weet iemand wat de oorzaak van deze blaasjes is, wat die tunneltjes zijn(komt het vocht uit) wat het precies is, en hoe ik er vanaf kom zonder mezelf te villen...
ze jeuken overigens niet... zoals ik in ander topic las...
(zal proberen foto te maken... )
[Dit bericht is gewijzigd door street011 op 08-06-2003 16:17]
(de reactie van je huid kan ook van iets zijn wat je al vaker aan je handen gehad hebt. Een allergie ontwikkelt zich dus het duurt ff voordat je huid reageert.)
edit/
Je moet je huid niet openkrabben!! Die blaasjes gaan vanzelf weg.
[Dit bericht is gewijzigd door the shining op 08-06-2003 16:19]
Ik krijg het zelf van het sap van groente en fruit. Ook kan ik niet tegen een bepaalde soort staal. (wat wel eens in pennen zit verwerkt) En zo zijn er nog wel een paar andere dingen waar ik ze van krijg.
Edit:
Ik zie nu net de foto die je hebt geplaatst. Dat is eczeem. Weet je nog wat je hebt aangeraakt vlak voordat je last kreeg van die blaasjes? (appel geschild wellicht?)
quote:had al het vermoeden dat het eczeem was
Op zondag 8 juni 2003 16:19 schreef Natalie het volgende:
Da's eczeem. Geen twijfel mogelijk. Ik heb het namelijk zelf ook. (contact-allergie) Erg ellendig. Het zijn kleine blaasjes met vocht & ze kunnen enorm jeuken. Daarbij wordt de huid ook rood. Na een paar dagen gaan ze langzaam weg. De huid wordt dan droog en lijkt te vervellen.Ik krijg het zelf van het sap van groente en fruit. Ook kan ik niet tegen een bepaalde soort staal. (wat wel eens in pennen zit verwerkt) En zo zijn er nog wel een paar andere dingen waar ik ze van krijg.
Edit:
Ik zie nu net de foto die je hebt geplaatst. Dat is eczeem. Weet je nog wat je hebt aangeraakt vlak voordat je last kreeg van die blaasjes? (appel geschild wellicht?)
is die zooi besmettelijk voor mezelf (dat het uitbreid) of voor anderen volgensmij wel of niet?
ik weet niet of je zweetvoeten hebt met zo'n warm weer, maar er is een verband met die blaasjes....
quote:Nee, het is niet besmettelijk voor jezelf of anderen. Dus wees niet bang.
Op zondag 8 juni 2003 16:27 schreef street011 het volgende:had al het vermoeden dat het eczeem was
nee het is nu al 3 dagen en wat ik 3 dagen terug voor iets aparts heb aangeraakt... geen idee....
is die zooi besmettelijk voor mezelf (dat het uitbreid) of voor anderen volgensmij wel of niet?
quote:mooi!
Op zondag 8 juni 2003 16:30 schreef Natalie het volgende:[..]
Nee, het is niet besmettelijk voor jezelf of anderen. Dus wees niet bang.
Het ziet er alleen een beetje raar uit, maar over aan paar dagen zal het helemaal verdwenen zijn.
enneh van mn tenen of voeten of ergens anders heb ik geen last
Alleen moet je die blaasjes niet open laten gaan, dan kan het gaan ontsteken, en bovendien mag je er niets opsmeren als het open is.
quote:zou als ik jou was dan vragen om een zalf ipv creme.. werkt beter omdat t beter blijft zitten. Ook zou ik niet om de lichtste vragen (die krijg je in eerste instantie meestal). gebruik zelf wel eens (leest recept) elocu zalf ofzoiets (artsen schrijven onleesbaar).
Op zondag 8 juni 2003 16:36 schreef Great_Expectations het volgende:
Uitdrogingseczeem ofzo, als je ermee naar de dokter gaat, dan schrijft-ie je een zalfje voor en dan gaat het snel weer weg.
quote:hoe kinderachtig kan je zijn!!!
Op zondag 8 juni 2003 16:18 schreef Ludacriss het volgende:
Volgens mij heb je een schimmel of een soort exceem te pakken effe naar de huisarts en dan krijg je een zalf mee.
hele kleine spettertjes --> brandwondjes (blaasjes), na een paar dagen velletjes. Dan is het weer weg
ziet er ongeveer hetzelfde uit....
quote:De topicstarter heeft het niet over een paar blaasjes... maar alle vingers vol met blaasjes.. Dat zijn geen brandwondjes meer. Het lijkt meer op eczeem.
Op maandag 9 juni 2003 13:43 schreef Ole het volgende:
raar maar waar:
ik heb wel eens dit soort blaasjes op mijn handen als ik iets in de olie gebakken heb.![]()
hele kleine spettertjes --> brandwondjes (blaasjes), na een paar dagen velletjes. Dan is het weer weg
![]()
ziet er ongeveer hetzelfde uit....
Hij vertelde me dat bij hem de oorzaak zuivelprodukten waren. Ik heb vervolgens een weekje geen melk/kaas meer op, en ik was verlost!
Ik kan nog steeds gewoon melk drinken etc. zolang ik maar niet dagelijks een pak achterover sla.
Daarvoor gebruikte ik altijd een zalfje van de apotheek, wat nu dus niet meer nodig is.
Te lang in de zon gezeten? Dat is het enige wat ik vermoed dat het is. Of gewoon weer een zwaar verstoorde slaapritme.
Which reminds me...
Morgen maar de huisarts bellen.
Gewoon door de zon/warmte dus. En ik was nog wel trots dat ik goed tegen verbranding kon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |