Ik zeg niet dat ik gelijk wil hebben...ik zeg alleen dat mensen weinig waardevols neerschrijven wanneer het niet gewoon niet klopt wat ze zeggen. Noem mij een miereneuker, wanneer mensen zich duidelijk willen profileren, dan is er maar 1 manier: feiten en meningen duidelijk scheiden en ze niet zo gebruiken zoals het diegene toevallig uitkomt.
de meeste abortussen vinden plaats omdat die idioten (zowel man als vrouw) alles neuken wat los en vast zit en daarbij ook nog eens te lui zijn om aan de pil te gaan of een condoom te gebruiken.
ga nou niet zeuren dat er ook ongelukjes met condoom of ondanks de pil toch zwangerschap ontstaat, die dingen zijn toch zo zeldzaam. en er is nog altijd zoiets als de morning after methode
dus abortus moet niet verboden worden ok, maar zo lichtzinnig zoals mensen erover doen vind ik ook teveel van het goede. abortus is regelrechte moord, dat vrucht heeft niet gevraagd voor vrijwillige levensbeeindiging dus.....
paar plaatjes van moordpartijen. :
*** misbruik maakt van haar rechten***
Dit gaat echt te ver!!! Lees de policy.
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 06-06-2003 21:35]
quote:En dáárom haat ik drammerige pro-life figuren.
Op vrijdag 6 juni 2003 21:05 schreef thenewguy het volgende:
<knip> idote tekst en verschrikkelijke plaatjes </knip>
quote:Ja, vertel mij eens wat. Maar wel graag de waarheid dan, en niet een getal dat je zomaar uit je duim zuigt.
dat is dus totaal waanbeeld van mensen die denken dat abortus alleen maar plaatsvidindt door vrouwen die verkracht worden.
zal ik je wat vertellen, dat is echt 1 op 10000 van de abortussen hetgeval.
Tussen de 1 en 3 per 1000, lijkt mij beter.
http://www.xs4all.nl/~cgso/feiten/abortus.htm#motieven (de situatie in Nederland zal niet veel verschillen)
quote:Excuse me? Weet jij daar alles van? En hoe weet je dat het fout/goed is gegaan met het gebruiken van een condoom? Iedere keer controleren dan? En wie ben jij om te beslissen dat mensen als idioten neuken en voor hun verantwoordelijkheden ontlopen??? Er zijn zoveel omstandigheden (in vorige posts genoemd) waarom mensen dat toch doen...
de meeste abortussen vinden plaats omdat die idioten (zowel man als vrouw) alles neuken wat los en vast zit en daarbij ook nog eens te lui zijn om aan de pil te gaan of een condoom te gebruiken. ga nou niet zeuren dat er ook ongelukjes met condoom of ondanks de pil toch zwangerschap ontstaat, die dingen zijn toch zo zeldzaam. en er is nog altijd zoiets als de morning after methode
quote:Lekker tiep ben jij... je praat mensen gewoon schuldgevoelens aan. Bovendien wat je op die plaatjes ziet is echt NA drie maanden zwangerschap. Voor die tijd is het niet zo groot.. hooguit een eitje in ontwikkeling. En niet iedereen denkt er lichtzinnig over (verdorie: ik word hier enorm kwaad van)!!!!
dus abortus moet niet verboden worden ok, maar zo lichtzinnig zoals mensen erover doen vind ik ook teveel van het goede. abortus is regelrechte moord, dat vrucht heeft niet gevraagd voor vrijwillige levensbeeindiging dus.....
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 06-06-2003 22:23]
quote:Als je de pil slikt ga je echt niet iedere ochtend controleren of je zwanger bent
Op vrijdag 6 juni 2003 21:05 schreef thenewguy het volgende:ga nou niet zeuren dat er ook ongelukjes met condoom of ondanks de pil toch zwangerschap ontstaat, die dingen zijn toch zo zeldzaam. en er is nog altijd zoiets als de morning after methode
quote:Lieve schat, als je goed gelezen had dan had je geweten dat ik voor de mogelijkheid van abortus ben, alleen dat ik het voor mijzelf niets vind.
Op vrijdag 6 juni 2003 08:38 schreef superbossy het volgende:[..]
Maar jij mag wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uitspraken doen over het houden van een kind verwekt tijdens een verkrachting terwijl je dat ook niet heb beleefd, ik begreep tenminste dat het niet echt gebeurt was...
Zinloze discussie dit...het is toch altijd voor tegen tegen en de argumenten zijn inmiddels ook wel allemaal gemeld.
Ik ben blij dat mensen in nederland mogen beslissen om een vrucht af te laten zuigen.
En ja ik mag dit aan zekerheid grensend zeggen, ik ben verkracht geweest, ik weet dus hoe dat is.
En ik ben een moeder, weet dus hoe een zwangerschap/kind krijgen/opvoeden is....
en bovenal ken ik mijzelf.
Ik kan dus een redelijke schatting maken of ik dat aan ga kunnen, of ik dat van elkaar kan gaan scheiden.
Ik durf voor 99,9% kans te zeggen dat ik het kind wat in mij groeit dan en de verkrachting los van elkaar kan zien.
En als een meisje verkracht is, dan kan ik me niet voorstellen dat ze het eventuele kind zou willen houden.
Ik vind abortus geen moord, want je vermoord geen mens, maar je haalt een hompje cellen weg genaamd foetus. Dit ding heeft geen gevoel en amper stofwisseling. Degene die het moet verzorgen na negen maanden heeft er meer baat bij dan er nadelen zijn, dus ik zie echt geen redenen tegen abortus behalve religieuse. En in de 21e eeuw zien in Nederland al héél veel mensen af van hun geloof.
quote:Ook niet voor voortzetting van het leven.
dat vrucht heeft niet gevraagd voor vrijwillige levensbeeindiging dus.....
een embryo voelt niets, heeft geen bewustzijn en kan niet redeneren. Niets mis mee om het voortijdig weg te halen dus. Sterker nog, ik hoop dat het aantal abortussen toe zal nemen de komende jaren.
As for mensen die onveranwoorde seks hebben: ook zij mogen kiezen, vind ik. wat kan het nou voor kwaad om het weg te laten halen? Wie gaat er wat van zeggen? God? hahahaha.....We moeten niet zo moeilijk doen over dit soort kwesties. Het is echt veel simpeler dan je denkt. Behalve natuurlijk voor de vrouw die het moet ondergaan en haar partner.
quote:De plausibiliteit van je verhaal laat niets te wensen over
Op vrijdag 6 juni 2003 22:41 schreef erodome het volgende:[..]
Lieve schat, als je goed gelezen had dan had je geweten dat ik voor de mogelijkheid van abortus ben, alleen dat ik het voor mijzelf niets vind.
En ja ik mag dit aan zekerheid grensend zeggen, ik ben verkracht geweest, ik weet dus hoe dat is.
En ik ben een moeder, weet dus hoe een zwangerschap/kind krijgen/opvoeden is....
en bovenal ken ik mijzelf.Ik kan dus een redelijke schatting maken of ik dat aan ga kunnen, of ik dat van elkaar kan gaan scheiden.
Ik durf voor 99,9% kans te zeggen dat ik het kind wat in mij groeit dan en de verkrachting los van elkaar kan zien.
De reden dat ik op je gereageerd heb was dat ik het niet gerechtvaardigd vond dat jij in een eerdere post begon over:
quote:en vervolgens op basis van goedberedeneerde aannames je opstelling ondersteund. Dat vond ik een beetje raar, waar als jij het mag doen met aannames, waarom moeten anderen dan die praktijk ervaring tot in de puntjes hebben(alhoewel je dat niet letterlijk stelt). Call me stupid, maar dat vond ik niet terecht.
Op donderdag 5 juni 2003 20:00 schreef erodome het volgende:
Wat ik me afvraag, hoeveel van de mensen die zeggen, ach het leeft toch nog niet, het is maar een klompje cellen heeft zelf kinderen en heeft dus of zelf of van heel dichtbij een zwangerschap meegemaakt?
Maar ik ben natuurlijk een jongetje en kan niet de emotionele kant voelen, maar de realiteit blijft dat het een klompje cellen is tot ?week 13? wat zich net zo goed tot de eerder genoemde homofiele vingerplant zou kunnen ontwikkelen. De rest zit in de geest van de vrouw volgens mij en daar is ze zelf baas.
Mooi dat je zo sterk de dingen kunt scheiden trouwens...
Wat een onzin. Dat het een mensje is maakt het toch niet heilig? Gewoon niet moeilijk over doen. en zo'n kind heeft helemaal niets in zich. Verstand, talent en persoonlijkheid ontwikkel je pas na je geboorte en dan ook alleen maar dankzij de opvoeding. Een niet-opgevoed kind is een lege hoes zonder denk-en redeneer vermogen. Dat mag je toch wel weg halen? Dat kind zelf heeft er geen last van. En ze zal nooit te weten komen wat ze heeft moeten missen dus dat scheelt enorm.
Kortom: niet zeuren, gewoon doen
quote:denk jij nou altijd zo eenvoudig? ben je nou echt zo'n koe dat je je niet kan verdiepen in de mensen die het wél moeilijk vinden?
Op zondag 8 juni 2003 20:02 schreef Dinalfos het volgende:
Abortus is geen moord. En al was het dat, wat dan nog?een embryo voelt niets, heeft geen bewustzijn en kan niet redeneren. Niets mis mee om het voortijdig weg te halen dus. Sterker nog, ik hoop dat het aantal abortussen toe zal nemen de komende jaren.
As for mensen die onveranwoorde seks hebben: ook zij mogen kiezen, vind ik. wat kan het nou voor kwaad om het weg te laten halen? Wie gaat er wat van zeggen? God? hahahaha.....We moeten niet zo moeilijk doen over dit soort kwesties. Het is echt veel simpeler dan je denkt. Behalve natuurlijk voor de vrouw die het moet ondergaan en haar partner.
meer abortussen hoop je...waarom in vredesnaam? kén jij die mensen?
soms heb je echt het gevoel dat ze jouw soort mensen weg hadden moeten halen als klompje cellen
quote:Ik blijf vinden dat je er te makkelijk over praat. Vertel mij nou eens wanneer volgens jou nou precies het moment is waarbij je echt van een mens kunt spreken, waarbij het dus moord zou zijn als je het leven ervan zou beeindigen? Precies op het moment wanneer de baby geboren wordt? Iets eerder? Paar weekjes eerder? Paar maanden eerder? Wanneer is het zogeheten "point of no return"? Je gaat me niet vertellen dat je daar zonder meer een klaar antwoord op hebt.
Op maandag 9 juni 2003 12:32 schreef speknek het volgende:
Meer abortussen betekent minder ongewenste kinderen. Wat dat betreft hoop ik ook dat er meer abortussen komen.
Ik denk NOOIT eenvoudig. Maar in dit geval is het gewoon eenvoudig. Niet voor degenen die het moeten ondergaan, maar voor de beleidsmakers. Abortus is zwaar, dus dat gezeik van sommige mensen die er tegen zijn maakt het alleen maar moeilijker. Dat kunnen die mensen gewoon niet gebruiken.
En nee, in mensen zoals jij(het uitschot der society)wens ik mij niet te verdiepen, aangezien jullie spoken zien.
Je moet je niets aantrekken van het begrip 'moord'. Dat is ook maar een menselijk begrip.
quote:Zo rond de tweede levensjaar. Niet zonder meer klaar, dus er mag wel een jaar of anderhalf marge in zitten.
Op maandag 9 juni 2003 17:23 schreef motown het volgende:
Ik blijf vinden dat je er te makkelijk over praat. Vertel mij nou eens wanneer volgens jou nou precies het moment is waarbij je echt van een mens kunt spreken, waarbij het dus moord zou zijn als je het leven ervan zou beeindigen? Precies op het moment wanneer de baby geboren wordt? Iets eerder? Paar weekjes eerder? Paar maanden eerder? Wanneer is het zogeheten "point of no return"? Je gaat me niet vertellen dat je daar zonder meer een klaar antwoord op hebt.
quote:Moet ?
Op maandag 9 juni 2003 19:23 schreef Butt_Plugg het volgende:
Ik ben voor abortus. Stel dat je weet dat het kind een mongool wordt dan vind ik dat er abortus moet worden gepleegd.
quote:je denkt nooit eenvoudig, alleen bij dit wel
Op maandag 9 juni 2003 18:50 schreef Dinalfos het volgende:
Ik denk NOOIT eenvoudig. Maar in dit geval is het gewoon eenvoudig. Niet voor degenen die het moeten ondergaan, maar voor de beleidsmakers. Abortus is zwaar, dus dat gezeik van sommige mensen die er tegen zijn maakt het alleen maar moeilijker. Dat kunnen die mensen gewoon niet gebruiken.En nee, in mensen zoals jij(het uitschot der society)wens ik mij niet te verdiepen, aangezien jullie spoken zien.
Je moet je niets aantrekken van het begrip 'moord'. Dat is ook maar een menselijk begrip.
en owja, je moet niks aantrekken van begrippen...die hebben 'slechts' mensen verzonnen
en ik heb al meerdere keren hiervoor gezegd dat ik voor abortus ben, maar het wel een lastige ethische kwestie vind
en je zou je eens moeten verdiepen in "ons", dan kom je wel achter je simpliciteit, verder zie ik geen spoken, ik denk
misschien is een voorbeeldje van nemen?
Je bent niet erg goed in lezen, wel? Het zou gewoon veel makkelijker moeten zijn abortus te laten plegen. Al die weerstand is complete onzin. En dat is inderdaad heel simpel. Maar sommige zaken zijn nou eenmaal simpel, alleen houden sommige ervan zaken onnodig te compliceren.
"en ik heb al meerdere keren hiervoor gezegd dat ik voor abortus ben, maar het wel een lastige ethische kwestie vind"
Wat is er lastig aan?
"en je zou je eens moeten verdiepen in "ons", dan kom je wel achter je simpliciteit, verder zie ik geen spoken, ik denk"
Ik verdiep me vaak genoeg in jullie 'denken' . En nogmaals, ik heb nooit beweerd dat abortus een emotioneel eenvoudige ingreep was. Juist omdat het zo zwaar is moeten mensen geen gezeur aan hun kop hoeven aanhoren.
"misschien is een voorbeeldje van nemen?"
Als ik aan jouw denk vermogen een voorbeeld moet nemen kan ik net zo goed meteen vakken gaan vullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |