Tracklist:
tracks:
01 2+2=5
02 sit down, stand up
03 sail to the moon
04 backdrifts
05 go to sleep
06 where i end and you begin
07 we suck young blood
08 the gloaming
09 there there
10 i will
11 a punch-up at the wedding
12 myxomatosis
13 scatterbrain
14 a wolf at the door
Achtergrondinformatie:
http://www.ateaseweb.com/discography/hailtothethief/index.php
http://www.greenplastic.com/newalbum/index.php
http://www.radiohead.co.uk/start.html
Het vorige topic:
Radiohead - Hail To The Thief
weer lekker echte radiohead
quote:je moet het ook niet gaan luisteren als je depressief bent ofzow
Op dinsdag 10 juni 2003 15:52 schreef ZixS het volgende:
Ik vinnet maar matige muziek
quote:Maarja wat weet jij er van?
Op dinsdag 10 juni 2003 15:52 schreef ZixS het volgende:
Ik vinnet maar matige muziek
quote:Ik vind "die onmiddellijke dwingendheid" juist een uitstekende omschrijving. Het is geloof ik zelfs Thom Yorke geweest die zei dat dat hem aansprak in de muziek van Nirvana, en hij in dat opzicht hetzelfde nastreefde. "Right in your face kinda music", oid.
Op dinsdag 10 juni 2003 12:23 schreef zodiakk het volgende:
Hail to The Thief klinkt weliswaar ook zeer karakteristiek, maar toch mis ik ergens die onmiddelijke dwingendheid van OK Computer en Kid A. Het is ontzettend lastig te omschrijven, maar er zit iets in Hail To The Thief wat me helemaal niet zint.
We verschillen echter van mening over de conclusie. Ik denk dat de diepe, dwingende sfeer er wel degelijk in zit. Een zinnige argumentatie kan ik er niet voor geven.
quote:Ik begrijp niets van die stereotypering van Radioheads muziek als depressief. Het raakt, het roert, maar deprimeert me niet.
Op dinsdag 10 juni 2003 16:00 schreef 2nosedT het volgende:je moet het ook niet gaan luisteren als je depressief bent ofzow
quote:Lees de nieuwe OO®, in dat interview zegt Thom Yorke dat hij de 'right in ya face'-muziek van Dead Kennedies en Public Enemey enorm respecteert, maar dat het niet zijn ding is.
Op dinsdag 10 juni 2003 16:09 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ik vind "die onmiddellijke dwingendheid" juist een uitstekende omschrijving. Het is geloof ik zelfs Thom Yorke geweest die zei dat dat hem aansprak in de muziek van Nirvana, en hij in dat opzicht hetzelfde nastreefde. "Right in your face kinda music", oid.
Of kan ik hem beter bij Plato bestellen?
[Dit bericht is gewijzigd door theofiel172 op 10-06-2003 17:17]
quote:Ik had em voor 18,90.
Op dinsdag 10 juni 2003 17:08 schreef theofiel172 het volgende:
Hij is EUR 22,50 bij ons in 't dorp....afzettersIk ga morgen wel naar Eindhoven, weet iemand waar die het goedkoopst is in Eindhoven?
Of kan ik hem beter bij Plato bestellen?
quote:Ik heb mijzelf vrijwillig voor ¤ 23,99 laten naaien door de FRS
Op dinsdag 10 juni 2003 17:21 schreef Bioslock het volgende:[..]
Ik had em voor 18,90.
.
[Dit bericht is gewijzigd door amnesiac op 10-06-2003 17:24]
Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:Dat had ik dus ook. En hij was
Op dinsdag 10 juni 2003 17:23 schreef calvobbes het volgende:
Ik zag vandaag de Limited Edition in de stad, blij dat ik die niet gekocht hebt.Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:Dit is 1 van de eerste keren dat ik per ongeluk geen LE heb van een cd die ik koop (uitgaande van het feit dat er een LE bestaat natuurlijk).
Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
(De LE van bijv. Amnesiac zou ik niet graag gemist hebben, da's 1 van de mooiste cd verpakkingen ooit)
Om dit "te omzeilen" (niet om te kopieren dus, maar om em af te spelen met een player naar keuze) heb ik gewoon het volgende gedaan.
Doe de cd in de cdromspeler, dan wil ie een eigen player oid installeren.
Beantwoord die vraag met "cancel"
Start daarna de player van je eigen wens op (WMP, Winamp) en de cd zal gewoon afspelen. Ook de cd overzetten naar mijn NetMD is mij op deze mannier gewoon gelukt.
quote:De LE van Amnesiac, past echt mooi in mijn boekenkast ...
Op dinsdag 10 juni 2003 17:40 schreef Lamon het volgende:[..]
Dit is 1 van de eerste keren dat ik per ongeluk geen LE heb van een cd die ik koop (uitgaande van het feit dat er een LE bestaat natuurlijk).
Blij dat ik er niet veel aan mis..(De LE van bijv. Amnesiac zou ik niet graag gemist hebben, da's 1 van de mooiste cd verpakkingen ooit)
De LE van Hail To The Thief past daarentegen weer prima bij mij andere wegenkaarten in de auto ...
Wat dat betreft kan een LE voor mij niet gek genoeg zijn en ze passen tot nu toe allemaal prima in mijn cd-rek, dus daar heb ik ook geen moeite mee.
quote:Dat is idd irritant, maar het ziet er wel erg fraai uit.
quote:De cd blijft gewoon in de cd-speler, opruimen is er niet bij
En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:Ow jij bent zo iemand die z'n cd's mét hoesje en al in de speler gooit.
Op dinsdag 10 juni 2003 19:56 schreef amnesiac het volgende:
De cd blijft gewoon in de cd-speler, opruimen is er niet bij
quote:Echt handig is het niet nee, maar ik heb gewoon bovenop m'n cd-kast al mijn special editions uitgestald. Ziet er wel leuk uit.
Ik zag vandaag de Limited Edition in de stad, blij dat ik die niet gekocht hebt.Dat is typisch zo iets wat je maar 1 keer bekijkt en dan nooit meer. En je kunt je cd dan niet eens fatsoenlijk opbergen wegens het afwijkende formaat.
quote:wat een gezellig duo
Op dinsdag 10 juni 2003 20:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
Hij staat gebroederlijk naast mijn Joy Division boxset.
quote:Gelukkig staat mijn Guust Flater collectie ook op diezelfde kast. Dat zorgt wel voor een komische noot.
Op dinsdag 10 juni 2003 20:16 schreef MuadDib het volgende:[..]
wat een gezellig duo
quote:Ja, precies. Bij mij kun je 9 van de tien keer Radiohead CD's in m'n stereo vinden en de hoesjes die liggen erop, dus voor mij een Lt.
Op dinsdag 10 juni 2003 19:56 schreef amnesiac het volgende:[..]
De cd blijft gewoon in de cd-speler, opruimen is er niet bij
Mijn dag is weer goed !
quote:¤ 12,50
Op dinsdag 10 juni 2003 21:46 schreef calexico26 het volgende:
Vandaag gekocht bij Fame in Amsterdam. Liggen staaaaaapels van dit album voor maar 12 euro en 50 eurocentjesMijn dag is weer goed !
gvd k*t FRS
quote:
Vandaag gekocht bij Fame in Amsterdam. Liggen staaaaaapels van dit album voor maar 12 euro en 50 eurocentjesMijn dag is weer goed !
quote:Damn gast dat is niet duur. Is dat de limited edition of de 'gewone'?
quote:Nou ja, tis dezelfde keten.
Op woensdag 11 juni 2003 07:33 schreef amnesiac het volgende:[..]
¤ 12,50
gvd k*t FRS
quote:Dat is de normale versie neem ik aan? De Waaghals vraagt 15 euro voor zowel de normale als de limited.
Vandaag gekocht bij Fame in Amsterdam. Liggen staaaaaapels van dit album voor maar 12 euro en 50 eurocentjes
quote:Nee, want door die prijs ben ik overtuigd dat ik hem zo even ga halen en dan kan ik straks gezellig meeklessebessen.
Op woensdag 11 juni 2003 12:37 schreef zodiakk het volgende:
Kan dat stomme geleuter over prijs van de CD niet ergens anders voortgezet worden?
quote:Het maakt de muziek er in ieder geval niet mooier of lelijker door als de prijs hoog of laag is. Dat interesseert me dan ook weinig. Het enige dat ik jammer vind is dat in sommige zaken een promo erbij geleverd werd en die heb ik niet.
Op woensdag 11 juni 2003 12:37 schreef zodiakk het volgende:
Kan dat stomme geleuter over prijs van de CD niet ergens anders voortgezet worden?
Verder blijft het heerlijke muziek met daarin veel melancholie en onvervuld verlangen. Nou ja, dat gevoel krijg ik er tenminste bij. Waarschijnlijk beantwoord de muziek aan je eigen stemming.
Oh ja: hadden jullie ook bij het begin van het eerste nummer het gevoel dat de muziek en zang niet op elkaar afgestemd waren? Alsof ze beide met een ander nummer bezig waren. Bedoeld of onbedoeld knap gedaan, maar verderop komen muziek en zang dan toch ineens bijelkaar en vallen de puzzelstukjes in elkaar, maar schrok wel een beetje in het begin ...
quote:Totaal ergens anders zoeken.
Op woensdag 11 juni 2003 14:07 schreef Man_Made_God het volgende:
Ik ken Radiohead nauwelijks (de bekendste nummers ken ik wel), maar ben wel benieuwd naar deze nieuwe cd..
Coldplay heeft bij mij een prominente plaats in de cd-speler, is dit in die trend, of moet ik het ergens anders zoeken?
quote:ok, waar dan?
Op woensdag 11 juni 2003 14:09 schreef Bioslock het volgende:[..]
Totaal ergens anders zoeken.
quote:Doet mij denken aan een uitspraak van 'Johan Cruiff' in Evers Staat op :: "Als je de wedstrijd wint, dan moet je de volgende wedstrijd winnen. Als je de wedstrijd verliest, dan moet je de volgende wedstrijd ook winnen. Maar dat is logisch"
Op woensdag 11 juni 2003 15:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
. Maar als je van Coldplay houd dan moet je het zeker eens proberen. Ook als je niet van Coldplay houd moet je het maar proberen denk ik.
Het is wel waar dat Radioheaed-liefhebbers Coldplay kunnen waarderen, en dat is omgekeerd ook vice versa
quote:ik vind coldplay absoluut muziek om naar te luisteren.... pilsje, lichten uit.... bier in m'n neus maar ik kan me voorstellen dat men het achtergrond muziek vind. Ik zal toch maar eens radiohead proberen dan, zal wel niet voor niets zo'n bekende band zijn
Op woensdag 11 juni 2003 15:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ugh.. komen we weer op Coldplay. Laat ik het zo zeggen (persoonlijke mening.. iedereen dekking zoeken!). Ik vind Coldplay meer achtergrondmuziek en Radiohead muziek om naar te luisteren. Daarbij is Coldplay hoe je het went of keert sterk beinvloed door Radiohead, alleen dan toegankelijker. Maar als je van Coldplay houd dan moet je het zeker eens proberen. Ook als je niet van Coldplay houd moet je het maar proberen denk ik.
ik vraag me wel de hele tijd iets af ik zat het boekje door te lezen en door blz. 7. staat in spiegelbeeld een tekst.ik ga het boekje er niet afscheuren maar ik wil weten wat er staat
Left hand page...(kan ik niet lezen).....onto map. misschien is het wel niks maar ze hebben wel vaker van die verborgen dingen in hun tekstboekjes staan hč
hmmm volgens mij is het gewoon de beschrijving van hoe het er moet worden opgeplakt laat maar
Muziek is geweldig there there en the gloaming zijn op het moment mn favorieten.
quote:Echt?
Op woensdag 11 juni 2003 21:54 schreef Radiohoofdje het volgende:
...the gloaming zijn op het moment mn favorieten.
Ik vind dat dus echt het grootste baggernummer wat ik ooit van Radiohead gehoord heb. Smaak is soms wel heel relatief.
2000 Kid A
2001 Amnesiac
2003 Hail to the thief
Lijken wel robots
Amnesiac vond ik daarom een beetje minder (Afgeraffeld misschien)
Voor deze hebben ze weer de tijd genomen en dat hoor je.
Ze hebben natuurlijk niet zo'n knaller als Massive Attack neergezet maar die hadden dan ook wel erg veel tijd nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |