Weet het niet zeker hoor.....
In iedergeval als je hond vreemd gaat doen gelijk naar de dierarts bellen !! ( dieren ambulance !!!!!!!!!!! )
[Dit bericht is gewijzigd door made op 09-06-2003 21:12]
Toch even zo snle mogelijk een dierenarts zoeken, er is er altijd wel 1 die dienst heeft.
Succes
Edit:
Ik bedoel natuurlijk niet dat je af moet gaan lopen wachten als je nu al twijfelt!
[Dit bericht is gewijzigd door E- op 09-06-2003 21:18]
Maar wel even in de gaten houden of ze niet vreemd gaan kokhalzen ofzo.
Suc6
het kalf vertoont nog niks! heb em veel peperkoek gegeven dus die zal straks wel lekker alles uitschijten!
Varkensbotten zijn ALTIJD gevaarlijk.
De botten gaan splinteren, die splinters zijn bere scherp, die kunnen heet maag/darmstelsel danig beschadigen(gaten in de maag of in de darmen).
Eet je hond nu perongeluk botten(gekookt/gebakken of varkensbotten rauw/gekookt/gebakken) dan kan je hem het beste iets geven om de botsplinters in te kapselen.
Ontbijtkoek bv, of wat watten(zie die maar naar binnen te krijgen ).
Probeer dit gewoon echt te verkomen, gebeurt het toch hou je hond goed in de gaten, hou de ontlasting in de gaten.
Zit er zwart of rood in de ontlasting dan is er ergens in het darmkanaal bloed, hoe verder terug richting maag of in de maag hoe zwarter het word, hoe verder naar de uitgang hoe roder het word(zwart is dus verteerd bloed).
Zie je dit, of de hond gaat zich anders gedragen(suf of wat dan ook) onmiddelijk naar de dierenarts!!!!!!!!!!!!!!
Denk erom, dit voor de mensen die hier zo makkelijk over doen, het zal niet de eerste hond zijn die dood gaat hieraan!!!!!
Ongebakken/gekookte botten kunnen geen kwaad, behalve varkensbotten.
Varkensvlees is zowiezo niet zo ok voor een hond, varkens kunnen een ziekte dragen waarvan honden het loodje leggen.
Runderbotten zijn tamelijk onschadelijk
Van varkens weet ik het niet
Koken maakt geen ruk uit behalve als je ze helemaal kapot kookt (3 dagen sudderen)
quote:Ik kan het niet beter verwoorden!
Op dinsdag 10 juni 2003 14:36 schreef erodome het volgende:
Botten(gekookt/gebakken) zijn levensgevaarlijk!!!!!!!!!!!!Varkensbotten zijn ALTIJD gevaarlijk.
De botten gaan splinteren, die splinters zijn bere scherp, die kunnen heet maag/darmstelsel danig beschadigen(gaten in de maag of in de darmen).
Eet je hond nu perongeluk botten(gekookt/gebakken of varkensbotten rauw/gekookt/gebakken) dan kan je hem het beste iets geven om de botsplinters in te kapselen.
Ontbijtkoek bv, of wat watten(zie die maar naar binnen te krijgen
).
Probeer dit gewoon echt te verkomen, gebeurt het toch hou je hond goed in de gaten, hou de ontlasting in de gaten.
Zit er zwart of rood in de ontlasting dan is er ergens in het darmkanaal bloed, hoe verder terug richting maag of in de maag hoe zwarter het word, hoe verder naar de uitgang hoe roder het word(zwart is dus verteerd bloed).
Zie je dit, of de hond gaat zich anders gedragen(suf of wat dan ook) onmiddelijk naar de dierenarts!!!!!!!!!!!!!!
Denk erom, dit voor de mensen die hier zo makkelijk over doen, het zal niet de eerste hond zijn die dood gaat hieraan!!!!!
Ongebakken/gekookte botten kunnen geen kwaad, behalve varkensbotten.
Varkensvlees is zowiezo niet zo ok voor een hond, varkens kunnen een ziekte dragen waarvan honden het loodje leggen.
Wij hebben zelf een keer een hond gehad die een botje op at en een paar uur later al gelijk onder het mes kon; hij heeft het ternauwernood overleeft. Pas dus alsjeblieft op!
quote:Kippenbotten zijn ALLEEN gevaarlijk als ze gekookt of gebakken zijn, je mag je hond gewoon rauwe kip geven, vinden ze heerlijk overigens.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:39 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Kippenbotten zijn het linkst.....
quote:Runderbotten zijn keihard, deze splinteren niet snel, hierdoor zijn deze vrij onschadelijk, maar toch pas op bij gekookt/gebakken.
Runderbotten zijn tamelijk onschadelijk
quote:Varkensbotten splinteren ook als ze gebakken/gekookt zijn, maar varkensvlees is zowiezo een NONO, alhoewel hier in nederland de kans op die ziekte(ik durf de naam niet te typen, weet wel zeker dat ik hem hartstikke fout typ zo uit mijn hoofd).
Van varkens weet ik het niet
quote:Als je je hond botten wil geven geef dan RAUWE botten, nooit gekookt of gebakken.
Koken maakt geen ruk uit behalve als je ze helemaal kapot kookt (3 dagen sudderen)
Als de botten rauw zijn dan is er niets aan de hand, dan splinteren ze niet, kook je ze wel(of bakken) dan haal je het zachte eruit waardoor de botten broos en hard worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |