abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:11:24 #51
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_10866304
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:05 schreef _Kuch_ het volgende:

[..]

Ik heb mijn mening hier al verwoord.. Als het volgens jou niet over politiek gaat, waarom ga je dan in op het deel van mijn reactie wat wel politiek getint is? Wel degelijk dom dus

Je hele reactie ging nergens over. Verder getuigen je opmerkingen van compleet disrespect voor mensen die het niet met je eens zijn. Evenals de smilies die je gebruikt om je sobere betoog op te luisteren.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:11:48 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10866317
ehm.. F-ron.. je hoeft niet zo te schreeuwen hoor om je punt duidelijk te maken.

Ik zou graag zien dat iedereen elkaars mening respecteert en er gewoon, op een normale toon gediscussieerd wordt

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:14:01 #53
25737 spookie
Banaantje?
pi_10866380
Ja het is wel handig dat er arbortussen bestaan maar het idee vindt ik niet zo fijn
oops ohh my ...
pi_10866407
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:10 schreef NemesisDivina het volgende:

[..]

hohoho... rustig en kalm.. en niet zo schelden..
die mening mag jij hebben, niemand houdt je tegen. De vraag is alleen of je je mening ook zou kunnen onderbouwen..

Sorry, maar zelfs met een beetje goodwill vind ik dat niet in de reacties van _Kuch_.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:17:00 #55
25737 spookie
Banaantje?
pi_10866462
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:09 schreef F-ron het volgende:

[..]

Iemand die zulke uitspraken doet verdraagt zelf geen mening van anderen. Dat blijkt wel. WAAR STAAT GOD VERDOMME DAT IK ABORTUS NIET WALGELIJK MAG VINDEN. DAT IS MIJN, JA MIJN MENING, OK????????????????!!!!!!!!!!! En ik zeg nergens dat iedereen die mening moet hebben. STERKER NOG: IK BEN TEGEN, JA TEGEN!!!!!!! HET VERBIEDEN!!!!!!!!!! VAN ABORTUS. Ben ik nu een beetje duidelijk?

oops ohh my ...
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:18:03 #56
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_10866501
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:14 schreef spookie het volgende:
Ja het is wel handig dat er arbortussen bestaan maar het idee vindt ik niet zo fijn
Welk gedeelte heb je het meeste moeite mee?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_10866526
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:11 schreef E.T. het volgende:
ehm.. F-ron.. je hoeft niet zo te schreeuwen hoor om je punt duidelijk te maken.

Ik zou graag zien dat iedereen elkaars mening respecteert en er gewoon, op een normale toon gediscussieerd wordt

Nogmaals: Ik kreeg nou niet de indruk dat _Kuch_ mijn mening respecteert en dan moet ik toch zijn mening respecteren? Laat hij nu eerst maar eens normaal onderbouwen zonder mij iemand te noemen die iedereen wil voorschrijven hoe hij of zij moet leven. Daar heb ik geen behoefte aan. Heb zelf een hekel aan dat soort mensen. En verder is het mij een raadsel waarom hij de SP er bij haalt. De SP is een partij die juist voor een liberaal abortusbeleid is. Desondanks ben ik toch lid van die partij. Juist, omdat ik meningen van anderen respecteer.

ps. Ik schreeuw niet, ik ram alleen mijn toetsenbord bijna total-loss.

[Dit bericht is gewijzigd door F-ron op 03-06-2003 23:23]

dinsdag 3 juni 2003 @ 23:21:31 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_10866601
Het doden van babies van onder de één jaar is objectief gezien net zo moreel verwerpelijk als een dier. In het geval van een foetus zeg ik derhalve dat abortus, mits de ouders niet garant kunnen staan voor een goede opvoeding, ten alle tijden mogelijk moet zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:25:55 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_10866723
Waar blijven die kotssmileys nou?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:27:13 #60
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_10866756
quote:
Juist, omdat ik meningen van anderen respecteer.
Juist, vandaar dat geschreeuw?

Dat bevestigd wat ik wou zeggen: ik heb geen respect voor iemand die schreeuwt dat abortus walgelijk is (en ik haal de SP hierbij omdat dat soort reacties mij meteen de SP en hun ondoordachte, respectloze geschreeuw laat denken), Vervolgens reageer je hierop op een respectloze toon, wat precies bevestigd wat ik onder de aandacht wou brengen.

Bedankt en nog een fijne dag

Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
pi_10866807
en hoe zouden jullie reageren als je van te voren al weet dat je kindje een bepaalde ziekte heeft. bij mij en ook bij mijn vriendin in de famillie zijn er gevallen van ADHD en Autisme, en aan haar kant ook MF (een huidziekte met mogelijk rotbijwerkingen)
mijn vriendin zou in zo'n geval abortus overwegen, maar ik ben er echt op tegen. omdat een kindje toevallig wat hyper actief (ADHD) meer moeite met sociale kontacten (autisme) of een paar plekjes op zijn/haar huid heeft geeft je dat niet het recht om maar te beslissen dat dat kind geen goed leven kan lijden, en daarom maar verwijderd moet worden
pi_10866890
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:18 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Welk gedeelte heb je het meeste moeite mee?

Dit vind ik een hele moeilijke vraag. Ik kan niet precies omschrijven wat mij zo tegen staat. Een foetus is toch het begin van een nieuw menselijk leven en om die zomaar weg te halen zonder dat er een goeie reden is? Moeilijk. Heel erg moeilijk. Wat vind ik wel een goeie reden? Verkrachting. Zeer ernstige handicap bij het kind. Of als het leven van de moeder in gevaar is.
"Omdat het kind anders een ongelukkig leven krijgt omdat het niet gewenst is" vind ik niks meer en minder dan simpelweg neerleggen bij het feit dat kinderen binnen het gezin mishandeld kunnen worden. In plaats van maar het kind weg te halen, moet je ervoor zorgen dat mishandeling gewoon weg niet voorkomt.
pi_10866974
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:31 schreef F-ron het volgende:

[..]
Een foetus is toch het begin van een nieuw menselijk leven en om die zomaar weg te halen zonder dat er een goeie reden is?

Een foetus wel, maar een embryo? Heb jij tegenhet weghalen van een potentieel nieuw menselijk wezen óók bezwaar??
Laten we van de dood iets aangenaams maken en geen drakenspel.
pi_10866988
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:27 schreef _Kuch_ het volgende:

[..]

Juist, vandaar dat geschreeuw?

Dat bevestigd wat ik wou zeggen: ik heb geen respect voor iemand die schreeuwt dat abortus walgelijk is (en ik haal de SP hierbij omdat dat soort reacties mij meteen de SP en hun ondoordachte, respectloze geschreeuw laat denken), Vervolgens reageer je hierop op een respectloze toon, wat precies bevestigd wat ik onder de aandacht wou brengen.

Bedankt en nog een fijne dag

Jaja. Jouw respect kent grenzen. Nou, ik heb gezegd wat ik er van vond. Mijn tenen zeggen dat je ook weleens iets op een ondoordachte, respectloze manier roept. Hoezo? Respectloos? Beledig ik mensen als ik zeg dat ik abortus walgelijk vind? Nou, jammer dan. Ik ken iemand die wordt regelmatig beledigd.

Ook jij een fijne dag, meneer _Kuch_

[Dit bericht is gewijzigd door F-ron op 03-06-2003 23:37]

pi_10867019
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:34 schreef OAWVGPM het volgende:

[..]

Een foetus wel, maar een embryo? Heb jij tegenhet weghalen van een potentieel nieuw menselijk wezen óók bezwaar??

In principe wel.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:39:45 #66
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_10867106
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:11 schreef F-ron het volgende:

[..]

Man, je kent me niet eens. Sukkel.

Ik ken je inderdaad niet. Jij kent mij ook niet, en toch heb je mij al beschuldigd van respectloos gedrag, sta je te schreeuwen (zal ik zo al die hoofdletter maar intepreteren?) en noem je me een sukkel...

Schelden is een zwaktebod. Dat ik gelijk had over de SP en dan verder nog al die waardeloze reacties van jou zegt me genoeg: gelukkig zijn er (als ik de rest van het topic doorlees) nog altijd meer normale mensen die gewoon hun mening verwoorden en ONDERBOUWEN (ja hoofdletters, sorry mods, hier zal t bij blijven) dan dat er van die schreeuwlelijks zijn.

Dit was de laatste keer dat ik op je reageer, je hebt al laten blijken niet te kunnen discussieeren, onderbouwen, niet tegen kritiek te kunnen en niet tegen andere denkbeelden te kunnen.

Heb er maar 1 woord voor: Zielig..

Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
pi_10867110
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:35 schreef F-ron het volgende:

[..]

Jaja. Jouw respect kent grenzen. Nou, ik heb gezegd wat ik er van vond. Mijn tenen zeggen dat je ook weleens iets op een ondoordachte, respectloze manier roept. Hoezo? Respectloos? Beledig ik mensen als ik zeg dat ik abortus walgelijk vind? Nou, jammer dan. Ik ken iemand die wordt regelmatig beledigd.

Ook jij een fijne dag, meneer _Kuch_

ik vind wel dat wij (als mannen) makkelijker zo tegen kunnen zijn dan vrouwen, wij hoeven immers nooit abortus te laten plegen (ook geen pretje) en laat staan een kind krijgen omdat 1 of ander iemand voor jou beslist dat je geen abortus mag plegen, al is het een ongeluk

bedenk je eens wat voor gevolgen het heeft voor de ander, want het is wel makkelijk praten achter een bureaustoeltje, jij hoeft immers nooit de moeilijke beslissing te maken en te ondergaan van een eventuele abortus

zo, dat is eruit

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:40:52 #68
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_10867133
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:17 schreef spookie het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie was ook: keihard lachen
Mijn DVD-collectie
pi_10867209
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:40 schreef _Kuch_ het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie was ook: keihard lachen

jajaja nu weten we het wel, ga maar weer ontopic
  dinsdag 3 juni 2003 @ 23:46:15 #70
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10867270
Mensen die tegen abortus zijn denken over het algemeen niet ver genoeg door. Misschien een extreem standpunt, maar er zitten behoorlijk weinig kanten aan dit 'dilemma'. De redenen tegen zijn over het algemeen van deze aard: religieus, moord of onverantwoordelijkheid.

Mijns insziens zijn deze allen makkelijk te verwerpen.
religieus lijkt me duidelijk. Ik ben blij dat we niet meer leven in een samenleving waar een religie ons de wetten wil voorschrijven, zelfs als we zelf niet geloven.

Moord is wat lastiger, maar enkel omdat mensen teveel aan een lief babietje denken. Dat terwijl het een totaal niet levensvatbare vrucht is, die vaak zelfs nog maar weinig tot geen menselijke kenmerken heeft. Het is gewoon geen moord.

De laatste vind ik echt het grootste onzinargument wat ik ooit heb gehoord. Omdat een jonge vrouw dom is geweest, moet ze het kind maar houden? Dat gaat toch nergens over? Ik vind het ook ronduit belachelijk dat het gebeurt, maar om dan maar een kind ongewenst ter wereld te laten komen. Dat is net als iemand AIDS geven, omdat hij zonder condoom heeft gevreeen.

Zowiezo vraag ik me af, wat mensen in hemelsnaam bezielt om dit voor anderen te willen beslissen. Door dit te verbieden, is de kans dat je 2 levens (moeder en kind) een stuk moeilijker maakt of zelfs kapot maakt, flink aanwezig. Waar komt de plotselinge bemoeingsdrang vandaan van mensen met dit onderwerp. Velen kan het weinig schelen dat er in afrika duizenden doden aan groot onrecht sterven, maar dat iemand abortus pleegt is plotseling niet ver van hun bed en is een grote misdaad?

Nee, velen zullen dit niet waarderen, maar ik heb weinig tot geen respect voor mensen die tegen abortus zijn.

[toevoeging]
Ik denk wel dat er verandering zou kunnen komen in dit standpunt in het geval van verregaande DNA-kennis. We krijgen dan het probleem dat er kinderen weggehaald worden omdat ze niet mooi/slim/sterk genoeg zullen worden. Dan wordt er naar mijn mening een grens bereikt.
Zoiets is echter totaal niet aan de orde.

[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 03-06-2003 23:50]

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_10867282
U begon met schelden, meneer _Kuch_. Weet u nog? Lees maar mee:
quote:
Geplaatst door _Kuch_ op dinsdag 3 juni 2003 22:30quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef F-ron het volgende:
Ik vind abortus ronduit walgelijk.
--------------------------------------------------------------------------------

Ik op mensen zoals jij, die het nodig vinden om keuzemogelijkheden van anderen in te perken. Als iemand zelf achter de keuze staat, waarom zou het dan walgelijk zijn? Omdat diegene verkracht is door iemand die net zo kortzichtig en stug is als jij zelf bent?
Zeker weer zo'n SP-er? "Wij bepalen wel wat goed is voor U, het land en de rest van de wereld, en de wij hebben daarbij geen behoefte aan tegenspraak of andere meningen"

Toen bleek dat ik nog enige nuance had, kon u niet laten om te zeggen:

quote:
Geplaatst door _Kuch_ op dinsdag 3 juni 2003 22:32quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:23 schreef F-ron het volgende:
[..]

Dat is ook weer zo iets stoms. De papa heeft in zo'n geval geen rechten, maar wel plichten.

Overigs ben ik niet voor het verbieden van abortus. Ik vind dat dit moet gebeuren door mentaliteitsverandering. Simpelweg verbieden helpt niet, zoals bl0emetjE ook al schreef. En verder vind ik ook dat in sommige situaties abortus wel gepast is.

Maar je vindt het wel walgelijk?

Dus, nogmaals meneer _Kuch_. U begon...

Dit is ook mijn laatste reactie naar u toe.

dinsdag 3 juni 2003 @ 23:50:36 #72
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_10867376
Ik heb ook nog wel een interessante reactie geplaatst in mijn telefoontopic voor u, u zult verrast zijn

Ontopic:

Ik ben dus voor abortus, simpelweg omdat ik vind dat de keuzemogelijk heel belangrijk is.
Mensen die roepen dat abortus moord is: er is biologisch vastgestelt dat foetussen geen gevoelens hebben, tot een bepaalde leeftijd. Vandaar de leeftijdsgrens van zoveel weken m.b.t. abortus.

Mijn DVD-collectie
pi_10867496
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:46 schreef kingmob het volgende:
verhaal
ondanks dat ik voor abortus ben, vind ik de manier waarop je dit schrijft niet helemaal zo goed

de opvattingen over of het moord is of niet vind ik ook moeilijk, je kan niet persé stellen van ja of nee. Uitsluiten dat het een moord is, kan eigenlijk ook niet, het kind zou immers geboren worden, maar het wordt tegengegaan door een abortus

of dit moord is, ligt bij de eigen normen en waarden van de persoon in kwestie

en verantwoordelijkheid vind ik helemaal geen onzin argument eigenlijk, aangezien mensen die keer op keer geen verantwoordelijk nemen en dan opeens zwanger worden (gek he) beter hadden moeten nadenken

ze kennen de gevolgen van sex, deden er niks aan...dan heb ik al snel...life with the consequences

maar dat moet iedereen zelf maar bepalen, ik vind niet dat het verboden zou moeten worden, maar toch vind ik dit af en toe wel moeilijk

pi_10867505
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 23:40 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

ik vind wel dat wij (als mannen) makkelijker zo tegen kunnen zijn dan vrouwen, wij hoeven immers nooit abortus te laten plegen (ook geen pretje) en laat staan een kind krijgen omdat 1 of ander iemand voor jou beslist dat je geen abortus mag plegen, al is het een ongeluk

bedenk je eens wat voor gevolgen het heeft voor de ander, want het is wel makkelijk praten achter een bureaustoeltje, jij hoeft immers nooit de moeilijke beslissing te maken en te ondergaan van een eventuele abortus

zo, dat is eruit

Daar heb je gelijk in. Daarom ben ik ook tegen het verbieden van abortus. Iets simpelweg verbieden is geen oplossing. Het zet alleen maar mensen die het verbod treffen in de koude kleren.

Toch vind ik dat eerlijk mag zeggen hoe ik gevoelsmatig abortus vind. Als ik zeg: Ik vind abortus walgelijk, doe ik geen uitspraak over mensen die daar voor kiezen. Daar pas ik voor. Ik ken een vrouw die wou samen met haar man heel graag een kind. Toen ze eindelijk zwanger werd, moest ze het door middel van een abortus weghalen. Ik vind het echt heel erg voor haar. Dan zet ik mijn eigen gevoelens over abortus wel radicaal opzij.

[Dit bericht is gewijzigd door F-ron op 04-06-2003 00:07]

dinsdag 3 juni 2003 @ 23:55:26 #75
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_10867522
Wat betreft de papa: hiermee ben ik het helemaal eens! Het is een rare situatie dat de papa allemaal plichten heeft en de moeder allemaal rechten, dit is in sommige gevallen gewoonweg niet te rechtvaardigen..

Standaardprocedures zijn tot op zekere hoogte prima, maar er moet ook een mogelijkheid bestaan om ervanaf te wijken mocht de situatie erom vragen.

Mijn DVD-collectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')