Binnen in de kerk, ergens aan de zijkant, heb je vier pilaren staan in een vierkant (met een afstand van ongeveer 5 meter). Alle vier de pilaren zijn "uitgehold" aan de binnenkant, over de gehele lengte van de kolom. Als je nu met je gezicht gaat staan naar de holle kant van zo'n pilaar (op 30 cm afstand) en je praat (flusitert), dan kan iemand die diagonaal tegenover je staat met zijn rug naar jou toe (en ook 30 cm met zijn neus van een pilaar af staat) heel duidelijk verstaan wat jij zegt.
Dit was destijds met mijn 5e klas Romereis echt bizar (ben een beetje simpel ).
Ik ga in juli weer naar Rome met m'n vriendinnetje en wilde haar deze kerk laten zien, maar ik ben de naam ervan vergeten!
Wie o wie helpt mij????
quote:Zoiets heb ik nog nooit over het pantheon gehoord/gelezen..
Op dinsdag 10 juni 2003 15:47 schreef paricos het volgende:
Pantheon (volgens mij)
quote:Nee, niet het pantheon. Ik weet nog van een ander gebouw in Rome(vesting/kerk/whatever) waarbij de wand rond is en als je daar fluistert dan gaan je woorden rondom het hele gebouw. Maar dat gebouw bedoel ik dus niét
Op dinsdag 10 juni 2003 15:47 schreef paricos het volgende:
Pantheon (volgens mij)
quote:Dat is trouwens de St. Pieter.
Op dinsdag 10 juni 2003 15:58 schreef Angels_t het volgende:[..]
Nee, niet het pantheon. Ik weet nog van een ander gebouw in Rome(vesting/kerk/whatever) waarbij de wand rond is en als je daar fluistert dan gaan je woorden rondom het hele gebouw. Maar dat gebouw bedoel ik dus niét
Maar helaas, het plaatje is em niet. Ik ga die pagina wel bekijken.
Hoop dat ik em vind.
dat is gewoon de st pieter.. palen staan aan de rechter kant als je binnen komt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |