quote:Dat is eigenlijk ook zo met het weblog. Je moet iemand hebben die het leuk vind om op zoek te gaan naar leuke dingen en die te plaatsen. Of iemand die houd van cultuur opsnuiven en die dan naar bepaalde historische plekken gaat en er een fotorapportage maakt en een stukje over schrijft (misschien samen met andere fokkers) en dan een discussie na afloop op het forum, zoals nu ook bij alle andere meetings gebeurt.
Op maandag 9 juni 2003 14:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een nieuwe mod zou niets uithalen. Ander fora kunnen meestal rekenen op iets uit de actualiteit, bij C&H gaat dat wat minder lukken. En als een forum afhankelijk is van de mod, dan zegt dat genoeg...
Daarnaast heb je nog de geschiedenis idioten die gewoon af en toe een stuk willen schrijven en dat als leidraad van discussie willen maken.
Dat hoeft niet perse een mod te zijn, maar als er 1 persoon is met hard voor het subforum mag die best wel mod worden.
Mooi voorbeeld vind ik nog steeds PTA. Kreator had altijd tijd om leuke dingen op te zoeken, hield ook de actualiteit in de gaten. GizartFRL heeft dat ook en is terecht mod geworden daar. Die zoeken dingen uit.
Ook Kozzmic is een mooi voorbeeld van een mod die voeling heeft voor het subforum en gewoon met een nieuw stukje een oude discussie nieuw leven in kan blazen.
Zo'n mod, of iig user heeft C&H ook nodig. Misschien wat voor veekeend om zijn kloosterliefhebberij hier wat gestaltte te geven.
quote:Dat lijkt me beter, C&H is generieker dan K&L.
Op maandag 9 juni 2003 14:21 schreef Kordotium het volgende:
K&L heeft minder posts dan C&H. Kan C&H K&L dan niet adopteren?
Ik hoorde laatst een betere manier om C&H in een klap te redden: Theologie er in onderbrengen. Het vakgebied theologie is immers een historische studie.
quote:Kosten
Op maandag 9 juni 2003 14:38 schreef Nimitz het volgende:
Misschien een hele stomme vraag maar waarom zou je het willen weghalen of samenvoegen?Wat ik begrijp is dat er niet veel gepost wordt, maar wel veel gelezen? Er wordt volgens mij weinig gerelt dus wat is het probleem?
Het lijkt me sterk dat het te maken heeft met kosten o.i.d.!
Samenvoegen zou natuurlijk kunnen maar dan als hoofdnoemer: Cultuur!
quote:Zo'n persoon is idd handig. Maar die is er blijkbaar dus niet, wel jammer.
Op maandag 9 juni 2003 14:40 schreef mvt het volgende:[..]
Dat is eigenlijk ook zo met het weblog. Je moet iemand hebben die het leuk vind om op zoek te gaan naar leuke dingen en die te plaatsen. Of iemand die houd van cultuur opsnuiven en die dan naar bepaalde historische plekken gaat en er een fotorapportage maakt en een stukje over schrijft (misschien samen met andere fokkers) en dan een discussie na afloop op het forum, zoals nu ook bij alle andere meetings gebeurt.
Daarnaast heb je nog de geschiedenis idioten die gewoon af en toe een stuk willen schrijven en dat als leidraad van discussie willen maken.
Dat hoeft niet perse een mod te zijn, maar als er 1 persoon is met hard voor het subforum mag die best wel mod worden.
Mooi voorbeeld vind ik nog steeds PTA. Kreator had altijd tijd om leuke dingen op te zoeken, hield ook de actualiteit in de gaten. GizartFRL heeft dat ook en is terecht mod geworden daar. Die zoeken dingen uit.
Ook Kozzmic is een mooi voorbeeld van een mod die voeling heeft voor het subforum en gewoon met een nieuw stukje een oude discussie nieuw leven in kan blazen.
Zo'n mod, of iig user heeft C&H ook nodig. Misschien wat voor veekeend om zijn kloosterliefhebberij hier wat gestaltte te geven.
quote:Je komt in een negatieve spiraal wanneer er weinig wordt gepost. Dat weerhoudt misschien anderen om er te posten en na verloop van tijd kijk je er ook niet meer, waardoor de negatieve spiraal verder doorzet. Op zich een goed plan om een subforum proberen te redden door een fusie.
Op maandag 9 juni 2003 14:38 schreef Nimitz het volgende:
Misschien een hele stomme vraag maar waarom zou je het willen weghalen of samenvoegen?Wat ik begrijp is dat er niet veel gepost wordt, maar wel veel gelezen? Er wordt volgens mij weinig gerelt dus wat is het probleem?
Het lijkt me sterk dat het te maken heeft met kosten o.i.d.!
quote:
Samenvoegen zou natuurlijk kunnen maar dan als hoofdnoemer: Cultuur!
quote:Ik vold ook de discussie in WFT speknek,
Op maandag 9 juni 2003 14:44 schreef speknek het volgende:[..]
Dat lijkt me beter, C&H is generieker dan K&L.
Ik hoorde laatst een betere manier om C&H in een klap te redden: Theologie er in onderbrengen. Het vakgebied theologie is immers een historische studie.
quote:"Het lijkt me sterk" is een uitdrukking dat aangeeft dat de desbetreffende pseroon het onwaarschijnlijk lijkt dat dat de reden is. Het is een wanhoopsgebaar om uit te leggen dat hij de reden niet snapt.
Op maandag 9 juni 2003 14:44 schreef yvonne het volgende:[..]
Kosten
Een culturele uitdrukking die met literatuur te maken heeft. Er zit dus veel raakvlakken tussen die 2 subfora.
quote:Ik denk dat dat ook geld voor C&H en K&L. Hoewel ik eigenlijk nooit post in beide fora, lurk ik vaak mee in C&H, maar nooit in K&L.
Op maandag 9 juni 2003 14:48 schreef yvonne het volgende:[..]
Ik vold ook de discussie in WFT speknek,
maar ik zie vooralsnog geen grond om de T bij de C onder te brengen,
waar je ook naar moet kijken, wat doe je de mods aan?
Je kiept iets naar hun forum waar ze misschien wel helemaal geen binding mee hebben.
quote:De Theologiepoot van het Wetenschap, Filosofie & Theologie forum is ook nog een potentiële integratie kandidaat. Het wordt misschien een beetje veel, maar er bestaan meer alternatieven. Zoals Culuur en Theologie aan de ene kant en Kunst, Literatuur en Historie aan de andere kant.
Op maandag 9 juni 2003 14:11 schreef yvonne het volgende:
Binnen de crew gaan steeds meer stemmen op om C&H bij K&L onder te brengen.Er wordt hier, heel jammer, maar door een klein groepje mensen gepost en we missen die ene mod die het forum leven inblaast.
Het is zo jammer dat dit forum allen een soort leesforum is en dus nooit hoog in de stats zal staan.K&L is ook een lief en aardig forum met allerlei lieve mensjes, die hier ook al posten, dus wat dat betreft zal er weinig veranderen.
Jullie nog een gouden tip?
Anders gaan we het van de week samenvoegen.
maar das mijn mening dan he
quote:Dan zou ik Cultuur en Historie omdraaien in je verhaaltje.
Op maandag 9 juni 2003 14:52 schreef the.moderator het volgende:[..]
De Theologiepoot van het Wetenschap, Filosofie & Theologie forum is ook nog een potentiële integratie kandidaat. Het wordt misschien een beetje veel, maar er bestaan meer alternatieven. Zoals Culuur en Theologie aan de ene kant en Kunst, Literatuur en Historie aan de andere kant.
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:49 schreef Sidekick het volgende:[..]
"Het lijkt me sterk" is een uitdrukking dat aangeeft dat de desbetreffende pseroon het onwaarschijnlijk lijkt dat dat de reden is. Het is een wanhoopsgebaar om uit te leggen dat hij de reden niet snapt.
Een culturele uitdrukking die met literatuur te maken heeft. Er zit dus veel raakvlakken tussen die 2 subfora.
Maar stukje uitleg over negatieve spiraal zegt me wel iets. Dit topic maakt Cultuur en Historie echter weer een stuk populairder...
quote:Daarom opende ik ook dit topic hoor, eens kijken wat eruit komt.
Op maandag 9 juni 2003 14:53 schreef TimmyAsd het volgende:
ik zou nog ff w88 met het samnvoegen, kennelijk hebben veel mensen genoeg ideeen om dit forum nieuw leven in te blazen, laat dit topic nou es gebruikt worden voor die ideeen, neem dan een beslissing over de toekomst van dit forum, als ie blijft zoals het nu is, op zoek naar een mod, die aan de ideeen voldoet en voila!maar das mijn mening dan he
quote:Alle suggestie zijn welkom, maar weet wel dat Theologie een nummer 1 hit is met een grote en toegewijde gebruikersgroep. Theologie en Historie zou dan een super hit worden.
Op maandag 9 juni 2003 14:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dan zou ik Cultuur en Historie omdraaien in je verhaaltje.
quote:zonder modjes geen fok, en aangezien fok er nog is,
Op maandag 9 juni 2003 14:55 schreef yvonne het volgende:[..]
Daarom opende ik ook dit topic hoor, eens kijken wat eruit komt.
Tssk en maar zeggen dat we niet naar users luisteren
Kan Historie niet gewoon naar WFT? En de rest van C&H kan wel in LIT.
quote:Dan zou ik zoals speknek al voorstelde toch Theologie erbij nemen, omdat er dan succes verzekerd is.
Op maandag 9 juni 2003 14:53 schreef TimmyAsd het volgende:
ik zou nog ff w88 met het samnvoegen, kennelijk hebben veel mensen genoeg ideeen om dit forum nieuw leven in te blazen, laat dit topic nou es gebruikt worden voor die ideeen, neem dan een beslissing over de toekomst van dit forum, als ie blijft zoals het nu is, op zoek naar een mod, die aan de ideeen voldoet en voila!maar das mijn mening dan he
quote:dan nog iemand vinden die dat ook interresant vindt, en die geschikt is voor mod
Op maandag 9 juni 2003 15:02 schreef the.moderator het volgende:[..]
Dan zou ik zoals speknek al voorstelde toch Theologie erbij nemen, omdat er dan succes verzekerd is.
quote:Als dat de reden is, kun je PTA er ook wel in opnemen...
Op maandag 9 juni 2003 15:02 schreef the.moderator het volgende:Dan zou ik zoals speknek al voorstelde toch Theologie erbij nemen, omdat er dan succes verzekerd is.
quote:\
Op maandag 9 juni 2003 14:55 schreef yvonne het volgende:[..]
Daarom opende ik ook dit topic hoor, eens kijken wat eruit komt.
Tssk en maar zeggen dat we niet naar users luisteren
En als mensen C&H niet in de AT hebben? Misschien ook een topic in Feedback openen met een verwijzing naar dit topic.
quote:Het gaat natuurlijk niet alleen maar om de hits. Er moet wel coherentie in de verschillende onderdelen van een subforum zitten.
Op maandag 9 juni 2003 14:55 schreef the.moderator het volgende:[..]
Alle suggestie zijn welkom, maar weet wel dat Theologie een nummer 1 hit is met een grote en toegewijde gebruikersgroep. Theologie en Historie zou dan een super hit worden.
Ik ga gelijk moeilijkere woorden gebruiken. Dat is de kracht van C&H die wel verloren gaat.
quote:Het probleem van WFT is dat het forum al te pluriform is, wat tot botsingen en flames tussen de meer open de meer dogmatische specifieke gebruikersgroepen aanleiding geeft.
Op maandag 9 juni 2003 14:59 schreef DennisMoore het volgende:
Eigenlijk mag de term 'Cultuur' wel komen te vervallen, veel te breed namelijk. Dan zou MUZ ook onder Cultuur vallen bijvoorbeeld.Kan Historie niet gewoon naar WFT? En de rest van C&H kan wel in LIT.
quote:Onzin.
Op maandag 9 juni 2003 15:05 schreef the.moderator het volgende:Het probleem van WFT is dat het forum al te pluriform is, wat tot botsingen en flames tussen de meer open de meer dogmatische specifieke gebruikersgroepen aanleiding geeft.
M'goed. Dit gaat niet over WFT...
quote:Het gaat wel over WFT als je voorstelt om H naar WFT te verplaatsen, zonder daar de T van WFT voor terug te nemen!
Op maandag 9 juni 2003 15:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Onzin.
M'goed. Dit gaat niet over WFT...
P.S. Rationaliteit en dogmatiek gaan nu eenmaal slecht samen.
quote:Er zijn wel grote overeenkomsten, want Theologie is duidelijk in de Nederlandse Cultuur en Historie ingebed.
Op maandag 9 juni 2003 15:04 schreef Sidekick het volgende:Het gaat natuurlijk niet alleen maar om de hits. Er moet wel coherentie in de verschillende onderdelen van een subforum zitten.
Coherentie in de vorm van een gelijke mindset lijkt mij ook wel haalbaar. Raad-je-Plaatje krijgt er dan ook weer nieuwe spelers en foto-onderwerpen bij.
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 09-06-2003 15:23]
K&L is volgens mij ook meer een forum wat vooral door users wordt ingevuld. Kleine dingen waar users mee aankomen, boeken die users aanraden aan anderen, discussies over kunst. Sturing en aanwakkeren van topics is daar niet echt nodig. De users zelf zijn vaak al flink bezig om topics te maken en serieus in te vullen.
C&H daarintegen is echt een forum wat bestaat over grote discussies over de geschiedenis waar veel mensen opaf komen, vaak gestart uit het oogpunt van specifieke interesses of topics waarin een goede openingspost is en af en toe aanvullling op komt. Dat zijn topics die door liefhebbers (vaak de mods) worden geopent en af en toe aangevult.
Ik denk dat juist het verschil dat K&L vanuit de users komt en C&H vanuit de mods na een fusie het C&H gedeelte niet ten goede komt. Het enige wat je dan nodig hebt om het C&H gedeelte op pijl te houden is een mod met gevoel voor C&H, maar als je zo iemand aantrekt kan je die ook op een losstaand C&H zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |