abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:17:10 #1
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11016416
Haiiii,

Vorige week is met voetbal mijn elleboog ontzet en gebroken na een weergaloze omhaal

Deed behoorlijk pijn dat zetten maar langleve 3x een dosis morfine.

Nu wordt er donderdag een nieuwe foto gemaakt omdat het waarschijnlijk geopereerd moet worden.

Nu vraag ik me af of ieman ervaring heeft met dit, hoe lang ik nog gips om moet daarna etc...

tx

Wallahjeweettog
pi_11016462
Kut voor je. Hier ben je wel een maandje of 2 a 3 mee zoet
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:20:16 #3
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11016494
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:18 schreef Duiveltja het volgende:
Kut voor je. Hier ben je wel een maandje of 2 a 3 mee zoet
ervaring ? Is wel erg lang
Wallahjeweettog
pi_11016536
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:20 schreef EmjaY het volgende:

[..]

ervaring ? Is wel erg lang

Yep hou het maar op 2 maandjes
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:27:02 #5
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11016670
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Yep hou het maar op 2 maandjes

Ah oke tx voor je reactie !
Wallahjeweettog
pi_11016780
Ik heb het ook gehad ik was er wel een 2,5 maand mee zoet maar bij mij moesten er ook pinnen in mijn elleboog geplaatst worden...AUW en dat is niet zo erg maar als ze eruit moeten is erger dan zetten ze je arm in een mal en ze trekken die pinnen er zonder verdoving uit met een soort van combinatie tang.
Ik hoop dat het bij jouw meevalt, dit gun je niemand
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:31:21 #7
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_11016796
Slecht nieuws ben ik bang - ik heb dat ook gehad, 8 jaar geleden. Puntje van m'n linker elleboog. Eerst geopereerd, vastgezet met twee ijzeren pinnen en staaldraad, gevolgd door een maand gips / verband. Vijf maanden later is het nog een keer geopereerd om de pinnen en het draad uit te halen en weer een maand gips. Eerste keer volledige narcose, tweede keer lokaal verdoofd (en als je de keus wordt geboden, ga dan alsjeblieft voor de lokale verdoving - dan voel je je direct daarna veel lekkerder). Daarna (2x) weer leren de arm te gebruiken - na een maandje gips kun je 'm niet meer helemaal strekken, en voelt-ie ongelooflijk slap aan.
Uiteraard is de situatie bij jou misschien heel anders en kunnen ze toe met een enkele operatie. In ieder geval veel succes ermee!
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_11016813
Is het de arm waarmee je schrijft?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:32:47 #9
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11016839
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:30 schreef CyberCreation het volgende:
Ik heb het ook gehad ik was er wel een 2,5 maand mee zoet maar bij mij moesten er ook pinnen in mijn elleboog geplaatst worden...AUW en dat is niet zo erg maar als ze eruit moeten is erger dan zetten ze je arm in een mal en ze trekken die pinnen er zonder verdoving uit met een soort van combinatie tang.
Ik hoop dat het bij jouw meevalt, dit gun je niemand
ah naarheid !

Ik vond het zetten met mn gebroken elleboog ook niet zo jottem nog nooit zo'n pijn gehad. Naja laten we hopen dat het meevalt donderdag

Wallahjeweettog
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:33:44 #10
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_11016868
Vriend van mij had z'n elleboog gebroken... Die heeft net na 2-3 maanden ofzo de pinnen pas uit z'n elleboog.
Waarschijnlijk kan je na het hele gedoe je elleboog ook niet meer helemaal strekken
vijfhonderd stuks
pi_11016892
al die verhalen hier klinken totaal niet fijn...

veel sterkte

dinsdag 10 juni 2003 @ 20:35:32 #12
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11016918
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:31 schreef DzjieDub het volgende:
Slecht nieuws ben ik bang - ik heb dat ook gehad, 8 jaar geleden. Puntje van m'n linker elleboog. Eerst geopereerd, vastgezet met twee ijzeren pinnen en staaldraad, gevolgd door een maand gips / verband. Vijf maanden later is het nog een keer geopereerd om de pinnen en het draad uit te halen en weer een maand gips. Eerste keer volledige narcose, tweede keer lokaal verdoofd (en als je de keus wordt geboden, ga dan alsjeblieft voor de lokale verdoving - dan voel je je direct daarna veel lekkerder). Daarna (2x) weer leren de arm te gebruiken - na een maandje gips kun je 'm niet meer helemaal strekken, en voelt-ie ongelooflijk slap aan.
Uiteraard is de situatie bij jou misschien heel anders en kunnen ze toe met een enkele operatie. In ieder geval veel succes ermee!
En hoe was je arm na die ene maand gips ? Dus toen die pinnen er nog in zaten ? Wel gewoon te gebruiken na wat oefening ?
Wallahjeweettog
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:36:15 #13
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11016940
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:31 schreef Duiveltja het volgende:
Is het de arm waarmee je schrijft?
Nee, mn linker arm, mn slechte arm. Gelukkig
Wallahjeweettog
  dinsdag 10 juni 2003 @ 20:37:13 #14
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11016967
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:33 schreef Dirrrrk het volgende:
Waarschijnlijk kan je na het hele gedoe je elleboog ook niet meer helemaal strekken
Ow dat is wel weer stoer
Wallahjeweettog
  dinsdag 10 juni 2003 @ 21:56:58 #15
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_11019012
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:35 schreef EmjaY het volgende:

[..]

En hoe was je arm na die ene maand gips ? Dus toen die pinnen er nog in zaten ? Wel gewoon te gebruiken na wat oefening ?

Ja, je merkt niets van de pinnen - tenzij je op Schiphol door de metaaldetector gaat

Arm was stijf en zwak, maar met wat oefening (in warm water) wel weer goed te gebruiken. In mijn geval heb ik ook een indrukwekkend litteken - ruim 10 centimeter - maar ik ken ook iemand die een sneetje van niks eraan heeft overgehouden.

De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  donderdag 12 juni 2003 @ 19:02:44 #16
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11066668
Shaloom vervolg

Vandaag naar het Amc geweest. Ik word maandag dus geopereerd onder volledige narcose. Ze bekijken tijens de operatie hoe onstabiel mn elleboog nu is en plaatsen er dan ( als de afgebroken 2 stukjes bot groot genoeg zijn) van die schroeven in

Oladiyee oladiyoo

Wallahjeweettog
pi_11066841
Ik heb járen geleden, ik was 10 ofzo, 't puntje van mijn elleboog verbrijzeld. Maar er zijn nooit pinnen o.i.d. ingezet. Volgens de doktoren toen kon ik mijn elleboog ook nooit meer goed buigen enzo. Gelukkig hebben ze 't fout gehad, hij functioneert prima nog. Maar wel 3 maanden in 't gips gezeten.
pi_11067310
Ik denk dat ik je trauma's ga geven......
Ik heb mijn elleboog ook gebroken en ben 1,5 jaar aan het sukkelen geweest, dat ding wou niet meer buigen of strekken. Het bot was eruit geschoten (grote bobbel toen) met 4 grote ijzeren pennen vastgezet en lange operatie van paar uur. 2 nachten in het ziekenhuis geslapen, 3 dagen gebleven. 1,5 jaar revalideren met fysiotherapeut. Ben er weer bovenop en kan goed tennissen

edit: kon toen ook niet in gips, moest mittella (verband) SUX!

pi_11069412
ik heb rond de kerst mijn elleboog gebroken. gelukkig zat alles nog op z'n plaats, waardoor ik alleen 6 weken tot m'n oksel in het gips zat. daarna fysio gedaan, wat echt wel nodig was.

maar toen ik op de EHBO zat werd mij verteld dat als je elleboog breekt het bot vrijwel altijd van z'n plaats schiet en dan een operatie nodig is. was bij mij gelukkig niet het geval.

iig zitten gewrichten, elleboog dus ook, nooit zo lang in het gips omdat het anders vast gaat groeien.

teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_11078728
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 20:17 schreef EmjaY het volgende:

Nu vraag ik me af of ieman ervaring heeft met dit, hoe lang ik nog gips om moet daarna etc...

Ik heb een tweetal jaren geleden het radiusbotje gebroken in de ellenboog. Dit werd NIET gezet in het gips. Omdat het een bewegend deel is. Waarschijnlijk doen ze dat bij jou ook niet. Het is goed gekomen, zonder een operatie. Zo af en toe wil het nog wel eens vast zitten. Maar dat is dan met een beweging weer verholpen. Verder nooit geen last van. Dus dat komt wel goed. Ik heb drie weken in een doek gelopen. En zeker nog drie weken erna voordat ik weer met die arm bij mijn gezicht kon komen. Maar strekken en buigen gaat nu weer als voorheen.

Sterkte.

PS. Sporten is ook ongezond, blijkt wel weer.

Mijn log op [url]http://www.brillie.org[/url]
  maandag 23 juni 2003 @ 01:16:54 #21
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11305763
Zo ff een update

Onder het genot van volledige narcose is mijn elleboog geopereerd. Er zitten nu 2 schroefjes in en een ijzeren plaatje daartussen
En die gaan er ook never meer uit zei de Doktert.

Ik moest zelfs een nachtje blijven tegen de verwachting in, omdat ze bang waren voor zwellingen / dooie vingers etc. Beetje jammer.

Volgende week donderdag hechtingen eruit en hopelijk daarna geen gips meer en beginnen met revalidatie.

Wallahjeweettog
pi_11307146
Zin in een "happy story" erover?

Zoals bijna iedereen in dit topic heb ik dat ook gehad. Na de operatie heb ik nog 3 weken gips gehad en daarna mocht ik alles weer. Duurde maar 2 weekjes en ik KON ook alles weer, dus met 5 weken was alles weer prima in orde! Nooit meer last van gehad.

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  maandag 23 juni 2003 @ 13:28:17 #23
57577 stoopkind
Oh grow up!
pi_11313960
quote:
Op maandag 23 juni 2003 02:58 schreef Nyame het volgende:
Zin in een "happy story" erover?

Zoals bijna iedereen in dit topic heb ik dat ook gehad. Na de operatie heb ik nog 3 weken gips gehad en daarna mocht ik alles weer. Duurde maar 2 weekjes en ik KON ook alles weer, dus met 5 weken was alles weer prima in orde! Nooit meer last van gehad.

Anderhalf jaar terug ook mijn arm gebroken. Hoefde niet geopereerd te worden en na 2 weken ging het gips eraf, 2 weken later werkte het weer. Helaas niet zo sterk als daarvoor, maar dat kwam ook snel genoeg.

8 jaar terug ook een keer elleboog-operatie gehad. Na 7 weken <omdat we in de 6de week op vakantie waren> gips eraf. De pinnen zijn er toen zonder vedoving uitgetrokken. Dat doet geen pijn, voelt alleen heel vreemd.
Toen ik 18 werd is het lelijke litteken ook nog grotendeels weggehaald. Dat mag pas als je volgroeid bent.

Beterschap

pi_11313995
Ik heb een keer in voetbal verband mijn arm doormidden gebroken (was niet in een officiele wedstrijd ofzo, maar toch) ik wilde een vliegende schwalbe maken, verloor in de lucht de controle en kwam neer op mijn arm. Dag ellepijp! Dag spaakbeen! Heeft me de hele zomervakantie gekost
  maandag 23 juni 2003 @ 13:32:44 #25
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_11314054
quote:
Op maandag 23 juni 2003 13:30 schreef da_rippah het volgende:
Ik heb een keer in voetbal verband mijn arm doormidden gebroken (was niet in een officiele wedstrijd ofzo, maar toch) ik wilde een vliegende schwalbe maken, verloor in de lucht de controle en kwam neer op mijn arm. Dag ellepijp! Dag spaakbeen! Heeft me de hele zomervakantie gekost
Leuke sport is het toch

Duurt denk wel ff voordat ik weer een echte omhaal durf te doen

Wallahjeweettog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')