quote:Mogen die niet bij 'Wetenschap'?
Op maandag 9 juni 2003 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
Sociologie en Psychologie.
quote:Ik zie wetenschap toch meer als science ofwel natuurwetenschap. Sociologie en Psychologie hebben niet echt een tehuis, dus die kun je samenbrengen met C&H (en wat mij betreft ook T).
Op maandag 9 juni 2003 21:07 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Mogen die niet bij 'Wetenschap'?
quote:Mja, een onderscheid alfa/beta-wetenschappen.
Op maandag 9 juni 2003 21:11 schreef Ryan3 het volgende:Ik zie wetenschap toch meer als science ofwel natuurwetenschap. Sociologie en Psychologie hebben niet echt een tehuis, dus die kun je samenbrengen met C&H (en wat mij betreft ook T).
quote:Dat is ZO last year. Wat een onzin. Alsof de ene wetenschap meer wetenschap is dan de andere..
Op maandag 9 juni 2003 21:14 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Mja, een onderscheid alfa/beta-wetenschappen.
quote:Denk ik eigenlijk wel.
Op maandag 9 juni 2003 21:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Dat is ZO last year. Wat een onzin. Alsof de ene wetenschap meer wetenschap is dan de andere..
Maar even serieus:
Alfa-wetenschappers zijn wel een ander soort mensen dan Beta-wetenschappers.
quote:Vast wel.Maar dat maakt de ene wetenschap niet beter dan de andere wetenschap.
Op maandag 9 juni 2003 21:21 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Denk ik eigenlijk wel.
Maar even serieus:
Alfa-wetenschappers zijn wel een ander soort mensen dan Beta-wetenschappers.
quote:Hoe kom je erbij dat het onderscheid alfa-betaforum ook meteen een dergelijk waardeoordeel zou inhouden? Suggereer ik toch nergens. Het is gewoon een handige indeling.
Op maandag 9 juni 2003 21:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Vast wel.Maar dat maakt de ene wetenschap niet beter dan de andere wetenschap.
quote:Zeg ik niet. Het is een onderscheid.
Op maandag 9 juni 2003 21:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:Dat is ZO last year. Wat een onzin. Alsof de ene wetenschap meer wetenschap is dan de andere..
quote:Dat klopt wel op het onderzoeks-niveau. Op studieniveau wil er wel een niveau-verschilletje zijn (maar dat is mijn mening).
Op maandag 9 juni 2003 21:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Vast wel.Maar dat maakt de ene wetenschap niet beter dan de andere wetenschap.
Maar ik denk dat je beter de alfa- en de beta-stromingen op Fok apart kunt houden. Anders krijgt Alfa als snel de overhand over Beta, omdat veel mensen denken meer over Alfa-zaken te weten.
quote:Zoals Yvonne het hier stelt lijkt het alsof we c&h dus onder willen brengen bij k&l en dat is eigenlijk niet echt het geval. Het gaat eerder om een fusie op gelijke basis, maar dan onder de hoede van de huidige k&l moderators.
Op maandag 9 juni 2003 14:11 schreef yvonne het volgende:
Binnen de crew gaan steeds meer stemmen op om C&H bij K&L onder te brengen.Er wordt hier, heel jammer, maar door een klein groepje mensen gepost en we missen die ene mod die het forum leven inblaast.
Het is zo jammer dat dit forum allen een soort leesforum is en dus nooit hoog in de stats zal staan.K&L is ook een lief en aardig forum met allerlei lieve mensjes, die hier ook al posten, dus wat dat betreft zal er weinig veranderen.
Jullie nog een gouden tip?
Anders gaan we het van de week samenvoegen.
Er moet dan ook een passende nieuwe forumnaam worden gevonden voor een forum waar we alles met betrekking tot culturele-, kunstzinnige-, historische- en taalzaken kunnen bespreken. Sommige vroegere topics uit c&h passen beter bij het politiek forum, sommige topics beter bij wtf.
Misschien bloeit er iets moois uit dat huwelijk, misschien blijkt het een grote vergissing die we dan weer ongedaan kunnen maken. Maar geef het een kans en wees niet direct zo typisch Hollands (negatief dus). Maar ook dat is misschien cultuur en historie
quote:
Op maandag 9 juni 2003 21:26 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hoe kom je erbij dat het onderscheid alfa-betaforum ook meteen een dergelijk waardeoordeel zou inhouden? Suggereer ik toch nergens. Het is gewoon een handige indeling.
quote:Dus alleen een natuurwetenschap is volgens jou een wetenschap..
Op maandag 9 juni 2003 21:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik zie wetenschap toch meer als science ofwel natuurwetenschap.
quote:Je doet net alsof het al besloten is. Ik vind het echter niet zo logisch, kunst en wetenschap met elkaar mengen. K&L is playful, C&H serieus...
Op maandag 9 juni 2003 21:28 schreef Isabeau het volgende:[..]
Zoals Yvonne het hier stelt lijkt het alsof we c&h dus onder willen brengen bij k&l en dat is eigenlijk niet echt het geval. Het gaat eerder om een fusie op gelijke basis, maar dan onder de hoede van de huidige k&l moderators.
Er moet dan ook een passende nieuwe forumnaam worden gevonden voor een forum waar we alles met betrekking tot culturele-, kunstzinnige-, historische- en taalzaken kunnen bespreken. Sommige vroegere topics uit c&h passen beter bij het politiek forum, sommige topics beter bij wtf.
Misschien bloeit er iets moois uit dat huwelijk, misschien blijkt het een grote vergissing die we dan weer ongedaan kunnen maken. Maar geef het een kans en wees niet direct zo typisch Hollands (negatief dus). Maar ook dat is misschien cultuur en historie
quote:
Op maandag 9 juni 2003 21:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Dus alleen een natuurwetenschap is volgens jou een wetenschap..
quote:Ik verwijs naar de Anglo-Amerikaanse gewoonte om met science de natuurwetenschappen aan te duiden. De alfa wetenschappen worden social en cultural science genoemd...
Op maandag 9 juni 2003 21:29 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
[..]Dus alleen een natuurwetenschap is volgens jou een wetenschap..
quote:Jij trekt overhaaste conclusies en mijn eigen voorstel in de crew was om kunst, cultuur en taal onder een forumnoemer te plaatsen en historie bij wtf te voegen. De meesten zagen echter meer heil in de hierboven vermelde fusie.
Op maandag 9 juni 2003 21:31 schreef Ryan3 het volgende:Je doet net alsof het al besloten is. Ik vind het echter niet zo logisch, kunst en wetenschap met elkaar mengen. K&L is playful, C&H serieus...
quote:Dat zou ook een typisch onderwerp voor WF zijn. Wetenschapsfilosofie.
Op maandag 9 juni 2003 21:32 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Maak er een topic voor..
quote:Okee, sorry. H, S en P bij WF voel ik ook wel wat voor. Dan staat W voor alfa en beta.
Op maandag 9 juni 2003 21:34 schreef Isabeau het volgende:[..]
Jij trekt overhaaste conclusies en mijn eigen voorstel in de crew was om kunst, cultuur en taal onder een forumnoemer te plaatsen en historie bij wtf te voegen. De meesten zagen echter meer heil in de hierboven vermelde fusie.
als C&H al moet samenvoegen met een ander forum, laat het dan Politiek zijn, ze liggen vrij dicht bij elkaar.
Persoonlijk ben ik echter voor iets heel anders, maar dat komt omdat ik het geheel vanuit de H-hoek bekijk. C,K & L kunnen mi goed bij elkaar en dan hou je alleen H nog over om ergens bij te plakken. Wat mij betreft kan dat goed bij POL, maar dat is misschien omdat ik beiden lees.
Dus een CUL (cultuur, kunst literatuur) en een politiek + geschiedenis.
Verder, om nog even op de T verder te gaan. Ik ben het met Coyote eens om die bij TRU te plakken.
Wat je met C&H moet doen heb ik gezegt, je moet het weer een eigenwaarde en nieuw gezicht geven. Het stickie wat ik voorstelde past perfect bij het karakter van C&H namelijk dat er leestopics zijn die goed zijn, maar wegzakken (maar zeker de moeite waard zijn om later nog eens te bekijken) en de iets sneller roulerende discussietopics.
Stel dat C&H niet meer op eigen poten kan staan dan maar bij K&L. Misschien dat de topics wat meer verschillen, maar de sfeer is gewoon meer hetzelfde.
Ook de C en de H component splitsen is mijns inziens niet echt een oplossing. Door Historie bij POL onderbrengen mis je de link die historie heeft die past bij cultuur. De historie van een land vormt voor een groot deel de cultuur van een volk. Kunst en Cultuur passen ook goed bij elkaar. CHK zou in dat opzicht een goede zijn. Maar door de grote link (ook in de fokgeschiedenis ) tussen K&L is een fusie tussen C&H en K&L de beste optie als C&H niet apart kan overleven.
Wat dan te doen met de aasgieren die graag Theologie willen dumpen uit WFT?? Maak gewoon een Religie subforum aan. Vul de huidige Theologietopics desnoods aan met de meer religieus getintte topics uit Truth (bijvoorbeeld die over Wicca (misschien niet de ervaringstopics, maar meer de topics over de betekenis van Wicca)), topics over de Islam die nu vaak in POL voorkomen (niet de Islam afzeiktopics, maar de Islam inhoudelijke topics). Zo kan je de religie beter uit meerdere kanten belichten en het verder trekken dan alleen maar bijbelteksten quoten. Er is namelijk meer aan religie dan 5 boeken en een paar uitbreidingen van de 2e druk.
Er wordt zeker wel genoeg gepost, het forum is niet dood ofzo en met de groeiende populariteit van fok zal dit alleen maar beter worden. Ik denk dat je bij de beslissing tot samenvoegen eerder moet kijken naar of beide forums zich duidelijk tov elkaar kunnen profileren en dat is heir goed mogelijk. Natuurlijk moet er wel genoeg draagvlak zijn maar een dood forum is dit geenzins.
quote:Ja, Wile_E_Coyote geeft het niveau van het C&H forum echt een enorme impuls door dit soort topics ernaar toe te verplaatsen Dune <> Real Life .
Op dinsdag 10 juni 2003 01:48 schreef EnderOnline het volgende:
dit forum is misschien wel een leesforum maar wel een van de fok forums waar de betere discussies plaatsvinden en veel inhoudelijke posts worden gemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |