Kan dat eigenlijk erg veel kwaad, als je gewoon op zwart zand tegelt? Ik heb de grond wel netjes egaal gemaakt en de boel aangeslagen (het zijn gewone stoeptegels).
Ik heb al twee paadjes op die manier betegeld, en het duurde alleen wat langer voordat de boel niet meer bewoog als je eroverheen liep, maar dat zit er nu ook goed in.
Iemand die dit weet?
Een kuub zand kost misschien 15 euro trouwens.
quote:Daar zijn chemicaliën voor
Op woensdag 4 juni 2003 14:03 schreef E-ric het volgende:
onkruid
Leg wel even anti-worteldoek. Scheelt een hoop gezeur met onkruid.
Met zwart zand zal het ook wel gaan alleen is deze ondergrond een minder stabiele en draagkrachtige ondergrond. Daarom wordt er ook vaak bij het aanleggen van een fundering op staal grondverbetering toegepast door het afgraven van zwarte grond en dit vervolgens aan te vullen gele grond en dit vervolgens verdichten.
quote:Ook in wit zand groeit er onkruit hoor allen ietsje minder en het duurt wat langer voordat het opkomt.
Op woensdag 4 juni 2003 14:03 schreef E-ric het volgende:
hahaha dumbass! behalve dat geel zand volgens mij een dichtere structuur heeft kan er geen / weinig onkruid in groeien.
In gewone aarde daarentegen groeit het super goed! dus je terrasje staat dadelijk flink onder het onkruid vermoed ik!
quote:Zelfs dát heb ik niet eens gedaan.
Op woensdag 4 juni 2003 15:19 schreef K3 het volgende:
Spoelt zwart zand sneller weg dan wit zand? 't IS overigens wel aangtimmerd en -gestampt.
Als je daar rekening mee houdt moet t best ff 2 jaartjes kunnen liggen, verzakken valt wel mee, een terrasje heeft niets te lijden....bij een oprit wordt dat natuurlijk anders....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |