Maar de laatste maanden als ik ze op kom halen of als ze gebracht worden flipt er eentje helemaal de pan uit (in positieve zin dan. Nou ja, positief ) en begint heel hard te bläffen en schreeuwen en rennen van blijdschap als hij mij of een andere bekende ziet. Echt heel erg.
Is erg vervelend want het lijkt wel of er een speenvarken ritueel geofferd wordt elke keer.
Hoe leer ik hem dat af?
of je moeder doet iets met de honden...
succes
Thanks!
quote:Wij hebben nagenoeg hetzelfde gehad met Zito, en op de hondencursus zeiden ze dat wij dat zo moesten doen en het werkte goed. Alleen zito baalde als een stekker dat hij geen aandacht kreeg en op een gegeven moment deed hij nagenoeg alles om maar aandacht te krijgen, en dat was dus rustig doen totdat wij zeiden dat hij mocht komen en dat werkte goed. Wel belonen als hij/zij het goed oet en dat hoeft niet persé met een snoepje o.i.d. te zijn maar gewoon de aandacht geven die hij/zij graag wilt hebben is eigenlijk al voldoende.
Op maandag 9 juni 2003 22:53 schreef static het volgende:
Ik ga dat negeren eens proberen.Thanks!
quote:Noorse hond... eet knäckebröd
Op maandag 9 juni 2003 22:48 schreef DuchessX het volgende:
bläffen? Is dat duits voor blaffen?
quote:Duits toetsenbord.
Op maandag 9 juni 2003 22:48 schreef DuchessX het volgende:
bläffen? Is dat duits voor blaffen?
quote:Ik neem aan dat hij nog een pup was toen?
Op maandag 9 juni 2003 23:02 schreef Juup© het volgende:[..]
Wij hebben nagenoeg hetzelfde gehad met Zito, en op de hondencursus zeiden ze dat wij dat zo moesten doen en het werkte goed. Alleen zito baalde als een stekker dat hij geen aandacht kreeg en op een gegeven moment deed hij nagenoeg alles om maar aandacht te krijgen, en dat was dus rustig doen totdat wij zeiden dat hij mocht komen en dat werkte goed. Wel belonen als hij/zij het goed oet en dat hoeft niet persé met een snoepje o.i.d. te zijn maar gewoon de aandacht geven die hij/zij graag wilt hebben is eigenlijk al voldoende.
Die van mij is nu 9 jaar, dan is het aan/afleren wat moeilijker.
quote:Was 2.5 jaar.
Op maandag 9 juni 2003 23:08 schreef static het volgende:[..]
Ik neem aan dat hij nog een pup was toen?
Die van mij is nu 9 jaar, dan is het aan/afleren wat moeilijker.
quote:Ze zijn gewoon blij... daar is niks mis mee, misschien krijgen ze weinig aandacht van je moeder.. dus zijn ze extra blij als je jouw zien
Op maandag 9 juni 2003 22:44 schreef static het volgende:
Door de week logeren de honden bij mijn moeder, lekker makkelijk, dicht bij het strand, jadajadajada.Maar de laatste maanden als ik ze op kom halen of als ze gebracht worden flipt er eentje helemaal de pan uit (in positieve zin dan. Nou ja, positief
) en begint heel hard te bläffen en schreeuwen en rennen van blijdschap als hij mij of een andere bekende ziet. Echt heel erg.
Is erg vervelend want het lijkt wel of er een speenvarken ritueel geofferd wordt elke keer.
Hoe leer ik hem dat af?
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 12:47 schreef zim_ra het volgende:[..]
Ze zijn gewoon blij... daar is niks mis mee, misschien krijgen ze weinig aandacht van je moeder.. dus zijn ze extra blij als je jouw zien
Weinig aandacht van mijn moeder.
Niet dus.
Best irritant
Negeren lijkt me anders de beste optie!
quote:NOOIT! maar dan ook nooit een hond op zijn neus slaan!
Op maandag 9 juni 2003 22:46 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Een tik op zijn neus geven.
quote:Juist!
Op maandag 9 juni 2003 22:49 schreef DuchessX het volgende:
Je zou eens kunnen proberen om hem volledig te negeren, geen aandacht geven, niet aanhalen. Pas aanhalen en aandacht geven wanneer hij niet meer blaft. Als hij dat eenmaal door heeft zal hij wrs minder gaan blaffen of niet meer zo blaffen.
quote:Maar wat een volharding als je er al zo lang mee bezig bent zeg
Op maandag 7 juli 2003 23:31 schreef static het volgende:
Het lijkt te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |