InnerJoin | zaterdag 7 juni 2003 @ 19:59 |
Wanneer ik optrek hakkelt de motor soms. Schakelen van 1 naar 2 en hoger gaat soepel. Het is met name lastig als ik in een file sta. Iemand enig idee wat dat kan zijn en wat er vervangen moet worden? Thank you so much | |
MSXUser | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:00 |
Geef eens wat meer gas ![]() | |
TimmyAsd | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:01 |
misschien gewoon iets sneller en iets meer gas geven? | |
Smorlez | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:02 |
Koppelingsplaten of de overbrengingen. Duur grapje iig | |
beware_reageerd | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:02 |
Kan ook aan je koppelingsplaten liggen. Heeft mijn vader ook. Schijnen de platen niet geheel gecentreerd te zijn. Juist met minder gas optrekken zal dan moeten helpen. | |
InnerJoin | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:03 |
quote:Zou dat dan niet in elke versnelling moeten hakkelen. Hoe duur is dat geintje dan? (ongeveer) | |
beware_reageerd | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:06 |
quote:Nee, bij meer snelheid van de aandrijving verminderd het schokken juist. Kosten ligt eraan. Vaak nieuwe platen en drukgroep. Was in guldentijdperk 500 voor een nissan sunny uit 90. EDIT: typo | |
InnerJoin | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:09 |
quote:Ik heb een peu 405 diesel uit 96. Heb die kar trouwens van een Marokkaan gekocht, dacht zelf misschien dat er woestijnzand in de motor was gekomen. Slaat dus nergens op, maarja ik heb ook de ballen verstand van auto's. | |
beware_reageerd | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:15 |
quote:Mmmm zand is het zeker niet. Dan loopt de motor ook niet goed, stationair gezien dan. Lijkt wel op koppeling. Schat het wel rond de 500 euro. (zit liever wat hoger dan te laag, maar zeker weten doe ik het niet. Ken peugot niet vandaar) Aangezien het een diesel is zal het wel daar op uitdraaien. Als de motor ook niet goed loopt zal het aan de pomp of verstuivers liggen. Verstuivers zijn best duur, maar de pomp nekt het echt. Zeker vervanging voor een gereviseerde (dacht dat peugot niet werkt met bosch pompen maar een frans merk. (rotatie pomp, in de bosch ook wel maar geheel anders) Maar ik gok echt op de koppeling. Valt dan wel weer mee. Dat dan weer wel ja. | |
Martijn23 | zaterdag 7 juni 2003 @ 20:15 |
-edit- doe normaal. [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 07-06-2003 23:41] | |
deriopramos | zaterdag 7 juni 2003 @ 22:20 |
Denk dat het te maken heeft met je luchttoevoer. Heb je een openluchtfilter, of vies filter, gat in lucht"doos". Denk dat het te maken heeft met warme lucht van je motor . Aangezien hij het wel goed doet als je in zijn tweede en derde rijdt, dus er koude lucht binnen komt. Doet hij het ook als hij koud is? | |
bier2k3 | zaterdag 7 juni 2003 @ 23:42 |
quote:je moet ook geen auto`s van marokanen kopen... zeker niet asl ie denkt dat er woestijzand in zit... dan is ie er namelijk mee naar marokka op vakantie geweest!!!! | |
Scrutinizer | zondag 8 juni 2003 @ 01:10 |
quote:Ik had een 405 benzine en denk dat het de synchronisering van de 1e versnelling is. Heel lullig, mensen die met je meerijden denken dat je niet kunt autorijden. Repareren lijkt me lastig, vermoedelijk een gereviseerde bak laten monteren, als je dat nog de moeite lijkt. Ikzelf heb lang dubbel gekoppeld naar de eerste versnelling, dus via z'n neutraal. Probeer maar eens. | |
jozef444 | zondag 8 juni 2003 @ 12:50 |
t kan ook t vliegwiel zijn, dan ben je der ook dik aan want dan kun je t beste ook gelijk je koppelingsplaten laten vervangen das een geintje van rond de 500 euro maar van me had pas geleden tzelfde met een octavia precies dezelfde klachten als jij en twas zen vliegwiel waar iets niet mee goed was |