de dude
thats me!!!
Maar goed, even nog: The Stranger, dat is toch gewoon God? En eigenlijk is The Dude niemand minder dan Christus? Toch? Of trap ik nu een hele grote geopende deur in? Mag je gerust zeggen, hoor... Ook als ik grote onzin praat. Maar ik vond The big Lebowski de mooiste, meest perverse en absurde variant op het Christus-verhaal ooit gezien. (Je moet natuurlijk wel wat fantasie hebben, net zoals je met heel veel inbeeldingsvermogen uit O Brother were art thou een Odyssee kan boetseren)
quote:Hmmm ik moet zeggen dat had ik er niet uitgehaald. Die stranger was gewoon een cowboy die een mooi verhaal vertelde aan het kampvuur. En the Dude die Jezus is? Waar haal je dat uit dan? Het enige wat me te binnen schiet is de opmerking van the stranger: "It's good to know the dude is around, taking it easy for all us sinners."
Op 19 februari 2001 12:28 schreef Ringo het volgende:
Maar goed, even nog: The Stranger, dat is toch gewoon God? En eigenlijk is The Dude niemand minder dan Christus? Toch? Of trap ik nu een hele grote geopende deur in? Mag je gerust zeggen, hoor... Ook als ik grote onzin praat. Maar ik vond The big Lebowski de mooiste, meest perverse en absurde variant op het Christus-verhaal ooit gezien.
Je moet er ook niet al te diep over nadenken vind ik, het is gewoon een waanzinnige film.
"Nobody f*cks with the Jesus!!"
quote:Juist, dat bedoel ik. Het is ook niet heel diepzinnig, en misschien is het zelfs wel de enige aanwijzing, maar de gedachte 'The Dude is een soort Jezus' is wel in de waanzinnige hoofden van de Coen-bros opgekomen. En die Stranger, ach die weet het allemaal zo goed, is zo kalm en berustend, dat ik hem niet anders kon zien als een bron van spirituele wijsheid. Dan is de link naar God snel gemaakt.
Op 19 februari 2001 14:27 schreef Schorpioen het volgende:
Het enige wat me te binnen schiet is de opmerking van the stranger: "It's good to know the dude is around, taking it easy for all us sinners."
quote:The Dude is vooral gewoon: The Dude, of El Duderino. Maar Jezus is zeker als voetnootje aanwezig geweest.
Maar of je nou zo diep moet gaan om hem aan Jezus gelijk te stellen??
Walter: he's cracking
8)
I love it
Donnie: Shut the fuck up...
Dude: You're out of your elemenent...
SHOMER SHABES...
quote:Jij kijkt ook nederland 2
Op woensdag 02 januari 2002 21:14 schreef Arcee het volgende:
Gianne Romme heeft The Big Lebowski 80 keer gezien.
Peed on your fucking rug!
That's right man, peed on my fuck-ing rug!
You said it dude.. peed... on.. your.. fucking.. rug .
Geweldige film . Heb hem ook op DVD gehaald. " New shit has come to light!"
. O brother is zeker ook tof. En Fargo ook trouwens!
quote:Dat is zowat het eind
Op zondag 16 september 2001 18:42 schreef Duiveltja het volgende:
Ik heb em niet eens afgekeken. De enige grappige scene was dat ze as van Donny gingen uitstrooien en dat The Dude zo daar droog die stof op zich krijgt.
Geweldige film dit. The dude loopt alleen maar wat te zeiken over zijn tapijt en hij lost gewoon het hele zaakje op, zo goed zelfs dat er zo'n P.I. achter hem aanloopt en hem de hemel in prijst...
en die Walther die heel de tijd met zijn Vietnam komt aanzetten...
"My buddies didn't die face-down in the mud in 'nam just so you could..." *vul aan*
quote:Dat is Cheech and Chong: Up In Smoke! Sukkel!
Op vrijdag 16 februari 2001 12:05 schreef Kielef het volgende:
Is dat die coole film met die super grote joint in die auto ?
quote:Ga je toetsenbord afspoelen stinkzak!
Op maandag 04 februari 2002 13:45 schreef Rude het volgende:[..]
Dat is Cheech and Chong: Up In Smoke! Sukkel!
Die stinkt, net als The Big Lebowski!
quote:Jij mag niet op m'n verjaardagsfeestje komen! Vetzak!
Op maandag 04 februari 2002 14:00 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ga je toetsenbord afspoelen stinkzak!
recept:
-dude kleding stijl, slipper en een vaag t-shirt, en een zonnebril
-dude drankje, white-russian, (Vodka, Kaloea en melk)
-eerst film kijken
-Daarna Bowlen
daarna naar de kroeg white-russians zuipen.!!!
Dude, its all about bowling dude!
Ik weet niet hoe vaak ik hem al gezien heb. De tel ben ik kwijt geraakt.
Ook zwaar relaxte stem heeft de man die het verhaal vertelt. Die man die aan de bar zit en de dude introduceert
Zo'n film daar krijg ik echt een dude gevoel van
Via die film ben ik ook achter white russian gekomen. Smaakt toch best lekker dat drankje. Alleen is het behoorlijk zoet
Verder TOP film, heb hem ook al 10+ keer gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |