abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10932117
Sexuele voorlichting is uitermate belangrijk, zelfs al op jongere leeftijd... en waarom eigenlijk? Omdat tegenwoordig sexualiteit overal te zien of te horen is..via de media, videoclips etc.

Daarom ben ik erg blij en trots op mijn ouders toen ze mij op zeven jarige leeftijd bij zich riepen.
Nooit zal ik vergeten hoe mijn vader mijn moeder een geweldige beurt gaf op de keukentafel en daarbij harde kletsende petsen op haar billen uitdeelde tewrijl hij riep: "kijk en zo pakken wij de kippetjes dan... vergeet niet goed op die reet te meppen jongen, daar houden de chickies van!... mhahahaha".

Ik heb hier behorlijk mijn lering uit getrokken en probeer mijn kennis over te dragen aan de jeugdigen op de basisscholen. Ook ben ik toch een man van de praktijk, dus voer ik deze voorlichting altijd in en/of rond de scholen uit, na werktijd, want ik moet natuurlijk ook gewoon mijn brood verdienen. De dankbare gezichtjes van de bengeltjes vergeet je nooit na zo'n zware dag.

SuPerpoWeRZz to the rescueteeeeeee!!!!!
  vrijdag 6 juni 2003 @ 15:30:27 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_10932192
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:28 schreef ThieZz eeen bullshit verhaal.
Ga toch in onzin spelen jongen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 16:23:00 #78
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10933903
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 15:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ga toch in onzin spelen jongen

Ben je moe?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 6 juni 2003 @ 21:33:26 #79
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_10939111
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 16:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ben je moe?

Nee maar zulke bullshit verhalen horen niet in dit (vrij leuke ) topic.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 21:35:17 #80
31753 ZixS
oldskool
pi_10939137
Mijn ouders zijn al redelijk vroeg beginnen met dingen in de basisvorm uit te leggen, zonder doekjes erom te winden. Ik vond het zelf altijd nogal beschamend, maar het is toch wel prettig een beetje kennis van zaken te hebben als je je puberteit nadert

Alles stond ook open voor discussie/vragen, dus ik heb niks te zeuren

pi_10940584
Ik heb deze thread eens doorgelopen, en ik geloof dat ik tot een van de uitzonderingen behoor met op mijn 16e pas voorlichting te krijgen.
Uit veel reacties merk ik dat veel kinderen vroeg aan hun ouders vragen wat hun penis nou voor functie heeft. Ik vind dit raar om te lezen, want ik heb mij altijd met hele andere dingen beziggehouden op die leeftijd; buitenspelen bijvoorbeeld.

Vol verbijstering lees ik hoe jong mensen zijn als er ze "voor de grap" al over praten.

Ik ben nu 22,5, maar bij ons thuis is het zwaar taboe.
Mijn vader kijkt wel es naar die SBS6 sex, maar zodra ik de kamer binnenkom, wordter gauw van zender gewisseld.
Niet dat ik het erg vindt hoor, maar zo zie je duidelijk de preutsheid van m'n ouders....

zaterdag 7 juni 2003 @ 01:15:34 #82
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10943188
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 22:47 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Ik heb deze thread eens doorgelopen, en ik geloof dat ik tot een van de uitzonderingen behoor met op mijn 16e pas voorlichting te krijgen.
Uit veel reacties merk ik dat veel kinderen vroeg aan hun ouders vragen wat hun penis nou voor functie heeft. Ik vind dit raar om te lezen, want ik heb mij altijd met hele andere dingen beziggehouden op die leeftijd; buitenspelen bijvoorbeeld.

Vol verbijstering lees ik hoe jong mensen zijn als er ze "voor de grap" al over praten.

Ik ben nu 22,5, maar bij ons thuis is het zwaar taboe.
Mijn vader kijkt wel es naar die SBS6 sex, maar zodra ik de kamer binnenkom, wordter gauw van zender gewisseld.
Niet dat ik het erg vindt hoor, maar zo zie je duidelijk de preutsheid van m'n ouders....

Is niks mis mee toch.
Toen ik m,n TV kocht. ( 82CM beeld ) Kwam mijn vader even kijken. Ik zit op m,n gemaktje achter de pc. Hoor ik opeens. KIJK DIT IS PAS LEUK KIJKEN. Zit hij naar sex te kijken op SBS6. Hoor je Zoon je mist wat
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  zaterdag 7 juni 2003 @ 01:38:42 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_10943442
Mijn ouders hebben me nooit wat verteld. Alleen een keer toen ik condooms had gevonden dat je die dingen gebruikt als je geen kindertjes wil hebben.

Verder in groep 7 een filmpje over ongesteld worden en dergelijke en op de middelbare school bij verzorging en biologie wat uitgebreider.

Verder alles zelf uitgevonden.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_10943454
Voorlichting?
Wie ik?
Was een natuurtalent...
sja?
Ken der ook niks an doen...
zucht
  zaterdag 7 juni 2003 @ 14:26:40 #85
31753 ZixS
oldskool
pi_10948487
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 01:39 schreef AngelWings het volgende:
Voorlichting?
Wie ik?
Was een natuurtalent...
sja?
Ken der ook niks an doen...
Hoe bedoel je natuurtalent? Je wist alles al?
pi_10952299
Mij ons is het net zoals Ook_gek het beschrijft.

Zo komt mijn moeder wel eens met "he, vavond komt er een sex flim op v8, ik zeg het maar, misschien wil je het wel zien" En dan heb je natuurlijk mn pa die altijd van die dubbelzinnige sexueel gerichten grappen maakt

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_10954361
tijdens verzorging in 1ste en 2de klas, kregen we uitgelegd hoe een condoom om moest. En toen die condoom om een soort dildo zat mochten we ff voelen hoe dun een condoom was om te laten zien dat je dan nog steeds alles voelde.

Later moesten we er ook een verslag van maken, over soa's en zo

biw - ben ik weer
pi_10954461
[gieling en guusie]

Tot nog geen maandje geleden, bij bio

zaterdag 7 juni 2003 @ 21:47:11 #89
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10954789
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 21:29 schreef Guusie het volgende:
[gieling en guusie]

Tot nog geen maandje geleden, bij bio

Zullen we je over horen
pi_10965039
in groep 7 moest ik altijd nablijven bij onze blonde juf van 23. daar heb ik de nodige voorlichting van gekregen en in de praktijk gebracht
pi_10966599
thuis nix
op school beetje, maar volgens mij wist ik het meeste al van vrienden, verhalen, boeken etc..
  zondag 8 juni 2003 @ 23:23:25 #92
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_10975276
Alles thuis. Gelukkig maar, dat klinische verhaal op school leek nergens op.
I wish I could remember, but my selective memory won't let me
pi_11002704
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 01:15 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Is niks mis mee toch.
Toen ik m,n TV kocht. ( 82CM beeld ) Kwam mijn vader even kijken. Ik zit op m,n gemaktje achter de pc. Hoor ik opeens. KIJK DIT IS PAS LEUK KIJKEN. Zit hij naar sex te kijken op SBS6. Hoor je Zoon je mist wat

LOL.
Sja bij ons thuis kwamen we ook wel eens langs SexCourt of een erotische film bij het zappen ne soms bleef ie dan ook ff hangen. Zo af en toe was het commentaar 'kiek dan' (meestal bij een vrouw met grote of siliconen borsten).

Gisteavond bij/na het eten hadden we het er ook over, was eig meer een discussie tussen mijn ouders en mijn zusje en ging over dingen 'spannend' maken (het ging eerst over wel/niet topless, mijn zusje vond dat helemaal niet spannend meer omdat de jongen dan al gezien had hoe ze eruit zag en er niks meer te raden viel).

woensdag 11 juni 2003 @ 00:01:56 #94
42786 Kluk_Kluk
Watch the bouncing balls
pi_11022577
Met de gespreken die ik tegenwoordig aan de eettafel voer lijkt het wel of ik mijn ouders sexuele voorlichting aan het geven ben.

Had pas nog een hele discussie over een clithood-piercing, en vandaag nog een over het feit dat we (ik met mijn vriendin en mijn broertje met zijn vriendin) het zo enorm vaak deden.

Ik moet zeggen dat ik dat wel grappig vindt. Is ook geen punt verder, er kan bij mij thuis echt over alles gesproken worden.

I have gone to find myself, if I get back here before I return, please keep me here.
pi_11022643
Hmm niet echt gehad. Op de één of andere manier wist ik alles al
ovide - Ovide - viOde - videO - video
pi_11023651
Ik had in groep 7 al redelijk wat uitleg gehad, over de baarmoeder en shit, naja dan natuurlijk op de middelbare, verzorging en bio...

Maar is het niet zo dat je het eigenlijk instinctief al weet? net als dieren?

pi_11025071
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 08:59 schreef MikeyMo het volgende:
2e klas van de Havo: Biologie - Hoofdstuk 6: Voorplanting
Dat hoofdstuk heb ik jaren geleden ook gehad..
Ik moest een goed cijfer halen.. heb ik meteen ook gedaan bij dit hoofdstuk.
  Redactie Games woensdag 11 juni 2003 @ 16:38:14 #98
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_11037250
Als je ouders beginnen over "Voorlichting in de praktijk"
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_11100351
Met mijn moeder kan ik ook vrij goed over seks praten. Toen ik 7 was en mijn zus zwanger was (ze is 13 jaar ouder) wilde ik natuurlijk wel weten hoe dat nou kon enzo. Toen heeft ze me alles best duidelijk uitgelegd en als ik vragen had kon ik altijd bij haar terecht.
Ik ben nu 21 en ik kan nog steeds met vragen of problemen naar mijn moeder stappen.
Toen ik voor het eerst alleen op vakantie ging zijn we samen condooms gaan kopen..hebben we samen staan overleggen over verschillende soorten enzo..
En over de pil is ze ook begonnen. Ik: 'nee, mam, dat hoeft echt nog niet'

3 weken later: 'mam, ik ga toch maar een afspraak maken bij de dokter..'

We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_11100550
Tja bij mijn ouders was het op zich geen taboe, m'n ma heeft me van alles al vroeg verteld... Ik was zelf zo preuts als wat en heb uiteindelijk wel zelf alles moeten leren.

Op zich lijkt dat gaar, maar dat heeft mij wel aangezet om meer dingen over mezelf te moeten leren. Op eigen benen staan is cool

Al had het wel wat gestuntel kunnen voorkomen

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')