abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2001 @ 01:05:50 #1
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_738239
Gaat de FOK!ker wel eens naar een museum?

* JungleMan is alleen nog maar voor school naar museums geweest (o.a. Rijks in A'dam, hoort gewoon bij je opvoeding )

ps: mocht het beter in een ander forum horen, verplaats het Maar dit forum mag ook wel wat omvangrijker worden dan alleen Literatuur

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  maandag 12 februari 2001 @ 10:51:26 #2
7400 heelke
Kunst Kunstiger Kunstigst
pi_738675
nou, ik ga binnenkort naar het singer, claudels beeldhouw kunsten bekijken... waarschijnlijk ga ik ook nog naar heuhmm waar was het? rotterdam, en in bergen hangt nu een collectie vna een engelse schilder, heuhmm scott... walcot??? nah... die leek mij ook wel interesant....

k meot eik maar een museumjaarkart ofzow aanschaffen... mag ik een vraagje tussendoor gooien? en vragen hoe dat werkt?

The world's a roller coaster, and I am not strapped in. Maybe I should hold with care, butmy hands are busy in the air. [i]B.B.[/i]
pi_738960
kvindt het wel leuk om naar een museum te gaan, jammer genoeg vinden mijn vrienden het niet zo heel erg leuk
Soms moeten we verplicht voor school (sja, zelfs al je hbo doet heb je dat nog) en dan is het toch minder. Van de ander kant kom ik dan wel op plaatsen waar ik anders misschien niet zou komen. We zijn bv naar Professor Plons geweest in het Maritiem museum en dat was érg leuk
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 februari 2001 @ 12:38:39 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_738973
Dit weekdn naar het Science-museum geweest. Maar een uurtje, want we waren een beetje laat, maar ik ga zeker nog eens. In dat uur heb ik een kwart van 1 verdieping gezien (en ze hebben er 5) en de rest wil ik zeker nog eens zien.

Verder ben ik niet zo'n fan van musea. Zeker niet als het om schilderijen gaat, dan ben ik altijd vrij gauw uitgekeken.

pi_739537
Ik ga regelatig even naar het Stedelijk, gewoon om ff inspiratie op te doen. Andere musea/tentonstellingen kan ik ook wel waarderen. Het moet wel om beeldende kunst gaan. Hou helemaal niet van die folklore musea met potjes en pannetjes uit het jaar nul. Uitzondering hierop is dat museum in Leiden, weet ff niet meer hoe dat heet. Maar dat zijn meestal gebruiksvoorwerpen en kledij uit andere landen. Die boeien me zo nu en dan wel.
fake a dream
pi_740717
Ik ga soms naar musea, meestal wil niemand met me mee Zullen wij dan maar een keer samen gaan, YPPY?

Leukste museum van Nederland tot nu toe was het mijnmuseum in Valkenburg, erg interessant, is een stuk van een mijn nagebouwd en krijg je oa te zien hoe het was om onder de grond te werken (en hoeveel lawaai je de hele dag om je heen had).

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 februari 2001 @ 00:21:02 #7
862 Arcee
Look closer
pi_740774
quote:
Op 12 februari 2001 01:05 schreef JungleMan het volgende:
Gaat de FOK!ker wel eens naar een museum?
Nóóit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 00:28:20 #8
6852 Kelo
onder invloed
pi_740780
Als ik een paar dagen in een buitenlandse stad ben probeer ik altijd wel een museum te bezoeken, bij voorkeur moderne kunst of archeologisch. In Nederland kom ik af en toe wel eens in het Stedelijk in Amsterdam. In 't Van Gogh en het Rijksmuseum ben ik slechts 1 keer geweest. Groninger Museum is ook mooi, maar voor mij net te ver weg om regelmatig heen te gaan.
pi_740811
het liefst ga ik naar het kroller-muller museum, de auto aan het begin van het park parkeren en dan een witte fiets pakken
voor de ingang van het museum staat monsieur jacques je vriendelijk op te wachten, van die man krijg ik altijd weer een glimlach
de beeldentuin is geweldig
echt een leuk dagje uit om met vriend of vriendin te doen

en jungle-man, dit forum mag inderdaad wat omvangrijker

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 13 februari 2001 @ 00:59:45 #10
6852 Kelo
onder invloed
pi_740813
Oh ja, Kröller-Muller, daar kom ik ook wel eens!
En, om maar iets geheel anders te noemen; het Maritiem en Juttersmuseum in Oudeschild op Texel.
pi_741350
Ik ga geregeld naar musea, vooral op vakantie.

Meestal is de aanleiding echter niet de collectie, maar de architectuur van het museum.

pi_741763
quote:
Op 12 februari 2001 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga soms naar musea, meestal wil niemand met me mee Zullen wij dan maar een keer samen gaan, YPPY?
Jij ook al? Maaruh, Groningen en Zuid-Holland liggen wel eeerg ver uit elkaar
quote:
Leukste museum van Nederland tot nu toe was het mijnmuseum in Valkenburg, erg interessant, is een stuk van een mijn nagebouwd en krijg je oa te zien hoe het was om onder de grond te werken (en hoeveel lawaai je de hele dag om je heen had).
Daar ben ik ook geweest, heel wat jaartjes geleden. Ik was erg bang dat ik de groep kwijt zou raken en zou verdwalen. Zeker toen de gids ging vertellen dat er mensen in de 'linker' gang waren gelopen die ze niet meer terug hadden gevonden... *ril*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_742580
Ik ga in Nederland zo'n 4x per jr naar het museum, bij voorkeur voor moderne kunst, het Tropenmuseum in A'dam of als er ergens een hele bijzondere tentoonstelling is. Op vakantie ga ik eigenlijk altijd wel naar min. 1 museum, liefst waar ze iets laten zien over de geschiedenis van die stad of met (moderne) schilderkunst wat iets over dat land/die cultuur laat zien. Waar ik niet van hou zijn musea met teveel potjes & pannetjes enzo.
pi_742660
Voor school gaan we erg vaak naar museu. Vind ik totaal geen probleem, ben er wel blij mee eigenlijk.

Dat is dus wel het mooie van de 2e Fase... 2-daagse excursie naar Keulen, 3 dagen Vlaanderen, een week Rome, alle bekende musea in Nederland... ja dat bevalt me wel.

Moderne kunst of Gouden Eeuw maakt me niet zo gek veel uit, vind ik allemaal wel interessant. Potten- en pannenmusea vind ik minder, kijk toch liever naar iets waar ook een idee achter zit. Maar ja smaken verschillen.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_745112
Ik ga wel eens naar de Amsterdamse Musea, zoals het Rijks of het Stedelijk of het tropenmuseum, vooral als er een expositie is die me aanspreekt.

Verder ga ik op vakantie meestal naar minimaal 1 museum. Mijn favorieten zijn de Uffizi in Florence en het Metropolitan Museum of Art in New York.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  Admin woensdag 14 februari 2001 @ 17:29:48 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_745370
Graag, er zijn zulke leuke musea.
Kunsthal in Rotterdam heeft leuke exposities, Boymans ook.
Amsterdam daar stikt het van de leuke musea, ga ook eens naar hele kleine musea, meestal hebben die hele verassende dingen.
Haarlem, ook leuk ,Teylers museum is een aanrader!!!
Dordrecht heeft een goed museum, den-bosch idem.
Leiden niet te vergeten, ga ook eens naar het anatomisch museum, daar kijk jeje ogen uit.
Boudewijn Buch schrijft regelmatig boeken over musea, heel boeiend en over bilbliotheken trouwens ook

Kijk eens rond op inet en ga gewoon eens kijken er is zat voor iedereen.

En wie wil er een keertje met me naar het Gronings Museum?
Daar ben ik nog nooit geweest.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_746448
quote:
Op 14 februari 2001 17:29 schreef yvonne het volgende:

En wie wil er een keertje met me naar het Gronings Museum?
Daar ben ik nog nooit geweest.

Daar ben ik lekker wel geweest
Het werd toen net verbouwd, dus ik heb aaalles gezien (ahum)
*OUD heilige*
pi_746493
Gemeentemuseum te Den Haag is ook een aanrader, zowel qua gebouw (Berlage) als qua kunst. Een grote Escherafdeling, maar die heb ik wegens verbouwing niet gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')