abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2003 @ 22:44:04 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_10995410
Door de week logeren de honden bij mijn moeder, lekker makkelijk, dicht bij het strand, jadajadajada.

Maar de laatste maanden als ik ze op kom halen of als ze gebracht worden flipt er eentje helemaal de pan uit (in positieve zin dan. Nou ja, positief ) en begint heel hard te bläffen en schreeuwen en rennen van blijdschap als hij mij of een andere bekende ziet. Echt heel erg.

Is erg vervelend want het lijkt wel of er een speenvarken ritueel geofferd wordt elke keer.

Hoe leer ik hem dat af?

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_10995458
muilkorf haha nee hoor grapje

aan training gedacht?

i'm your worst nightmare
  maandag 9 juni 2003 @ 22:46:34 #3
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10995488
Een tik op zijn neus geven.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_10995508
wees blij dat die hond niet in een hoek kruipt als je hem komt ophalen..
hij is gewoon blij om je te zien....

of je moeder doet iets met de honden...

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_10995546
bläffen? Is dat duits voor blaffen?
#geen
pi_10995582
Je zou eens kunnen proberen om hem volledig te negeren, geen aandacht geven, niet aanhalen. Pas aanhalen en aandacht geven wanneer hij niet meer blaft. Als hij dat eenmaal door heeft zal hij wrs minder gaan blaffen of niet meer zo blaffen.
#geen
  maandag 9 juni 2003 @ 22:49:41 #7
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_10995586
niet op reageren of geen aandacht aan geven..als je er op reageert, vind je het goed..dus, ook niet afstraffen
© www.driekeerniks.be
pi_10995590
Negeren en pas aandacht geven als hij/zij rustig is, EN zelfs als de hond enorm aandringt geen oogcontact zoeken of aandacht geven. Hou dat lang genoeg vol (kan wel een paar maanden duren) en de kans is heel groot dat het werkt .
  maandag 9 juni 2003 @ 22:52:40 #9
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10995686
Als je de honden op gaat halen
dan moet je je moeder vragen als ze weet rond welke tyd je komt de hond aan de lijn doen en laten zitten
jij zelf iets van een snoepje meenemen voor de hond
als de hond blijft zitten en niet blaft het snoepje geven blaft hij maar blijft zitten ook het snoepje geven en zo elke keer proberen totdat hij het echt heeft geleerd ..
heeft hij het geleerd dan zonder lijn bij de duer laten zitten
maar wel elke keer zeggen blijf ..
ik hoop voor je dat het werkt

succes

maandag 9 juni 2003 @ 22:53:52 #10
15080 static
pi_10995719
Ik ga dat negeren eens proberen.

Thanks!

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_10995973
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:53 schreef static het volgende:
Ik ga dat negeren eens proberen.

Thanks!

Wij hebben nagenoeg hetzelfde gehad met Zito, en op de hondencursus zeiden ze dat wij dat zo moesten doen en het werkte goed. Alleen zito baalde als een stekker dat hij geen aandacht kreeg en op een gegeven moment deed hij nagenoeg alles om maar aandacht te krijgen, en dat was dus rustig doen totdat wij zeiden dat hij mocht komen en dat werkte goed. Wel belonen als hij/zij het goed oet en dat hoeft niet persé met een snoepje o.i.d. te zijn maar gewoon de aandacht geven die hij/zij graag wilt hebben is eigenlijk al voldoende.
pi_10996009
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:48 schreef DuchessX het volgende:
Noorse hond... eet knäckebröd
  maandag 9 juni 2003 @ 23:07:31 #13
15080 static
pi_10996131
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:48 schreef DuchessX het volgende:
Duits toetsenbord.
  maandag 9 juni 2003 @ 23:08:34 #14
15080 static
pi_10996155
quote:
Op maandag 9 juni 2003 23:02 schreef Juup© het volgende:

[..]

Wij hebben nagenoeg hetzelfde gehad met Zito, en op de hondencursus zeiden ze dat wij dat zo moesten doen en het werkte goed. Alleen zito baalde als een stekker dat hij geen aandacht kreeg en op een gegeven moment deed hij nagenoeg alles om maar aandacht te krijgen, en dat was dus rustig doen totdat wij zeiden dat hij mocht komen en dat werkte goed. Wel belonen als hij/zij het goed oet en dat hoeft niet persé met een snoepje o.i.d. te zijn maar gewoon de aandacht geven die hij/zij graag wilt hebben is eigenlijk al voldoende.

Ik neem aan dat hij nog een pup was toen?

Die van mij is nu 9 jaar, dan is het aan/afleren wat moeilijker.

pi_10997126
quote:
Op maandag 9 juni 2003 23:08 schreef static het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij nog een pup was toen?

Die van mij is nu 9 jaar, dan is het aan/afleren wat moeilijker.

Was 2.5 jaar.
pi_11004640
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:44 schreef static het volgende:
Door de week logeren de honden bij mijn moeder, lekker makkelijk, dicht bij het strand, jadajadajada.

Maar de laatste maanden als ik ze op kom halen of als ze gebracht worden flipt er eentje helemaal de pan uit (in positieve zin dan. Nou ja, positief ) en begint heel hard te bläffen en schreeuwen en rennen van blijdschap als hij mij of een andere bekende ziet. Echt heel erg.

Is erg vervelend want het lijkt wel of er een speenvarken ritueel geofferd wordt elke keer.

Hoe leer ik hem dat af?

Ze zijn gewoon blij... daar is niks mis mee, misschien krijgen ze weinig aandacht van je moeder.. dus zijn ze extra blij als je jouw zien
  dinsdag 10 juni 2003 @ 12:50:35 #17
15080 static
pi_11004706
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 12:47 schreef zim_ra het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon blij... daar is niks mis mee, misschien krijgen ze weinig aandacht van je moeder.. dus zijn ze extra blij als je jouw zien

Weinig aandacht van mijn moeder.

Niet dus.

pi_11004735
Bekent probleem.
Dat hebben we hier ook, als mijn moeder bijvoorbeeld thuis komt van het werken, of ik van school ofzo.

Best irritant

pi_11004774
Is bij ons ook, maar eerlijk gezegd vind ik het niet irritant, maar juist wel leuk

Negeren lijkt me anders de beste optie!

pi_11040172
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:46 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Een tik op zijn neus geven.
NOOIT! maar dan ook nooit een hond op zijn neus slaan!
Dit is gevaarlijk , je kan zijn reuk vermogen ermee kapot slaan ,
de plek is onwijs gevoelig , vergelijk het met een dreun tegen je eigen neus aan en de kans is ook aanzienlijk aanwezig dat je ze een bloedneus slaat omdat het dus zo gevoelig is.
Bloedneus kan er voor zorgen dat ze bloed in de longen kunnen krijgen!
pi_11040182
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:49 schreef DuchessX het volgende:
Je zou eens kunnen proberen om hem volledig te negeren, geen aandacht geven, niet aanhalen. Pas aanhalen en aandacht geven wanneer hij niet meer blaft. Als hij dat eenmaal door heeft zal hij wrs minder gaan blaffen of niet meer zo blaffen.
Juist!
pi_11045878
zeker negeren wij zijn met omze hond op cursus bij martin gaus hondenschool en daar wordt de clicker gebruikt, werkt erg effectief en de leeftijd van de hond maakt niks uit je gaat m eerst leren dat t geluid van de clicker goed is door te clicken en lekkers te geven steeds maar weer dan stel je t lekkers even uit, wanneer die je vragend aan gaat kijken heeft ie t begrepen. Daarna ga je alleen t gedrag wat jij goed vind clicken zoals bv met vier poten op de grond blijven staan wanneer jij komt zodra die dus na t springen effies met vier poten op de grond staat click je en geef je lekkers uiteindelijk zal ie begrijpen dat dat goed is, en t zelfde doe je ook met dat blaffen wanneer die stil is geef je m gelijk een click en lekkers als je dat vol blijft houden is succes gegarandeerd en begroet eerst je ouders en daarna de hond wanneer je aankomt omdat de hond alles in rangorders plaatst en hij moet helemaal onderaan staan anders loopt ie over je heen. Wanneer die t goed gaat doen met dat stil zijn en niet meer springen click je niet meer, maar geef je m alleen maar iets lekkers en uiteindelijk is een aai over zijn bol meer dan voldoende succes.
  maandag 7 juli 2003 @ 23:31:23 #23
15080 static
pi_11631717
Het lijkt te werken.
pi_11631798
quote:
Op maandag 7 juli 2003 23:31 schreef static het volgende:
Het lijkt te werken.
Maar wat een volharding als je er al zo lang mee bezig bent zeg
  dinsdag 8 juli 2003 @ 00:06:27 #25
59172 Koningin2
Heel erg knap
pi_11632572
Niet op reageren, en goed gedrag belonen, dat begrijpt hij na een tijdje dat zijn oude gedrag niet gewenst is.
Kijk maar uit ik ben heeeel slim!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')