abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juni 2003 @ 11:20:21 #51
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11002693
Foto's maken en opsturen naar pistolen paultje...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_11003502
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 09:13 schreef Rewimo het volgende:
De vakantietijd komt er weer aan. Dus: hondje vangen, meenemen naar asiel een eind weg en vertellen dat je hem aan een boom vastgebonden hebt aangetroffen ergens in het bos. Krijgt het beestje een kans op een beter leven.

Alleen helpt dat niet om voor haar een verbod op het houden van dieren te regelen...

Nee dat is handig!
Sorry... Maar de honden uit het asiel zijn gechipt , ze weten dus zo van wie die hond is en dan is het natuurlijk overduidelijk dat er iets niet helemaal ind e haak zit.
Lijkt mij dus niet de oplossing , ze heeft het beest toch zo weer terug....
pi_11003578
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 11:18 schreef pim-fortuyn het volgende:
ik denk dat het het beste is als je de hond ziet als ie zichzelf heeft "bevrijdt" om hem in je huis te nemen hem ff eten geven en een beetje liefkozen en dan de dierenbescherming bellen en als die er neit op reageren dan de politie dan vertel je alles en ook over geluidsoverlast de politie reageert er zeker op dus die gan wel met haar praten en ze krijgt dan hopelijk een dierenverbod
Ik kan de hond niet in huis halen , mijn hond is niet te vertrouwen met andere honden.
Mijn papegaaien krijzen alles bij elkaar als er iets vreemds in huis rond loopt (als het om dieren gaat tenminste) en die hond zit achter katten aan.

Daar komt bij dat als ik de hond op die manier in huis zou halen IK strafbaar ben , het is nl. het bewust ontnemen van andermans eigendom.
Geluids overlast en problemen met dieren doet de politie hier niets aan.
Bij geluidsoverlast word je door gestuurd naar de woningbouw , bij problemen met de dieren naar de dierenbescherming , ook al onderneemt die niets tot weinig.

pi_11227851
Sjeez, dit is echt verschrikkelijk! Ja, ik weet zelf ook wel dat die dingen gebeuren, maar ja, als je er niet dagelijks mee geconfronteerd wordt, dan ben je er niet zo mee bezig. Deze situatie zou voor mij niet te houden zijn en ik vind het onbegrijpelijk dat hier niet adequaat tegen wordt opgetreden door de diverse instanties.

De beste oplossing in jouw situatie lijkt me proberen het hondje mee te nemen en zelf een ander adres voor het hondje te regelen, ver uit jouw (die buurvrouw haar) buurt. Maar ja, dit is ook geen blijvende oplossing, want wellicht schaft ze een volgend slachtoffer aan Een beter oplossing zou pas kunnen komen als het beleid aangepast wordt en de instanties meer rechten krijgen. Bah, is echt slecht geregeld zoals het nu is

pi_11230647
Brrr, onze kat krijgt ook wel eens een 'educatief tikje' maar structureel slaan en schoppen is echt walgelijk. Hopelijk werkt je plan, dit is echt ellendig!

.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11250266
up date;

Degene die ik hebben moet van het asiel is in de ziekte wet.
Maar ik heb gevraagd of zij mij zou kunnen bellen zodra ze weer beter is en dus terug is op de werk vloer.
De hond zal het dus nog even moeten uitzingen.
Waarom niet de vervanger? Daar heb ik persoonlijke redenen toe , ben bang dat er dan te weinig aan gebeurd.
Dus ff wachten op de beheerster zelf.

Wat er daarna waarschijnlijk gebeurd is dat de inspectie weer komt opdraven.
Waarschijnlijk zal ze dan weer heel erg lief tegen het beestje gaan doen.
Maar is de achtergrond al wel bekend.

Inspecties worden bij de honden die geplaatst zijn door het asiel altijd gedaan , dus hieruit kan ze niet concluderen dat het van mij afkomstig is.
Als de inspectie het vermoeden deelt dat ze niet goed omgaat met de hond is de kans groot dat men de hond in beslag neemt en dat ze dus op een lijst komt te staan zodat ze geen hond meer van dit en de andere dierenasiels uit de omgeving kan krijgen.
Een status onbevoegd voor het houden van dus.

Nog even wachten dus....

zondag 22 juni 2003 @ 14:12:27 #57
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_11289783
Tjsa, de dierenbescherming kan wel wat doen, alleen zouden ze wel goede bewijzen moeten hebben. Hard de hond schoppen mag niet. Een klein tikje word wel vaak gedaan door hondenbezitters, maar een harde trap, tsja dat is erge dierenmishandeling. De DB kan in gevallen van mishandeling de dieren in beslag nemen. Misschien moet je eerst wat bewijzen maken in de vorm van foto's en film?

ff paar links:
www.lagulalupis.nl (daar kan je ook melding doen van dierenleed)
www.zinloosgewelddieren.nl

pi_11290167
quote:
Op zondag 22 juni 2003 14:12 schreef TechXP het volgende:
Tjsa, de dierenbescherming kan wel wat doen, alleen zouden ze wel goede bewijzen moeten hebben. Hard de hond schoppen mag niet. Een klein tikje word wel vaak gedaan door hondenbezitters, maar een harde trap, tsja dat is erge dierenmishandeling. De DB kan in gevallen van mishandeling de dieren in beslag nemen. Misschien moet je eerst wat bewijzen maken in de vorm van foto's en film?

ff paar links:
www.lagulalupis.nl (daar kan je ook melding doen van dierenleed)
www.zinloosgewelddieren.nl

Het probleem normaal is dat de DB wel wat kan doen , maar daar de politie voor nodig heeft , de politie hier heeft altijd betere dingen te doen , dus meestal gebeurd er niets.

Maar nou moet ik zeggen dat er hier door de politie erg weinig gedaan word.
Neem nou een hond van 2 blokken verder , loopt vaak los en heeft al diverse bijt incidenten op zijn naam.
Het dochtertje van mijn vriendin is al gebeten , van de week weer een ander kind.
De politie weet ervan maar doet niets.

Maar in dit geval is het beestje eigendom van het asiel , dus de kans is groot dat ze het beestje inbeslag nemen en terug zetten in het asiel.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')