Finidi George zit zonder club. De Nigeriaanse aanvaller moet weg bij Ipswich Town omdat de club zijn contract heeft afgekocht.
Ipswich zit erg krap bij kas. De club verkeerde lange tijd in surseance van betaling en moet nog steeds op de centen letten. Reden voor het bestuur om Finidi van de hand te doen. Sinds december stond de oud-Ajacied al transfervrij op de transferlijst, maar geen enkele club bleek geïnteresseerd. Het salaris van de voormalig Supereagle drukt zo zwaar op de begroting, dat Ipswich besloot zelf maar een miljoen pond (1,4 miljoen euro) te betalen om het contract (dat liep tot de zomer van 2004) af te kopen.
Finidi arriveerde in de zomer van 2001 bij The Tractor Boys. In het eerste half jaar presteerde hij nog goed, maar sindsdien was zijn optreden op Portman Road teleurstellend. Het afgelopen seizoen kwam de 32-jarige speler slechts één keer tot scoren.
Waarom? Hij speelde zo goed bij Ajax, maar daarna is het helemaal bergafwaarts gegaan (behalve een seizoen bij betis).
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 05-06-2003 17:08]
quote:hou dan je hoofd als je niets nuttigs te zeggen hebt
Op donderdag 5 juni 2003 17:03 schreef DeWaasheid het volgende:
verwijderd door golfer
maar helaas zijn er wel meerdere spelers die ooit gigantsch populair waren en nu eigenlijk maar weinig voorstellen.
Litmanen is (vooral door zijn blessuregevoeligheid) ook bijne de boot ingegaan denk ik. Guardiola was dè man van Barça, maar toen moest hij weg en in Italië was het ook niet echt heel veel soeps.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 05-06-2003 17:10]
quote:hey, kijk dat vind ik nog es een goed idee!
Op donderdag 5 juni 2003 17:05 schreef Linz het volgende:
kan hij niet bij veendam gaan spelen?
samen met weerman en hamming, hebben we alleen nog een goeie verdediger en een keeper nodig. (V.d. Vlag naar Go Ahead en Ebbinge naar NEC
)
quote:JAAAHHH, buitenkantje rechts!!! Prachtig!!!!
Op donderdag 5 juni 2003 17:13 schreef Linz het volgende:
Ik was echt fan van hem. Zulke buitenspelers zie je nu nog maar zelden. Weten jullie nog de goal tegen bayern Munchen?
Waarom is eigenlijk onduidelijk, want in principe heeft hij alles.
quote:aahhhh daar droom ik nog elke week van, dat overstapje en dan dat schot.......
Op donderdag 5 juni 2003 17:13 schreef Linz het volgende:
Ik was echt fan van hem. Zulke buitenspelers zie je nu nog maar zelden. Weten jullie nog de goal tegen bayern Munchen?
(en andersom ook, veelbelovende spelers kunnen vaak moeilijk wennen aan het ajax systeem, daarom blijft de eigen kweek zo belangrijk)
Geniale voorzet, heerlijke bewegingen, leuke dansjes na een goal. En altijd ff zwaaien bij een corner, als het hele hoekvak "Finidi WooHoo" inzette.
En hij zorgde voor een heel mooi stukje TV, door toen eens met Jari Litmanen te gaan ijshockeyen .
quote:Hij heeft in een 4-4-2 systeem rechts aan de buitenkant zijn waarde ook bewezen, ergens tussen Mallorca en Ipswich is het mis gegaan.
Op donderdag 5 juni 2003 18:17 schreef robinvdt het volgende:
typisch geval van een buitenspeler die in een ander systeem niet meer mee kan komen?? zou niet de enige ajacied zijn die in een ander systeem volledig faalt(en andersom ook, veelbelovende spelers kunnen vaak moeilijk wennen aan het ajax systeem, daarom blijft de eigen kweek zo belangrijk)
Dat waren nog is tijden..Kanu en Finidi..O-)
quote:Jochie
Op donderdag 5 juni 2003 17:08 schreef HeyFreak het volgende:maar helaas zijn er wel meerdere spelers die ooit gigantsch populair waren en nu eigenlijk maar weinig voorstellen.
Guardiola was dè man van Barça, maar toen moest hij weg en in Italië was het ook niet echt heel veel soeps.
Ontopic: Finidi ging zich na zijn goede seizoen bij Betis iets teveel vedette voelen. Dit is volgens mij de reden dat hij het niet meer heeft waargemaakt. Hij had alles al gewonnen. Iedereen vond hem geweldig dus balde hij alleen nog voor de centjes bij clubs die niet de schoonheid van het spel waarderen. Kortom weg motivatie weg creativiteit. Denk dat hij het ook bij ajax niet meer kan waarmaken. Puur mentale kwestie.
quote:Misschien vond je hem teveel op een marathonloper lijken?
Op zondag 8 juni 2003 16:23 schreef Doc het volgende:
Misschien wonderlijk, maar ik ik ben nooit echt fan geweest van Finidi. Weet niet waarom. Ik zal eens een video opzetten van Ajax uit seizoen 94-95 kijken of ik daar achter kan komen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |