abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10968352
Binnenkort is het dan eindelijk zo ver:
quote:
Fountains Of Wayne's long-awaited new album, "Welcome Interstate Managers", will be released in the U.S. on June 10th. The album will be released simultaneously in Japan; other international release dates will be announced soon.

De debuut-cd van FOW was een klein meesterwerkje. Een van de beste, melodieuze powerpopplaten die ik ken. De opvolger was ook weer van hoge kwaliteit, hoewel een fractie minder dan het prachtige debuut. Een aantal nummers waren wat te slepend en zeurderig.

Wanneer de nieuwe cd in Nederland in de winkels ligt weet ik niet. Hij is al wel te vinden op Soulseek. Ik kan nog geen mening geven aangezien ik pas bij het tweede nummer ben.

Wat informatie van allmusic.com over deze band:

quote:
The New York City-based power pop band Fountains of Wayne was anchored by the singer/songwriter duo of Adam Schlesinger and Chris Collingwood, who first teamed in 1986 while studying at Massachusetts' Williams College. Sharing a mutual affection for melodic British pop, they formed a series of short-lived bands before recording an LP under the name Pinnwheel; legal hassles blocked the album's release, however, and the duo went their separate ways, with Schlesinger resurfacing in the NYC indie-pop band Ivy and Collingwood joining the Boston country group Mercy Buckets. They reunited in 1996 as Fountains of Wayne (so named in honor of a New Jersey gift shop), issuing their acclaimed self-titled LP on Atlantic; that same year, Schlesinger also enjoyed success as the author of the title theme to Tom Hanks' rock'n'roll movie That Thing You Do! Their sophomore effort, Utopia Parkway, followed in 1999. Jason Ankeny
Hmmzz....
  zondag 8 juni 2003 @ 21:01:05 #2
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_10972205
grappig groepje. Hun genre wordt ook wel eens nerdrock genoemd. De eerste CD was er één die volstond met simpele melodietjes en grappige teksten die uitstekend waren voor onder de douche. Het is één van de eerste CD's die ik kocht. Maar nu mijn pubertijd al een tijdje gepasseerd is (denk ik toch ), ben ik die muziek toch ook wat ontgroeid, jammer misschien.
pi_10973454
quote:
Op zondag 8 juni 2003 21:01 schreef placebeau het volgende:
Maar nu mijn pubertijd al een tijdje gepasseerd is (denk ik toch ), ben ik die muziek toch ook wat ontgroeid, jammer misschien.
Ik ben dan denk ik in mijn puberteit blijven hangen. Ik hou er van die bandjes die erin slagen leuke, melodieuze popliedjes te maken. Weezer, Fountains of Wayne, Caesar, Pixies etc.
Daarnaast luister ik ook graag wel wat meer experimentele en/of sombere muziek.

Ik heb zelf nog steeds geen mening over de nieuwe cd. Ik zit tussen het internetten door wat te leren en kom daardoor nog niet echt toe aan de nieuwe cd. Wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt vooral redelijk ingetogen en op het eerste gehoor niet zo catchy als de eerste plaat. Maar dat betekent natuurlijk niet direct dat het een mindere of slechte plaat is. Nader nieuws volgt nog.

Hmmzz....
pi_10978038
ik vond de eerste cd eigenlijk veel leuker dan de tweede. maar ik geef ze graag nog een kans om het goed te maken (soulseek is al bezig )
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 9 juni 2003 @ 02:22:15 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_10978669
quote:
Op zondag 8 juni 2003 21:55 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik ben dan denk ik in mijn puberteit blijven hangen. Ik hou er van die bandjes die erin slagen leuke, melodieuze popliedjes te maken. Weezer, Fountains of Wayne, Caesar, Pixies etc.

de groepen die je opnoemt zijn geniaal, maar founains of wayne staat toch nog een trapje (lees: drie verdiepingen) lager, dan de pixies/weezer.
Maar een tip voor jou kan misschien de groep "they might be giants" zijn als je van dergelijke muziek houdt
pi_10979558
quote:
Op maandag 9 juni 2003 02:22 schreef placebeau het volgende:

[..]

de groepen die je opnoemt zijn geniaal, maar founains of wayne staat toch nog een trapje (lees: drie verdiepingen) lager, dan de pixies/weezer.

De debuut-cd van FOW staat bij mij anders in heel hoog aanzien. Weezer en Pixies hebben wat meer wapenfeiten inderdaad (hoewel Weezer ook niet verder komt dan twee buitengewoon briljante cd's).
quote:
Maar een tip voor jou kan misschien de groep "they might be giants" zijn als je van dergelijke muziek houdt
Ik heb er geloof ik weleens wat van gehoord. Ik kan het me zo alleen niet meer voor de geest halen. Wat waarschijnlijk ook wel een teken is. Je moet ook niet teveel van die vrolijke poperpopbandjes luisteren want dan ben je het snel zat.

Tot nu toe vind ik de nieuwe FOW cd toch weer wat tegenvallen. Weer een aantal hele goede liedjes, maar het geheel maakt een wat onevenwichtige indruk. 16 liedjes is ook wel erg veel en het is op de een of andere manier een wat onrustige plaat om te luisteren. Eigenlijk een beetje hetzelfde als de vorige plaat. En van dat country nummer Hung up on You moest ik wel erg schrikken de eerste keer.
En toch staan er ook weer prachtige popliedjes op. (Mexican Wine, Hey Julie ).

Ik vrees dat deze plaat weer hetzelfde gevoel zal achterlaten als de vorige plaat: bij vlagen heel goed, maar net wat teveel zwakke punten

Hmmzz....
  maandag 9 juni 2003 @ 11:02:23 #7
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_10980854
ik ken alleen maar de cd zonder titel, maar klinkt leuk. Wist niet dat ze bekend waren (heb de cd van mijn vader gekregen)
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_11031349
heb hem een keertje in zijn geheel opgezet, ben niet teleurgesteld

niet zo fris als het debuut, daarvan was eigenlijk elk nummer bijzonder leuk, en toch een geheel, dat is hier iets minder het geval

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_11032114
ik vind 'hackensack' zo'n cool nummer. echt weer van die oldschool zielige nerd verhaaltjes zoals ze zo mooi op het debuutalbum stonden

i saw you talking, to christopher walken, on my tv screen.
but i will wait for you... as long as i need to
and if you ever get back, to hackensack,
i'll be here for you

hackensack de naam alleen al. ik heb het trouwens opgezocht en het bestaat nog ook

pi_11074494
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 13:45 schreef MadScientist het volgende:
ik vind 'hackensack' zo'n cool nummer. echt weer van die oldschool zielige nerd verhaaltjes zoals ze zo mooi op het debuutalbum stonden

i saw you talking, to christopher walken, on my tv screen.
but i will wait for you... as long as i need to
and if you ever get back, to hackensack,
i'll be here for you

hackensack de naam alleen al. ik heb het trouwens opgezocht en het bestaat nog ook

Ja dat nummer is inderdaad geweldig.
Verder heb ik nog steeds geen echte mening over het album. Ben druk bezig met de laatste week van mijn afstuderen dus het beluisteren van nieuwe muziek schiet er een beetje in. Maar het is me wel weer opgevallen dat het album een aantal juweeltjes bevat.Zo fris als het debuut zal het wel nooit meer worden, maar dat voordeel heeft een debuutplaat in het algemeen natuurlijk wel. En binnen dit soort muziek hoef je al helemaal geen grote experimenten te verwachten die je compleet kunnen verrassen bij het beluisteren van een nieuwe album.

Ik zal hem misschien zo nog wel even opzetten.

Hmmzz....
  zondag 14 september 2003 @ 16:43:00 #12
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_13161408
Ik heb de Fountains of Wayne pas ontdekt, en ik moet zeggen: hele goeie band!

Een van de mooiste nummers op de nieuwe cd vind ik toch wel "No Better Place". Een van de fijnste nummers die ik de laatste tijd gehoord heb.

.
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:57:28 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_13462805
Na het aanhoren van de in mijn opinie tenenkrommend slechte single Stacy's Mom had ik Fountains of Wayne stilletjes al opgegeven, maar Hacksenack is inderdaad intrigerend mooi... Begint me nu alsnog nieuwsgierig te maken naar Welcome Interstate Managers.
  woensdag 31 december 2003 @ 16:32:47 #14
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15859479
Heb 'm eindelijk gekocht, en moet helaas concluderen dat FoW na ieder album minder wordt... de kwaliteit van de songs zijn nog steeds overduidelijk aanwezig, maar mis toch iets van de spontaniteit van de 1ste (en in mindere mate van utopiaparkway) plaat... Jammer!
1,000,000 demons can't be wrong...
  zondag 18 januari 2004 @ 20:02:49 #15
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_16375440
http://www.fountainsofwayne.com/tour/

7 Maart in Melkweg dus!... (Op de site van de Melkweg staat echter nog niets vermeld.. Maar ook dit zal wel weer goedkomen!)

1,000,000 demons can't be wrong...
pi_16526222
Op deze url is het optreden in Club3voor12 te beluisteren (acoustisch).

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=16213630

Voor de liefhebbers.

En hackensack blijft is een ontzettend mooi nummer. Ook live en acoustisch.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 23-01-2004 19:31]

Hmmzz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')