abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10984259
http://www.our-pets.net/primatestore/forsale.htm

B e l a c h e l i j k

...of...

Je kan er ook knuffel-apen kopen, van pluche, lijkt mij wat beter...

En dan is de dierenbescherming een project begonnen tegen de Neon Tetra...
Waarom apen houden slecht en neon tetra's niet?
Simpel: een aap is veel intelligenter.
Kinderen zullen antwoorden: "Van neon tetra's zijn er veel meer"
En dat is wat een dier speciaal maakt: het knuffelgehalte en de hoeveelheid dieren die ervan zijn...

Grtx Ferret

pi_10984331
best sick ja.
Maar wat is er met de neon tetra's?
Mag dat nu ook al niet meer of zo?
pi_10984347
Mijn oom had vroeg ook een aapje thuis, maar dat moest van zijn werken (Apenheul). Was echt een grappig beestje!

Maar het is toch illegaal om apen te verkopen/kopen ?

Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_10984355
Hebben ze ook zo'n leuke Fez op hun hoofd?

Dan wil ik wel een aapje of twee kopen.

pi_10984572
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:45 schreef MAXTIJN het volgende:
Maar wat is er met de neon tetra's?
Mag dat nu ook al niet meer of zo?
Jewel, maar daar gaan ze binnenkort actie tegen voeren
Zo zielig die kleine visjes... Gaan er zoveel dood.
En we nemen nog een haring!

-De dierenbescherming beschermd de dieren niet, maar is tegen het houden & gebruiken van dieren-
En Ferret dus niet........

Grtx Ferret

pi_10984596

.
pi_10984768
Wat is het verschil met het te koop aanbieden van een hond, kat of goudvis?
  maandag 9 juni 2003 @ 15:07:53 #8
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_10984787
>> V&A
Baaaaaaaaaaaaayyyz
  maandag 9 juni 2003 @ 15:07:55 #9
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10984788
Tja je moet er maar zin in hebben, als ik een huis met een grote tuin heb wil ik wat kangaroos hebben
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10984818
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:06 schreef sampoo het volgende:
Wat denk jezelf?
pi_10985693
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:09 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wat denk jezelf?

Dat in het ene geval een aap en in het andere geval een hond, kat of goudvis wordt aangeboden?
pi_10985718
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:48 schreef sampoo het volgende:

[..]

Dat in het ene geval een aap en in het andere geval een hond, kat of goudvis wordt aangeboden?

nee iets met de mate waarin een dier "thuis" kan worden gehouden. Oftewel de mate waarin het een huisdier is.
pi_10985890
Nou, nooit doen natuurlijk, het lijkt schattig, en zo zien ze er ook uit natuurlijk, maar als apen eenmaal volwassen zijn wordt het een heel groot probleem.
Gaan ze je aanvallen en echt heel agressief gedrag vertonen.

Apen zijn echt geen huisdieren.

pi_10985938
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:56 schreef Bluezz het volgende:
Nou, nooit doen natuurlijk, het lijkt schattig, en zo zien ze er ook uit natuurlijk, maar als apen eenmaal volwassen zijn wordt het een heel groot probleem.
Gaan ze je aanvallen en echt heel agressief gedrag vertonen.

Apen zijn echt geen huisdieren.

Beginpost lezen.
pi_10985999

!!

pi_10986268

Leuk voor je koter van 4.
pi_10986466
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:57 schreef Poepoog het volgende:

Beginpost lezen.

Ik geef mijn mening.
En wat betreft die neon tetra's, daar weet ik gewoon niets van af om daar iets over te zeggen.
  maandag 9 juni 2003 @ 19:02:17 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_10989509
Ze zien er wel scheetig uit he die kleintjes Net baby's maar dan nog schattiger.

Maar idd, het zijn geen huisdiertjes.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_10992359
Belacheijk.
En hoe komen ze aan die baby-aapjes? Ze hebben zeker hun moeders neergeknald in het oerwoud?

Mensen denken natuurlijk, ohh wat lief, zo'n bijna-mensje, maar ze kunnen nooit genoeg ruimte aan zo'n beestje bieden om te klimmen en spelen. Later krijgt ie natuurlijk gedragsproblemen en wordt agressief omdat ie in een groep hoort op te groeien, en dan pleuren ze hem zeker in een vogelkooitje.

...
  dinsdag 10 juni 2003 @ 13:42:16 #20
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_11006096
Echt walgelijk Kun je dit niet ergens melden ofzo want dit is toch gewoon verboden!!!!!????
I don't care.....
pi_11009999
Zoals ze gekweekt worden en niet gejat uit het wild boeit het me eigenlijk vrij weinig.. wat is dan het verschil met een andere huisdier?
pi_11108860
Omdat apen:
a) niet gedomesticeerd zijn
b) een stuk intelligenter zijn als (vul maar in)
c) agressief worden als ze volwassen zijn
d) dan ook alles in huis slopen
e) een sociaal dier is*

* Heeft dus meerdere apen om zich heen nodig, meerdere ratten in 1 kooi is gemakkelijk, maar 6 apen in je huis?? Ok mensen lijken op apen, maar zijn zeker geen vervanger voor een andere aap!!

Apen saai?
Ook Afrikaanse olifanten , bengaalse tijgers, witte tijgers, leeuwen en siberische tijgers staan te koop op het internet....:

http://www.wildanimalworld.com/availableanimals.htm

Dus als je wat poen hebt?

Grtx

zaterdag 14 juni 2003 @ 21:17:21 #23
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_11112010
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 18:14 schreef Ferret1983 het volgende:
Omdat apen:
a) niet gedomesticeerd zijn
b) een stuk intelligenter zijn als (vul maar in)
c) agressief worden als ze volwassen zijn
d) dan ook alles in huis slopen
e) een sociaal dier is*

* Heeft dus meerdere apen om zich heen nodig, meerdere ratten in 1 kooi is gemakkelijk, maar 6 apen in je huis?? Ok mensen lijken op apen, maar zijn zeker geen vervanger voor een andere aap!!

Apen saai?
Ook Afrikaanse olifanten , bengaalse tijgers, witte tijgers, leeuwen en siberische tijgers staan te koop op het internet....:

Dus als je wat poen hebt?

Grtx

Het houden van primaten en half-primaten is verboden in nederland. Da's maar goed ook, want het houden van primaten kan nogal wat gevaarlijke situaties opleveren.

Bijvoorbeeld een chimpansee in babykleertje is ooh zo schattig, maar als ze in de pubertijd komen zijn het onvoorspelbare dieren, met gigantische kracht. Een mensenarm word met hetzelfde gemak gebroken als een lucifer-houtje.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_11112117
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 18:14 schreef Ferret1983 het volgende:
Apen saai?

Wat moeten mensen met al die beesten? Hebben ze een prive-dierentuin of zijn ze zich er totaal niet bewust van dat een klein tijgertje een groot beest van honderen kilo's wordt?
...
  zondag 15 juni 2003 @ 13:44:15 #25
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_11121821
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:06 schreef sampoo het volgende:
Tsja dat vraag ik me ook af. Mensen zijn te egoistisch om in te zien, dat ze niet zo de baas moeten spelen over dieren.

Zitten ze te zeiken van o wat zielig die zeehondjes worden doodgeknuppeld en lijden verschrikkelijk, terwijl er bij de boeren, slagerijen, nertsenfarmen e.d. nog veel meer dieren lijden voor hun behoeften. Misschien een beetje hard dat ik het zo moet zeggen, maar die zeehonden lijden misschien maar eventjes, terwijl de koeien, kippen e.d. hun hele leven al opgesloten zitten en maar lijden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')