dat is dus iets anders.
quote:ik zal t onthouden
Op vrijdag 13 juni 2003 00:24 schreef Byte_Me het volgende:[..]
zoek eens iets van stephen hawking op, of haal een boek van hem. erg interessant, en niet te ingewikkeld beschreven.
Oja en klopt het dat er door de oerknal eigenlijk pas tijd en ruimte is ontstaan? Daar kan ik me helemaal nix bij voorstellen! (maar ik geloof wel dat het zo is)
quote:ik ook weinig hoor, maar het gaat -volgens mij- om het inkrimpen en uitdijen van het helaal
Op vrijdag 13 juni 2003 00:49 schreef Poezelewoekie het volgende:
Maar HOE is die oerknal er nou eigenlijk gekomen? Hoe kwam het, er moet toch een of andere oorzaak zijn? Ik snap er eigenlijk niet zoveel van...
in principe krimpt het helaal dan zo erg dat het na een tijd weer implodeert *knal dus*
nu zijn de meningen verschillend over of ons helaal ooit nog krimpt, dus of de aantrekkingskracht nog groot genoeg zal zijn...maar dat terzijde
p.s: ik kan het helemaal fout hebben, dus zeg t plz als ik t fout of goed heb ik kan de spanning niet meer aan
quote:ook dat is idd wazig, maar dat was hierboven al behandeld volgens mij
Op vrijdag 13 juni 2003 00:49 schreef Poezelewoekie het volgende:
Oja en klopt het dat er door de oerknal eigenlijk pas tijd en ruimte is ontstaan? Daar kan ik me helemaal nix bij voorstellen! (maar ik geloof wel dat het zo is)
hoe dichter de zwaartekracht...hoe minder snel 'de tijd' gaat, dus als het helemaal ineengekrompen is, is de tijd in principe 0 en dus geen tijd
wederom: correct me if i'm wrong
quote:is dat niet onderdeel van de relativiteitstheorie??
Op vrijdag 13 juni 2003 00:53 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
ook dat is idd wazig, maar dat was hierboven al behandeld volgens mij
hoe dichter de zwaartekracht...hoe minder snel 'de tijd' gaat, dus als het helemaal ineengekrompen is, is de tijd in principe 0 en dus geen tijd
wederom: correct me if i'm wrong
quote:einstein-ownage idd
Op vrijdag 13 juni 2003 00:55 schreef Steel_Rat het volgende:[..]
is dat niet onderdeel van de relativiteitstheorie??
quote:nee, het gaat bijvoorbeeld om snelheid
Op vrijdag 13 juni 2003 01:01 schreef Steel_Rat het volgende:
dus dat zou ook betekenen dat op jupiter de tijd minder snel gaat dan op Aarde?ik heb dat helaas allemaal nog niet gehad bij natuurkunde.. komt volgend jaar pas....
als ik met de halve snelheid van het licht naar de zon ga, en weer terug...dan is voor jou gezien een reis geweest van bijv. 10 jaar
echter, mijn reis duurde slechts 8 jaar (bijvoorbeeld, weet de verhoudingen niet)
en dat ligt niet aan mn gevoel maar klokken zullen hetzelfde aangeven
quote:idd, dat heb ik ook gezien op tv, maar vliegtuigen gaan relatief gezien met licht superlangzaam uiteraard
Op vrijdag 13 juni 2003 01:09 schreef HeyFreak het volgende:
het is al min of meer bewezen met twee atoomklokken, eentje in een vliegtuig en een ander bleef gewoon ergens geloof ik (weet niet precies hoe het ging) maar aan het eind van het experiment liepen de twee klokken niet meer gelijk (ookal scheelde dat niet heel veel)
maar toen werd ook beweerd dat zelfs het verschil tussen een lopende en een zittend mens er was...alleen te klein om op te vallen natuurlijk
he maar ik ga nu slapen....
dusss... kga morgenmiddag (+/- 12:00 ofzow) wel verder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |