abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10965654
jahoor het is weer zo ver, eergister viel het me voor het eerst op, had paar kleine blaasjes op mn wijsvinger aan de zijkant, heb ik wel vaker, en volgende dag is het weg, maar de dag erop zat mn hele vinger ongeveer onder met die klote dingen, en nu bijde duimen en van mn rechter hand alle vingers :S
nou wat doe je met blaasjes... kapot maken nu heb ik mn vingers dus helemaal naar de kloten... en voila, geen blaasjes meer, alleen maar losgekrabte huid wat steeds weer vochtig wordt.
wat zit er in de blaasjes: iets stroperige blanke vloeistof (lymfe??)
en het meest opvallende was dat als je een blaasje kapot maakt (het velletje eraf haalt ik onder elk blaasje zeg maar een soort tunneltje zie zitten die mn vinger een stukje in gaat (nee ik heb niet op gemeten hoe diep ) net of er met spelden een gaatje in geprikt is, alleen dus hele vinger vol gaatjes nu.

weet iemand wat de oorzaak van deze blaasjes is, wat die tunneltjes zijn(komt het vocht uit) wat het precies is, en hoe ik er vanaf kom zonder mezelf te villen...

ze jeuken overigens niet... zoals ik in ander topic las...

(zal proberen foto te maken... )

[Dit bericht is gewijzigd door street011 op 08-06-2003 16:17]

pi_10965672
Ik heb ook soort blaasjes op me handen.. Zomaar ineens...
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
pi_10965685
Dit is een mooi Lifestyle topic, daarheen dus.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 8 juni 2003 @ 16:07:47 #4
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10965742
Het kunnen best irriterende zweetkliertjes zijn.
Effe naar huisarts, zalfje voor laten schrijven en dat op je huid smeren.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  zondag 8 juni 2003 @ 16:17:59 #5
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_10965956
Het kan ook een alergische reactie van je huid zijn.
Een vriend van mij had in de tuin een verdelgingsmiddel gebruikt waar hij niet tegen bleek te kunnen en die had ook van die blaasjes op zijn handen en armen. Het gaat als het goed is vanzelf wel weg, maar je kan het beste toch even langs de huisarts.

(de reactie van je huid kan ook van iets zijn wat je al vaker aan je handen gehad hebt. Een allergie ontwikkelt zich dus het duurt ff voordat je huid reageert.)

edit/
Je moet je huid niet openkrabben!! Die blaasjes gaan vanzelf weg.

[Dit bericht is gewijzigd door the shining op 08-06-2003 16:19]

De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
pi_10965965
Volgens mij heb je een schimmel of een soort exceem te pakken effe naar de huisarts en dan krijg je een zalf mee .
  zondag 8 juni 2003 @ 16:19:02 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10965983
Da's eczeem. Geen twijfel mogelijk. Ik heb het namelijk zelf ook. (contact-allergie) Erg ellendig. Het zijn kleine blaasjes met vocht & ze kunnen enorm jeuken. Daarbij wordt de huid ook rood. Na een paar dagen gaan ze langzaam weg. De huid wordt dan droog en lijkt te vervellen.

Ik krijg het zelf van het sap van groente en fruit. Ook kan ik niet tegen een bepaalde soort staal. (wat wel eens in pennen zit verwerkt) En zo zijn er nog wel een paar andere dingen waar ik ze van krijg.

Edit:
Ik zie nu net de foto die je hebt geplaatst. Dat is eczeem. Weet je nog wat je hebt aangeraakt vlak voordat je last kreeg van die blaasjes? (appel geschild wellicht?)

(Un)masking for the greater good.
pi_10966143
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:19 schreef Natalie het volgende:
Da's eczeem. Geen twijfel mogelijk. Ik heb het namelijk zelf ook. (contact-allergie) Erg ellendig. Het zijn kleine blaasjes met vocht & ze kunnen enorm jeuken. Daarbij wordt de huid ook rood. Na een paar dagen gaan ze langzaam weg. De huid wordt dan droog en lijkt te vervellen.

Ik krijg het zelf van het sap van groente en fruit. Ook kan ik niet tegen een bepaalde soort staal. (wat wel eens in pennen zit verwerkt) En zo zijn er nog wel een paar andere dingen waar ik ze van krijg.

Edit:
Ik zie nu net de foto die je hebt geplaatst. Dat is eczeem. Weet je nog wat je hebt aangeraakt vlak voordat je last kreeg van die blaasjes? (appel geschild wellicht?)

had al het vermoeden dat het eczeem was nee het is nu al 3 dagen en wat ik 3 dagen terug voor iets aparts heb aangeraakt... geen idee....

is die zooi besmettelijk voor mezelf (dat het uitbreid) of voor anderen volgensmij wel of niet?

zondag 8 juni 2003 @ 16:27:48 #9
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10966144
check je tenen eens ...
als daar losse velletjes zitten, kan dat de oorzaak zijn ...

ik weet niet of je zweetvoeten hebt met zo'n warm weer, maar er is een verband met die blaasjes....

zondag 8 juni 2003 @ 16:30:37 #10
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10966207
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:27 schreef street011 het volgende:

had al het vermoeden dat het eczeem was nee het is nu al 3 dagen en wat ik 3 dagen terug voor iets aparts heb aangeraakt... geen idee....

is die zooi besmettelijk voor mezelf (dat het uitbreid) of voor anderen volgensmij wel of niet?

Nee, het is niet besmettelijk voor jezelf of anderen. Dus wees niet bang. Het ziet er alleen een beetje raar uit, maar over aan paar dagen zal het helemaal verdwenen zijn.
pi_10966319
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:30 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, het is niet besmettelijk voor jezelf of anderen. Dus wees niet bang. Het ziet er alleen een beetje raar uit, maar over aan paar dagen zal het helemaal verdwenen zijn.

mooi!

enneh van mn tenen of voeten of ergens anders heb ik geen last

pi_10966336
Uitdrogingseczeem ofzo, als je ermee naar de dokter gaat, dan schrijft-ie je een zalfje voor en dan gaat het snel weer weg.

Alleen moet je die blaasjes niet open laten gaan, dan kan het gaan ontsteken, en bovendien mag je er niets opsmeren als het open is.

zondag 8 juni 2003 @ 17:57:29 #13
25288 royjn
Uuuuuuuuuuuh ?!?!
pi_10967723
of het is simpele zonnenallergie
what's your life worth when it's boring? Stop wasting your life ,you only live life once.
pi_10977593
Ik had vandaag en gisteren ook ineens dit soort ukkiebultjes. Drie ofzo maar, op wijs- en middelvinger.. Misschien allergisch voor mijn lieve vriendje geworden?
Mon 'en!
  maandag 9 juni 2003 @ 01:19:44 #15
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_10977706
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:36 schreef Great_Expectations het volgende:
Uitdrogingseczeem ofzo, als je ermee naar de dokter gaat, dan schrijft-ie je een zalfje voor en dan gaat het snel weer weg.
zou als ik jou was dan vragen om een zalf ipv creme.. werkt beter omdat t beter blijft zitten. Ook zou ik niet om de lichtste vragen (die krijg je in eerste instantie meestal). gebruik zelf wel eens (leest recept) elocu zalf ofzoiets (artsen schrijven onleesbaar).
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_10977932
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:18 schreef Ludacriss het volgende:
Volgens mij heb je een schimmel of een soort exceem te pakken effe naar de huisarts en dan krijg je een zalf mee .
hoe kinderachtig kan je zijn!!!
Shake That Thing!!
  Moderator / Miss SHO maandag 9 juni 2003 @ 13:43:40 #17
22592 crew  Ole
pi_10983302
raar maar waar:
ik heb wel eens dit soort blaasjes op mijn handen als ik iets in de olie gebakken heb.

hele kleine spettertjes --> brandwondjes (blaasjes), na een paar dagen velletjes. Dan is het weer weg

ziet er ongeveer hetzelfde uit....

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 9 juni 2003 @ 15:59:32 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_10985979
quote:
Op maandag 9 juni 2003 13:43 schreef Ole het volgende:
raar maar waar:
ik heb wel eens dit soort blaasjes op mijn handen als ik iets in de olie gebakken heb.

hele kleine spettertjes --> brandwondjes (blaasjes), na een paar dagen velletjes. Dan is het weer weg

ziet er ongeveer hetzelfde uit....

De topicstarter heeft het niet over een paar blaasjes... maar alle vingers vol met blaasjes.. Dat zijn geen brandwondjes meer. Het lijkt meer op eczeem.
  maandag 9 juni 2003 @ 17:05:37 #19
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10987221
Is de topicstarter al naar de huisarts geweest?
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_10999480
Ik heb het ook gehad, en een vriend van mij ook.

Hij vertelde me dat bij hem de oorzaak zuivelprodukten waren. Ik heb vervolgens een weekje geen melk/kaas meer op, en ik was verlost!
Ik kan nog steeds gewoon melk drinken etc. zolang ik maar niet dagelijks een pak achterover sla.

Daarvoor gebruikte ik altijd een zalfje van de apotheek, wat nu dus niet meer nodig is.

dinsdag 10 juni 2003 @ 03:57:59 #21
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_10999498
Die "tunneltjes" vind ik wel verdacht. Het kan betekenen dat de oorzaak dieper zit dan alleen een oppervlakkige allergie.
Trouwens waar heb je die foto mee gemaakt?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 10 juni 2003 @ 04:04:43 #22
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_10999511
Als je weerstand vermindert ben je vatbaarder voor dit soort zaken. Het lijkt een beetje op candida maar alle schimmelinfecties zien er eender uit dus dat kan mis zijn. De huisarts kan wellicht uitsluitsel brengen/zalfje voorschrijven.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 04:35:48 #23
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_10999550
Hmm, ik heb ook blaasjes gekregen, wit/licht van kleur van ongeveer 1-2 mm op de buitenzijde van m'n rechterwijsvinger met een kleine uitzaaiing naar de middelvinger en op de onderkant van m'n linkervuist zit het ook, wat harder en sommigne zijn donkerrood/uitgedroogd.
Het aantal lijkt ook steeds meer te worden over de afgelopen drie dagen

Te lang in de zon gezeten? Dat is het enige wat ik vermoed dat het is. Of gewoon weer een zwaar verstoorde slaapritme.

Which reminds me...

Morgen maar de huisarts bellen.

The Internets, I needs it..
pi_11014326
Hm.. ik zie nu dat ik die bultjes ook weer heb ik heb het eerder gehad.
Volgens mij heeft het met het warme weer/zon? te maken... ik heb er nl alleen met het weer van de afgelopen dagen last van
Bij mij is het tot nu toe altijd vanzelf weggegaan maar het is wel irritant, het jeukt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 19 juni 2003 @ 00:57:50 #25
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_11209674
Blaasjes zijn sinds enkele dagen zo goed als verdwenen, maar op die plekken is de huid aan het vervellen. Tussen het zonnebruin zie je nu plekjes roze of zelfs letterlijk en figuurlijk pijnlijk rood.

Gewoon door de zon/warmte dus. En ik was nog wel trots dat ik goed tegen verbranding kon.

The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')