abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11005998
Aangezien ik enorm veel problemen heb met mijn Edimax router BR-6104
Wil ik nu een andere gaan kopen. hij moet het zelfde kunnen als die Edimax, maar emule (edonkey enz.) moet hier wel op werken zonder dat mijn router/internetverbinding vast loopt.

nou heb ik de "Sitecom DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S"
(http://www.sitecom.com/pr...oduct_id=152&grp_id=7) op het oog ... werkt deze fatsoenlijk in combinatie met Emule ?? Zo niet, welke router zouden jullie mij dan wel aanraden ... ?
thx

Sticking feathers up your butt does not make you a chicken.
pi_11006130
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 13:39 schreef SperzieBeun het volgende:
Aangezien ik enorm veel problemen heb met mijn Edimax router BR-6104
Wil ik nu een andere gaan kopen. hij moet het zelfde kunnen als die Edimax, maar emule (edonkey enz.) moet hier wel op werken zonder dat mijn router/internetverbinding vast loopt.

nou heb ik de "Sitecom DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S"
(http://www.sitecom.com/pr...oduct_id=152&grp_id=7) op het oog ... werkt deze fatsoenlijk in combinatie met Emule ?? Zo niet, welke router zouden jullie mij dan wel aanraden ... ?
thx

Ik heb zo een sitecom... werkt fantastisch... heb laatst de nieuwe firmware er in gepropt, en nou doet ie het zelfs nog beter...
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:03:29 #3
39446 303
(C) Roland
pi_11006627
werkt perfect, wel even poorten forwarden voor e-mule, maar dat is zo gedaan.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_11006742
Ik heb een edimax router liggen en die is al sinds december 24/7 online. 1 keer verbinding verbroken, omdat planet eruit lag maar verder nooit problemen.
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:29:36 #5
26398 hercules
Nope, I'm The One
pi_11007765
Kijk ff voor het poortmappen op http://www.dutchemulefaq.tk/
onder poorten> routers hier staat goed uitgelegd hoe je je router moet instellen.
pi_11009464
nou, het is niet zozeer dat ik niet weet hoe ik hem in moet stellen... mijn edimax router stond helemaal goed ingesteld (virtual server , poorten geforward enz.) maar op de een of andere manier kan die router van edimax da niet geod bolwerken...
dus ben ik opzoek naar een nieuwe router die wel met emule werkt ...
pi_11009770
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 15:52 schreef SperzieBeun het volgende:
nou, het is niet zozeer dat ik niet weet hoe ik hem in moet stellen... mijn edimax router stond helemaal goed ingesteld (virtual server , poorten geforward enz.) maar op de een of andere manier kan die router van edimax da niet geod bolwerken...
Tja, het licht er geloof ik aan hoeveel connections je wil gebruiken met je ezel... ik heb hem geloof ik op 400 staan, werkt perfect... zal van de week eens kijken wat er gebeurd als ik het met 25% verhoog...
  dinsdag 10 juni 2003 @ 16:05:32 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11009854
quote:
Hier exact hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan jou. Helaas is het de router van de onderburen en zijn ze boos op mij alstie er weer eens uitligt. Kan ik wel zeggen dat ze eens een fatsoenlijk router moeten kopen, maarja...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_11009892
quote:
Dan zal ik voor de Draytek Vigor 2200of2300 of de Etech (goedkoper) gaan.
Kijk ff http://www.routershop.nl

Maar waarom een nieuwe kopen, in principe moet elke router kunnen portmappen, en je firewall op je pc staat die wel goed?

dinsdag 10 juni 2003 @ 18:38:16 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11013914
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 16:07 schreef Renard het volgende:
Dan zal ik voor de Draytek Vigor 2200of2300 of de Etech (goedkoper) gaan.
Kijk ff http://www.routershop.nl

Maar waarom een nieuwe kopen, in principe moet elke router kunnen portmappen, en je firewall op je pc staat die wel goed?

Da's theorie, maar de praktijk is anders. Het gaat ook om het kunnen omgaan met het bizarre aantal connecties. Waarom denk je dat er ook routers van vele honderden euros op de markt zijn?

Dat Etech router is trouwens IMHO ook niet veel soeps, heb ik ook probs mee gehad icm eMule.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_11018688
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's theorie, maar de praktijk is anders. Het gaat ook om het kunnen omgaan met het bizarre aantal connecties. Waarom denk je dat er ook routers van vele honderden euros op de markt zijn?

Dat Etech router is trouwens IMHO ook niet veel soeps, heb ik ook probs mee gehad icm eMule.

.
Duur? we hebbeb het wel over routers voor thuis gebruik natuurlijk
Problemen?
Dan heb ik geluk zeker, ik heb een eTech.
was toen alleen "iets" duurder dan nu maar dat terzijde.
Ik gebruik emule al zowat een jaar zonder problemen, en daarvoor eDonkey ook zonder problemen.
Maar niet elke router router is geschikt voor zijn/haar kabel/adsl abo. en Kan dus flinke problemen geven.
pi_11026384
Nou... ik heb dus @home (essent) in combi met een Moterola modem.
als ik dan op http://www.routershop.nl/ kijk dan blijkt dat die E-tech router dus niet geschikt is met een Moterola modem.
Ik zoek dus een router die wel met die combinatie werkt ... en met Emule natuurlijk.

btw ik heb met die Edimax zo'n beetje alles wel geprobeerd maar die router wil echt niet... (firewall uit, DMZ aan, virtual server, poorten geforward enz. ) Als ik de router er tussen uit haal heb ik geen problemen, dan draait Emule 24/7 achter elkaar zonder dat de verbinding uitvalt.

pi_11029661
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 09:43 schreef SperzieBeun het volgende:
Nou... ik heb dus @home (essent) in combi met een Moterola modem.
als ik dan op http://www.routershop.nl/ kijk dan blijkt dat die E-tech router dus niet geschikt is met een Moterola modem.
Ik zoek dus een router die wel met die combinatie werkt ... en met Emule natuurlijk.

btw ik heb met die Edimax zo'n beetje alles wel geprobeerd maar die router wil echt niet... (firewall uit, DMZ aan, virtual server, poorten geforward enz. ) Als ik de router er tussen uit haal heb ik geen problemen, dan draait Emule 24/7 achter elkaar zonder dat de verbinding uitvalt.

Klopt, die Etech is niet geschikt voor een motorola (surfboard) modem.
Je hebt dus een router nodig die het L2TP access protocol ondersteunt.
Bijvoorbeeld de Draytek Vigor2200E.
pi_13706413
Helaas werkt die link naar dutchemulefaq niet meer :-( en ik wilde m gebruiken om te kijken hoe ik mn router Sitecom moet instellen...iemand suggestie voor andere site met uitleg?
Thanks alvast....
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 09:31:21 #16
32402 s0k
..............................
pi_13706776
Gewoon porten forwarden..
..................................................................................................................................................
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:12:59 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13720237
Hoeveel connecties heb je open staan? Als je eMule op de default instellingen laat staan (400 sources, 200 connecties) dan moet het door vrijwel alle routers goed werken.

Ik heb een Netgear MR314, en bij de default instellingen werkt eMule perfect. Zet ik echter het aantal connecties te hoog, dan slipt mijn internetverbinding dicht omdat mijn router niet zoveel connecties tegelijk aankan. Veel huis, tuin, keuken routers hebben dat zowiezo, dus ik denk niet dat het je probleem oplost als je roekeloos de connecties weer op 1000 gooit ofzo Heeft met eMule toch niet zo bijzonder veel zin trouwens, alleen dat je dan een gigantische queue krijgt met mensen die constant pollen naar jouw router of ze niet al een plekje op mogen schuiven.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')