abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2003 @ 15:50:13 #226
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_11170786
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 15:41 schreef nEDerland het volgende:
Ik neem de wetten van de natuur wel aan zoals ze zijn, maar het gaat er bij mij niet in dat ze toevallig zo ontstaan zijn.
Wat is jouw argument daar tegen dan? Het 'argument from design'? Zo van: het is allemaal zo mooi en perfect dat het niet spontaan kan zijn? Als dat zo is, lees dan eens wat goeie boeken (titels op verzoek beschikbaar), denk eens wat dieper over zaken na en zie dat dat geen argument is. Integendeel.

Tot die tijd mag je hier over over nadenken: de natuurwetten zijn zo omdat wij er zijn om ze zo te zien.

'Nuff said
  dinsdag 17 juni 2003 @ 15:57:20 #227
56157 Cpt_Morpheus
"Succes is een keuze"
pi_11171023
quote:
Tot die tijd mag je hier over over nadenken: de natuurwetten zijn zo omdat wij er zijn om ze zo te zien.
agree,

altijd maar dat 'hokjes' denkwerk.

pi_11171501
Waarom de oerknal?
Er zal wel iemand zijn geweest die aandacht nodig had.
Ik las ooit eens ergens:

In den beginne was er niks, en toen ontplofte dat ook nog.

pi_11171520
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 15:39 schreef nEDerland het volgende:

Waarom zou een god niet de natuurwetten kunnen veranderen als hij ze zelf gemaakt heeft?

Omdat het per definitie anders geen natuurwet meer zou zijn.

Daarnaast moet je je maar eens verdiepen in de verschillende fenomenen die worden waargenomen door bv de hubbel.

complete zonnestelsels worden gecreerd en disintergrenen zelfs op dit moment. sterrren die imploderen en exploderen.

Daarnaast is het ook nog eens zo .. dat evolutie is heel erg actief .. het is niet af.. en veranderd continue ... het past zich aan. om zo de balans te houden die het nodig heeft zodat jij kan leven.

nEDerland je komt net kijken en je hebt nog al wat lees werk in te halen..Zou maar eens wat research doen bijvoorbeeld hier op het forum.
maar ik kan je het W&L forum van tweakers ook aanraden.
Over onderwerpen als God and Science zijn all vele topics vol geschreven. En je opmerkingen slaan een beetje de plank mis in dit topic. Succes met je research.

pi_11171719
Ik heb het idee dat teveel mensen de wetenschap veel te hoog achten.
Van mij hoeven er nergens keiharde bewijzen voor te zijn, alleen een beetje boerenverstand vind ik goed genoeg. Als mensen aankomen met: volgens de koolstofdatering-methode of volgens de radiatie-methode of volgens achtergrondstraling en volgens de redshift is het heelal een paar miljard jaar oud. Je kunt er weinig mee.
Denk aan de duim :)
  dinsdag 17 juni 2003 @ 16:20:29 #231
27698 Doffy
pi_11171817
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 16:17 schreef nEDerland het volgende:
Van mij hoeven er nergens keiharde bewijzen voor te zijn, alleen een beetje boerenverstand vind ik goed genoeg. Als mensen aankomen met: volgens de koolstofdatering-methode of volgens de radiatie-methode of volgens achtergrondstraling en volgens de redshift is het heelal een paar miljard jaar oud. Je kunt er weinig mee.
Mag ik vragen hoe oud je bent, wat je achtergrond en opleiding is, en wat je religieuze overtuiging is?

Verder verzoek ik je nu eens antwoord te geven op onze vragen. Doe je dat niet, dan hou ik op met posten en verzoek ik de mods om een slotje op dit topic en alle andere 'Waarom ....?' topics die jij gestart bent.

'Nuff said
  dinsdag 17 juni 2003 @ 16:32:19 #232
47711 Harmvt
Bubblemaker
pi_11172081
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 16:20 schreef Doffy het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je bent, wat je achtergrond en opleiding is, en wat je religieuze overtuiging is?

Verder verzoek ik je nu eens antwoord te geven op onze vragen. Doe je dat niet, dan hou ik op met posten en verzoek ik de mods om een slotje op dit topic en alle andere 'Waarom ....?' topics die jij gestart bent.

pi_11172419
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 16:20 schreef Doffy het volgende:

[..]

Wat maakt het uit hoe oud ik ben, wat m'n achtergrond is, wat m'n opleiding is en wat m'n religieuze overtuiging is?

En ik wil best antwoord geven op jullie vragen, alleen af en toe zie ik er het nut niet van in, dus dan doe ik het niet

dinsdag 17 juni 2003 @ 16:46:12 #234
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11172476
Wat zijn voor jou de argumenten dat de oerkanl nooit heeft plaatsgevonden dan? Wat is er volgens jou dan gebeurd nEDerland?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 16:47:49 #235
27698 Doffy
pi_11172535
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 16:44 schreef nEDerland het volgende:
Wat maakt het uit hoe oud ik ben, wat m'n achtergrond is, wat m'n opleiding is en wat m'n religieuze overtuiging is?

En ik wil best antwoord geven op jullie vragen, alleen af en toe zie ik er het nut niet van in, dus dan doe ik het niet

Dan vul ik het voor je in. Je bent een dwarse puber van 14 met een niet afgemaakte lagere school en bent opgegroeid in de bible belt. Niks waar jij iets aan kan doen, immers, zalig de eenvoudigen van geest, want zij zullen het Koningrijk Gods beërven.

Wij zijn klaar. Als je iets zinnigs te melden hebt en *echt* wil discussieren, praten we weer verder.

Mods, mag ik jullie verzoeken dit topic dicht te gooien, daar topicstarter duidelijk te kennen heeft gegeven niet werkelijk behoefte aan een discussie te hebben, en slechts bezig is te trollen?!

'Nuff said
pi_11172582
Ik wil ook een slotje op alle Waarom topics van nEDerland Aub.

Dit gaat werkelijk nergens meer over

Slotje graag voor Waarom de oerknal
Slotje graag voor Waarom de evolutietheorie
Slotje graag voor Waarom de mens.

En snel aub dit joch werkt op me zenuwe.

Jezus wat een geit.

dinsdag 17 juni 2003 @ 16:56:58 #237
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11172816
Nieuw topic idee:

Waarom nEDerland?

dinsdag 17 juni 2003 @ 17:00:46 #238
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11172923
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:37 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Daar kunnen we duidelijk niet omheen.
Wat mij nog het meeste verbaast aan het heelal zijn de wetten waaraan het bljikbaar voldoet. Als er wetten zijn waar het heelal zich, denkt de mens, altijd aan houdt, dan moet er toch een maker van deze wetten zijn? Wetten ontstaan toch niet zomaar?

In de natuur verloopt het meeste volgens wetten zoals je misschien weet. Veel wetten hangen samen van constantes en het woord zegt het al.
De mens interpreteerd deze op zijn manier en maakt er natuurwetten van. Als die wetten er niet waren (voordat de mens ze had ontdekt) was er waarschijnlijk helemaal geen aarde
pi_11173569
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 16:49 schreef sosolala het volgende:
Ik wil ook een slotje op alle Waarom topics van nEDerland Aub.

Dit gaat werkelijk nergens meer over

Slotje graag voor Waarom de oerknal
Slotje graag voor Waarom de evolutietheorie
Slotje graag voor Waarom de mens.

En snel aub dit joch werkt op me zenuwe.

Jezus wat een geit.

Volgens mij vonden sommige mensen die andere topics wel interessante topics. Je hoeft er niet per se in te posten.

En waarom haal je Jezus erbij?

pi_11173733
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:24 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Volgens mij vonden sommige mensen die andere topics wel interessante topics. Je hoeft er niet per se in te posten.

het begint allemaal wel interessant, maar jij als topicstarter mag ook wel eens wat nuttigs zeggen en niet steeds b;laten van "nee dat geloof ik niet"

jij onderbouwd je eigen mening niet, zo kun je toch geen discussie voeren? Wat jij doet is een stelling opgeven en dan laat je het maar lopen zonder echt antwoord te geven.

En zo gaat het dus in al die "waarom de..." topics

Errug zwak...

pi_11173809
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:30 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

het begint allemaal wel interessant, maar jij als topicstarter mag ook wel eens wat nuttigs zeggen en niet steeds b;laten van "nee dat geloof ik niet"

jij onderbouwd je eigen mening niet, zo kun je toch geen discussie voeren? Wat jij doet is een stelling opgeven en dan laat je het maar lopen zonder echt antwoord te geven.

En zo gaat het dus in al die "waarom de..." topics

Errug zwak...

Ja, ik kan het niet zo goed beargumenteren, daarom wil ik dat graag aan andere mensen overlaten. Is dat zo erg?
Ik ben gewoon benieuwd of er überhaupt mensen zijn die het eens zijn met de stelling en naar de redenen waarom? Daarom: Waarom?
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:34:43 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_11173862
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 16:17 schreef nEDerland het volgende:
En wat vertelt jouw boerenverstand je?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11173935
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:32 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Ja, ik kan het niet zo goed beargumenteren, daarom wil ik dat graag aan andere mensen overlaten. Is dat zo erg?
Ik ben gewoon benieuwd of er überhaupt mensen zijn die het eens zijn met de stelling en naar de redenen waarom? Daarom: Waarom?

dat is best erg ja, je hebt een bepaalde overtuiging maar je kan niet zeggen waarom je dat gelooft.
pi_11173964
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:34 schreef speknek het volgende:

[..]

En wat vertelt jouw boerenverstand je?

Dat de evolutietheorie onzin is en dat de oerknaltheorie onzin is.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:39:13 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_11174000
En waarom vertelt jouw boerenverstand je dat?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11174011
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:38 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Dat de evolutietheorie onzin is en dat de oerknaltheorie onzin is.

omdat....
pi_11174052
ik lag me rot om al die reacties hierboven haha

nEDerland snap ik echt geen bal van, aan de ene kant een vraag stellen...daarop duidelijke antwoorden krijgen...en dan zonder enige vorm van argumentatie deze proberen te 'weerleggen' waarom stel je een vraag als je je afsluit van elke andere argumentatie dan die jij blijkbaar in je hoofd hebt?

maar ik sluit me niet aan bij een slotje, ik vind het wel interessant, ondanks de onzinnige beredenaties van nEDerland

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_11174094
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:40 schreef WeirdMicky het volgende:
ik lag me rot om al die reacties hierboven haha

nEDerland snap ik echt geen bal van, aan de ene kant een vraag stellen...daarop duidelijke antwoorden krijgen...en dan zonder enige vorm van argumentatie deze proberen te 'weerleggen' waarom stel je een vraag als je je afsluit van elke andere argumentatie dan die jij blijkbaar in je hoofd hebt?

maar ik sluit me niet aan bij een slotje, ik vind het wel interessant, ondanks de onzinnige beredenaties van nEDerland

Kijk, toch zijn er mensen die het een interessant topic vinden.
Is dat niet komisch
pi_11174146
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:41 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Kijk, toch zijn er mensen die het een interessant topic vinden.
Is dat niet komisch

haha, jij bent echt zo naief/wazig dat je mn reactie nog positief opvat ook
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 17:50:40 #250
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11174346
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 17:24 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Als jij eens echte argumenten verzon. Jij komt hier alleen maar om andere argumenten te weerleggen en vragen te stellen van "als...dan".

Zeg nu eens in een hele duidelijke post, met de bijbehorende argumenten, wat jouw visie hierop is en waarom.

En over Jezus; God is hier al, Darwin komt vaak voorbij en Jezus voelt zich achtergesteld en we hebben hem er ff bijgevraagd...Vond 'ie leuk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')