abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2003 @ 10:34:11 #201
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_11052748
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:21 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

En volgens die agenten ook

Ook? Dus jij vind "weglopen voor de politie" een goede reden om doodgeschoten te worden?

gewoon even voor de helderheid

pi_11052823
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:34 schreef Castor het volgende:

[..]

Ook? Dus jij vind "weglopen voor de politie" een goede reden om doodgeschoten te worden?

gewoon even voor de helderheid

Dan wil ik die vraag ook graag beantwoorden. Nee, dat is geen geldige reden, maar het maakt je in zo'n situatie wel zeer onbetrouwbaar. Dan wordt het een optelsom. Hij negeert een stopteken, hij gaat er vandoor en trekt ook nog eens een zilveren voorwerp wat hij op een agent richt. Die dingen bij elkaar maken hem tot een bedreiging voor de politie. De politie kan namelijk op dat moment niet goed zien of het een gsm of een wapen is. Daarom ook bukte een agent toen hij de gsm pakte.
pi_11052944
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:23 schreef What het volgende:

Dat deed ie vast niet expres. Algemeen bekend dat NL agenten niet kunnen schieten.

Ik heb het ook niet over expres, meer over onkunde. Als je bedoelt dat het normaal is dat een agent hier nog niet in een been kan schieten als ie erop richt dan zou ik zeggen : geef ze maar allemaal weer honkbalknuppels, rubberkogels of windbuksen.

Maar goed, 'je wordt pas agent als je niks anders kent', dus we moeten natuurlijk niet gaan verwachten dat dit allemaal kandidaat Special Forces zijn...

Om maar even niet te spreken over die helden die alleen in outfit rondlopen omdat ze thuis niet de baas zijn en een kick krijgen van wat autoritair boete-uitschrijvend gedrag.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  donderdag 12 juni 2003 @ 10:53:04 #204
46275 Castor
pi_11053111
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:38 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dan wil ik die vraag ook graag beantwoorden. Nee, dat is geen geldige reden, maar het maakt je in zo'n situatie wel zeer onbetrouwbaar. Dan wordt het een optelsom. Hij negeert een stopteken, hij gaat er vandoor en trekt ook nog eens een zilveren voorwerp wat hij op een agent richt. Die dingen bij elkaar maken hem tot een bedreiging voor de politie. De politie kan namelijk op dat moment niet goed zien of het een gsm of een wapen is. Daarom ook bukte een agent toen hij de gsm pakte.

Idd, zoals ik al eerder zei: Een menselijke fout.
pi_11053505
Groot gelijk dat ze hem beschoten!

Je ziet DUIDELIJK dat die gast iets op de agenten richt terwijl hij zich omdraait. Je ziet ook dat de agent zich bukt alvorens te schieten. Lijkt me vrij duidelijk: Self defense, case closed!

Lijkt me ook logisch dat ze die gast NIET in de benen schieten... Wat als het een pistool was? Dan is de kans erg groot dat er een agent geraakt wordt, want wanneer je in de benen geschoten wordt kun je nog steeds terug schieten.

pi_11053670
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 09:44 schreef Strolie75 het volgende:
Wederom, achteraf lullen is makkelijk.
Had je het vooraf willen bespreken?
pi_11053739
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 10:53 schreef Castor het volgende:

[..]

Idd, zoals ik al eerder zei: Een menselijke fout.

Dat zeg ik dus niet.
pi_11059893
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 11:18 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus niet.

De verwekking van die gozer die wegloopt voor de politie is een menselijke fout. Een fout van zijn ouders.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_11059922
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:00 schreef Vampier het volgende:

[..]

De verwekking van die gozer die wegloopt voor de politie is een menselijke fout. Een fout van zijn ouders.

pi_11060023
Ik geef de agenten in deze gelijk... eigen veiligheid voorop.
pi_11060066
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:00 schreef Vampier het volgende:

[..]

Weglopen voor mensen die je dood willen schieten, lijkt me nogal een logische en menselijke reactie eigenlijk.
pi_11060135
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Weglopen voor mensen die je dood willen schieten, lijkt me nogal een logische en menselijke reactie eigenlijk.

Ze wilden hem niet doodschieten. Ze schoten hem pas dood toen hij een zilveren voorwerp op een agent richtte wat later pas een gsm bleek te zijn.
pi_11060168
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:06 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ze wilden hem niet doodschieten. Ze schoten hem pas dood toen hij een zilveren voorwerp op een agent richtte wat later pas een gsm bleek te zijn.

En dan is het fout dat je geboren werd? Ikke niet snappe.
pi_11060995
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:07 schreef SCH het volgende:

[..]

En dan is het fout dat je geboren werd? Ikke niet snappe.

En wat vinden je ouders nu daarvan?
  donderdag 12 juni 2003 @ 15:45:46 #215
46275 Castor
pi_11061370
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:06 schreef Disorder het volgende:

[..]

Precies, dus geef die agenten geen celstraf, geef ze een BRIL!

IK zou me als agent niet echt fantastisch voelen als de verdachte die ik net doodschoot slechts gewapend blijkt te zijn met een mobieltje.

donderdag 12 juni 2003 @ 16:08:44 #216
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_11062133
Als je het filmpje goed bekijkt zie je dat hij 2 keer zijn gsm op de agenten richt(filmpje van unit 138).

De eerste keer schieten de agenten niet, maar wanneer hij de tweede keer "richt" en de linker agent wegduikt, opent de rechter agent het vuur, en daarna ook de linker.

Let goed op, dan zie je dat de rechter agent begint met schieten vlak na het richten, de verdachte had zich alweer bijna omgedraaid toen hij begon te schieten, maar dat komt door de zogenaamde "reactie-seconde".

Vervolgens schieten de agenten 15x, maar als je oplet zie je dat het schieten onmiddelijk stopt als de verdachte valt.
Als je in een situatie zoals dit bevindt kan ik goed begrijpen waarom er zoveel geschoten werdt, je weet immers nooit zeker of je raak schiet, en in die paniek stop je pas als de verdachte valt.

Verder, een aantal mensen hier wezen al op het bestaan van gsm-pistolen, ik neem aan dat agenten daarvoor ook gewaarschuwd zijn, en de manier waarop de verdachte zijn gsm gebruikt, en hoe de wegduikende agent daarop reageert zijn duidelijke redenen waarom de rechter agent het vuur opent.

Het is een trieste zaak, maar waarschijnlijk had het gros van ons hetzelfde gedaan.

En wat betreft racisme, dat is natuurlijk totale onzin, het ging om de handelingen van de verdachte, niet om zijn huidskleur.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
pi_11062363
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:08 schreef lawsuit het volgende:
En wat betreft racisme, dat is natuurlijk totale onzin, het ging om de handelingen van de verdachte, niet om zijn huidskleur.
Toch is het niet zo gek als je de algemene cijfers van politiegeweld tegen zwarten ziet dat de gedachte aan racisme bij dit soort incidenten weer naar voren komt.
  donderdag 12 juni 2003 @ 16:24:53 #218
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_11062619
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch is het niet zo gek als je de algemene cijfers van politiegeweld tegen zwarten ziet dat de gedachte aan racisme bij dit soort incidenten weer naar voren komt.

Misschien is deze gedachte voor jou moeilijk te bevatten, maar dat komt omdat meer negers betrokken zijn bij misdaden.

En ja, dat komt door sociale mistanden waardoor negers in Amerika kansarmer zijn, maar dat is wetshandhavers niet aan te rekenen, slechts de wetmakers.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  donderdag 12 juni 2003 @ 16:31:24 #219
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_11062827
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:08 schreef lawsuit het volgende:

Als ik in het donker over straat loop dan voel ik me ook iets veiliger als ik langs een groep bejaarden moet lopen dan langs een groep gekleurde hangjongeren. En door de verhoogde adrenalinetoevoer ben ik in dat laatste geval wellicht ook wat sneller geneigd "door te slaan" (of heel hard weg te rennen ) als er dan wat dreigends gebeurt...

Dat is vrij normaal, iedereen zal dat wel een beetje hebben, maar toch heeft zoiets met een latente vorm van racisme te maken.

Die agenten zullen echt niet iets gedacht hebben van "wat een teringnikker, die zullen we even omleggen", maar dat wil niet zeggen dat er in een blanke wijk, met een blanke verdachte met een zwaaiende GSM precies hetzelfde was gebeurd.

Ik zal niet zeggen zeker te weten dat zo'n schietpartij met een blanke verdachte niet was gebeurd, maar is het niet een beetje kortzichtig te stellen dat dan ook zeker wel had plaatsgevonden?

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_11062893
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:24 schreef lawsuit het volgende:

[..]

Misschien is deze gedachte voor jou moeilijk te bevatten, maar dat komt omdat meer negers betrokken zijn bij misdaden.

En ja, dat komt door sociale mistanden waardoor negers in Amerika kansarmer zijn, maar dat is wetshandhavers niet aan te rekenen, slechts de wetmakers.

Je gaat volledig voorbij aan het bloeiende racisme in de Amerikaanse samenleving en niet in de laatste plaats bij de politie, helaas. Dat kun je ontkennen, maar dat maakt de realiteit niet minder schrijnend.
pi_11063037
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Je gaat volledig voorbij aan het bloeiende racisme in de Amerikaanse samenleving en niet in de laatste plaats bij de politie, helaas. Dat kun je ontkennen, maar dat maakt de realiteit niet minder schrijnend.

Ja, dat de negers in Amerika zich meer dan 10 keer zoveel kapot schieten dan de blanken heeft er ook vast niks mee te maken.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_11063146
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja, dat de negers in Amerika zich meer dan 10 keer zoveel kapot schieten dan de blanken heeft er ook vast niks mee te maken.

10 x zoveel? Bron?

Maar het heeft er niks mee te maken. Racisme staat daar los van. Is het dan logisch om alle zwarten te haten en onheus te bejegenen om die reden die jij noemt? Jij keurt racisme dus goed. Oh nee, tuurlijk niet - je hebt je excuus-vriendin

pi_11063211
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Laten we even voorbij gaan aan het feit dat als een gang war uit de hand loopt er niemand ligt te zeiken!
  donderdag 12 juni 2003 @ 16:43:38 #224
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_11063275
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Actie is reactie, klinkt bekend?

Het is een vicieuze cirkel, negers zijn kansarmer, misdragen zich, iedereen ergert zich hieraan, negers worden nog kansarmer.

Het is niet zozeer racisme, maar oppositie tegen de verafgoding van de gewelds-cultuur die door rappers en co gepredikt wordt.

Kijk bv naar Oprah, wordt zij van de schermen geweerd en ge-boycot?

pi_11063406
Even ter informatie: volgens de gegevens op de FBI site zijn er 70 agenten in 2001 in hun functie vermoord (buiten 9/11) waarvan 24 door zwarten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')