abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2003 @ 16:56:27 #1
46511 Linz
held der helden
pi_10909275
Ipswich Town koopt contract Finidi af

Finidi George zit zonder club. De Nigeriaanse aanvaller moet weg bij Ipswich Town omdat de club zijn contract heeft afgekocht.
Ipswich zit erg krap bij kas. De club verkeerde lange tijd in surseance van betaling en moet nog steeds op de centen letten. Reden voor het bestuur om Finidi van de hand te doen. Sinds december stond de oud-Ajacied al transfervrij op de transferlijst, maar geen enkele club bleek geïnteresseerd. Het salaris van de voormalig Supereagle drukt zo zwaar op de begroting, dat Ipswich besloot zelf maar een miljoen pond (1,4 miljoen euro) te betalen om het contract (dat liep tot de zomer van 2004) af te kopen.

Finidi arriveerde in de zomer van 2001 bij The Tractor Boys. In het eerste half jaar presteerde hij nog goed, maar sindsdien was zijn optreden op Portman Road teleurstellend. Het afgelopen seizoen kwam de 32-jarige speler slechts één keer tot scoren.

Waarom? Hij speelde zo goed bij Ajax, maar daarna is het helemaal bergafwaarts gegaan (behalve een seizoen bij betis).

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:00:50 #3
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_10909378
tja verkeerde keuzes denk ik, had niet weg moeten gaan bij ajax, maar koos, zoals velen, voor het geld. Wel logisch, maar voor hem heeft dat verkeerd uitgepakt.
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:03:18 #4
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_10909412
edit-doe eens ff normaal!-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 05-06-2003 17:08]

/-=]
|o-0
~~~`
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:05:40 #5
46511 Linz
held der helden
pi_10909454
kan hij niet bij veendam gaan spelen?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_10909493
Mislukt wil ik niet zeggen, hij heeft z'n prestaties niet kunnen vasthouden, vooral omdat hij steeds de verkeerde clubs koos
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_10909522
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:03 schreef DeWaasheid het volgende:
verwijderd door golfer
hou dan je hoofd als je niets nuttigs te zeggen hebt

maar helaas zijn er wel meerdere spelers die ooit gigantsch populair waren en nu eigenlijk maar weinig voorstellen.

Litmanen is (vooral door zijn blessuregevoeligheid) ook bijne de boot ingegaan denk ik. Guardiola was dè man van Barça, maar toen moest hij weg en in Italië was het ook niet echt heel veel soeps.

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 05-06-2003 17:10]

pi_10909547
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:05 schreef Linz het volgende:
kan hij niet bij veendam gaan spelen?
hey, kijk dat vind ik nog es een goed idee!

samen met weerman en hamming, hebben we alleen nog een goeie verdediger en een keeper nodig. (V.d. Vlag naar Go Ahead en Ebbinge naar NEC )

donderdag 5 juni 2003 @ 17:13:47 #9
46511 Linz
held der helden
pi_10909629
Ik was echt fan van hem. Zulke buitenspelers zie je nu nog maar zelden. Weten jullie nog de goal tegen bayern Munchen?
pi_10910192
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:13 schreef Linz het volgende:
Ik was echt fan van hem. Zulke buitenspelers zie je nu nog maar zelden. Weten jullie nog de goal tegen bayern Munchen?
JAAAHHH, buitenkantje rechts!!! Prachtig!!!!
The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_10910226
Bij Betis Sevilla was men niet ontevreden over Finidi, zeker niet. Bij Mallorca heeft ie ook eventjes aardig gebald, eigenlijk is het pas in Engeland misgegaan...

Waarom is eigenlijk onduidelijk, want in principe heeft hij alles.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 juni 2003 @ 17:46:50 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_10910268
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:13 schreef Linz het volgende:
aahhhh daar droom ik nog elke week van, dat overstapje en dan dat schot.......
waarom mislukt... hmm... k weet het eigenlijk niet. k heb eigenlijk heel weinig over hem gehoord de laatste jaren, dus ik heb geen idee
pi_10910830
typisch geval van een buitenspeler die in een ander systeem niet meer mee kan komen?? zou niet de enige ajacied zijn die in een ander systeem volledig faalt

(en andersom ook, veelbelovende spelers kunnen vaak moeilijk wennen aan het ajax systeem, daarom blijft de eigen kweek zo belangrijk)

Life is what happens while you're busy making other plans
pi_10912196
Ach Finidi. Wat een speler was dat toch .

Geniale voorzet, heerlijke bewegingen, leuke dansjes na een goal. En altijd ff zwaaien bij een corner, als het hele hoekvak "Finidi WooHoo" inzette.

En hij zorgde voor een heel mooi stukje TV, door toen eens met Jari Litmanen te gaan ijshockeyen .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10912207
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 18:17 schreef robinvdt het volgende:
typisch geval van een buitenspeler die in een ander systeem niet meer mee kan komen?? zou niet de enige ajacied zijn die in een ander systeem volledig faalt

(en andersom ook, veelbelovende spelers kunnen vaak moeilijk wennen aan het ajax systeem, daarom blijft de eigen kweek zo belangrijk)

Hij heeft in een 4-4-2 systeem rechts aan de buitenkant zijn waarde ook bewezen, ergens tussen Mallorca en Ipswich is het mis gegaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_10914401
Findi na Litmanen in het Ajax van 95 als je het mij vraagt de beste, ik kan me nog een schitterende passeer beweging van hem herrineren in de Meer, dat die een man d.m.v. een mooie boogbal om hem heen voor schut zet.
Tevens was het een speler die als een van de weinige rechtsbuitens ook soms helemaal rechtsback wilde zijn. (positie-wisseling met Reiziger.)
Dat die daarna nooit naar een club als Barcelona is gegaan is voor mij nog steeds een raadsel aangezien die in zijn eerste jaren Betis wel de beste rechtsbuiten in Spanje was.
Maarja misschien moet Ajax hem eens een maandje op proef nemen.
Als die 50% van zijn toenmalige vorm zou halen dan zou die nog de beste rechtbuiten van Nederland zijn als je het mij vraagt.
pi_10916260
Hij had nooit weg meoten gaan bij AJAX..hij ging weg toen er topprestatie's waren..waarom dan naar een andere club vraag ik me dan af? Zonde..

Dat waren nog is tijden..Kanu en Finidi..O-)

A.F.C.A. Since 1900
pi_10916411
Hij heeft nooit voor naam en altijd voor het hoogste loon gekozen, mede omdat hij in Nigeria een halve volksstam moet onderhouden en daardoor de mentaliteit verschillend is. In de toptijd haalde Ipswitch hem voor een gigantisch maandloon binnen, en door de hoogte van dat loon is nu niemand meer geinteresseerd. Daarom is hij sportief mislukt. Financieel zullen er weinigen zijn die meer zijn geslaagd.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 11:01:50 #19
8540 Peter83
All the way
pi_10925300
Toen Finidi vertrok bij Ajax was het beste er wel af. Ik had het idee dat toen al wel een jaartje of 30 was. Daarna wordt het alleen maar minder en dat blijkt wel weer.
Leef je eigen leven want je zult je eigen dood sterven.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 13:59:21 #20
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_10929461
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:08 schreef HeyFreak het volgende:

maar helaas zijn er wel meerdere spelers die ooit gigantsch populair waren en nu eigenlijk maar weinig voorstellen.

Guardiola was dè man van Barça, maar toen moest hij weg en in Italië was het ook niet echt heel veel soeps.

Jochie Guardiola heeft het hartstikke goed gedaan in Italie. Niemand die daar rekening mee hield maar hij was echt heel goed.
Roberto Baggio en die ex-spits van Lazio hebben er alles aan gedaan om hem naar hun club te krijgen na zijn schorsing wegens vermeend dopinggebruik. Spaanse clubs wilden hem begin afgelopen seizoen maar wat graag binnenhalen. Die gozer is heel veel soeps!

Ontopic: Finidi ging zich na zijn goede seizoen bij Betis iets teveel vedette voelen. Dit is volgens mij de reden dat hij het niet meer heeft waargemaakt. Hij had alles al gewonnen. Iedereen vond hem geweldig dus balde hij alleen nog voor de centjes bij clubs die niet de schoonheid van het spel waarderen. Kortom weg motivatie weg creativiteit. Denk dat hij het ook bij ajax niet meer kan waarmaken. Puur mentale kwestie.

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  zondag 8 juni 2003 @ 15:14:39 #21
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_10964605
Ik kan het me niet meer precies herinneren maar ik was wel altijd fan van Fininnininniiinidi.
Jammer dat ie niet bij een grote club speelt.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 juni 2003 @ 16:23:12 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_10966052
Misschien wonderlijk, maar ik ik ben nooit echt fan geweest van Finidi. Weet niet waarom. Ik zal eens een video opzetten van Ajax uit seizoen 94-95 kijken of ik daar achter kan komen...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_10966420
quote:
Op zondag 8 juni 2003 16:23 schreef Doc het volgende:
Misschien wonderlijk, maar ik ik ben nooit echt fan geweest van Finidi. Weet niet waarom. Ik zal eens een video opzetten van Ajax uit seizoen 94-95 kijken of ik daar achter kan komen...
Misschien vond je hem teveel op een marathonloper lijken?
www.thuisuiteten.nl
  zondag 8 juni 2003 @ 19:23:39 #24
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_10969530
Ik mocht de dansjes met Nwanko altijd erg graag zien..
En ja die goal tegen B. Munchen (5-2)
  zondag 8 juni 2003 @ 19:26:59 #25
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_10969618
Ná Sjaak Swart de beste rechtsbuiten van Ajax ooit. Geweldige speler, koos helaas voor de competities waar buitenspelers een minder belangrijke rol hadden en waardering voor dienende spelers minder is. Zou wat mij betreft zo weer terug mogen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')