abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 juni 2003 @ 23:52:35 #26
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10975870
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat is keurig netjes van de Keuken Kampioen!


Is inderdaad netjes van ze, maar nu is het afwachten of ik (en andere gedupeerden) er wel wat aan hebben. Want zolang je nog een koopovereenkomst hebt met Horn, kun je natuurlijk geen andere keuken gaan bestellen, want straks heb je er 2, das ook niet de bedoeling natuurlijk
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 8 juni 2003 @ 23:52:43 #27
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10975873
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:08 schreef LadyS het volgende:
Ik probeer ook mijn keuken te vinden, maar ik kan niet eens de fabrikant vinden De fabrikant is Hightop.

Mooie keuken trouwens Hezhi


Ik wil niet vervelend zijn maar als die toko failliet is, ga jij die keuken niet vinden ook. En wat nog vervelender is: In het geval van een faillissement kan je ook fluiten naar je aanbetaling (voor zover van toepassing).

In ieder geval sterkte gewenst.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10976000
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:52 schreef sooty het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn maar als die toko failliet is, ga jij die keuken niet vinden ook. En wat nog vervelender is: In het geval van een faillissement kan je ook fluiten naar je aanbetaling (voor zover van toepassing).

In ieder geval sterkte gewenst.


Horn was dealer van dat merk keuken, nu zijn er nog wel een paar andere keukenzaken die dit merk keuken leveren, het is namelijk niet een eigen merk van Horn (dacht ik..)
  zondag 8 juni 2003 @ 23:58:58 #29
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10976015
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:52 schreef sooty het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn maar als die toko failliet is, ga jij die keuken niet vinden ook. En wat nog vervelender is: In het geval van een faillissement kan je ook fluiten naar je aanbetaling (voor zover van toepassing).

In ieder geval sterkte gewenst.


het bedrijf waar ik de keuken heb gekocht is failliet. De fabrikant van de keukens niet
En de aanbetaling kan ik ook niet naar fluiten want Horn was aangesloten bij het CBW en die hanteren een aanbetalingsgarantie
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 9 juni 2003 @ 00:01:07 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10976064
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:58 schreef Hezhi het volgende:

[..]

Horn was dealer van dat merk keuken, nu zijn er nog wel een paar andere keukenzaken die dit merk keuken leveren, het is namelijk niet een eigen merk van Horn (dacht ik..)


GMTA
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10988518
Vandaag toch maar eens gaan kijken of er in de etalage van Horn (Megastores Den Haag) een verklaring hangt o.i.d.. Een heel klein briefje, iets in de trend van: " we zijn failliet, groetjes "

Daarnaast hingen er nog andere a4-tjes, misschien handige info voor mensen die ook een Horn keuken verwachten.

De Keukenconcurent (tegenover de Horn) en Hans Verkerk hebben hun teksten op de ruit geplakt, kom bij ons wij nemen de order over o.i.d. (zie voorwaarden e.d.) Ook een onbekende naam Home Retail Facilities B.V. wil de bestelde keuken overnemen. Nu blijkt naar wat speurwerk dat de mannen (www.hrf.nl) verantwoordelijk zijn voor het orderstatus systeem van Horn en Hans Verkerk. Jammer alleen dat er geen adresgegevens bij staan. Maar met Whois is dit wel opgelost. zie link: http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=hrf

Dus bij deze nog een telefoonnummer om morgen, dinsdag te bellen als je er niet uitkomt.

  maandag 9 juni 2003 @ 20:01:33 #32
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_10990912
quote:
Op maandag 9 juni 2003 18:06 schreef Hezhi het volgende:
Vandaag toch maar eens gaan kijken of er in de etalage van Horn (Megastores Den Haag) een verklaring hangt o.i.d.. Een heel klein briefje, iets in de trend van: " we zijn failliet, groetjes "

Daarnaast hingen er nog andere a4-tjes, misschien handige info voor mensen die ook een Horn keuken verwachten.

De Keukenconcurent (tegenover de Horn) en Hans Verkerk hebben hun teksten op de ruit geplakt, kom bij ons wij nemen de order over o.i.d. (zie voorwaarden e.d.) Ook een onbekende naam Home Retail Facilities B.V. wil de bestelde keuken overnemen. Nu blijkt naar wat speurwerk dat de mannen (www.hrf.nl) verantwoordelijk zijn voor het orderstatus systeem van Horn en Hans Verkerk. Jammer alleen dat er geen adresgegevens bij staan. Maar met Whois is dit wel opgelost. zie link: http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=hrf

Dus bij deze nog een telefoonnummer om morgen, dinsdag te bellen als je er niet uitkomt.


En wat speuren in de registers van de KvK leert dat Hans Verkerk Keukens BV en Home Retail Facilities BV beide geregistreerd staan op naam van RWM Stamsnijder. Dus of je daar nou zoveel mee opschiet, dat weet ik niet... Wie een kopietje van de uittreksels wil, kan ze per mail van me ontvangen!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 9 juni 2003 @ 22:03:33 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10994069
quote:
Op maandag 9 juni 2003 18:06 schreef Hezhi het volgende:
Vandaag toch maar eens gaan kijken of er in de etalage van Horn (Megastores Den Haag) een verklaring hangt o.i.d.. Een heel klein briefje, iets in de trend van: " we zijn failliet, groetjes "

Daarnaast hingen er nog andere a4-tjes, misschien handige info voor mensen die ook een Horn keuken verwachten.

De Keukenconcurent (tegenover de Horn) en Hans Verkerk hebben hun teksten op de ruit geplakt, kom bij ons wij nemen de order over o.i.d. (zie voorwaarden e.d.) Ook een onbekende naam Home Retail Facilities B.V. wil de bestelde keuken overnemen. Nu blijkt naar wat speurwerk dat de mannen (www.hrf.nl) verantwoordelijk zijn voor het orderstatus systeem van Horn en Hans Verkerk. Jammer alleen dat er geen adresgegevens bij staan. Maar met Whois is dit wel opgelost. zie link: http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?uitgebreid=CHECKED&domein=hrf

Dus bij deze nog een telefoonnummer om morgen, dinsdag te bellen als je er niet uitkomt.


Door dat Home Retail Facilities ben ik vandaag gebeld. Ook een heel verhaal over Hans Verkerk, over de aanbetaling overnemen e.d. Ik heb een afspraak voor donderdag gemaakt. Even kijken wat zij kunnen aanbieden. Tevens heb ik een afspraak gemaakt met de Keukenkampioen. Allebei donderdag. Maar eerst morgen het een en ander afbellen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 9 juni 2003 @ 22:18:46 #34
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_10994487
Uitkijken bij Hans Verkerk !
Tros programma Opgelicht heeft er vorig jaar een documentaire over dit bedrijf uitgezonden. Het bleek nl. dat Hans Verkerk Keukens voor precies dezelfde producten andere prijslijsten gebruikt dan bij de meeste concurrenten.
http://www.tros.nl/opgelicht/opgepast_7a.html
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  maandag 9 juni 2003 @ 22:25:25 #35
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_10994767
quote:
Op maandag 9 juni 2003 22:18 schreef Blue-eyes het volgende:
Uitkijken bij Hans Verkerk !
Tros programma Opgelicht heeft er vorig jaar een documentaire over dit bedrijf uitgezonden. Het bleek nl. dat Hans Verkerk Keukens voor precies dezelfde producten andere prijslijsten gebruikt dan bij de meeste concurrenten.
http://www.tros.nl/opgelicht/opgepast_7a.html
Dank je!
Ik zal er zeker op letten!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_10997347
Wij hebben inmiddels een emailtje van de keukenleverancier ontvangen dat wij morgen een telefoontje van Hans Verkerk kunnen verwachten.
  dinsdag 10 juni 2003 @ 09:29:25 #37
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11000627
quote:
Op maandag 9 juni 2003 23:52 schreef Hezhi het volgende:
Wij hebben inmiddels een emailtje van de keukenleverancier ontvangen dat wij morgen een telefoontje van Hans Verkerk kunnen verwachten.
Dat zal wel dat Home Retail Facilities B.V.
Wij hebben vandaag om 11 uur een afspraak met de Hypotheker. Daar gaan we bekijken hoe het verder moet.

De Hypotheker heeft hier niks mee te maken, maar ik vind het geweldig van ons dat ze ons zo helpen! Ze houden ons continue op de hoogte enzo!
echt geweldig!

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_11002177
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 09:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dat zal wel dat Home Retail Facilities B.V.


Nee het was van Hebaform...

En iemand al reacties van CBW of Horn zelf? Geen van beide neemt de telefoon op

meer info van de curator:

http://www.prdf.nl/horn/

[Dit bericht is gewijzigd door Hezhi op 10-06-2003 11:35]

pi_11003347
Info:
quote:
Nieuwspagina keukenadvies.com

Betreft: Aanbetaling kwijt door falliet keukenbedrijf!
Datum: 6/5/2003
Mocht u problemen hebben met een keukenzaak die falliet is kunt u zich melden bij Keukenadvies. Stuur een mail met uw gegevens naar (zie site) of bel met (zie site). Vaak is het zo dat keukenzaken een aanbetaling wensen op de keukenaankoop. Mocht een keukenzaak falliet gaan bent u uw geld kwijt. De geluiden gaan dat Horn Nederland na Belgie ook falliet is, velen mensen zullen gedupeerd zijn en hun aanbetaling kwijt. Melden bij het cbw op www.cbw.org is de eerste stap, mocht u voorinformatie wensen mail ons uw verhaal en wij kunnen u precies vertellen wat u moet doen.
bron: Keukenadvies.com en dan naar hoofdstukje nieuws, en dan schrikken
  donderdag 12 juni 2003 @ 18:28:54 #40
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11065897
vandaag bij Hans Verkerk geweest en bij de Keukenkampioen.
Hans Verkerk waren we snel klaar. Die nemen de keuken over zoals ie is en je hoeft niks meer of minder te betalen. Dat was het verhaal
Leverweek: week 37

Keukenkampioen hebben we 4 uur gezeten. Alles berekend enzo. Uiteindelijk moesten we iets van 200 euro meer betalen. Maar deze keuken was niet precies zoals we wilden. Bepaalde kastjes hadden ze niet in bepaalde maten enzo. Verkoper was hevig beledigd dat we niet wilden tekenen, maar er even over na wilden denken.
Uiteindelijk ben ik ook heel blij dat we niet getekend hebben. Het was trouwens heel moeilijk om voor elkaar te krijgen om pas te betalen als de keuken geleverd was, want: "wij gaan toch niet failliet" Ze boden aan dat we 10 dagen voor de leverdatum (dus als je eigenlijk moet gaan betalen) in het centrale magazijn konden komen kijken om te zien dat de keuken klaar stond. Daar zei ik op dat als ze in die 10 dagen wel failliet gingen, ik nog naar mijn keuken kon fluiten. Want het magazijn gaat dan net zo goed op slot als het magazijn van Horn. Dat snapte hij niet helemaal.
Ook zei hij dat als ze op het punt stonden failliet te gaan, dat hij dan geen keukens meer zou gaan verkopen. Ik ben van mening dat je juist als het slecht gaat dat je dan veel orders moet binnen halen, omdat je anders zeker weten failliet gaat. Maar nee, ook dat zagen we verkeerd.

Hoe dan ook, we zijn blij dat we niet getekend hebben.

Verders zijn we net nog naar Grando geweest. Die had geen tijd om alles voor ons uit te rekenen, want hij had 2 afspraken staan voor vanavond, maar we hebben een afspraak gemaakt voor morgenmiddag.
Hij heeft ons wat dingen uitgelegd. Tot nu toe kwam hij het meest betrouwbaar en eerlijk over. Hij zei ook dat hij wel dacht dat we onze keuken van Horn nog konden krijgen, omdat hij dus waarschijnlijk al wel in het centrale magazijn staat.

De andere keukenboeren zeggen dat ik hem niet geleverd krijg omdat alles terggaat naar de leverancier. Dat lijkt me erg onlogisch, want het is uiteindelijk een op maat gemaakte keuken, waar ze denk ik toch niks meer aan hebben. Tevens hebben ze weer wat inkomsten als ze de keukens die al compleet in het magazijn staan toch nog uitleveren.

Dus het is nog steeds afwachten enzo en gelukkig is het allemaal niet zo verwarrend

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_11068300
Vergeet niet dat je huidige contract met Horn niet geanuleerd of ontbonden is. Dus als je met een andere keukenzaak in zee gaat, laat op zijn minst op de overeenkomst zetten dat als Horn de keuken alsnog gaat leveren en dus ook verdere betalingen verwacht, dat dan je nieuwe keukencontract ontbonden wordt.

En een details is dat Verkerk keukens geen CBW erkend bedrijf is (, maar voor zover ik heb begrepen ooit wel eigenaar van Horn keukens).

Dus hoe die aanbetalingsregeling (garantie) bij hun dan werkt, weet ik ook niet.

  donderdag 12 juni 2003 @ 20:24:12 #42
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11068666
Zowel Hans Verkerk en de Keukenkampioen hadden een clausule klaarliggen dat je ten aller tijden onder de overeenkomst uitkon als Horn toch tot levering overging. Toch zit dat me niet helemaal lekker. De reden dat ik rond ging kijken was meer om me te orienteren en om te weten te komen waar ik straks een keuken kon bestellen als Horn toch niet tot levering overgaat. Dan kan je toch zo snel mogelijk bestellen. Anders ben je misschien weer een week kwijt.

Dat Hans Verkerk niet CBW-erkend was, dat wist ik. Dat hebben ze ook zelf gezegd. En de reden daarvoor was dat ze vonden dat het er daar niet eerlijk aan toeging. Ik denk dus dat je daar helemaal geen aanbetalingsgarantie hebt.

Voorlopig ben ik nog voor Grando. Die kwam toch het betrouwbaarst over. ook al heb ik nog geen berekening gemaakt enzo Ik wacht zelf ook het liefst met ondertekenen van wat dan ook totdat ik zekerheid van de curator heb gekregen. Ik heb er allemaal niet zoveel vertrouwen meer in

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_11070315
Dat verhaal met zo'n clausule is wel vreemd, want zo'n keukenzaak loopt daar volgens mij toch ook wel een risico mee, want als Horn toch levert zitten hun een order in hun maag. Dus mijn vermoeden is dat de andere keukenzaken nu alleen maar orders aan het binnenhalen zijn. En zodra hun ook zekerheid hebben (dat Horn niet levert) zullen hun naar mijn vermoeden pas de order plaatsen, anders lopen hun ook risico.

Dus ik verwacht niet dat nu naar een keukenboer stappen je keuken eerder doet komen dan (her-)bestellen nadat er zekerheid is.

  donderdag 12 juni 2003 @ 21:45:21 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11070794
Ja, eigenlijk vind ik het ook wel vreemd, maar ze doen het om "ons te helpen" yeah sure...
Dat is dus precies de reden om nog niks te tekenen e.d Het zit me allemaal nog niet lekker. Daarom ben ik alleen maar aan het rondkijken en offertes aan het aanvragen, zodat ik zodra ik zekerheid heb nar de keukenboer van mijn keuze kan gaan.
Ik zoek het nu vast uit, zodat ik straks niet eerst een week kwijt ben met een goede boer uit te zoeken.

Ik blijf natuurlijk hopen dat mijn keuken gewoon word uitgeleverd

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 12 juni 2003 @ 21:55:11 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11071097
Dit is dus onze keuken. Tenminste, de kleurstelling is zo.. De opstelling volkomen anders, maar het geeft een goede indruk

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_11071451
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 21:55 schreef LadyS het volgende:
Dit is dus onze keuken. Tenminste, de kleurstelling is zo.. De opstelling volkomen anders, maar het geeft een goede indruk
Ook een hele mooi keuken...

PS heb jij papieren / offertes / aanbieding van Hans Verkerk mee gekregen, waarin ook onder andere die clausule in staat?? enandere voorwaarden?

  donderdag 12 juni 2003 @ 22:19:57 #47
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11071905
Nee, heb niks meegekregen. Hij vertelde alleen wat hij kon doen. Hij ging niks opnieuw uitrekenen. Als we besloten dat we met hem verder willen dan konden we hem de order van Horn geven en dan zou hij de keuken bestellen. tot op het artikelnummer hetzelfde.

Hij zei dat Hans Verkerk zijn advocaten erop had gezet om juridisch sterk te staan. Zelfs als Horn je zou verplichten om toch de keuken af te nemen zou Hans Verkerk daarvoor opdraaien. Dat stond allemaal in die clausule.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 14 juni 2003 @ 11:03:53 #48
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11102758
Ik hoorde gisterenavond van onze buurman dat zijn baas de keuken wel uitgeleverd krijgt.
Hij zou woensdagavond door de importeur gebeld zijn. Maar ik dacht dat alleen de curator mag besluiten wat er met de spullen gebeurd?
Dus ik twijfel aan het waarheidsgehalt van dit verhaal (ook omdat hij maar liefst ruim 9000 had aanbetaald)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_11136714
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 11:03 schreef LadyS het volgende:
Ik hoorde gisterenavond van onze buurman dat zijn baas de keuken wel uitgeleverd krijgt.
Hij zou woensdagavond door de importeur gebeld zijn. Maar ik dacht dat alleen de curator mag besluiten wat er met de spullen gebeurd?
Misschien had de importeur de spullen zelf nog in opslag en stonden ze niet in het centraal magazijn. Op spullen die niet in het magazijn staan kan vlogens mij de curator geen aanspraak maken. Misschien dat de importeur Horn voorbij gaat en gewoon aan de klant(en) levert.

Laatste nieuws voor zover ik het allemaal nog begrijp is dat Bruynzeel de boel over wil nemen. Maar dat het bod te laag is om de orders over te nemen. Nog steeds afwachten dus

  dinsdag 17 juni 2003 @ 11:39:32 #50
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_11163536
van www.keukenadvies.com
quote:
Betreft: Tip van een keukenadviesbezoeker voor Hornklanten!
Datum: 6/17/2003
Geachte heer van Boxtel, Dank voor uw reactie. Wellicht belangrijk om voor andere gedupeerden te weten: Via de volgende link: www.helemaalhorn.nl/home.htm kan de site van Horn nog bezocht worden (let op /home.htm). Door te klikken op 'Helemaal service' kan de status van de order bekeken worden. Hier kom je door te klikken op: 'Bekijk via deze site de status van uw order, klik hier', door vervolgens het referentienummer en de bijbehorende postcode in te voeren kan de status van de bestelling worden bekeken. In hoeverre deze status op dit moment nog iets van waarde heeft blijft natuurlijk de vraag. Bij mijn referentienummer en postcode stond bijvoorbeeld de volgende status: Order is volledig besteld en ingepland voor aflevering Hopende dat wellicht andere gedupeerden hier ook nog wat aan hebben. Met vriendelijke groet, Thimo Keizer
bij mij gaf ie "order uitgeleverd aan" ik heb nog geen keuken gezien
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')