quote:ik zou dan toch voor het kompas gaan, schijt dat je een beetje omrijd op sommig punten dan mischien
Op zondag 8 juni 2003 16:46 schreef _Bunny_ het volgende:
oke, rijden is te doen dus
dat willen we wel proberen.
dan deel 2:
weet er iemand dan of er op internet een kaart/routeplanner te vinden is met alleen binnenwegen erop?
quote:stratenboek kopen
dan deel 2:
weet er iemand dan of er op internet een kaart/routeplanner te vinden is met alleen binnenwegen erop?
quote:Je neemt wel een kaart mee hoop ik voor je?
dan deel 2:
quote:Toch een van de slimste oplossingen, waarom zou het eigenlijk niet mogen?
Op zondag 8 juni 2003 16:56 schreef Wimpeh het volgende:
Trein? Even kijken of je hem voor €6 als fiets mee mag nemen
Neem gewoon die van de anwb en zoek op de kaart naar provinciale wegen. Naast de meeste provinciale wegen en sommige autowegen ligt namelijk een paralel baan die je kan gebruiken voor langzaam verkeer.
Gewoon gaan rijden joh! Als je een verkeerde weg neemt zoek je een andere route. Tentje op je rug en gaan
Ps. Stuur een keer een meeltje hoe het met jullie gaat.
succes drmee!
quote:quote van de NS site:
Op zondag 8 juni 2003 16:59 schreef Fliepke het volgende:[..]
Toch een van de slimste oplossingen, waarom zou het eigenlijk niet mogen?
Ik zie wel vaker hele gezinnen met de halve huisraad in de trein staan.
Fietsen en andere vervoermiddelen met een verbrandingsmotor mogen uit veiligheidsoverwegingen niet worden meegenomen.
dus met de trein mag niet
quote:Beetje krom dit.... sinds wanneer heeft een fiets een verbrandingsmotor?????
Fietsen en andere vervoermiddelen met een verbrandingsmotor mogen uit veiligheidsoverwegingen niet worden meegenomen.
quote:Spartamet bijvoorbeeld.
Op zondag 8 juni 2003 17:11 schreef rogiernota het volgende:[..]
Beetje krom dit.... sinds wanneer heeft een fiets een verbrandingsmotor?????
Of een solex?
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:35 schreef _Bunny_ het volgende:
het is wat ik zei, het moet in een dag kunnen, en van leeuwarden naar nijmegen, wordt denk ik moeilijk..... in een dag.
quote:Je probeert het gewoon niet eens
Op zondag 8 juni 2003 16:35 schreef DeF2K het volgende:
Busje huren?
quote:rijden! gewoon in een keer doen, gewoon op zaterdag ochtend om 7:30 weggaan en rond een uur of 16:00 ben je wel in nijmegen(als je een beetje ond de 50 km/h rijd)
Op zondag 8 juni 2003 16:33 schreef _Bunny_ het volgende:
Ik heb een probleem.
Van het weekend heb ik een mooie tweedehands scooter gekocht in leeuwarden (want daar woont mijn vriend).
nu moet de scooter eerst twee maanden naar nijmegen, waar ik woon, komen te staan.
maar hoe krijg ik hem daar?
We hebben geen trekhaak onder de auto, geen bus tot onze beschikking.... en rijden zou een weekplan worden vrees ik...
iemand een suggestie?groetjes barbara
edit:
van te voren ff planne hoe je ongeveer wilt rijden. dus ff wat richtlijnen over de te nemen route. leeuwarden-->heerenveen--->wolvega--->steenwijk---meppel enz. en neem een wegenkaart mee, liefts een een voor fietsers(je kunt het beste de fietspadenroute volgen) en dan kom je er vanzelf. tot aan arnhem is het echt heeel simpel. daarna word het wat lastiger, maar voor jou moet dat geen probleem zijn omdat je dan op "bekend" terein komt. het is trouwens meer dan 200 km hoor, reken maar op 250~350 kilometer hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door super_honda op 08-06-2003 18:06]
quote:mag niet, alles wat een verbrandingsmotor heeft mag niet in een trein komen......
Op maandag 9 juni 2003 00:29 schreef Weurst het volgende:
Een vriend van me heeft ooit geregeld dat ie wel de trein in mocht mits ie alle brandbare vloeistoffen er uit getapt had. Misschien moet je dat eens navragen?
quote:mwah als je ff een praatje maakt zijn ze niet zo flauw..
Op maandag 9 juni 2003 14:47 schreef super_honda het volgende:[..]
mag niet, alles wat een verbrandingsmotor heeft mag niet in een trein komen......
quote:Rijden is ca. 5 uur. Is toch wel te doen?
Op zondag 8 juni 2003 16:33 schreef _Bunny_ het volgende:
Ik heb een probleem.
Van het weekend heb ik een mooie tweedehands scooter gekocht in leeuwarden (want daar woont mijn vriend).
nu moet de scooter eerst twee maanden naar nijmegen, waar ik woon, komen te staan.
maar hoe krijg ik hem daar?
We hebben geen trekhaak onder de auto, geen bus tot onze beschikking.... en rijden zou een weekplan worden vrees ik...
iemand een suggestie?groetjes barbara
Wat voor iets is het ?
Want je kunt evt iemand achterop meenemen, heb je nog iets om tegenaan te praten, dat scheelt heeeeeel veel.
Als het een zipje is: veel plezier met tanken, die dingen hebben echt een veel te kleine benzinetank....
Back to topic : maak er een lekker weekend van met je vriend.
Rijden.. terasje pakken ..rijden.. zie je nog'es wat..
quote:www.alh.nl
dan deel 2:
quote:En hoe plan je daar de route over binnenwegen? Niet dus, daar is die planner totaal niet geschikt voor.
Op dinsdag 10 juni 2003 11:17 schreef Bastard het volgende:[..]
Zelf heb ik op de fiets lange afstanden gereden. Het belangrijkste daar was een goede kennis van topografie en bordjes kijken. Als je weet waar de plaatsen ongeveer liggen, dan is het wel te doen. Het is op die manier ook nog eens avontuurlijk.
Zelf zou ik deze route pakken (is de kortste, rond de 175 kilometer):
Leeuwarden - Jirnsum - Joure - Lemmer - Emmeloord - Kampen - Wezep - Epe - Apeldoorn - Arnhem - Nijmegen. Dat heb ik even via m'n eigen routeplanner bekeken, is niet echt op een snorgeval berekend, maar je kan er wel de gewone wegen mee zien. Wellicht dat er op sommige plaatsen een brom/fietspad is waardoor de weg korter word, maar dat kan je ter plaatse dan wel zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |