quote:Psies, dit gaat enkel en alleen over C&H.
Op maandag 9 juni 2003 15:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Onzin.
M'goed. Dit gaat niet over WFT...
quote:C&H opsplitsen, en de onderdelen elders onderbrengen, inderdaad.
Op maandag 9 juni 2003 15:10 schreef the.moderator het volgende:Het gaat wel over WFT als je voorstelt om H naar WFT te verplaatsen, zonder daar de T van WFT voor terug te nemen!
quote:Da's jouw mening.
P.S. Rationaliteit en dogmatiek gaan nu eenmaal slecht samen.
quote:Toch blijf ik het een goed idee vinden om Theologie toe te voegen en er een eCHT forum van te maken. Waarbij ik dan gelijk veekeend als mod nomineer.
Op maandag 9 juni 2003 15:23 schreef yvonne het volgende:[..]
Psies, dit gaat enkel en alleen over C&H.
-WO 1; De belangrijkste oorlog
-Geschiedenis van mensen
-Sovjet-Unie wint genocide-competitie 20e eeuw
-The greatest Dutchman of all times...
-[WO2] Geheime experimentele wapens...
Tuurlijk niet.
Waarom niet dan gewoon een 'Geschiedenis' subforum ofzo, daar past heel veel zooi in, en de rest naar K&L.
Daarnaast is het nu al zo dat het theologie gedeelte vooral bestaat uit het topics komend vanuit het christendom. Zo ongeveer alle andere godsdiensten worden genegeerd. Als die weer een kans krijgen in een CHT forum zal het C&H gedeelte helemaal weg zijn. Voeg dan maar C&H samen met K&L. Dat wordt qua aandacht voor de verschillende onderdelen een redelijk evenwichtig subforum.
quote:De wildgroei in WFT komt ook voort uit het feit dat er vanuit de WF-hoek nogal es fel wordt gereageerd op de T.
Op maandag 9 juni 2003 15:42 schreef mvt het volgende:
Het klinkt misschien wel een leuk idee om Theologie bij C&H te voegen voor meer hits enzo. Maar waar het theologie gedeelte nu soms al WFT domineert dal het C&H compleet domineren. De felle discussies van theologie zullen de typische lurktopics van C&H compleet verdringen. Volgens mij krijg je Onzin taverelen, namelijk dat de slowchat topics de humortopics verdringen uit de lijst.Daarnaast is het nu al zo dat het theologie gedeelte vooral bestaat uit het topics komend vanuit het christendom. Zo ongeveer alle andere godsdiensten worden genegeerd. Als die weer een kans krijgen in een CHT forum zal het C&H gedeelte helemaal weg zijn. Voeg dan maar C&H samen met K&L. Dat wordt qua aandacht voor de verschillende onderdelen een redelijk evenwichtig subforum.
Het is aan de moderatie om ervoor te waken dat er niet teveel T-topics komen. Gewoon sluiten. Dat beleid hebben we ook in WFT gehanteerd, en daar hielp het wel.
Al met al denk ik dus dat T prima zou passen in C&H, mits er goede moderatie zal komen!
quote:Ik begrijp dat Theologie heilig is en er dus ook op Fok! geen reformatie mogelijk wordt geacht. Net als jij betreur ik dat ten zeerste. Wel vind ik dat we op moeten blijven komen voor de verdrukten in de Fok! samenleving, zoals de beta-wetenschappers en misschien ook wel de cultuurhistorici.
Op maandag 9 juni 2003 15:42 schreef mvt het volgende:Daarnaast is het nu al zo dat het theologie gedeelte vooral bestaat uit het topics komend vanuit het christendom. Zo ongeveer alle andere godsdiensten worden genegeerd. Als die weer een kans krijgen in een CHT forum zal het C&H gedeelte helemaal weg zijn. Voeg dan maar C&H samen met K&L. Dat wordt qua aandacht voor de verschillende onderdelen een redelijk evenwichtig subforum.
Ik moet schoorvoetend toegeven dat integratie van Theologie, met gelijk welk ander forum, tot problemen zal leiden. Daarom ondersteun ik het idee van Yvonne om het Cultuur en Historie forum en het Kunst & Literatuur forum te integreren. Waarbij de opengekomen plek op de gewijde Fok! grond door een apart Theologie forum zal kunnen worden ingenomen.
quote:Vergeet wat ik eerder zei. Theologie bij C&H eureka!
Op maandag 9 juni 2003 15:55 schreef iteejer het volgende:[..]
De wildgroei in WFT komt ook voort uit het feit dat er vanuit de WF-hoek nogal es fel wordt gereageerd op de T.
Er is daar al sprake van een polarisatie.
Puur gekeken naar onderwerp hoor T meer thuis bij C&H dan elders.Het is aan de moderatie om ervoor te waken dat er niet teveel T-topics komen. Gewoon sluiten. Dat beleid hebben we ook in WFT gehanteerd, en daar hielp het wel.
Al met al denk ik dus dat T prima zou passen in C&H, mits er goede moderatie zal komen!
quote:Net alsof WFT z'n eigen users kent, die hun eigen plekje met hand & tand verdedigen? Zou er niet meer fel gereageerd worden zodra T in C&H zit? Lijkt me niet uitmaken eigenlijk.
Op maandag 9 juni 2003 15:55 schreef iteejer het volgende:De wildgroei in WFT komt ook voort uit het feit dat er vanuit de WF-hoek nogal es fel wordt gereageerd op de T.
Er is daar al sprake van een polarisatie.
Ikzelf pik voornamelijk topics uit de activetopicslijst, en dan boeit het mij wat dat betreft niet in welk subforum het staat.
quote:Gooi dan F ook maar weg uit WFT. En dan kan W mooi naar DIG trouwens, techniek, wetenschap. Kan mooi bij elkaar.
Puur gekeken naar onderwerp hoor T meer thuis bij C&H dan elders.
.
quote:Waarom terug naar vroeger, want die opzet bestond in het verleden al?
Op maandag 9 juni 2003 16:04 schreef DennisMoore het volgende:Gooi dan F ook maar weg uit WFT. En dan kan W mooi naar DIG trouwens, techniek, wetenschap. Kan mooi bij elkaar.
quote:DIG er maar niet bij betrekken, dan wordt het een grote FOK-puzzel.
Op maandag 9 juni 2003 16:04 schreef DennisMoore het volgende:
Gooi dan F ook maar weg uit WFT. En dan kan W mooi naar DIG trouwens, techniek, wetenschap. Kan mooi bij elkaar.
Terug naar C&H alsjeblieft?
quote:Tuurlijk moet er goede moderatie komen en natuurlijk past het theologie gedeelte goed in C&H, maar ik ben bang dat Theologie een te grote stempel drukt op een subforum als C&H. C&H zelfs bezit te weinig kracht om te overleven wanneer er een dominante stroming bijgevoegt wordt. In dat opzicht vind ik een fusie tussen K&L en C&H beter dan theologie toevoegen aan C&H, al was het maar vanwege de users. Maar eigenlijk vind ik de manier waarop topics ontstaan en lopen dat C&H meer heeft aan een paar goede personen die er wat van maken (zie een eerdere posting van me) dan dat er een fusie komt. Misschien als C&H in de toekomst wat meerdere actieve posters en topicopeners heeft dat een fusie met theologie gerechtvaardigd is. Al was het maar omdat het forum dan niet vervalt in een theologieforum
Op maandag 9 juni 2003 15:55 schreef iteejer het volgende:
quote:Ook ik vind in principe Theologie niet passen in WFT, een algeheel religiesubforum zou beter tot zijn recht komen, dan is er ook meer ruimte voor oosterse religies en een betere ruimte voor buivoorbeeld de Islam (als de users het niet verneuken). Voor mij is theologie niet heilig, daar ben ik te ongelovig voor. Maar het is zeker beter om religie een beter onderdak te geven. Alleen C&H is voorlopig niet het juiste subforum om het in onder te brengen
Op maandag 9 juni 2003 16:01 schreef the.moderator het volgende:[..]
Ik begrijp dat Theologie heilig is en er dus ook op Fok! geen reformatie mogelijk wordt geacht. Net als jij betreur ik dat ten zeerste.
quote:Voetbal valt ook onder Sport.
Op maandag 9 juni 2003 14:59 schreef DennisMoore het volgende:
Eigenlijk mag de term 'Cultuur' wel komen te vervallen, veel te breed namelijk. Dan zou MUZ ook onder Cultuur vallen bijvoorbeeld.
Ik probeer ff de mogelijkhden op een rijtje te krijgen:
quote:* Teepee op de hoogste heuvel opzet. In de verte rondkijkt en uiteindelijk witte rook vanuit het Vaticaan ziet opstijgen. De Vaticaanse rooksignalen doorgeeft aan de C&H verhuizen? topic en tegen de wind spreekt:
Op maandag 9 juni 2003 15:47 schreef iteejer in WFT Feedback het volgende:Ik denk zelf dat Theologie het best past bij Cultuur en Historie.
quote:
Op maandag 9 juni 2003 16:50 schreef Sidekick het volgende:Voetbal valt ook onder Sport.
sorry, voor de late reactieIk probeer ff de mogelijkhden op een rijtje te krijgen:
alles blijft zoals het is; hopen op betere tijden. C&H en K&L samenvoegen; nieuwe naam en nieuwe visie die beide fora omvat. C&H afschaffen en verspreiden over andere fora (grotendeels LIT).
Mijn voorkeur.
quote:CH&T geen optie?
Op maandag 9 juni 2003 17:03 schreef DennisMoore het volgende:[..]
C&H en K&L samenvoegen; nieuwe naam en nieuwe visie die beide fora omvat. Mijn voorkeur.
quote:Maak er dan C, H & R (Cultuur, Historie & Religie) van, dat klinkt mooier
Op maandag 9 juni 2003 17:05 schreef yvonne het volgende:[..]
CH&T geen optie?
quote:T bestaat toch vaak uit discussies over bijbelteksten enzo.
Op maandag 9 juni 2003 17:05 schreef yvonne het volgende:CH&T geen optie?
Daarnaast gaat T soms (semi-filosofisch) over bv het bestaan van God.
Dat past dus mooi bij F.
'k Vind dat zo wel goed. Juist als je T uit de 'wetenschappelijke hoek' haalt, zul je een minder hoog niveau krijgen in T. Het wordt dan allemaal 'cultuur' en wazig, wollig. Met andere woorden: je kan zeggen wat je wil, zonder dingen wetenschappelijk/objectief te hoeven onderbouwen.
quote:Je was het idee van iteejer - de grote roerganger in deze - vergeten.
Op maandag 9 juni 2003 16:50 schreef Sidekick het volgende:Ik probeer ff de mogelijkhden op een rijtje te krijgen:
alles blijft zoals het is; hopen op betere tijden. C&H en K&L samenvoegen; nieuwe naam en nieuwe visie die beide fora omvat. C&H afschaffen en verspreiden over andere fora (grotendeels LIT). * C&H uitbreiden met Religie of Theologie.
quote:taalwetenschappen moeten in K&l.
Op maandag 9 juni 2003 17:10 schreef DennisMoore het volgende:
T bestaat toch vaak uit discussies over bijbelteksten enzo.
Da's bijna een soort taalwetenschap. W dus. (W is niet alleen Natuurwetenschap.)
quote:Daar ben ik het dan nog wel mee eens.
Daarnaast gaat T soms (semi-filosofisch) over bv het bestaan van God.
Dat past dus mooi bij F.
quote:Gelukkig is dat niet het hele idee van religie.
'k Vind dat zo wel goed. Juist als je T uit de 'wetenschappelijke hoek' haalt, zul je een minder hoog niveau krijgen in T. Het wordt dan allemaal 'cultuur' en wazig, wollig. Met andere woorden: je kan zeggen wat je wil, zonder dingen wetenschappelijk/objectief te hoeven onderbouwen.
quote:Vind ik niet. Een boekbespreking bv is geen taalwetenschap, geen speuren naar vertalingen, gebruikte woorden. Zo'n discussie over de door Paulus gebruikte Griekse woorden heeft niets met 'literatuur' te maken. Wél met wetenschap.
Op maandag 9 juni 2003 17:13 schreef speknek het volgende:taalwetenschappen moeten in K&l.
quote:Het is daarom ook niet 'Religie', maar 'Theologie'.
Gelukkig is dat niet het hele idee van religie. [afbeelding].
quote:
Op maandag 9 juni 2003 17:11 schreef the.moderator het volgende:[..]
Je was het idee van iteejer - de grote roerganger in deze - vergeten.
Maar het is idd een heel goed plan om voor CHT. Geloof past wel bij Cultuur en Historie.
* Sidekick stemt op Cultuur, Historie en Theologie.
quote:Je haalt nu twee dingen door elkaar, je noemt een boekbespreking geen taalwetenschap (dat klopt, maar het is wel literatuurwetenschap) en het bestuderen van taal geen literatuur (dat klopt, maar wel taalwetenschap). Daarbij is de door Paulus gebruikte woorden wel degelijk literatuur en het bestuderen ervan literatuurwetenschap. En niet veel anders dan het maken van een samenvatting. Of het plaatsen in culturele context.
Op maandag 9 juni 2003 17:19 schreef DennisMoore het volgende:
Vind ik niet. Een boekbespreking bv is geen taalwetenschap, geen speuren naar vertalingen, gebruikte woorden. Zo'n discussie over de door Paulus gebruikte Griekse woorden heeft niets met 'literatuur' te maken. Wél met wetenschap.
quote:Als het je alleen te doen is om theologie hoort het helemaal geen probleem te zijn dit aan C&H toe te voegen.
Het is daarom ook niet 'Religie', maar 'Theologie'.
Religie is veel breder. Bevat elementen (R&)P, en wellicht TRU.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |