_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 11:22 |
Laten we eens de naam pta eer aan doen. Anders moeten we het veranderen in a topic ofzow, want er staat werkelijk niets leuks over vliegtuigen in. Laten we dus dit topic volgooien met alle mooie vette grote speciale vliegtuigen die er zijn en zijn geweest. Ik ga eens wat inspiratie opdoen en hoop als ik straks weer terugkom dat hier al enkele vette planes staan te pronken... CA | |
Haanibal | donderdag 12 juni 2003 @ 11:23 |
wat voor soort zoek je of maakt het je niets uit straaljagers? | |
Man_Made_God | donderdag 12 juni 2003 @ 11:26 |
Dit vliegtuig heb ik toen ik een paar jaar oud was een keer in een boekje gezien, en het is me altijd bij gebleven.... geweldig ![]() ![]() | |
firstwollie | donderdag 12 juni 2003 @ 11:28 |
lijkt wel een zeppelin ![]() | |
redted | donderdag 12 juni 2003 @ 11:30 |
quote:lijkt wel wat op flipper met vleugels, gaaf ding trouwens | |
Cyberdogg | donderdag 12 juni 2003 @ 11:31 |
quote:Das idd echt een vet ding. ![]() | |
_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 11:31 |
![]() Primary Function: Heavy bomber | |
m_verstraeten | donderdag 12 juni 2003 @ 11:31 |
De naam van dat ding heet geloof ik "guppie" Er is ook nog een grotere versie van en die heet dan weer de "super-guppie" ![]() | |
Seabert | donderdag 12 juni 2003 @ 11:32 |
Is dat niet zo'n superguppy van Airbus | |
_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 11:33 |
![]() | |
Man_Made_God | donderdag 12 juni 2003 @ 11:33 |
quote:en dat is het goede antwoord! | |
ShaoliN | donderdag 12 juni 2003 @ 11:33 |
quote:Stom ding is dat ja. ![]() | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 11:35 |
quote:yupz klopt helemaal t ding werd ontwikkeld door nasa en is daarna ook door airbus gebruikt om o.a. vleugel segmenten van de ene fabriek naar de andere te vliegen dit is de opvolger van de super-guppy geworden de beluga ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door jozef444 op 12-06-2003 11:35] | |
_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 11:35 |
![]() de hindenburg.... Diameter Gas Volume Engines Maximum Speed Lifting Gas Type | |
Haanibal | donderdag 12 juni 2003 @ 11:36 |
kleine collage dan (sorry modemers) | |
_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 11:38 |
volgens mij is dit de grootste op het moment...? | |
Kreator | donderdag 12 juni 2003 @ 11:39 |
Zijn wel vaker topics over geweest...kan ze alleen niet meer vinden... ![]() Nu ja: Mooiste passagiersvliegtuig Mooiste gevechtsvliegtuig Mooiste helicopter [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-06-2003 11:45] | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 11:41 |
kben t met 2 dingen met je eens kreator maar dat gevechtsvliegtuig neh de mustang is toch niet de beste ooit imo ![]() ![]() | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 11:43 |
deze is imo wel een goeie voor de 1e plaats ![]() de dehavilland mosquito (aka the wooden miracle) | |
_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 11:48 |
Dit moest het snelste vliegtuig worden, maar helaas is de proefvlucht een fiasco geworden.. | |
Pollensnuiver | donderdag 12 juni 2003 @ 11:49 |
Echte schoonheid: | |
blieblie | donderdag 12 juni 2003 @ 11:50 |
quote:Ik vind de Spitfire mooier ![]() | |
_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 11:51 |
deze combinatie is waarschijnlijk wel de meest gevreesde ooit geweest... | |
ShaoliN | donderdag 12 juni 2003 @ 11:52 |
quote: quote: ![]() ![]() | |
Kreator | donderdag 12 juni 2003 @ 11:54 |
quote:Die zag ik pas na mijn post... ![]() | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 11:59 |
quote:mja maar dat is zo'n standaard antwoord ![]() ![]() | |
blieblie | donderdag 12 juni 2003 @ 12:12 |
quote:Maar de Spitfire is mooi De AC10 is bruut De SU27? (oid) is gewoon geniaal De Concorde is prachtig en je ziet em bijna nooit int wild | |
H3NK | donderdag 12 juni 2003 @ 12:20 |
..bedoel je nie deze blieblie, ipv 777?![]() | |
ShaoliN | donderdag 12 juni 2003 @ 12:23 |
quote:777 is mooi, maar lang niet zo mooi als de airbus a340-600 Klik op deze link voor een nog mooiere van Virgin. http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=86728 | |
blieblie | donderdag 12 juni 2003 @ 12:38 |
quote: ![]() | |
Blommetje | donderdag 12 juni 2003 @ 12:55 |
Ik blijf erbij: Gripen is veruit het aller allermooist! plaatje 1 plaatje2 | |
H3NK | donderdag 12 juni 2003 @ 13:13 |
voor de kenners.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 13:15 |
damn das een goeie is dat dat testding van de nasa met die wapperende vleugels ? ![]() | |
H3NK | donderdag 12 juni 2003 @ 13:18 |
quote:Noop ![]() Hint: Hij is niet amerikaans | |
_dazzling | donderdag 12 juni 2003 @ 13:22 |
misschien een MIG of de Viggen | |
ook_gek | donderdag 12 juni 2003 @ 13:24 |
ik vind air wolf geweldig vinden ![]() Ik vond vroeger altijd die leger vliegdingen mooi met zo een grote schotel boven op | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 13:25 |
quote:zo'n chinees tziet er leuk uit we bouwen m na vliegtuig ![]() | |
blieblie | donderdag 12 juni 2003 @ 13:54 |
het stuk vanaf de punt tot de luchtinlaat klopt niet, der zit ergens een bobbel die de F16 niet heeft. | |
H3NK | donderdag 12 juni 2003 @ 14:06 |
Hij is ook niet Chinees ![]() Het is japans. Ik heb er verder ook niet exht heel veel verstand van. De japanners maken idd alles na, in dit geval ook. Ze hadden altijd F-15's die ze in licensie bouwden. Dit is een XF2b, volgens mij een F-16 doorgefokt door de japanners. ![]() De vleugels zijn ook ietsje anders als bij een F-16.. | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 14:21 |
quote:idd de vleugels zijn een stuk rechter als bij de originele f-16 die waren mooi taps aflopen naar de romp is wel mooi ![]() | |
H3NK | donderdag 12 juni 2003 @ 14:41 |
piloten hebben het niet makkelijk tegenwoordig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jozef444 | donderdag 12 juni 2003 @ 14:45 |
ach wat hebben ze t zwaar Ik wil dat baantje ![]() | |
Steve-O | donderdag 12 juni 2003 @ 14:49 |
sr-71 blackbird ![]() | |
-roys- | donderdag 12 juni 2003 @ 14:50 |
![]() Boeing 747 van KLM en Corsair aanvliegend op Juliana Airport, Sint Maarten | |
H3NK | donderdag 12 juni 2003 @ 15:01 |
ook helikopters kunnen redelijk groot zijn.. Chinook met mensen ter vergelijking ![]() Chinook (al toch wel redelijk groot) ![]() Nog een keer chinook, maar dan onder een MI-26 ![]() ![]() | |
H3NK | donderdag 12 juni 2003 @ 15:14 |
quote:Geweldig is dat. Voor mij al een reden om daarheen te gaan op vakantie ![]() Ze kunnen (konden) er in hongkong ook wat van ![]() ![]() | |
Lelijke_Aap | vrijdag 13 juni 2003 @ 12:16 |
Ff een vraagje, kan ik linken naar plaatjes op de airliners.net? En zo ja, hoe doe ik dat? Gewoon met [img]http://airliners.net/blablabla [/img] werkt niet. | |
Joostve | vrijdag 13 juni 2003 @ 12:22 |
je moet de spaties weglaten het kan ook dat de site het niet ondersteund | |
Joostve | vrijdag 13 juni 2003 @ 12:25 |
wat dacht je van deze unieke foto een F-16 boven NEW YORK op 11 september je kan Manhatten mooi zien liggen (nouja mooi) ![]() | |
Joostve | vrijdag 13 juni 2003 @ 12:36 |
![]() SR-71 BLACKBIRD vlieghoogte: 30 km ![]() snelheid : bijna 4000 km p/u ![]() dat is gewoon ruim 1 km per seconde ![]() | |
H3NK | vrijdag 13 juni 2003 @ 15:11 |
ik heb deze dus dagelijks een aantal keer over mijn huis heen. Erg kicke ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Karstman | vrijdag 13 juni 2003 @ 16:26 |
quote:Als ik mij niet vergis (correct me if I'm wrong) hebben we hier te maken met een Israelische "Kfir" ofwel "jonge leeuw". het is een bijna exacte kopie van de F-16, maar dan net even anders. Waarschijnlijk in licentie gemaakt. Hoewel de Israelies er wel een handje van hebben om aan spionage te doen, zie een bijna exacte copy van de Mirage III. ![]() | |
H3NK | vrijdag 13 juni 2003 @ 16:54 |
quote: ![]() ![]() In zuid afrika vliegen ze er ook mee rond, alleen heet ie dan geloof ik Cheetah. ![]() | |
Airpower | vrijdag 13 juni 2003 @ 17:09 |
quote:Het is een Mitsubishi F-2A ![]() | |
Eric82 | vrijdag 13 juni 2003 @ 21:02 |
![]() | |
masuyo | zaterdag 14 juni 2003 @ 22:33 |
quote:airwolf ![]() ![]() | |
Magneet | zaterdag 14 juni 2003 @ 22:50 |
quote:check je programmering op v8 maar eens, was er vanavond/vanmiddag nog op | |
xyz | zondag 15 juni 2003 @ 00:34 |
Mijn favoriete vliegtuig is de Boeing 757. Het ding vliegt echt heerlijk veel beter dan de B767 waar ik ook in vlieg want die is nogal lomp en traag.
| |
Karstman | dinsdag 17 juni 2003 @ 11:34 |
quote:Je hebt gelijk, maar dan is die Kfir dus die gejatte Mirage III. Rijst bij mij wel de vraag hoe het nou zat met die Israelische F-16 kloon ![]() | |
Blommetje | dinsdag 17 juni 2003 @ 12:11 |
De Lavi (F16 kloon) is in 1989 gestopt vanwege budgettaire redenen. Het zou iig wel het eerste vliegtuig worden met 3 MC-MFD, zoals de moderne Saabs en F18 hebben. | |
_dazzling | dinsdag 17 juni 2003 @ 12:47 |
er is ooit een prototype vliegtuig geweest, wat enkel laag over het water kon vliegen. Volgens mij een russisch concept..... iemand hier een pic van? Is echt een enorm bakbeest.. | |
JoepSproeipoep | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:20 |
quote:Heb er geen pic van maar wel gezien. Dat ding was echt asociaal groot!! | |
H3NK | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:48 |
ik denk dat het deze is. Ekranoplan heet ie..![]() Maar dit is z'n grotere broertje.. | |
flipsen | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:54 |
quote:Ik zie je niet? ![]() | |
xyz | dinsdag 17 juni 2003 @ 14:21 |
quote:achter het raampje ![]() | |
Stormblast | dinsdag 17 juni 2003 @ 15:29 |
quote:Is idd een superguppy. Maar dat ding van Airbus is een jet en heet een Beluga A3nogwattes | |
Stormblast | dinsdag 17 juni 2003 @ 15:30 |
quote:Is een 737 | |
H3NK | dinsdag 17 juni 2003 @ 15:45 |
quote:Maar dan ietsje leuker om in op vakantie te gaan ![]() ![]() ![]() Deze foto's zijn van een ietsje oudere versie, maar tis wel duidelijk dacht ik ![]() ![]() zoeentje; 1986 Boeing 737-2S9 Advanced (www.aso.com) | |
Karstman | dinsdag 17 juni 2003 @ 16:20 |
quote:Van wie is die kist en wanneer mag ik 'm lenen? ![]() | |
H3NK | dinsdag 17 juni 2003 @ 16:27 |
quote:Bussiness Aviation in Texas, volgens mij mag je hem alleen kopen ![]() | |
superheist | dinsdag 17 juni 2003 @ 17:30 |
quote:zijn daar nogmeer foto's van? ja ben te lui om te zoeken ![]() | |
H3NK | dinsdag 17 juni 2003 @ 17:44 |
quote:nouw, oke dan maar. klikkie | |
Lone_Gunman | donderdag 3 juli 2003 @ 10:08 |
![]()
| |
masuyo | donderdag 3 juli 2003 @ 12:46 |
quote:uhm leeft die fotograaf nog? ![]() | |
ook_gek | donderdag 3 juli 2003 @ 13:03 |
![]() ![]() Zal deze foto echt zijn? Die foto heet wel stunt. Dit is de mooiste Heli ooit | |
Lelijke_Aap | donderdag 3 juli 2003 @ 13:15 |
Ik vraag me af of het een echte foto is bij dat tankstation. Maar als het zo is, dan heeft die piloot lef! Kijk hoe dicht die wieken bij de grond zitten! | |
ook_gek | donderdag 3 juli 2003 @ 13:22 |
quote:Dat vraag ik me ook af. Maar als je vaak airwol gekeken heb. Dan kan je zien dat ze toch gekke dingen gedaan hebben. Vlak boven de grond hangen. Zo laag dat ze niet eens de wielen meer konden uitklappen. Of zo dicht over de boom toppen vliegen. Of echt vlak achter een gebouw omhoog komen zetten. Maar ik twijfel dus ook | |
Lone_Gunman | donderdag 10 juli 2003 @ 13:53 |
Een van de vliegtuigen die ik onwijs indrukwekkend vind is de AVRO Vulcan. Het is een typische koude-oorlog bommenwerper. Tijdens de ontwikkeling van de Concorde is de Vulcan gebruikt als test-basis. Zo zijn de motoren van de Concorde hierop getest. De motoren van de Concorde zijn ook gebaseerd op die van de Vulcan. | |
arjens | donderdag 10 juli 2003 @ 14:49 |
Koel topic dit!! Wanneer ik thuis ben ga ik ook wat foto's plaatsen. | |
jozef444 | donderdag 10 juli 2003 @ 14:57 |
quote:de v-bombers van engeland waren ![]() ![]() hier zijn de 2 andere: de vickers valiant en de handley page victor | |
DaMaster | donderdag 10 juli 2003 @ 17:42 |
Yeah en DAMN de Nimrod! Das ook zo'n bak uit dat tijdperk.. Of de Buccaneer! Heb daar nog eens een van gezien een aantal jaren terug...man wat een vette dingen Lightning OOK zo geweldig...ff pics zoeke... | |
-CRASH- | vrijdag 11 juli 2003 @ 04:58 |
Het werkpaard van WW II De AVRO LANCASTER ![]() The city of Lincoln Er zijn er 2 van die nog vliegen. | |
Frederic | vrijdag 11 juli 2003 @ 12:22 |
Ik heb nog een tip voor de liefhebbers van vliegtuigen: Op 21 juli is het in Belgie nationale feestdag. Op die dag vindt er een militair defilé plaats voor het Koninklijk Paleis in Brussel: zowel een grond als luchtdefilé. Het luchtdefilé: (Op 21 juli zijn er trouwens nog tal van festiviteiten: rollerparade, zeepkistenrace, voor slechts 1 euro kan je alle federale musea bezoeken, open deur in het Federaal Parlement, concert van Belgische artiesten,.... en om 24.00 u wordt de dag afgesloten met een groots klank- en lichtspel met projecties op de gevel van het Koninklijk paleis en een spetterend vuurwerk) Alle info: www.albert2.be | |
Kleffe_Dop | vrijdag 11 juli 2003 @ 12:58 |
Vind deze wel vet. ![]()
| |
Fristi | vrijdag 11 juli 2003 @ 15:29 |
De Constellation......echt heel mooi. En natuurlijk de Flanker
| |
SnowBite | vrijdag 11 juli 2003 @ 16:16 |
Ik vind zelf toch wel de Gulfstream-V mooi. Had de Nederlandse Royal Air Force er niet zo eentje? dit is ouder model Gulfstream-IV: interieur: cockpit Gulfstream-IV: | |
-CRASH- | vrijdag 11 juli 2003 @ 16:18 |
Wanneer is er weer een vliegshow op vliegbasis Volkel ? | |
SnowBite | vrijdag 11 juli 2003 @ 16:22 |
quote:Dat zal nog wel even duren, als er nog een komt.. Ik denk juni/juli 2004 | |
-CRASH- | vrijdag 11 juli 2003 @ 16:38 |
quote:Oow ... dat duurt nog FF ------------------------------------ Hier in venlo komt om de haverklap een hele ouwe kist over Machtig geluid heeft die kist... | |
Fogel | vrijdag 11 juli 2003 @ 18:20 |
quote:De Amerikanen proberen het ook: Artist impression: ![]() en hier ook nog een beetje info: | |
Fristi | vrijdag 11 juli 2003 @ 19:51 |
quote:Dit is de Russische Orlan. Amphibious landing craft 904/902R Orlan class WIG effect. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En zelfs in staat om raketten af te schieten. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Fristi op 11-07-2003 19:59] | |
Airpower | vrijdag 11 juli 2003 @ 20:08 |
quote:YEP ![]() ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 12 juli 2003 @ 00:21 |
quote:Idd de Ekranoplan, vet lomp ding, ligt helaas beetje weg te rotten tegenwoordig. | |
Fristi | zaterdag 12 juli 2003 @ 09:48 |
Hier dit is een mooie:![]() | |
Stormblast | zaterdag 19 juli 2003 @ 12:59 |
quote: ![]() ![]() Ik vlieg er vaak mee in flightsim. | |
Blanche_Fantasy | zaterdag 19 juli 2003 @ 13:14 |
![]() En hier heb ik nog aan mogen werken | |
SNAFU | zaterdag 19 juli 2003 @ 19:05 |
Jullie vergeten er een paar waaronder de XB-70.... ![]()
| |
Lone_Gunman | dinsdag 20 januari 2004 @ 00:09 |
Check deze uit de kluiten gewassen Orion, de TU-142, de maritieme versie van de strategische bommenwerper TU-95. ![]() Het was jarenlang, weet niet of het nog zo is, de snelste, en hoogst vliegende turboprop van de wereld. Naast Rusland gebruikt ook India gebruik van dit toestel. Ze worden keer op keer gemoderniseerd met betere ASW-systemen. Tevens kan hij als lanceerbasis dienen voor kruisraketten. (Rusland) (India) | |
Eric82 | dinsdag 20 januari 2004 @ 00:29 |
Mag ik daar dan nog aan toevoegen: De C130 Hercules: en hier als Spectre Gunship quote: | |
RonaldV | dinsdag 20 januari 2004 @ 00:41 |
quote:De Japanse doorontwikkeling (ism LockheedMartin) van de F-16. Voorheen bekend als de FSX, maar inmiddels als de F-2. Verschillen (de van buiten meer zichtbare): Hij is langer, heeft een grotere vleugel en staartvlakken, en de canopy (het cockpitdak) is niet de bekende druppel van de F-16, maar heeft (net als de F/A-18) een vast windscherm met een frame erom. Pas daarna komt het openscharnierende deel van de koepel. Meer info o.a. op F-16.net | |
Rider_on_the_storm | dinsdag 20 januari 2004 @ 00:55 |
![]() De MIG-21 (Navo: Fishbed) vind ik een karaktestiek toestel. Puur om de vormgeving. Hier op de foto een Tsjechisch exemplaar. | |
Lone_Gunman | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:25 |
De MiG-21 roelt inderdaad. Helemaal gaaf is ie in bepaalde kleuren-combinaties. Ik vind de trainer-versie ook wel gaaf. Hij ziet er echt agressief uit: | |
B_BOY | dinsdag 20 januari 2004 @ 17:32 |
quote:bijnaam: dikkop | |
SnowBite | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:04 |
Deze vloog mijn oom:![]() Helaas is 'ie er mee neergestort (dodelijk)... ![]() | |
MutZ | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:07 |
quote:Das minder... Maar op zich wel een grappig vliegtuig... Ik zou ook wel in zo'n kist willen vliegen... | |
SnowBite | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:10 |
quote:Jah inderdaad, Me2. Ik denk niet dat ik veel verder kom dan een verkeersvliegtuig/privevliegtuig... | |
nietzman | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:19 |
![]() ![]() De Zo maken ze ze niet meer. | |
nietzman | dinsdag 20 januari 2004 @ 19:21 |
quote:Mij krijg je er voor geen cent in. Die dingen stonden niet voor niets bekend als widowmakers en vliegende doodskisten. Het was een motor met twee minivliegeltjes die bij lange na niet genoeg draagkracht konden leveren voor het toestel. Motorfalen betekende exit. Een raket met stuur, dat was het. | |
Dr_Crouton | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:07 |
quote:Die Starfighers waren vooral gebouwd voor snelheid, ws om Russische jagers te onderscheppen, maar verder was het ook echt een starfighter, die flinterdunne vleugeltjes waren voor de sier. [Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 20-01-2004 20:08] | |
MutZ | dinsdag 20 januari 2004 @ 20:09 |
quote:Ik ga nu eerst m'n zweefvliegbewijs halen... dan ga ik wel verder kijken... maar ze krijgen me nooit meer uit een vliegtuig, das zeker... | |
RonaldV | dinsdag 20 januari 2004 @ 21:46 |
quote: ![]() ![]() De F-104 heeft een slechte reputatie, omdat er met name in de beginjaren enorm veel van neerstortten, vooral in Duitsland. Het is ook wel verklaarbaar: het toestel was ontworpen om op grote hoogte onderscheppingen mee uit te voeren, maar werd in West-Europa voornamelijk gebruikt om op extreem lage hoogtes grondaanvallen mee uit te voeren (vlieg"hoogtes" van 50 meter waren niet ongewoon tijdens trainingsmissies). Een behoorlijke toer in een vliegtuig waar je 100% je aandacht bij moet houden, ook nu nog. De Italiaanse piloten die er nu nog (als enigen in de wereld) mee vliegen zijn er echter gek op, het is waarschijnlijk de laatste high-performance kist die je nog zelf moet vliegen. {edit} Spijtig te moeten lezen dat je oom ermee is neergestort. Ik ben zelf ex-Luchtmacht, en ik heb met veel jachtvliegers gesproken, ook over de gevaren van hun werk. Allemaal zeggen ze hetzelfde: als je sterft in je kist, is dat net zo mooi als sterven tijdens sex. Doend wat je het liefste doet. Het is alleen niet leuk voor degenen die achterblijven. [Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 20-01-2004 21:51] | |
nietzman | woensdag 21 januari 2004 @ 16:32 |
Knap staaltje vliegwerk: | |
SnowBite | woensdag 21 januari 2004 @ 17:20 |
quote:Inderdaad, het was ook z'n lust en z'n leven. Zijn vader wilde nooit dat hij piloot werd, en heeft z'n verdere leven verdriet gehad om zijn zoon. Maar anders zou mijn oom waarschijnlijk een erg ongelukkig leven hebben gehad, als je het niet kunt doen omdat je vader het niet wilt. p.s. exacte reden van het ongeluk weet ik niet, maar het ging ongeveer zo: | |
RonaldV | woensdag 21 januari 2004 @ 21:11 |
quote:1974, crash in D-8283 (staartnummer) in Achel, België. Da's een behoorlijk tijdje geleden. Tenminste: ik gok dat het die was, het is de enige NL-Starfighter die in België gecrashed is. Ik zie (userinfo) dat het je interesse in het vliegen niet belemmert. Gelukkig maar, de luchtvaart is veel te mooi. ![]() | |
SnowBite | donderdag 22 januari 2004 @ 17:16 |
quote:Pfff, het is idd een hele tijd geleden. Mijn vader was puber toen zijn broer neerstortte. Volgens mij vloog hij toen voor de Belgische Luchtmacht. Ik zal het vanavond even aan mijn vader vragen, en dan vertel ik wel alles erover... p.s. M'n pa heeft ook liever niet dat ik vlieg, hij zegt zelfs niet met me mee te willen als ik m'n PPL-brevet heb. Maar gelukkig geeft hij me wel de kans om m'n "droom" te kunnen waarmaken. | |
SnowBite | donderdag 22 januari 2004 @ 19:44 |
Zo... Ik heb het nagevraagd: Hij is in 1964 gecrashed bij het militaire vliegveld Florennes (EBFS). Het vliegtuig was van de Belgische luchtmacht... Kun je hier meer over vinden? | |
RonaldV | donderdag 22 januari 2004 @ 21:51 |
quote:18-8-1964, staartnummer FX66, gecrashed bij Gosselies. De SABCA fabriek, die F-104s in licentie bouwde, en ze onderhield, staat hier. Verder moet ik je teleurstellen, ik kan in de gauwigheid niets meer vinden. | |
SnowBite | donderdag 22 januari 2004 @ 22:27 |
quote:Pfff, dat is erg vreemd. M'n pa heeft me altijd gezegd dat het een starfighter was waar hij in vloog, maar hij kan die foto niet vinden... Hij begint nu erg te twijfelen.. ![]() Hij zegt dat het gebeurt is in juli 64 (ander juli 63) in Belgie met een Belgische straaljager.... Wat zijn jouw bronnen eigenlijk? | |
RonaldV | donderdag 22 januari 2004 @ 22:45 |
quote:Starfighters Ik zoek nog even verder ![]() Edit: 16 juli 63 is er inderdaad een F-104 (FX08) gecrashed. Ik ben niet zo bekend in het Belgische, maar het plaatsje heet Taviers, en dat ligt niet naast, maar ook niet te ver weg van Florennes [Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 22-01-2004 22:59] | |
drelletje | donderdag 22 januari 2004 @ 23:23 |
Mensen die WIG's een stuk terug zijn volgens mij niet echte vliegtuigen.... dat jullie het even weten. De WIG's werden door de duitsers en de russen ontworpen. De duitsers kwamen met lipisch die de deltavluegel uitvond (op de wig dus) Die is later door de amerikanen opgekocht, lipisch dus, en hij moest de delta vleugel ontwikkelen zoals we die nu nog hebben. De russen hadden ook iemand waarvan ik de naam kwijt ben (zeer rare russische naam) die was zeer succesvol zoals je aan de plaatjes kan zien. Helaas nadat de USSR weg was kregen ze geen geld meer en moesten ze stoppen. Ook is dit slecht geweest voor de vliegtuigboukunde daarzo. De russen vind ik altijd al beter met vliegtuigen, helaas hebben ze niet genoeg geld. Vaak was et zo dat de russen iets uitvonden en de amerikanen het overnamen en met veel geld verbeterde. Maar de Russen hebben nu weer een ongelovelijk staaltje vliegtuigboukunde laten zien namelijk de Sukhoi 37 (SU 37).
(ik heb nix tegen amerikanen hoor ben er zelf een SU 37 Er zijn ook filmpjes op et internet maar die kan ik niet vinden (heb geen zin om te zoeken) Maar dit vliegtuig heeft een bewegelijkheid als geen ander. [Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 22-01-2004 23:34] | |
JoeKurr | donderdag 22 januari 2004 @ 23:32 |
Hey, ik mis de Su-30MKI, het eerste operationele vliegtuig met Thrust-vectoring ![]()
Nog een goed filmpje van een paar Fransen die aan het raggen zijn boven Tsjaad: | |
drelletje | donderdag 22 januari 2004 @ 23:49 |
damn! De ka 50 http://kyegoshin.tripod.com/Ka50_6.jpg [Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 22-01-2004 23:58] | |
drelletje | vrijdag 23 januari 2004 @ 00:08 |
Ka-22 Hoop/Vintokryl A-7 KA-56
| |
SnowBite | vrijdag 23 januari 2004 @ 07:55 |
quote:Hey, dat moet hem wel zijn. Taviers ligt 5km naast militair vliegveld Florennes... Bedankt trouwens! Als ik binnekort die foto nog vind, zal ik hem online zetten hier. | |
Stuiterbal.nl | vrijdag 23 januari 2004 @ 14:34 |
Mijn favo vliegtuig: Mig-29 Fulcrum link naar specs http://www.vliegtuigen.net/jagers/mig29.html dat geluid als i voor bij komt vliegen laatste opendag luchtmacht was i er ook | |
Captain_Chaos | vrijdag 23 januari 2004 @ 15:15 |
De F4-G Pantom II Advanced Wild Weasel. Stoer vliegtuig met een stoere missie ![]() en Spook natuurlijk | |
RonaldV | vrijdag 23 januari 2004 @ 15:56 |
quote:Zeg ik. Phantoms Phorever! ![]() | |
JoeKurr | vrijdag 23 januari 2004 @ 19:23 |
quote:idd ook een mooie kist, is het kleine broertje van de Su-27 *graaft in foto archief Ah, al wat gevonden Hongaarse MiG-29A op vliegbasis Kecskemét in Hongarije: Duitse MiG-29G tijdens Frysian Flag op vliegbasis Leeuwarden:
| |
drelletje | vrijdag 23 januari 2004 @ 20:05 |
Dit linkje is leuk! http://geocities.yahoo.com.br/mistherius/projectos.html Ja ben een beetje voor de alternatieve vlieg manieren | |
MutZ | vrijdag 23 januari 2004 @ 20:16 |
quote:Is idd erg grappig... | |
drelletje | vrijdag 23 januari 2004 @ 20:18 |
VVA-14 from Beriev (een wig dus) Ik ben zelf groot WIG fan en ik ben van mening dat die weer terug moet komen voor bijv naar new yoirk oid! Do-X flying boat voor naar new york: [Dit bericht is gewijzigd door drelletje op 23-01-2004 21:43] | |
Loekje | vrijdag 30 januari 2004 @ 16:14 |
Ik wou hem jullie niet onthouden en ja de foto is echt | |
drelletje | vrijdag 30 januari 2004 @ 19:49 |
t zal maar op je af komen.... ![]() | |
RonaldV | zaterdag 31 januari 2004 @ 02:00 |
quote:Pilot Error, de piloot bestuurt nu een bureau op het Pentagon. Samengevat: de piloot las zijn hoogtes af alsof hij op zijn thuisbasis vloog. In werkelijkheid ligt Mountain Home AFB 1000ft hoger. Hierdoor begon hij te laag boven de grond aan zijn halve loop naar een lage pass over de startbaan. 0.8 secondes voor de crash verliet hij zijn toestel. Iemand op de verkeerstoren drukte op dat moment stomtoevalig af. (ik heb de foto nog groter trouwens) Edit: Meer weten? Google op "thunderbird 6 crash mountain home" [Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 31-01-2004 02:05] | |
RonaldV | zaterdag 31 januari 2004 @ 02:04 |
Whoops (dubbel) | |
itsreallyme | maandag 2 februari 2004 @ 17:55 |
de F14 komt er wat bekaaid af... | |
RonaldV | maandag 2 februari 2004 @ 21:23 |
quote:Beter zo? ![]() | |
nietzman | maandag 2 februari 2004 @ 23:24 |
![]() | |
drelletje | dinsdag 3 februari 2004 @ 00:43 |
quote:hoelang had hij ook al weer een vliegverbod? ![]() Prachtig werkelijk. | |
Rider_on_the_storm | dinsdag 3 februari 2004 @ 00:44 |
quote:Ondanks de logge F-14, een indrukwekkende foto. | |
SnowBite | dinsdag 3 februari 2004 @ 00:50 |
quote:Heeft ie daar echt een vliegverbod voor gekregen (of weet je het niet)? | |
drelletje | dinsdag 3 februari 2004 @ 00:51 |
quote:Hij heeft er een tijd voor aan de grond moeten blijven dat wist ik wel... Las ooit een stukkie dat hij dat ook wel waard vond... tis een gek ![]() | |
Rider_on_the_storm | dinsdag 3 februari 2004 @ 01:00 |
Nog al zo'n indrukwekkend apparaat. Schoon van lelijkheid. De Tupolev TU-22 (navo Backfire). Bijna 43 meter lang, supersonisch, en kan uitgerust worden met nukes. | |
Lone_Gunman | dinsdag 3 februari 2004 @ 01:07 |
quote:Zeker een indrukwekkend toestel maar vergeet de aanduiding 'M' niet ![]() Voor de volledigheid dus: TU-22 M. | |
RonaldV | dinsdag 3 februari 2004 @ 20:54 |
quote:Helemaal juist. Dir is de 'echte' Tu-22 (NATO-codenaam Blinder): ![]() Meer op Globalsecurity.org De toevoeging M aan de Backfire was om het westen te misleiden. De Sovjets dachten een wapenrace te omzeilen door hun nieuwe bommenwerper voor te stellen als een doorontwikkeling van de Tu-22. Hun plan mislukte, en de Verenigde Staten gingen alsnog verder met de ontwikkeling van de B-1B Lancer bommenwerper. | |
SHERMAN | vrijdag 6 februari 2004 @ 22:10 |
F-18![]() Filmpje van die schietstoel actie F-16 B-52 Filmpje ME-262 Humor F-18 die vertrekt C-17 (machtig toestel) Filmpje van een Hercules die flares afgooit F-117 land Dan is het ineens een stuk kleiner he A-10 Thunderbolt, P-51 Mustang en een F-15 Hungarian Mil Mi-24D Hind Eagle Een F-14 die er vandoor gaat met de naverbranders aan Fly by van een F-14 en een F-18 Zo dat was wel weer even genoeg denk ik | |
Lone_Gunman | vrijdag 27 februari 2004 @ 14:36 |
Ff een paar plaatjes van COPE 2004 posten. COPE 2004 was een 10-daagse oefening van de Amerikaanse en Indiase Luchtmacht die van 15 tot 25 Februari duurde. De Amerikanen namen naast 150 airmen ook nog 6 F-15C toestellen mee. Hier tegenover stonden de Mirage 2000, MiG-21 BISON (21-93), MiG-27, MiG-29 en SU-30K. Beiden waren onder de indruk van elkaar en er zullen zeker meer oefeningen volgen met diverse toestellen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Korswagen | vrijdag 27 februari 2004 @ 21:57 |
quote:ach, als die piloot denkt nu alles gehad te hebben en ff niet nadenkt bij 't uitstappen... ![]() | |
sebabje | zaterdag 28 februari 2004 @ 11:49 |
![]() ![]() | |
The_stranger | zaterdag 28 februari 2004 @ 13:54 |
![]() | |
Dizzee | zaterdag 28 februari 2004 @ 13:59 |
Geweldig topic dit ! ![]() | |
sebabje | zaterdag 28 februari 2004 @ 18:02 |
Een paar KLM boeiings 747 aan het taxien ![]() ![]() Een kLM asia toestel. ![]() Laag overtrekent vliegtuig ![]() Eindelijk komt mijn toestel aan. Waar ik weer mee terug zou gaan naar schiphol ![]() | |
The_stranger | zaterdag 28 februari 2004 @ 18:14 |
quote:laag, laag LAAG??? Dit is pas laag ![]() ![]() | |
sebabje | zondag 29 februari 2004 @ 10:38 |
Ja, dat is zeker erg laag ![]() | |
RonaldV | zondag 29 februari 2004 @ 11:16 |
quote:Deze toestellen zijn niet aan het taxiën, maar stonden op 1 januari 2000 zo geparkeerd op één van de landingsbanen van Schiphol. Omdat men zich wereldwijd zorgen maakte over vermoedde Y2K problemen bleven heel veel toestellen aan de grond. KLM parkeerde het overgrote deel van haar vloot op Schiphol, maar daar was eigenlijk geen plek voor op de platforms. Vandaar dat twee landingsbanen tijdelijk werden omgetoverd tot parkeerplaats. Het is de enige keer geweest dat vrijwel de gehele KLM vloot op Schiphol was. ![]() | |
RonaldV | zondag 29 februari 2004 @ 11:18 |
quote:Toevallig wezen kijken op alt.binaries.pictures.aviation? Daar stonden deze foto's afgelopen week ook geparkeerd. Sowieso één van de leukere plekken op usenet imho. ![]() | |
Lone_Gunman | zondag 29 februari 2004 @ 19:31 |
quote:mooie plaatjes daarzo, maar nee ik heb ze niet daar vanaf gehaald. ![]() | |
The_stranger | maandag 1 maart 2004 @ 18:12 |
![]() Convair B-36, in de uitvoering NB-36 Dit vliegtuig werd gebruikt om een eventuele atomaire motor te testen.. | |
Lone_Gunman | donderdag 11 maart 2004 @ 16:47 |
Zie deze gave shot van een TU-22M, enkele posts terug nog besproken:![]() | |
Alexxxxx | donderdag 11 maart 2004 @ 17:11 |
![]() Wat doet Harry Potter daar? Bezem ingeruild? | |
-CRASH- | woensdag 7 april 2004 @ 04:12 |
De ASK 21![]() | |
Captain_Chaos | woensdag 7 april 2004 @ 10:47 |
Saab JAS Jaktviggen ![]() ![]() | |
MutZ | woensdag 7 april 2004 @ 10:53 |
quote: ![]() ![]() | |
RonaldV | woensdag 7 april 2004 @ 22:40 |
quote:De NB-36 vloog alleen maar rond met een atoomreactor. Het is nooit toegekomen aan nucleair aangedreven vluchten. | |
capetonian | zaterdag 10 april 2004 @ 13:38 |
*tvp* Ik zal wat plaatjes scannen, ... ook weer een lading genomen op Twente op 1/4, Vipers, Entards en duitse Tornado's |