abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2003 @ 17:47:09 #1
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_11012916
Zoals veel van jullie weten heb ik een beste vriendin waar ik iets te veel van hou. Zoveel dat ik meer met haar wil. Dit is nu al ruim 1,5 jaar aan de gang. Nou heeft mijn (wat ik dacht dat hij was) beste vriend met haar. Het was altijd duidelijk dat zij niet met mij wou, maar ook niet dat zij met hem wou, ze heeft zelfs gezegd dat ze hem nooit leuk zou vinden. Hetzelfde geldt voor die beste vriend van me, die zou nooit wat met haar nemen zei hij. Nou is het dus toch gebeurd en hebben ze wat met elkaar. Ten eerste vind ik niet dat je zoiets moet doen tegenover je vrienden, aangezien hij als geen ander wist wat ik voor haar voelde. Toch heeft hij het gedaan en ze hebben nu dus met elkaar. Ik heb ruzie gehad met haar hier over, maar haar kan ik weinig verwijten behalve dat ze gelogen heeft, maar dat is maar een kleine leugen. Mijn "beste" vriend kan ik wel wat verwijten natuurlijk, omdat hij ook gelogen heeft maar vooral omdat hij haar dus zonder aan mij te denken heeft gepakt (om het zo maar te zeggen). Hij had het wel van te voren ook even mogen melden, maar dat heeft hij dus niet gedaan, hij wou het zelfs geheim houden (aangezien ik binnenkort nog 4 weken met hem op vakantie moet....).

Ik heb met allebei veel gepraat....met m'n beste vriendin heb ik het bijgelegd, met m'n beste vriend ook....ook al is de vriendschap nu wel totaal anders, zo voelt het zeker voor mij, voor hem weet ik niet.
Het probleem is vooral dat ik ze absoluut niet samen wil zien en totaal geen verhalen over hun wil horen. Nou beide hebben beloofd dat niet te doen....heel soms valt bij m'n beste vriendin zijn naam wel is, maar dat valt dan meestal heel erg mee. Mijn "beste" vriend heb ik al een tijdje niet gesproken, omdat hij best ver woont van ons vandaan en de laatste tijd hebben hij en ik het druk.
Maar wat dus vooral voor mij een probleem is, is dat als ik uitga, ik een enorm grote kans heb om hun tegen te komen (we gingen normaal altijd met z'n allen uit). Ik wil dat dus absoluut niet, mijn beste vriendin vindt het heel jammer dat ik niet meer met haar uit kan hierdoor, omdat mijn beste vriend daar ook altijd te vinden is. Ik heb ook geen zin om mijn zaterdagavond te laten verpesten en ergens anders heen te gaan. Al m'n vrienden gaan altijd naar die plek. Het probleem is dus dat ik ze samen zal gaan zien, wat ik absoluut niet leuk vind. Ik vind het ook nog heel moeilijk goed om te gaan met m'n beste vriendin, omdat het allemaal nog zo vers is. Ik weet bij god niet wat ik moet doen met deze situatie....moet ik gewoon uitgaan en de kans lopen hun tegen te komen? moet ik thuis blijven of moet ik ergens anders heen....en wat doe ik met de vakantie? en mijn beste vriendin die hier elke week zit....ik vind het moeilijk om normaal tegen haar te doen, telkens voel ik het verdriet weer naar boven komen........

heeft er iemand tips? dan ga ik nu lekker eten en kijk ik strax wat er voor tips zijn....

Alvast bedankt........

A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_11012945
lastig lezen, ik probeer het eerst nog een keer, momentje brb

=edit=

Conclusie: je vriend is een klootzak, suc6 ermee

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 17:53:57 #3
39778 LauLau
Battlefield 2.
pi_11013087
Ken het..

Doe je nix aan gewoon denken dat het zo beter voor haar is.

Je komt vanzelf een andere meid tegen waar je helemaal stapel op bent.

Just like me !

Frituur.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 17:54:00 #4
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_11013089
Ik proef de smaak van "ik kan haar niet krijgen dus niemand mag haar krijgen" als ik je verhaal lees. Waarschijnlijk bedoel je het niet zo (mag ik toch echt hopen) maar misschien moet je die twee het beste gunnen?

En dat die vriend van je hier over gelogen heeft, tja, ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik hier mee om zou gaan. Alhoewel liegen toch wel de slechtste manier is. Bekijk dit allemaal eens vanuit hun perspectief. Ik denk niet dat zij (beiden) dit allemaal erg gemakkelijk vinden.

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_11013104
Lekker vriend heb jij dan .

maarja...

Regel dan een meisje die 10x mooier is dan je beste vriendin en je hebt geen last meer van jaloezie !!

-edit-

Of sex met zoveel mogelijk meisjes en ga dat leuk aan je beste vriendin vertellen misschien dat ze beetje jaloers wordt??

[Dit bericht is gewijzigd door Ludacriss op 10-06-2003 17:56]

dinsdag 10 juni 2003 @ 17:55:15 #6
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11013116
Het beste wat je kan doen is je er gewoon bij neer leggen. Je vriend negeren resulteerd in ruzie met hem en dat werkt door naar je "beste" vriendin en misschien raakt jij ze wel helemaal kwijt en groeien ze nog dichter naar elkaar toe.

Hou in je achterhoofd dat je wel eens een of twee "beste" vriendschappen op het spel kan zetten, zonder dat iemand er beter van wordt.

Het is moeilijk om te zien dat jou vriend met de meid gaat waar jij gek op bent, maar daar is hij vrij in. Hij had je wel mogen vertellen wat hij van plan was, maar misschien leek dit hem de beste manier of durfde hij het je niet te vertellen.

Denk goed na wat je verder gaat doen of wat je gaat zeggen, want een goede vriend is vaak ver te zoeken!

Het feit dat jij haar leuk vindt, betekend niet dat hij haar niet mag "pakken".

dinsdag 10 juni 2003 @ 17:57:41 #7
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_11013160
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:55 schreef WebVoice het volgende:
Het beste wat je kan doen is je er gewoon bij neer leggen. Je vriend negeren resulteerd in ruzie met hem en dat werkt door naar je "beste" vriendin en misschien raakt jij ze wel helemaal kwijt en groeien ze nog dichter naar elkaar toe.

Hou in je achterhoofd dat je wel eens een of twee "beste" vriendschappen op het spel kan zetten, zonder dat iemand er beter van wordt.

Het is moeilijk om te zien dat jou vriend met de meid gaat waar jij gek op bent, maar daar is hij vrij in. Hij had je wel mogen vertellen wat hij van plan was, maar misschien leek dit hem de beste manier of durfde hij het je niet te vertellen.

Denk goed na wat je verder gaat doen of wat je gaat zeggen, want een goede vriend is vaak ver te zoeken!

Het feit dat jij haar leuk vindt, betekend niet dat hij haar niet mag "pakken".

Euhm.... dan ben je ook geen goede vriend als je dat doet!
Een potentieel, ex wat dan ook van een vriend pak je gewoon niet!
Dus deze "beste vriend" was lekker egoistisch bezig....

Tips?
Sja.... ik kan er weinig over zeggen... ik had waarschijnlijk gebroken met beide

Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 17:59:36 #8
22421 RelleR
Goed fout is niet slecht!
pi_11013199
Hrmm.... ik ken de situatie een beetje uit persoonlijke ervaring.....

Al wat ik kan zeggen hoelang is het geleden dat ze beide gezegt hebben dat ze neits zouden nemen? Ik bedoel als dat 1,5 jaar geleden is? Maar daarentegen het blijft niet leuk om te horen, maar dingen kunnen nou eenmaal plotsklaps veranderen, zeker als je er na een tijdje achterkomt, als je elkaar beter leert kennen, dat het toch wel klikt ook al leek dat op het eerste gezicht niet zo. Dat ten eerste....

Ten tweede, ik snap dat je je best genaait voelt, maar is uiteindelijk een goede vriendschap neit meer waard, dan het om zoiets te laten schieten? Uiteindelijk als het echt goede vrienden zijn, gun jij hun het geluk dan niet?

Het blijft natuurlijk zwaar klote voelen omdat jij gevoelens voor haar hebt, maar zo is het leven..... soms helaas... En ik snap ook dat je dat niet kunt uitstaan om hun samen te zien.... maar neem maar van mij aan echte vriendschap zal dat overleven.... het is puur een emotionele drempel waar je overheen moet....

iig heel veel succes ermee

Life without music is the same as eating soup with your hands ;)
  dinsdag 10 juni 2003 @ 17:59:55 #9
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11013205
Ik vind het een beetje jammer dat je het alleen je beste vriend kwalijk neemt. Zij wist ook van jou gevoelens, dus zij is net zo "schuldig" (als je bij liefhebben en houden van over schuld enzo kan spreken dan) als hij. Ze had ook iemand anders kunnen uitzoeken...

Dus waarom laat je ze niet gewoon en zoek je iemand anders. Zet je er over heen en leef je eigen leven.

pi_11013303
uhm...

hoezo hebben zij gelogen dan? ik bedoel, ok, nu vinden ze elkaar wel leuk, dat gaat toch vaker zo in het leven?

en daarbij, als jij dr leuk vond, doe daar dan wat mee, wat verwacht je dan van die vriend van je, dat hij wacht totdat jij met sint juttemus wat gaat uitvoeren?

of begrijp ik het verhaal nu verkeerd?

dinsdag 10 juni 2003 @ 18:04:14 #11
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11013307
Ik kan me voorstellen dat het lullig is omdat het uitgerekend je beste vriend is die iets met haar begint, maar verder denk ik dat je het sowieso pijnlijk had gevonden als ze iets met wie dan ook had gekregen, gewoon omdat jij iets met haar wil.

Het lijkt mij bijna ondoenlijk om als vrienden om te gaan met iemand op wie je verliefd bent. Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat die ander om jou te ontzien nooit meer een relatie aangaat. Volgens mij is het sowieso beter om even afstand te nemen tot je gevoelens minder geworden zijn.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_11013328
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 17:57 schreef Pulsemaster het volgende:
Sja.... ik kan er weinig over zeggen... ik had waarschijnlijk gebroken met beide
Zodat je door een verliefdheid, welke op elk moment van de dag kan ontstaan en niet tegen te houden valt, je beste vriend en vriendin kwijtraakt?
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 18:06:02 #13
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_11013339
Marco Borsato heeft het nog het beste gezegd:

"Even slikken en weer doorgaan"

Ken de situatie. Als je echt van dat meisje houdt en hij echt jouw beste vriend is, kan je uiteindelijk alleen maar blij voor ze zijn...

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  dinsdag 10 juni 2003 @ 18:11:55 #14
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_11013440
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:05 schreef poebeertjuh het volgende:

[..]

Zodat je door een verliefdheid, welke op elk moment van de dag kan ontstaan en niet tegen te houden valt, je beste vriend en vriendin kwijtraakt?

Ze hadden beiden beter moeten weten! Ze weten dat ze je enorm zullen kwetsen!
Nee, mensen die alleen hun eigen interesse hoog in het vaandel hebben staan reken ik niet tot mijn vrienden...
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_11013477
Wat dacht je van breken met beiden , want je krijgt er namelijk een hoop shit mee , een soort rare driehoeksverhouding en bij beiden is het vertrouwen weg , wat voor vriendschap heb je dan nog ??
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_11013488
ooit wel eens van JALOUZIE gehoord?

Nou jij bent dus jaloers. Dat is helemaal niet erg, ik denk zelfs dat iedereen in jou plaats stikjaloers was geweest.

Ik denk dat je misschien eens met hen moet praten en hun vertellen dat je zo'n moeite hebt om hun samen te zien. Als zij echte vrienden zijn zullen zij dit begrijpen en je hierbij helpen. suc 6!!

dinsdag 10 juni 2003 @ 18:21:01 #17
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11013571
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:11 schreef Pulsemaster het volgende:

[..]

Ze hadden beiden beter moeten weten! Ze weten dat ze je enorm zullen kwetsen!
Nee, mensen die alleen hun eigen interesse hoog in het vaandel hebben staan reken ik niet tot mijn vrienden...

is verliefdheid dan een rationeel iets..??
  dinsdag 10 juni 2003 @ 18:21:31 #18
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_11013582
kijk.......ik gun het ze ook van harte, dat meen ik echt.......vooral m'n beste vriendin, aangezien ik veel meer met haar omga dan met die zogenaamde vriend van me. T'is gewoon dat we samen op vakantie zijn geweest vorig jaar dat we een goeie band hebben, maar sinds na de vakantie zie en spreek ik hem niet al te vaak meer. Mijn beste vriendin daarintegen komt hier bijna elke week over de vloer, gezellig praten, wat drinken etc....
Ik weet dat zij geen verantwoording schuldig is t.o.v. mij, en ze heeft altijd gezegd (dus niet 1,5 jaar terug, maar ook recentelijk) dat ze hem niet leuk vond. Dat is dus opeens veranderd.
Mij had ze altijd al afgewezen, nooit helemaal kunnen accepteren omdat we elkaar dus zo vaak zien. Ze zei duidelijk dat het nooit wat zou kunnen worden, nou ok, aan dat idee probeerde ik te wennen. Hetzelfde zei ze over die beste vriend en haar, zou nooit wat kunnen worden. Nou gebeurd precies het tegenovergestelde dus ik zei tegen haar: dat had bij ons dan ook kunnen gebeuren, aangezien je tegen mij hetzelfde zei over jou en hem.
Nee dat kon weer niet zei ze....voor hem maakte ze een uitzondering
Dat is dus de meest slappe reden die ik heb gehoord. Haar gevoel is ineens omgeslagen, en nou beweert ze dus dat dat bij mij nooit zou kunnen gebeuren en bij hem wel? Dat is dus bullshit lijkt mij.
Waarschijnlijk zei ze het om me geen hoop te geven, nou die heb ik al heel lang niet meer...

Het vreemde vind ik nog steeds......we zaten hier in de tuin, zegt ze dat ik haar beste vriend ben (oud nieuws) en dat ze meer van mij houdt dan van die vriend van d'r. En dat zal ook altijd zo blijven
Ik zie haar vaker dan haar vriend, ik spreek haar vaker dan haar vriend, ik ken haar 1000x beter dan haar vriend etc.... Maar ik zie nog steeds het nut niet ervan in dit te zeggen, dat ze dus meer van mij houdt en altijd zal blijven houden.
Die vriend van me geeft zaterdag een bbq omdat'ie waarschijnlijk geslaagd is (eindelijk ). Zij zou dus ook komen, maar ze gaat niet omdat ik anders niet zou gaan. Omdat ik ze niet samen wil zien. Ik heb eigenlijk geen zin in die bbq, dus ik smste haar net dat ik gewoon geen zin had en dat zij maar moest gaan......maar zij had ook geen zin.....nou lekkere liefde is dat .....zal wel komen omdat ze niemand kent daar denk ik dan maar weer.

dinsdag 10 juni 2003 @ 18:23:13 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_11013613
Niet zo aanstellen man,

Ik weet dat het niet fijn voor je is, maar zo bij de pikkeneer gaan zitten heeft ook geen zin.

Wees blij voor hun dat ze wat hebben, gevoelens van een mens kunnen nou eenmaal veranderen. Ik had 2 jaar geleden ook nooit gedacht dat ik nu met mn vriendin zou hebben.
Denk dat je de schuld van het hele verhaal beter bij jezelf kan zoeken, jij hebt gewoon te lang achter dr aangelopen en dan krijg je dit soort situatie.
Zou als ik jou was op zoek gaan naar een andere meid.

Ik heb hetzelfde megemaakt... en ik moet zeggen dat deze oplossing mij goed heeft geholpen.

So we just called him Fred
  dinsdag 10 juni 2003 @ 18:24:15 #20
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11013633
Oke SilentChaos, ze is niet verliefd op je en ze zal het ook nooit worden! Vergeet haar en doe niet zo zielig. Ze doet gewoon aardig tegen je meer niet!

Als ze jou had gewild dan had ze je allang gehad. En blijkbaar is die andere jongen veel leuker. Sim-pel, accepteer het!

dinsdag 10 juni 2003 @ 18:24:20 #21
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_11013636
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:14 schreef hopeless het volgende:
ooit wel eens van JALOUZIE gehoord?

Nou jij bent dus jaloers. Dat is helemaal niet erg, ik denk zelfs dat iedereen in jou plaats stikjaloers was geweest.

Ik denk dat je misschien eens met hen moet praten en hun vertellen dat je zo'n moeite hebt om hun samen te zien. Als zij echte vrienden zijn zullen zij dit begrijpen en je hierbij helpen. suc 6!!

Jaloers.....ach....dat ben ik zo vaak geweest maar nu niet, dat is het enige gevoel wat ik nu niet heb. Ik gun het ze van harte zoals ik al zei...vooral m'n beste vriendin, want het is haar eerste vriend. Die andere gozer had doorgekund voor player...maar zowaar issie voor het eerst in z'n leven echt verliefd zegt'ie.
Ze weten allebei inderdaad dat ik het heel moeilijk vind ze samen te zien. Mijn beste vriendin begrjipt het volkomen en vond het erg jammer dat we daardoor niet meer samen uit konden gaan.....het probleem is dus dat ik gewoon uit wil, al dan niet met haar, maar ik kom ze daar toch wel tegen! en daar heb ik geen zin in, maar ergens anders heen gaan ook niet....

-Edit-

Mensen vragen vaak of ik dit zou doen.....nou ik zou zoiets NOOIT flikken bij m'n vrienden...zoals al werd gezegd: ik vind dat je dan geen goeie vriend ben als je dat doet

[Dit bericht is gewijzigd door SilentChaos op 10-06-2003 18:27]

dinsdag 10 juni 2003 @ 18:24:57 #22
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11013645
Ik denk niet dat ze heeft gelogen. Gevoelens kunnen toch veranderen, het gebeurt toch wel vaker dat mensen verliefd worden op iemand van wie ze het niet gedacht hadden? Ik zou haar niet de hele tijd achtervolgen met 'maar je had gezegd dat...' en 'waarom hij wel en ik niet'. Het is gewoon zo gelopen, waarschijnlijk kan ze dat zelf ook niet helemaal sturen.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 10 juni 2003 @ 18:28:53 #23
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_11013737
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:24 schreef Angeles het volgende:
Ik denk niet dat ze heeft gelogen. Gevoelens kunnen toch veranderen, het gebeurt toch wel vaker dat mensen verliefd worden op iemand van wie ze het niet gedacht hadden? Ik zou haar niet de hele tijd achtervolgen met 'maar je had gezegd dat...' en 'waarom hij wel en ik niet'. Het is gewoon zo gelopen, waarschijnlijk kan ze dat zelf ook niet helemaal sturen.
Ja precies, gevoelens kunnen veranderen.....bij haar bij iedereen behalve bij mij....want dat wil ze niet toegeven, maar ook jij zegt nu dat dat kan, en dat ben ik helemaal met je eens....ik wil mezelf geen hoop in spreken en ik krijg hier ook geen hoop door verder.....maar als het bij hem kan, had het ook bij mij gekund....
pi_11013776
Geef jezelf ff tijd zet jezelf uit de situatie , en later als het wat meer gezakt is neem dan contact op, zoals je nu namelijk reageert loop je straks ook de kans 2 goede vriendschappen kwijt te raken en wil je dat ??
We are the weirdo's mr - The Craft
  dinsdag 10 juni 2003 @ 18:31:43 #25
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11013795
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:28 schreef SilentChaos het volgende:

Ja precies, gevoelens kunnen veranderen.....bij haar bij iedereen behalve bij mij....want dat wil ze niet toegeven, maar ook jij zegt nu dat dat kan, en dat ben ik helemaal met je eens....ik wil mezelf geen hoop in spreken en ik krijg hier ook geen hoop door verder.....maar als het bij hem kan, had het ook bij mij gekund....

Het had ook wel gekund, maar het is niet gebeurd en ik denk dat zij je geen valse hoop wil geven door te zeggen dat het wel kan gebeuren, anders ga jij daar misschien op hopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')