Ze worden geregeld vergeleken met After Forever en Within Temptation. Vooral van de eerste hebben ze wel wat weg, maar ze maken duidelijk hun eigen muziek met een eigen Sengir-sound.
De leden
Ellen Schutyser - Zang
Kris Scheerlink - Gitaar
Pieter de Lannoy - Gitaar
Olivier Roelandt - Bas
Filip Vinck - Drums
Wim Schokaert - Toetsen
Discografie
Demo Tape - 1996
Demo CD - 1997
Autumn Tears (demo) - 2000
Guilty Water (album) - 2003
Optredens binnenkort
21/06/2003, Woerden(NL), Babypop
26/07/2003, Vorst Laakdal(BE), Auwelrock
25/10/2003, Roeselare(BE), Bang Your Brain
1/11/2003, Stekene(BE), Gildenhuis (Mindview 10th anniversary)
8/11/2003, Brussel(BE), Ten Weyngaert
6/12/2003, Alphen aan de Rijn(NL), Het Kasteel
Verslagen
Verslag Klomppop
Interviews
Gothcore 15-03-03
Recensies
Gothcore - Guilty Water
------------------------------
Bij deze een centraal topic voor deze upcoming en naar mijn mening erg goede band
in het najaar van 2003 komt als het goed is de eerste single van het album uit
ik vind echter keltgar (ook een nieuwe belgische band) beter.
(lijkt ook meer op after forever )
'het geluid' van Sengir en AF en bijvoorbeeld ook wel Nightwish is meer het echte metal-geluid.... WT neigt meer naar rock, het is anders he
en de support act heb ik een klein stukje van gehoord en dat lijkt me ook wel erg goed. Ben benieuwd, wordt de eerste keer Sengir live, en ik heb gehoord dat ze op het podium niet echt actief zijn.... zal me benieuwen
oh en 31 oktober komt Sengir naar Zwolle, de Hedon... dus mensen uit omg. Zwolle 't is een aanrader
quote:Ooh, dank je! Daar ga ik dan wel heen.
Op maandag 4 augustus 2003 18:20 schreef ImPrEzA het volgende:
oh en 31 oktober komt Sengir naar Zwolle, de Hedon... dus mensen uit omg. Zwolle 't is een aanrader
Zwolle
ik gaf hierboven al aan dat Sengir op 31 oktober als voorprogramma van Epica naar de Hedon in Zwolle komt.... inmiddels is bekend dat ze kort daarna nog een keer naar Zwolle komen! Op November Rain op 5 december :-)
over November Rain loopt inmiddels een apart topic
Ik ben net thuis (nouja een uurtje) van Nederland - België in de Melkweg in Amsterdam. Sengir gezien, was weer vrij goed tuurlijk, er waren wat missers maar het was weer een mooi optreden
quote:ben benieuwd naar je recensie deze keer
Op zondag 7 september 2003 23:00 schreef metalbazzz het volgende:
Ik ga ze denk ik wel zien in januari in Goes, ik verwacht dan wel een betere prestatie dan toen op Klomppop...
de drummer Filip Vinck is begin deze maand door de overige bandleden buiten de groep gezet omdat er met hem niet samen te werken was, zie www.sengirweb.com / www.musicview.nl
Er staan een hoop optredens gepland, waarvan de eerste in Nederland a.s. vrijdag in Zwolle is
Concerten
31/10/2003, Hedon, Zwolle (NL)
1/11/2003, Gildenhuis, Stekene (BE) Mindview 10th anniversary
8/11/2003, Ten Weyngaert, Brussel (BE) Metal Female Voice Fest
14/11/2003, Peppel, Zeist (NL)
16/11/2003, Gildenhuis, Stekene (BE) Mindview Metal Convention
Sengir will do an accoustic gig at this years Mindview Metal Convention on 16th november at the Gildenhuis in Stekene.
This 20-25 minute performance will be the support act for an accoustic gig of After Forever.
Other events that day will be Air on Maiden: airguitarchampions and a signingsession of Paradise Lost, After Forever and Peter Evrard
23/11/2003, Jongerencentrum Joek, Geldrop (NL)
5/12/2003, Broerenkerk, Zwolle (NL) Novemberrain
6/12/2003, Het Kasteel, Alphen aan de Rijn (NL)
20/12/2003, Manifesto, Hoorn (NL) Gothnight
24/01/2004, 't Beest, Goes (NL)
31/01/2004, Bibelot, Dordrecht (NL)
ze staan dus erg veel in Nederland, wat uiteraard top is
een mooie quote van 1 der bandleden waarom concerten in België zoveel slechter zijn dan in Nederland:
slechte organisatie, kutmentaliteit en slecht eten
op naar volgende week maar weer, dan spelen ze in Brussel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |