Ik heb net arretjescake gemaakt, die donderdag wordt opgesmuld
Nou staat er in het recept dat ie een paar uur in de koelkast moet staan om hard te worden. Hij is nu nog niet helemaal hard, dus ik laat 'm nog even staan. Moet ik hem nou tot donderdag in de koelkast laten staan, vanavond eruit halen, of in plakjes snijden en daarna terug in de koelkast? Lijkt mij dat dat ding anders zo hard als een baksteen wordt
quote:hoe ga je dat dan eten?
Op dinsdag 10 juni 2003 18:33 schreef Yvonnetje het volgende:
Hmm, in het recept staat namelijk; "Snijd het in plakjes. Tenminste, als dat nog kan. De cake kan namelijk keihard worden."
quote:Gewoon; die hele cake naar binnen schuiven
Op dinsdag 10 juni 2003 18:33 schreef veldmuis het volgende:[..]
hoe ga je dat dan eten?
quote:Oh, in dat geval kun je het misschien inderdaad beter van tevoren in plakjes snijden en dan terugleggen in de koelkast.
Op dinsdag 10 juni 2003 18:33 schreef Yvonnetje het volgende:
Hmm, in het recept staat namelijk; "Snijd het in plakjes. Tenminste, als dat nog kan. De cake kan namelijk keihard worden."
Wel een raar recept trouwens, 'als dat nog kan'. Als het niet kan, hoe moet je het dan eten? Om de beurt een hap nemen of zo.
alleen het snijden is dan wel een probleem (het eten niet hoor...dat gaat prima)...misschien ff van te voren uit de vriezer halen, of een warm mes gebruiken...of eerst in plakjes snijden en dan de vriezer in
quote:één van de lekkerste dingen die er zijn!
Op dinsdag 10 juni 2003 18:39 schreef freaky-me het volgende:
what the hell is arretjescake????
vanavond maar weer eens een goede plak nemen!
-1 pak of rol biscuitjes
-200 gram witte basterdsuiker
-200 gram margarine of boter
-50 gram cacao
-2 zakjes vanillesuiker
-2 eieren
Meng de cacao, vanillesuiker en basterdsuiker door elkaar en roer tot er
geen klontjes meer inzitten. Doe dit samen met de boter in een pan en zet
dit op een laag vuur. Klop ondertussen het ei en bekleed een cakevorm met plasticfolie. Nu kun je ook de biscuitjes verkruimelen: doe ze in een plastic zak en rol ze met de deegroller tot kruimels.
Roer het boter-suikermengsel regelmatig door. Als de suiker
min of meer opgelost is, laat het dan afkoelen en meng dan alles (dus ook het ei) door elkaar. Stop dit in de vorm en laat het 1 nacht in de koelkast staan.
Verwijder de cakevorm en snijd in plakjes.
- 450 gr chocolade puur
- 100 gr boter of margarine
- 225 gr biscuitjes (verkruimeld)
Smeer de bakvorm in met boter. Breek de chocolade in stukjes in een kom, voeg de boter toe en verhit boven een pan heet water tot beide gesmolten zijn.
Neem de kom boven de pan weg en roer de koekjes erdoor. Meng dit goed en schep het in de bakvorm. Laat in de koelkast gedurende minimaal 1 uur (hoe langer, hoe lekkerder) en snijd er plakjes van (als dit mogelijk is, want de cake kan keihard worden).
arretjescake
Snijden lukt dus niet zo (heb het 2e recept gebruikt, misschien dat dat bij het 1e anders is??) Het zijn nu meer 'rotsjes' ipv plakjes. Maar ach, als ze maar lekker smaken
quote:en dat zullen ze zeker doen!
Op dinsdag 10 juni 2003 19:01 schreef Yvonnetje het volgende:Ok... net gesneden
Snijden lukt dus niet zo (heb het 2e recept gebruikt, misschien dat dat bij het 1e anders is??) Het zijn nu meer 'rotsjes' ipv plakjes. Maar ach, als ze maar lekker smaken
quote:cacao ís echte chocolade....
Op dinsdag 10 juni 2003 21:33 schreef Ils het volgende:
ooo met echte chocola is vast erg lekker, mijn moeder maakte het altijd met cacao, ook erg lekker
we hadden ook eens zo'n brood/cake en dat is te vergelijken met een kettingbrief..
je kreeg een stukje deeg, en daar moest je paar dagen lang steeds iets aan toevoegen en laten staan, en dan na een dag of vijf moest je alles verdelen in 4 of 5 stukken.
met 1 stuk kon je zelf een cake bakken, en de rest moest je weer doorgeven..
Als ik t zo hoor klinkt t wel ranzig, maar t was wel erg lekker..
Iemand enig id wat ik bedoel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |