abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juni 2003 @ 20:07:05 #101
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10970748
quote:
Op zondag 8 juni 2003 20:05 schreef LLCoolR het volgende:

[..]

Als je zo'n reactie plaatst als hij deed, dan heb je het topic niet begrepen en ben je er puur en alleen op uit om mensen te irriteren. En nee, daar heb je geen recht op!

Iedereen heeft hier recht op een mening, ook een mening die je niet aanstaat en jij bent zeker niet degene die daar banden aan gaat leggen. Daar is het een discussieforum voor.
  zondag 8 juni 2003 @ 20:14:52 #102
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_10971004
quote:
Op zondag 8 juni 2003 20:07 schreef Seborik het volgende:

[..]

Iedereen heeft hier recht op een mening, ook een mening die je niet aanstaat en jij bent zeker niet degene die daar banden aan gaat leggen. Daar is het een discussieforum voor.

Dus jij vindt dit een goede bijdrage aan een (mogelijke) discussie:
quote:
En dames en heren, alweer een kutcd van Blof.
I believe in Heaven, I hope you understand...
  zondag 8 juni 2003 @ 20:16:30 #103
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10971048
quote:
Op zondag 8 juni 2003 20:14 schreef LLCoolR het volgende:

[..]

Dus jij vindt dit een goede bijdrage aan een (mogelijke) discussie:
[..]

Hey, het maakt niet uit hoe uitgebreid iets is, hij mag hier best posten en als je daar problemen mee hebt, dan is er altijd nog het feedbacktopic om je beklag te doen in plaats van die kinderachtige woordenboekreply.

Dit is overigens een niet zo bedekte hint om daar verder te gaan.

zondag 8 juni 2003 @ 20:23:11 #104
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_10971228
-edit: Goh, begint er eentje over intelligentie en heeft'ie de hint niet begrepen.-

Emmertje, heb je al enig idee waar het nummer 'Een naam & een gezicht' over gaat? Ik ben er nog steeds niet uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-06-2003 20:24]

zondag 8 juni 2003 @ 20:23:48 #105
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_10971245
't lijkt 't B&H-forum wel op deze manier
  zondag 8 juni 2003 @ 20:29:13 #106
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10971366
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 16:37 schreef LLCoolR het volgende:
Vanmiddag aangeschaft: Blof - Omarm (bij de MediaMarkt maar €9,99 )
Er zit ook nog een DVD bij met beelden van Paradiso Life!

Ben 'm nu aan het beluiseren en tot nu toe klinkt het absoluut weer fantastisch!
eb jij 'm al in je bezit?; en zo ja, wat vind je er van?

Oh is ie al uit Zal es even bij mijn pa aan z'n shirt trekken
  zondag 8 juni 2003 @ 20:34:24 #107
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_10971488
quote:
Op zondag 8 juni 2003 20:29 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Oh is ie al uit Zal es even bij mijn pa aan z'n shirt trekken

Ja, hij is woensdag uitgekomen. Zeker de moeite waard om aan te schaffen, mits je natuurlijk van Blof houdt!
Laat je ons weten wat je er van vindt?
  zondag 8 juni 2003 @ 20:40:25 #108
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_10971621
9.99 bij mediamarkt incl. verzend? Dat vond m'n pa wel ok.

Ik heb de single / clip al meerdere malen gehoord, beetje enorm hoge zangnoten af en toe. Klinkt een beetje vreemd... Voor de rest vind ik het een prima nummer, mooie melodien vooral Zoals gebruikelijk. En hoe zit het met de productie? Die was erg goed van Blauwe Ruis!

quote:
mits je natuurlijk van Blof houdt!
Ik ben dan vooral metalfan, maar Blof hoor ik ook graag (net als Rowwen Heze). Waarom zou ik anders in dit topic posten

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2003 20:45]

pi_10972227
Zwaar tegenvallende cd. Heb hem gehoord bij een vriend van me. Waar Watermakers en Boven nog zeer aardige albums waren is dit gewoon een inspiratieloze en vlakke schijf. Misplaatst sentiment en oeverloos gedrijn, dus wat je met recht een baggeralbum mag noemen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 8 juni 2003 @ 21:06:54 #110
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_10972384
quote:
Op zondag 8 juni 2003 21:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zwaar tegenvallende cd. Heb hem gehoord bij een vriend van me. Waar Watermakers en Boven nog zeer aardige albums waren is dit gewoon een inspiratieloze en vlakke schijf. Misplaatst sentiment en oeverloos gedrijn, dus wat je met recht een baggeralbum mag noemen
Begrijp wel wat je bedoelt. De nummers bevatten inderdaad aardig wat sentiment. Ergens in dit topic zei iemand dat Blof op de cd 'Blauwe ruis' nog echt een boodschap had, maar dat dat bij de cd 'Omarm' ontbreekt. Ik zelf hou wel van dat beetje sentiment (wat ik overigens niet misplaatst vind, maar daar kunnen de meningen over verschillen). Het sterke bij Blof vind ik juist dat dat stuk sentiment verpakt zit in mooie poetische teksten. Maar inderdaad, je moet er van houden.
  zondag 8 juni 2003 @ 23:01:48 #111
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_10974834
quote:
Op zondag 8 juni 2003 21:06 schreef LLCoolR het volgende:

[..]

Begrijp wel wat je bedoelt. De nummers bevatten inderdaad aardig wat sentiment. Ergens in dit topic zei iemand dat Blof op de cd 'Blauwe ruis' nog echt een boodschap had, maar dat dat bij de cd 'Omarm' ontbreekt. Ik zelf hou wel van dat beetje sentiment (wat ik overigens niet misplaatst vind, maar daar kunnen de meningen over verschillen). Het sterke bij Blof vind ik juist dat dat stuk sentiment verpakt zit in mooie poetische teksten. Maar inderdaad, je moet er van houden.

Zo denk ik er precies over. Blofs muziek en teksten raken me altijd wel. En tja, als je sentiment verafschuwt, dan is het moeilijk om nog ergens van te genieten.
Bovendien vind ik dat Omarm wel degelijk een boodschap heeft, die vooral goed aansluit op Blauwe Ruis, die een stuk zwaarder was natuurlijk. Omarm is daarop gewoon een logisch gevolg, een luchtiger geheel.

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat iemand een geheel album kan beoordelen na het beluisteren van enkele nummers, of zelfs na het voor de eerste keer beluisteren van een geheel album. Dit kan namelijk niet. Jij houdt dan waarschijnlijk van die simpele top40 muziek, ok, veel plezier met de Cheeky Girls.

Maargoed, jullie weten niet wat jullie missen.

I don't really come from outer space || Last.fm
  zondag 8 juni 2003 @ 23:05:26 #112
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10974900
Tja, dat je van een andere vorm van sentiment en emotie houdt, kan natuurlijk niet he.
pi_10974995
quote:
Op zondag 8 juni 2003 23:01 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:

Maargoed, jullie weten niet wat jullie missen.

Ik heb het album dus gewoon helemaal gehoord en ik heb mijn mening duidelijk gegeven. In de tijd dat ik dat album hoorde, had ik bijvoorbeeld Berlin van Lou Reed kunnen opzetten als we het dan over sentimentele muziek hebben...
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  Redactie Frontpage zondag 8 juni 2003 @ 23:58:24 #114
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10976001
Ik moet wel zeggen, 10 euro voor een nieuwe cd is niet veel, dit zou iedereen moeten doen.
  maandag 9 juni 2003 @ 12:05:20 #115
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_10981749
Niet echt ontopic maar wel gerelateerd: heeft er iemand hier (de beschikking over) een SuperAudio CD-speler?

Omarm is een zgn. SA-CD en die zou het best tot z'n recht moeten komen op zo'n speciale CD-speler.

Iemand ervaringen?

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 9 juni 2003 @ 12:08:37 #116
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_10981782
quote:
Op maandag 9 juni 2003 12:05 schreef Gitarist het volgende:
Niet echt ontopic maar wel gerelateerd: heeft er iemand hier (de beschikking over) een SuperAudio CD-speler?

Omarm is een zgn. SA-CD en die zou het best tot z'n recht moeten komen op zo'n speciale CD-speler.

Iemand ervaringen?

ik heb een SACD-speler en moet zeggen dat de cd in de SACD-speler een stuk ruimtelijker en mooier klinkt dan in m'n normale cd-speler. Op zich natuurlijk niet verwonderlijk als er veel meer kanalen gebruikt worden
Het geluid is te vergelijken (maar niet exact hetzelfde) met bijvoorbeeld een DVD met 5.1 DTS of Dolby Digital geluid. Dat komt ook vanuit alle boxen om me heen en geeft (vanzelfsprekend) een veel mooier effect aan het geluid.
Ik moet de andere geluidsmixen die op de DVD staan (5.1 AC3 en 5.1 DTS) ook nog even proberen. Kijken of er veel verschil te horen is Daar zit het verschil met name in het aantal geluidssporen.

[Dit bericht is gewijzigd door Roel_Jewel op 09-06-2003 12:47]

pi_10982838
Wat ik tot nu toe geluisterd heb valt me niet tegen. Inderdaad weer wat hoogdravend soms, maar minder zwakke nummers dan Waterdragers.
Hmmzz....
  maandag 9 juni 2003 @ 14:02:47 #118
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_10983605
quote:
Op maandag 9 juni 2003 12:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

ik heb een SACD-speler en moet zeggen dat de cd in de SACD-speler een stuk ruimtelijker en mooier klinkt dan in m'n normale cd-speler. Op zich natuurlijk niet verwonderlijk als er veel meer kanalen gebruikt worden
Het geluid is te vergelijken (maar niet exact hetzelfde) met bijvoorbeeld een DVD met 5.1 DTS of Dolby Digital geluid. Dat komt ook vanuit alle boxen om me heen en geeft (vanzelfsprekend) een veel mooier effect aan het geluid.
Ik moet de andere geluidsmixen die op de DVD staan (5.1 AC3 en 5.1 DTS) ook nog even proberen. Kijken of er veel verschil te horen is Daar zit het verschil met name in het aantal geluidssporen.

Helaas heb ik ook niet de beschikking tot een Dolby Surround systeem dus ik kan me er helaas geen voorstelling van maken.

Dat brengt me weer tot de volgende (offtopic) vraag: is zo'n cd-speler aan te raden, of is het verstandiger even te wachten tot het een beetje "ingeburgerd" is?

Weer ontopic:
Hoe vaker ik het album luister, hoe beter ik hem vindt. Ik heb ergens in dit topic gelezen dat iemand zei dat 'ie de toms van Norman een beetje te zacht vindt klinken. Ik moet hem daar gelijk in geven.

Favorieten van dit moment: De mooiste verliezers, Ten westen van de zon en De geest (nog steeds). Omarm blijft ook heel mooi, maar de nieuwigheid is er vanaf omdat het op dit moment een hit aan t worden is en je hem ook vaak op de radio hoort.

maandag 9 juni 2003 @ 14:15:37 #119
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_10983814
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:02 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Helaas heb ik ook niet de beschikking tot een Dolby Surround systeem dus ik kan me er helaas geen voorstelling van maken.

Dat brengt me weer tot de volgende (offtopic) vraag: is zo'n cd-speler aan te raden, of is het verstandiger even te wachten tot het een beetje "ingeburgerd" is?

Ik denk dat je nu best zo'n ding kunt kopen. Ik heb mijn DVD/SACD-speler anderhalf jaar geleden gekocht voor 1100 gulden. Tegenwoordig zijn dat soort "speeltjes" natuurlijk alweer veel goedkoper (al verzinnen ze wel steeds wat anders zodat het weer "nieuw" lijkt).
Met een goede speler + een paar fatsoenlijke surroundboxen kom je al een heel eind
  maandag 9 juni 2003 @ 14:20:25 #120
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_10983909
quote:
Op maandag 9 juni 2003 13:19 schreef -Wepeel2- het volgende:
Wat ik tot nu toe geluisterd heb valt me niet tegen. Inderdaad weer wat hoogdravend soms, maar minder zwakke nummers dan Waterdragers Watermakers.
  maandag 9 juni 2003 @ 14:24:03 #121
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_10983985
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:02 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Weer ontopic:
Hoe vaker ik het album luister, hoe beter ik hem vindt. Ik heb ergens in dit topic gelezen dat iemand zei dat 'ie de toms van Norman een beetje te zacht vindt klinken. Ik moet hem daar gelijk in geven.

Favorieten van dit moment: De mooiste verliezers, Ten westen van de zon en De geest (nog steeds). Omarm blijft ook heel mooi, maar de nieuwigheid is er vanaf omdat het op dit moment een hit aan t worden is en je hem ook vaak op de radio hoort.

Ik begin ook langzaam m'n lijstje met favorieten te ontwikkelen: Bijna waar ik zijn moet, Een naam & een gezicht & Onmogelijk rood staan zeker ergens bovenaan!

Iemand al enig idee waar de tekst van 'Een naam & een gezicht' precies over gaat?

[Dit bericht is gewijzigd door LLCoolR op 09-06-2003 18:01]

maandag 9 juni 2003 @ 14:25:55 #122
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_10984016
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:24 schreef LLCoolR het volgende:

[..]

Ik begin ook langzaam m'n lijstje met favorieten te ontwikkelen: Bijna waar ik zijn moet, Een naam & een gezicht & Onmogelijk rood staat zeker ergens bovenaan!

Iemand al enig idee waar de tekst van 'Een naam & een gezicht' precies over gaat?

Misschien gaat het erover dat je niet "naast je schoenen" moet gaan lopen en gewoon moet blijven wie je bent. Sterallures hebben geen zin, je bent en blijft een naam en een gezicht.
pi_10989038
Heb hem hier nog als rar bestand staan, denk dat ik hem binnenkort maar eens ga uitpakken.
You only live once
pi_10989378
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:20 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ja ik twijfelde al of het de goede titel was, maar te lui om het op te zoeken. Ach, ik zat in de buurt.
Hmmzz....
  maandag 9 juni 2003 @ 18:57:38 #125
26898 JT_RSD
Jaja !!
pi_10989424
Vind het wel weer een leuk album, niet om altijd te draaien, maar weer eens wat anders dan dance/trance wat ik meestal luister
Life is life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')