Maar als je elke keer reageert is dat nogal vervelend omdat je dan zeker weet dat (in dit van geval jou) je commentaar krijgt.
Iets minder mag ook wel.
Zijn jullie collega's ofso?
* PeuRac maakt spel foute nbij snel typen
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:36 schreef BroesWillems het volgende:[..]
alleen op een golf cq starlet cq celica staat dat mooi...
quote:Precies, IK had 't ook wel door hoor... Er zijn ook maar een paar auto's waar zo'n highwing mooi op staat (waaronder een Celica...), maar dan ligt het er nog aan welke highwing, zag zaterdag in Sittard een zwarte CRX rijden met een aluminium highwing, vond 't toch niet echt mooi...
Op donderdag 12 juni 2003 10:34 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat hoop ik maar.
Die highwing, dat was een grap.
Er staat een knipoog achter. als je weet wat voor auto ik rijdt, en je hebt het bijbehorende topic gevolgd dan weet je dat ik eigenlijk highwings, kaasschaven enzo niet altijd even waarder.
quote:Zo'n alu wing staat op (imho) haast geen enkele auto. Tenminste, niet als je hem vergelijkt met een mooi gespoten polyester wing.Ik heb trouwens wel eens een hele mooie bodykit gezien op een crx met highwing. niet té patserig, maar echt stijlvol, voor zover dat kan met zo'n imago. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Op donderdag 12 juni 2003 10:38 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Precies, IK had 't ook wel door hoor... Er zijn ook maar een paar auto's waar zo'n highwing mooi op staat (waaronder een Celica...), maar dan ligt het er nog aan welke highwing, zag zaterdag in Sittard een zwarte CRX rijden met een aluminium highwing, vond 't toch niet echt mooi...
Zo'n bodykitje zal echter nog wel wat kosten, en zoals je auto nu is, is hij mooi genoeg.
Misschien een tipje:
Als je roest goed en voorgoed wilt verwijderen, moet je dat niet met plamuur doen. "gewoon" er ruim omheen zagen, en een heel nieuw stuk plaatwerk erin maken. Is wat moeilijker, je bent iemand nodig die het plaatwerk in de vorm kan kloppen, maar het resultaat is blijvend mooier. Anders heb je na +/- 3 jaar weer hetzelfde.
(Maat van mij doet dat met zijn saab EMS die hij gerestaureerd heeft).
Just my 2 eurocents.
quote:ja we zijn collega`s we zitten op het moment bij een heel 'leuk' bedrijf, waar veel stagiaires zitten
Op donderdag 12 juni 2003 10:36 schreef PeuRac het volgende:
het is ook leuk, dat ontken ik niet, ik moest ook lachen.Maar als je elke keer reageert is dat nogal vervelend omdat je dan zeker weet dat (in dit van geval jou) je commentaar krijgt.
Iets minder mag ook wel.
Zijn jullie collega's ofso?
* PeuRac maakt spel foute nbij snel typen
Ik ben aan het afstuderen en METAL is aan zen tweede stage bezig.
Ow enne grapjes maken mag ook wel over mijn auto hoor ik heb een bmw 318i, dus laat de johnie grapjes maar komen (ik rijdt af en toe ook wel een beetje als een BMW rijder)
ennum.. taalfouten.. ik ben ze nu uit men afstudeerverslag aan het halen
Hier zijn die van mij
En hier nog een plaatje van de voor/zijkant... hoop dat ie mag blijven
JA, ik weet het.. de velgen zijn Uber-fout, maarja.. die kreeg ik er bij, ben nog aan het sparen voor mooie OZ's of Speedline's
Owja, Metalfreak: Gefeliciteerd met je bakkie!
quote:Tja, dat inlassen zal ook wel weer duurder zijn natuurlijk... Ik weet wel dat er voor een CRX voor niet al te veel geld inlasstukken verkrijgbaar zijn (omdat 't roestprobleempje al lang bekend is), dan nog iemand vinden die 'm vakkundig kan lassen. Ik weet niet of m'n vader dat zo netjes kan...
Op donderdag 12 juni 2003 10:43 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Zo'n alu wing staat op (imho) haast geen enkele auto. Tenminste, niet als je hem vergelijkt met een mooi gespoten polyester wing.Ik heb trouwens wel eens een hele mooie bodykit gezien op een crx met highwing. niet té patserig, maar echt stijlvol, voor zover dat kan met zo'n imago. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Zo'n bodykitje zal echter nog wel wat kosten, en zoals je auto nu is, is hij mooi genoeg.
Misschien een tipje:
Als je roest goed en voorgoed wilt verwijderen, moet je dat niet met plamuur doen. "gewoon" er ruim omheen zagen, en een heel nieuw stuk plaatwerk erin maken. Is wat moeilijker, je bent iemand nodig die het plaatwerk in de vorm kan kloppen, maar het resultaat is blijvend mooier. Anders heb je na +/- 3 jaar weer hetzelfde.
(Maat van mij doet dat met zijn saab EMS die hij gerestaureerd heeft).Just my 2 eurocents.
Maar er is toch ook van dat antiroest-spul te krijgen? Welke is daar voor aan te raden? (heb iets gehoord van HG roest verwijderaar)
quote:Best mooi exemplaar, alleen houd ik niet van witte auto's en dan die velgen.....
Op donderdag 12 juni 2003 10:47 schreef Edwin_S het volgende:
Uitlaten?? had iemand het over uitlaten?Hier zijn die van mij
[afbeelding]
En hier nog een plaatje van de voor/zijkant... hoop dat ie mag blijven
[afbeelding]JA, ik weet het.. de velgen zijn Uber-fout, maarja.. die kreeg ik er bij, ben nog aan het sparen voor mooie OZ's of Speedline's
Owja, Metalfreak: Gefeliciteerd met je bakkie!
quote:Roestverwijderaar, tja, het zal wel kunnen, maar voor een blijvend resultaat zit je toch aan rigoreuzere maatregelen vast. Je kunt het proberen. Merken ken ik niet, moet je ff bij AST of Automat ofzo vragen.
Op donderdag 12 juni 2003 10:48 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Tja, dat inlassen zal ook wel weer duurder zijn natuurlijk... Ik weet wel dat er voor een CRX voor niet al te veel geld inlasstukken verkrijgbaar zijn (omdat 't roestprobleempje al lang bekend is), dan nog iemand vinden die 'm vakkundig kan lassen. Ik weet niet of m'n vader dat zo netjes kan...
Maar er is toch ook van dat antiroest-spul te krijgen? Welke is daar voor aan te raden? (heb iets gehoord van HG roest verwijderaar)
quote:op een caddy ook wel hoor
Op donderdag 12 juni 2003 10:36 schreef BroesWillems het volgende:[..]
alleen op een golf cq starlet cq celica staat dat mooi...
ik heb ook een zooitje MAX powers thuis liggen... daar stond een paar jaar geleden een ford escort van in, die was omgebouwd naar 4x4 met een cosworth blok, 350+ pk... en een vrij standaard uiterlijk... ik geloof wat xr3i skirtjes, en nette 5 spaaks velgen... zoiets is ook erg leuk
quote:hej wit rules! op een caddy dan...
Op donderdag 12 juni 2003 10:51 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Best mooi exemplaar, alleen houd ik niet van witte auto's en dan die velgen.....
maar dat zei je zelf ook al...
die Velgen zijn wel echt fout....
Zag laatst zo'n hele oude Mercedes E met zulke velgen
quote:Niet doen, binnen 2 jaar begint ie weer net zo hard te roesten... de enige oplossing is stukken inlassen. En netjes inlassen is niet zo heel moeilijk op kleine stukjes hoor
Op donderdag 12 juni 2003 10:48 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Tja, dat inlassen zal ook wel weer duurder zijn natuurlijk... Ik weet wel dat er voor een CRX voor niet al te veel geld inlasstukken verkrijgbaar zijn (omdat 't roestprobleempje al lang bekend is), dan nog iemand vinden die 'm vakkundig kan lassen. Ik weet niet of m'n vader dat zo netjes kan...
Maar er is toch ook van dat antiroest-spul te krijgen? Welke is daar voor aan te raden? (heb iets gehoord van HG roest verwijderaar)
Iets moeilijker is om te plamuren, want de kunst is om met zo weinig mogelijk plamuur een onzichtbare overgang te maken.. maar nogmaals, op zo`n klein randje is daar niet veel moeilijks aan...
Ik zou even de achterbumper demonteren, kijken wat er rot is, wat inlasstukjes aanschaffen, zooitje slijpen, schoonmaken en inlassen, plamuren, grondlak erop, en dan ergens in een cabine (of hobbyclub) wat autolak erop... het resultaat kan jezelf nog wel eens verbazen
quote:Hmm dit vind ik dus in de categorie "not done"
Op donderdag 12 juni 2003 10:47 schreef Edwin_S het volgende:
Uitlaten?? had iemand het over uitlaten?Hier zijn die van mij
[afbeelding]
Metalfreak: leuke auto om mee te beginnen! veel plezier ermee.
quote:Deze vind ik afgezien van de kleur nog best "netjes" staan
Op donderdag 12 juni 2003 10:38 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Precies, IK had 't ook wel door hoor... Er zijn ook maar een paar auto's waar zo'n highwing mooi op staat (waaronder een Celica...), maar dan ligt het er nog aan welke highwing, zag zaterdag in Sittard een zwarte CRX rijden met een aluminium highwing, vond 't toch niet echt mooi...
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 11:12 schreef 22Jarige het volgende:[..]
Deze vind ik afgezien van de kleur nog best "netjes" staan
[afbeelding]
quote:He daar gaat een vleugel met een auto er aan.
Op donderdag 12 juni 2003 11:12 schreef 22Jarige het volgende:[..]
Deze vind ik afgezien van de kleur nog best "netjes" staan
[afbeelding]
quote:Ja
Op donderdag 12 juni 2003 09:09 schreef Darknezz het volgende:
Was dat in escharen?
Zo goed als recht voor de deur bij v. Sambeek??
Paar maanden geleden een auto van een vriend laten taxeren daar.
Was ongeveer 300 Euro voor een grote lelijke plek op een Ford Escort.
Dit was wel rond de benzinedop en wielkast waar het echt helemaal weg was.
Viel enorm mee, en dan weet je ook dat het precies dezelfde kleur wordt en ook niet verder doorrot !
Dus voor jou per wielkast denk ik 200-300 Euro maar wel weer als nieuw !!
Complete stoomreinigingsbeurt voor het interieur : 50-75 Euro.
2 maanden geleden heeft die vriend het hier in Rotterdam namelijk laten doen en dat was maar 50 Euro.
Die auto herkende je daarna niet meer terug, echt perfect en dat 15 jaar oude ding was van binnen weer helemaal als nieuw !!
quote:Met die roest begin ik eerst linksvoor (zit een klein plekje wat verder niet door is geroest, ziet eruit alsof hij daar eens een paaltje of een muurtje of zo geraakt heeft) en als dat een beetje goed lukt, ga ik verder naar de achterkant. Als blijkt dat 't toch te moeilijk gaat worden laat ik 't wel doen, als 't voor niet al te veel geld kan, waarom niet? Maar ik heb ook een kennis die dat al eens gedaan heeft bij een Opel Corsa, daar zag je toen ook niks meer van.
Op donderdag 12 juni 2003 14:07 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zou de roest laten aanpakken door een officiele schadehersteller.Paar maanden geleden een auto van een vriend laten taxeren daar.
Was ongeveer 300 Euro voor een grote lelijke plek op een Ford Escort.
Dit was wel rond de benzinedop en wielkast waar het echt helemaal weg was.
Viel enorm mee, en dan weet je ook dat het precies dezelfde kleur wordt en ook niet verder doorrot !Dus voor jou per wielkast denk ik 200-300 Euro maar wel weer als nieuw !!
Complete stoomreinigingsbeurt voor het interieur : 50-75 Euro.
2 maanden geleden heeft die vriend het hier in Rotterdam namelijk laten doen en dat was maar 50 Euro.
Die auto herkende je daarna niet meer terug, echt perfect en dat 15 jaar oude ding was van binnen weer helemaal als nieuw !!
quote:Ja die schadehersteller maakt wel weer recht wat krom is, of het nou een roestplek is of een slecht gerepareerde CRX
Op donderdag 12 juni 2003 14:16 schreef Metalfreak het volgende:
Maar ik heb ook een kennis die dat al eens gedaan heeft bij een Opel Corsa, daar zag je toen ook niks meer van.
quote:Nee hoor, die Corsa was ook echt goed behandeld en in de meeste schadeherstellers heb ik ook niet echt het volste vertrouwen... Trouwens, die kennis van mij doet heel veel als automonteur, dus...
Op donderdag 12 juni 2003 15:05 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ja die schadehersteller maakt wel weer recht wat krom is, of het nou een roestplek is of een slecht gerepareerde CRX
(niet lullig bedoeld)
quote:Beter dan een echte schadehersteller kan je niet hebben
Op donderdag 12 juni 2003 15:11 schreef Metalfreak het volgende:
In de meeste schadeherstellers heb ik ook niet echt het volste vertrouwen... Trouwens, die kennis van mij doet heel veel als automonteur, dus...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |