toen ik net wakker werd had ik allemaal gele korsten in m'n gezicht, heel vies en ze zijn er moeilijk af te krijgen (au au au)
wat is dit in godsnaam?
voorhoofd, neus, de wang die gisteren het meeste zon heeft gezien
(ter info: ik heb gisteren 10 uur buiten gewerkt)
Ga even langs de huisarts en blijf uit de zon
Aangezien jij zeker 2e graads verbrand bent (hoe krijg je het voor elkaar!) zou ik zéker even langs de huisarts gaan!
quote:nou, niet insmeren en ...
Op dinsdag 10 juni 2003 10:45 schreef Noayla_ het volgende:
Ik zou die korsten er maar niet afpeuteren als ik jou was
(Kan n.l. lelijke littekens veroorzaken).
(hoe krijg je het voor elkaar!)
quote:zo dus
Op dinsdag 10 juni 2003 10:43 schreef min6 het volgende:
(ter info: ik heb gisteren 10 uur buiten gewerkt)
nah ik probeer die huisarts te bereiken, maar hij is steeds in gesprek
ik ben wel eerder heel erg verbrand en zo afschuwelijk ziet het er nog nieteens uit qua kleur (korsten wegdenken aub).. dus het verbaasd me een beetje
maar dank voor de constatering.... *baal*
Heel mijn rug verbrand. In het begin viel het nog wel mee, weinig te zien dus behalve flink rood. Maar een week of twee later toen ik ging vervellen.. hele plakken van soms twee/drie mm dik, niet zo'n normaal dun velletje.
Was geen pretje
quote:Ga je je voortaan wel braaf insmeren voordat je de zon ingaat?
Op dinsdag 10 juni 2003 10:50 schreef min6 het volgende:
godver![]()
nah ik probeer die huisarts te bereiken, maar hij is steeds in gesprek
ik ben wel eerder heel erg verbrand en zo afschuwelijk ziet het er nog nieteens uit qua kleur (korsten wegdenken aub).. dus het verbaasd me een beetje
maar dank voor de constatering.... *baal*
[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 10-06-2003 10:52]
quote:Als het warm is kan je beter wel iets dragen, brand de zon minder in op je huid en heb je het dus ook minder warm
Op dinsdag 10 juni 2003 10:50 schreef Billy_daKid het volgende:
Ik heb dat twee jaar terug op lowlands gehad. Was zo verschrikkelijk heet dat ik geen T-Shirt wilde dragen. Had ik dat nu maar wel gedaan.
quote:oh ja ze zitten ook op m'n zak
Op dinsdag 10 juni 2003 10:50 schreef Noayla_ het volgende:
Ik vind dit eigenlijk best wel een goor topic; het woord " gele korsten" alleen al...
quote:wat voor werk doe jij dan als je gister 10 uur buiten bent geweest en OOK op je zak bent verbrand?????
Op dinsdag 10 juni 2003 10:56 schreef min6 het volgende:[..]
oh ja ze zitten ook op m'n zak
quote:
quote:Da's een huidvretende SOA en heeft niets met verbranding te maken. Pas als de gele vellen rond je eikel loslaten ben je verbrand
eet smakelijk Haring iemand?
quote:dankjewel!
Op dinsdag 10 juni 2003 11:12 schreef SadKingBilly het volgende:
Die gele korsten zijn wondvocht. Verbranden (door de zon) is een oppervlakkige beschadiging van de huid; de huid probeert sneller te genezen door dit vocht af te scheiden.
Als de plekken niet al te groot zijn kun je het met veel water afspoelen - het zit niet echt vast - zijn de plekken groot, dan eerst maar ff langs de huisarts.
Spoel je het er af, dan gelijk daarna de huid behandelen met bv uiercreme. voorkomt ontstekingen en uitdrogen van de huid (vervellen).
Onderschat ook het resultaat van een goede after-sun spray niet!
ik ga nu ff naar het kruidvat de spullen halen, en dan komt het goed
en ik weet het, het is krankzinnig als roodharige tien uur in de zon te gaan zitten... dom dom (das dus ook de laatste keer geweest.. leermoment! hehe)
quote:Grappig, dat had ik toen na Lowlands 2001 ook.
Op dinsdag 10 juni 2003 10:50 schreef Billy_daKid het volgende:
Ik heb dat twee jaar terug op lowlands gehad. Was zo verschrikkelijk heet dat ik geen T-Shirt wilde dragen. Had ik dat nu maar wel gedaan.Heel mijn rug verbrand. In het begin viel het nog wel mee, weinig te zien dus behalve flink rood. Maar een week of twee later toen ik ging vervellen.. hele plakken van soms twee/drie mm dik, niet zo'n normaal dun velletje.
Was geen pretje
quote:Ik was toen zoverstandig om een tshirt aan te doen..
Op dinsdag 10 juni 2003 11:16 schreef GREENSKiN het volgende:[..]
Grappig, dat had ik toen na Lowlands 2001 ook.
Maar ja, dat hielp niet voor mijn armen en gezicht, resultaat -----> toch flink verbrand en grote lappen vel eraf
En het leukste was dat je avonds ook gewoon in je tent kon zwemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |