abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10992630
Hallo!
Ik heb een erg dringende vraag. Onze hond heeft net buiten van tafel de botjes opgegeten van een flinke berg spare ribs.Heeft er iemand ervaringen met het eten van botjes van vlees door de hond? kan dit kwaad? hoeveel kan hij hebben en wat te doen? Wij vragen ons dit af omdat we met pinksteren geen dierenarts kunnen bereiken.
Doh!
pi_10992706
shit.. niemand dus....
Doh!
  maandag 9 juni 2003 @ 21:12:20 #3
26374 made
..made by made..
pi_10992773
Volgens mij is het niet erg , alleen KIP is erg omdat die botje versplinteren, runder bot niet.

Weet het niet zeker hoor.....

In iedergeval als je hond vreemd gaat doen gelijk naar de dierarts bellen !! ( dieren ambulance !!!!!!!!!!! )

[Dit bericht is gewijzigd door made op 09-06-2003 21:12]

Lurkt !
pi_10992784
Kan idd schadelijk zijn.

Toch even zo snle mogelijk een dierenarts zoeken, er is er altijd wel 1 die dienst heeft.

Succes

pi_10992830
Ik weet wel dat gekookte botten makkelijk kunnen versplinteren, daarom moet je ze altijd rauw geven aan je hond/kat. Maar als er niks blijft steken in z'n keel denk ik dat er niks aan de hand is...
...
pi_10992924
Als hij binnen een uur niets anders dan anders doet, hoef je je denk ik geen zorgen te maken! Indien wel, direkt even een dierenambu of iets dergelijks bellen.

Edit:
Ik bedoel natuurlijk niet dat je af moet gaan lopen wachten als je nu al twijfelt!

[Dit bericht is gewijzigd door E- op 09-06-2003 21:18]

Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_10992945
Wij geven onze honden na de bbq ook wel is van die spare-ribs botjes, vinden ze wel lekker en nog nooit problemen mee gehad.

Maar wel even in de gaten houden of ze niet vreemd gaan kokhalzen ofzo.

PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_10992964
spoednummer gebeld toch maar voor de zekerheid. die zei peperkoek en wit brood geven.. beetje vreemd, want gaat t nou om zn maag of om die splinters wat gevaarlijk is?
Doh!
  maandag 9 juni 2003 @ 21:21:27 #9
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_10993025
Splinters...
maar t zal wel meevallen.. heb t ook es gehad... niets aan de hand...
Diezelfde hond heeft ook wel eens voor 70 piek aan piercings opgegeten. die lagen in een leeg wiet zakje op tafel... maar die hond loopt nog steeds rond... dus zal wel meevallen....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_10993044
De botjes kunnen of versplinteren of de darmen blokkeren. Zie je regelmatig op TV bij Dierenhospitaal. Ze raden het dus af om dit soort dingen te geven.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 9 juni 2003 @ 22:39:35 #11
51517 NuX_NuFF
Silent but Violent
pi_10995242
Alleen kippenbotjes splinteren...als ie last krijgt merk je het snel genoeg (of ut moet een flinke Dog zijn!)...denk dat ie het wel verteerd ergens daarbinnen Maar blijf um in de gaten houden!

Suc6

Als ik je heb........Eet ik je op!
pi_11000168
next day..

het kalf vertoont nog niks! heb em veel peperkoek gegeven dus die zal straks wel lekker alles uitschijten!

Doh!
pi_11000295
Onze hond eet elke dag rauwe kippenpootjes hoor. Niks mis mee, hij doet het al 2 jaar!
Ik heb nu lekker ook een man op mn desktop staan :P
  dinsdag 10 juni 2003 @ 13:38:18 #14
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_11005976
Mijn hondje heeft een keer een heel pak (6stuks) bevroren kippenpootjes op gegeten,5 jaar later leeft ie nog!
I don't care.....
pi_11006025
Mijn hond heeft toevallig net een lamsbotje op en hij loopt nog steeds vrolijk rond. Hij krijgt overigens ook vaak genoeg spareribs hoor, dus Don't worry be happy
pi_11007381
Botten(gekookt/gebakken) zijn levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!!

Varkensbotten zijn ALTIJD gevaarlijk.

De botten gaan splinteren, die splinters zijn bere scherp, die kunnen heet maag/darmstelsel danig beschadigen(gaten in de maag of in de darmen).

Eet je hond nu perongeluk botten(gekookt/gebakken of varkensbotten rauw/gekookt/gebakken) dan kan je hem het beste iets geven om de botsplinters in te kapselen.

Ontbijtkoek bv, of wat watten(zie die maar naar binnen te krijgen ).

Probeer dit gewoon echt te verkomen, gebeurt het toch hou je hond goed in de gaten, hou de ontlasting in de gaten.

Zit er zwart of rood in de ontlasting dan is er ergens in het darmkanaal bloed, hoe verder terug richting maag of in de maag hoe zwarter het word, hoe verder naar de uitgang hoe roder het word(zwart is dus verteerd bloed).

Zie je dit, of de hond gaat zich anders gedragen(suf of wat dan ook) onmiddelijk naar de dierenarts!!!!!!!!!!!!!!

Denk erom, dit voor de mensen die hier zo makkelijk over doen, het zal niet de eerste hond zijn die dood gaat hieraan!!!!!

Ongebakken/gekookte botten kunnen geen kwaad, behalve varkensbotten.

Varkensvlees is zowiezo niet zo ok voor een hond, varkens kunnen een ziekte dragen waarvan honden het loodje leggen.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:39:33 #17
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_11007451
Kippenbotten zijn het linkst.....

Runderbotten zijn tamelijk onschadelijk

Van varkens weet ik het niet

Koken maakt geen ruk uit behalve als je ze helemaal kapot kookt (3 dagen sudderen)

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 10 juni 2003 @ 14:46:23 #18
12569 Sony
Just me!
pi_11007619
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:36 schreef erodome het volgende:
Botten(gekookt/gebakken) zijn levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!!

Varkensbotten zijn ALTIJD gevaarlijk.

De botten gaan splinteren, die splinters zijn bere scherp, die kunnen heet maag/darmstelsel danig beschadigen(gaten in de maag of in de darmen).

Eet je hond nu perongeluk botten(gekookt/gebakken of varkensbotten rauw/gekookt/gebakken) dan kan je hem het beste iets geven om de botsplinters in te kapselen.

Ontbijtkoek bv, of wat watten(zie die maar naar binnen te krijgen ).

Probeer dit gewoon echt te verkomen, gebeurt het toch hou je hond goed in de gaten, hou de ontlasting in de gaten.

Zit er zwart of rood in de ontlasting dan is er ergens in het darmkanaal bloed, hoe verder terug richting maag of in de maag hoe zwarter het word, hoe verder naar de uitgang hoe roder het word(zwart is dus verteerd bloed).

Zie je dit, of de hond gaat zich anders gedragen(suf of wat dan ook) onmiddelijk naar de dierenarts!!!!!!!!!!!!!!

Denk erom, dit voor de mensen die hier zo makkelijk over doen, het zal niet de eerste hond zijn die dood gaat hieraan!!!!!

Ongebakken/gekookte botten kunnen geen kwaad, behalve varkensbotten.

Varkensvlees is zowiezo niet zo ok voor een hond, varkens kunnen een ziekte dragen waarvan honden het loodje leggen.

Ik kan het niet beter verwoorden!

Wij hebben zelf een keer een hond gehad die een botje op at en een paar uur later al gelijk onder het mes kon; hij heeft het ternauwernood overleeft. Pas dus alsjeblieft op!

"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_11008402
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 14:39 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kippenbotten zijn het linkst.....
Kippenbotten zijn ALLEEN gevaarlijk als ze gekookt of gebakken zijn, je mag je hond gewoon rauwe kip geven, vinden ze heerlijk overigens.
quote:
Runderbotten zijn tamelijk onschadelijk
Runderbotten zijn keihard, deze splinteren niet snel, hierdoor zijn deze vrij onschadelijk, maar toch pas op bij gekookt/gebakken.
quote:
Van varkens weet ik het niet
Varkensbotten splinteren ook als ze gebakken/gekookt zijn, maar varkensvlees is zowiezo een NONO, alhoewel hier in nederland de kans op die ziekte(ik durf de naam niet te typen, weet wel zeker dat ik hem hartstikke fout typ zo uit mijn hoofd).
quote:
Koken maakt geen ruk uit behalve als je ze helemaal kapot kookt (3 dagen sudderen)
Als je je hond botten wil geven geef dan RAUWE botten, nooit gekookt of gebakken.

Als de botten rauw zijn dan is er niets aan de hand, dan splinteren ze niet, kook je ze wel(of bakken) dan haal je het zachte eruit waardoor de botten broos en hard worden.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 10:24:57 #20
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_11161872
Onze Boxer had een keer twee naalden (vraag me niet hoe en waarom) ingeslikt, de diernarts zei toen dat we een dot watten in de jus moesten dopen en moesten voeren, hadden we gedaan en een halve dag later scheet de hond een dot watten uit met de maalden er in gewikkeld. Niks aan het handje.
Wel een halve week aan de diarree gweest, maar genoeg vocht tot haar beschikking, dus niks aan de hand qua evt. uitdroging
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')