quote:Verklaar je nader, want een hamersmile is geen goed onderbebouwde antwoord.
Op donderdag 12 juni 2003 21:19 schreef Petracev het volgende:[..]
quote:Ten eerste: Het is geen antwoord, je had immers geen vraag gesteld
Op donderdag 12 juni 2003 21:23 schreef Scepsis het volgende:[..]
Verklaar je nader, want een hamersmile is geen goed onderbebouwde antwoord.
2 zaadjes die samengaan
quote:Als je t nu nog niet goed onderbouwd vindt... dan weet ik t niet meer hoor
Op donderdag 12 juni 2003 21:28 schreef Petracev het volgende:
Hier heb je alvast een linkje: http://www.sexwoordenboek.nl/bevruchting.html
quote:lol
Op donderdag 12 juni 2003 21:26 schreef Petracev het volgende:
2 zaadjes die samengaan
quote:De eicel gaat naar de baarmoeder om zich te 'nestelen', zodat de embyro goed doorgroeit. Maar er staat ook duidelijk op: "bevruchte eicel" Dus bevrucht=een leven is ontstaan, zo zie ik het. En tief anders maar op met jullie "lol" -woordjes.
Bevruchting is het binnendringen van de eicel door de zaadcel. Als de bevruchte eicel via de eileider naar de baarmoeder gaat en zich daar nestelt, is het meisje zwanger.
quote:kerel, ik lach je alleen maar uit omdat je zo dom bent, komt vast wel vaker voor
Op donderdag 12 juni 2003 21:54 schreef Scepsis het volgende:
Van je sexwoordenboek:
[..]De eicel gaat naar de baarmoeder om zich te 'nestelen', zodat de embyro goed doorgroeit. Maar er staat ook duidelijk op: "bevruchte eicel" Dus bevrucht=een leven is ontstaan, zo zie ik het. En tief anders maar op met jullie "lol" -woordjes.
quote:Hee, je moet wel aardig blijven! Ik heb je nog wel van dat waanidee met die twee zaadjes afgeholpen... Je moet me juist dankbaar zijn
Van je sexwoordenboek:
[..]De eicel gaat naar de baarmoeder om zich te 'nestelen', zodat de embyro goed doorgroeit. Maar er staat ook duidelijk op: "bevruchte eicel" Dus bevrucht=een leven is ontstaan, zo zie ik het. En tief anders maar op met jullie "lol" -woordjes.
quote:Weet jij wel waar ´tief´ van afgeleid is? Dat komt van tyfus, dat is een hele erge ziekte hoor! Zullen we daar ook een topic over openen?
En tief anders maar op
quote:´tief´ van tyfus
Op donderdag 12 juni 2003 22:07 schreef Petracev het volgende:[..]
Weet jij wel waar ´tief´ van afgeleid is? Dat komt van tyfus, dat is een hele erge ziekte hoor! Zullen we daar ook een topic over openen?
Kan, maar wat heeft dat nou met arbortus te maken?
quote:Planten, bomen, etcerta zijn wetenschappelijk gezien wel een vorm van leven, dus in de visie van de wetenschap is dit "moord".
Op donderdag 12 juni 2003 22:45 schreef Afstandsbediening het volgende:
absoluut geen moord...
't gebeurt op een moment dat het niet meer dan een hoopje cellen is dat GEEN bewustzijn heeft! 't Leeft wel, maar je vind het toch ook geen moord als je een muis in je muizeval hebt laten lopen? Of een mug doodslaat? En geloof mij, zo'n muis voelt meer pijn en heeft WEL een bewustzijn...
Of je het rechtvaardigd is een ander verhaal... dat moet iedereen voorzichzelf bedenken.
quote:maar zo wordt het hier niet bedoeld...
Op donderdag 12 juni 2003 22:51 schreef Scepsis het volgende:[..]
Planten, bomen, etcerta zijn wetenschappelijk gezien wel een vorm van leven, dus in de visie van de wetenschap is dit "moord".
quote:een vorm van leven is natuurlijk anders dan een bewustzijn hebben
Op donderdag 12 juni 2003 22:51 schreef Scepsis het volgende:[..]
Planten, bomen, etcerta zijn wetenschappelijk gezien wel een vorm van leven, dus in de visie van de wetenschap is dit "moord".
quote:Bewustzijn is juist hetgene waar het hier om gaat.
Op donderdag 12 juni 2003 23:43 schreef Dinalfos het volgende:
Het bewustzijn van een embryo is geenzins relevant.
quote:juist, maar dat wil die niet snappen
Op donderdag 12 juni 2003 23:51 schreef speknek het volgende:[..]
Bewustzijn is juist hetgene waar het hier om gaat.
maar ok...22 weken vind ik btw wel aan de late kant, maar dat is puur gevoelsmatig natuurlijk weer, als je zo'n klein mensje ziet, en dat dan kunstmatig weg laten halen is qua gevoel niet goed
daarvoor, als het er nog niet als een baby uitziet, is minder erg voor mn gevoel
waar zou volgens jullie de grens moeten liggen? waarom kozen ze 22 weken eigenlijk?
quote:hahaha, met jou is ook echt goed een discussie te voeren he
Op vrijdag 13 juni 2003 00:24 schreef speknek het volgende:
De grens voor mij ongeveer een half jaar na de geboorte, mits er geen andere mensen aan gehecht zijn geraakt.
quote:Goed, zodra iets leven is is het heilig? Maar je trapt ook op mieren, je eet een stuk vlees, dat was ook levend. Wees consequent en houdt je aan je respect voor het leven.
Op donderdag 12 juni 2003 20:56 schreef Scepsis het volgende:
Iedereen doet het maar, dat vrucht heeft niet gevraagd voor vrijwillige levensbeeindiging. Maar wordt toch vermoord, alleen maar bij de gedachte dat er een persoon is dat meer macht heeft dan dat kind (de moeder dus) Maar, iedereen vindt het wel zozo goed.
Ik vind het gelijk staan aan moord, ik ben geen christenhond, maar een humanist, maar goed, het is en blijft een moord op een mensenleven. Want 2 zaadjes die samengaan is al de eerste begin van de leven.
quote:Integendeel, jouw punt is behoorlijk inconsistent, lees mijn vorige post maar eens.
Op vrijdag 13 juni 2003 00:36 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
hahaha, met jou is ook echt goed een discussie te voeren he
quote:En het is met die anderhalf jaar marge nog een behoorlijk conservatieve benadering.
Op vrijdag 13 juni 2003 01:17 schreef paladin het volgende:
Ik ben het eigenlijk eens met speknek wat dit betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |