quote:Heb zo'n vermoede dat jij doelt op de discussie die heeft plaats gevonden over een jong meisje in een islamistisch land watalleen een abortus mocht laten plegen als het gevaar zou opleveren voor het kind vq moeder? als ik het verkeerd heb mag je het zegge hoor
Op dinsdag 3 juni 2003 22:04 schreef Strebertje het volgende:
9 jarige meisjes die verkracht zijn en de kerk die zegt dat het meisje de zwangerschap maar moet voltooien is ronduit asociaal.
quote:De moeder bepaald inderdaad uiteindelijk of het kind er komt of niet. Dat de man moet betalen ligt eraan of echt bewezen is dat hij de vader is. Geen idee of de vrouw dat kan afdwingen met DNA test/juridische stappen...
Op dinsdag 3 juni 2003 22:12 schreef tvlxd het volgende:
Overigens, als een man het kind wilt houden, maar de moeder wilt dat niet, dan krijgt de moeder gelijk. Wilt de moeder het houden en de vader niet, dan mag hij mooi wel betalen. Of klopt dat niet?
quote:In landen waar de morning after pil niet bestaat, wordt abortus vaak ook nog met een breinaald gedaan, maar dat terzijde.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:05 schreef Mea.Culpa het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in, maar stel dat die niet in je land bestaat. Ja ik snap precies wat je bedoelt hoor, maar ik kon zo gauw niets anders bedenken!
Ik ben ontzettend TEGEN abortus. En waarom ga ik wel vertellen
Waar ik in geloof zal ik niet helemaal uitleggen, het heeft geen naam, maar het heeft deels met wicca te maken, en deels met mijn eigen meningen over het leven etc etc. Maargoed, als je zwanger wordt, ontstaat er in je buik binnen 9 maanden een mens. Ieder mens heeft een geest. Zo'n geest komt tijdens de geboorte in het kind terecht. Je hebt hogere geesten (die al veel levens hebben gehad) en lagere geesten (die weinig levens hebben gehad). De hogere geesten kunnen zelf hun ouders uitkiezen, de lagere geesten niet. Het is ook zo, dat lagere geesten vaak vroeg tijdens de zwangerschap in de baby kruipen, terwijl de hogeren geesten pas in de baby komen als het levensvatbaar is (vanaf 28 weken). Je weet dus nooit of je kind al een "levend wezen" (of het een geest heeft dus) is. Daarom vind ik abortus in alle gevallen moord.
En over verkrachting, daar denk ik op zich niet zo over na, omdat ik het zo ontzettend schandalig vind. Je moet dat soort problemen aanpakken in plaats van wat te doen aan de gevolgen
quote:ik vind dit zeker niet kloppen, want het is ook degelijk het kind van de man zowel van de vrouw. Al vind ik wel dat de vrouw het laaste woord mag hebbe aangezien het haar lichaam is. Maar er mag wel degelijk enig overleg plaats vinden of het gedaan moet worden of niet, en dat niet in 5 minuten beslissen als het gedaan wordt (wara ik al tegen ben)
Op dinsdag 3 juni 2003 22:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
12?
Overigens, als een man het kind wilt houden, maar de moeder wilt dat niet, dan krijgt de moeder gelijk. Wilt de moeder het houden en de vader niet, dan mag hij mooi wel betalen. Of klopt dat niet?
Ik vind niet dat je het moord kunt noemen omdat ik een embryo niet beschouw als een mens maar als een bouwplan voor wat nog een mens moet worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 03-06-2003 22:23]
quote:Dat is ook weer zo iets stoms. De papa heeft in zo'n geval geen rechten, maar wel plichten.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
12?
Overigs ben ik niet voor het verbieden van abortus. Ik vind dat dit moet gebeuren door mentaliteitsverandering. Simpelweg verbieden helpt niet, zoals bl0emetjE ook al schreef. En verder vind ik ook dat in sommige situaties abortus wel gepast is.
Maar toch vind ik het erg goed dat de mogelijkheid er is...
Als je echt geen kind wil, om wat voor redenen dan ook, wat heb je dan een kind te bieden???
Liever dan een abortus als een onwelkom kind, het lijkt me namelijk ronduit verschrikkelijk voor een kind als hij/zij niet welkom is en er niet van gehouden word.....
Wat ik wel vind, als je niet zwanger wil worden hoef je ook niet zwanger te worden(of je moet die enkele uitzondering zijn), dus er mag van mij soms wel wat voorzichtiger mee omgesprongen worden....
Aanvulling.........
Van mij mogen mannen hierin ook wat te zeggen krijgen, vind het niet normaal dat een man hier totaal niet over mag en kan beslissen, het is toch ook zijn kind?
Ik weet het wel, het kind groeit onder de vrouw haar hart, zij zal het kind dus moeten dragen, maar is dat genoeg reden om een man totaal zijn zeggenschap hierin weg te laten, ik vind van niet....
Ze hebben samen een kind "gemaakt" dus hebben ze er ook samen wat over te zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 03-06-2003 22:30]
quote:Je kan het kind ook ter adoptie stellen. Mijn ouders hebben altijd gezegd "Je ouders zijn diegene die je opgevoed hebben, en dat hoeven niet je biologische ouders te zijn."
Op dinsdag 3 juni 2003 22:27 schreef erodome het volgende:
Als je echt geen kind wil, om wat voor redenen dan ook, wat heb je dan een kind te bieden???
Liever dan een abortus als een onwelkom kind, het lijkt me namelijk ronduit verschrikkelijk voor een kind als hij/zij niet welkom is en er niet van gehouden word.....
quote:Ik
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef F-ron het volgende:
Ik vind abortus ronduit walgelijk.
Zeker weer zo'n SP-er? "Wij bepalen wel wat goed is voor U, het land en de rest van de wereld, en de wij hebben daarbij geen behoefte aan tegenspraak of andere meningen"
quote:precies.. "Wij zijn voor vrijheid van meningsuiting"
Op dinsdag 3 juni 2003 22:30 schreef _Kuch_ het volgende:
Ikop mensen zoals jij, die het nodig vinden om keuzemogelijkheden van anderen in te perken. Als iemand zelf achter de keuze staat, waarom zou het dan walgelijk zijn? Omdat diegene verkracht is door iemand die net zo kortzichtig en stug is als jij zelf bent?
Zeker weer zo'n SP-er? "Wij bepalen wel wat goed is voor U, het land en de rest van de wereld, en de wij hebben daarbij geen behoefte aan tegenspraak of andere meningen"
quote:Maar je vindt het wel walgelijk?
Op dinsdag 3 juni 2003 22:23 schreef F-ron het volgende:[..]
Dat is ook weer zo iets stoms. De papa heeft in zo'n geval geen rechten, maar wel plichten.
Overigs ben ik niet voor het verbieden van abortus. Ik vind dat dit moet gebeuren door mentaliteitsverandering. Simpelweg verbieden helpt niet, zoals bl0emetjE ook al schreef. En verder vind ik ook dat in sommige situaties abortus wel gepast is.
quote:Daar heb je gelijk in, maar de praktijk wijst uit dat adoptie lang niet altijd werkt, er zijn vele kinderloze ouders, niet voor allen is er een liefdevol nest beschikbaar.......
Op dinsdag 3 juni 2003 22:30 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
Je kan het kind ook ter adoptie stellen. Mijn ouders hebben altijd gezegd "Je ouders zijn diegene die je opgevoed hebben, en dat hoeven niet je biologische ouders te zijn."
Dat is harde realitijd, je kan er niet zeker van zijn dat het kind wat je draagt een warm nest krijgt, of het kind zowiezo een nest krijgt dan...
Grootgebracht worden in kindertehuizen, of bij de kleintjes dan van tijdelijk gezin naar het volgende tijdelijke gezin is ook niet echt je van het te noemen........
quote:Ik ben het inderdaad wel met je eens, maar wie zijn wij om te besluiten of een baby (die ook al kan denken VOOR hij geboren is, naar wat ik geloof) de kans krijgt om een leven te leiden of niet.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:33 schreef erodome het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in, maar de praktijk wijst uit dat adoptie lang niet altijd werkt, er zijn vele kinderloze ouders, niet voor allen is er een liefdevol nest beschikbaar.......
Dat is harde realitijd, je kan er niet zeker van zijn dat het kind wat je draagt een warm nest krijgt, of het kind zowiezo een nest krijgt dan...
Grootgebracht worden in kindertehuizen, of bij de kleintjes dan van tijdelijk gezin naar het volgende tijdelijke gezin is ook niet echt je van het te noemen........
Maar zo kan je ook over moord praten in principe, zal vastwel samenhangen met karma
quote:SP is niet tegen abortus, daar waar hebben jullie 't over?
Op dinsdag 3 juni 2003 22:31 schreef Graveworm het volgende:[..]
precies.. "Wij zijn voor vrijheid van meningsuiting"
"Maar dan moet u wel de correcte mening hebben"
En voor de meeste andere partijen - rechtse inclusief - gaat de vrijheid van meningsuiting ook maar tot bepaalde grenzen
quote:Ik persoonlijk wil die keuze niet voor een ongeboren kind maken, maar ik wil wel dat die keuze er is......
Op dinsdag 3 juni 2003 22:34 schreef NemesisDivina het volgende:[..]
Ik ben het inderdaad wel met je eens, maar wie zijn wij om te besluiten of een baby (die ook al kan denken VOOR hij geboren is, naar wat ik geloof) de kans krijgt om een leven te leiden of niet.
Maar zo kan je ook over moord praten in principe, zal vastwel samenhangen met karma
Als ik kijk naar de plekken waar die keuze er niet is en wat daar gebeurt wbt ongewenste kinderen(om om te voorkomen dat deze er toch komen) dan ben ik blij dat wij deze keuze wel hebben, ook al zal ik die keuze nooit gebruiken...
quote:*shakes hands*
Op dinsdag 3 juni 2003 22:43 schreef erodome het volgende:[..]
Ik persoonlijk wil die keuze niet voor een ongeboren kind maken, maar ik wil wel dat die keuze er is......
Als ik kijk naar de plekken waar die keuze er niet is en wat daar gebeurt wbt ongewenste kinderen(om om te voorkomen dat deze er toch komen) dan ben ik blij dat wij deze keuze wel hebben, ook al zal ik die keuze nooit gebruiken...
quote:Ben je dom ofzo?
Op dinsdag 3 juni 2003 22:36 schreef Vibromass het volgende:[..]
SP is niet tegen abortus, daar waar hebben jullie 't over?
En voor de meeste andere partijen - rechtse inclusief - gaat de vrijheid van meningsuiting ook maar tot bepaalde grenzen
Als je leert lezen, zul je zien dat ik niet suggereer dat de SP tegen abortus is, maar dat F-ron dezelfde manier van denken heeft als de SP, die door Graveworm erg goed verwoord werd....
In sommige omstandigheden vind ik het heel vanzelfsprekend, bijvoorbeeld verkrachting. Of een ziekte van jezelf of van de ongeboren vrucht. En hele jonge meisjes die zwanger raken en willen aborteren kan ik me ook nog wel iets bij voorstellen.
Aan de andere kant, en dat ligt wel weer dicht bij wat als laaste noemde, vind ik dat het tegenwoordig ook net iets te makelijk gaat. Je zou zeggen dat een jong meisje die vindt dat ze er aan toe is gemeenschap te hebben toch dan ook rekening moet houden met de eventuele gevolgen. Ik bedoel de jeugd van nu weet zoveel meer dan vroeger.
En dan heb je nog de vrouwen die de zwangerschap afbreken omdat het net even niet uitkomt bijvoorbeeld met betrekking tot hun carriere.
Daar kan ik me nou even heel weinig bij voorstellen. Ik bedoel je hoeft tegenwoordig eigenlijk niet meer ongewenst zwanger te worden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Voor mij is het dus een beetje een grijs gebied en keur het dus niet zomaar goed of af.
quote:Wat ik zie is dat je een persoonlijk stokpaardje bij de discussie sleept die hier totaal niet op zijn plaats is. Het gaat hier over abortus, niet over jouw politieke misvattingen.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:50 schreef _Kuch_ het volgende:[..]
Ben je dom ofzo?
![]()
Als je leert lezen, zul je zien dat ik niet suggereer dat de SP tegen abortus is, maar dat F-ron dezelfde manier van denken heeft als de SP, die door Graveworm erg goed verwoord werd....
[Dit bericht is gewijzigd door Vibromass op 03-06-2003 23:01]
Bovendien is men nu veel eerder sexueel actief dan 50 jaar geleden, en dit is ook geaccepteerd, dus dan kan je niet zo makkelijk zeggen dan als je sex hebt je ook klaar moet zijn voor een kind mocht het misgaan/je geen goede maatregelen getroffen hebben. Dit gaat gewoon niet op...
quote:Ik heb mijn mening hier al verwoord.. Als het volgens jou niet over politiek gaat, waarom ga je dan in op het deel van mijn reactie wat wel politiek getint is? Wel degelijk dom dus
Op dinsdag 3 juni 2003 22:59 schreef Vibromass het volgende:[..]
Wat ik zie is dat je een persoonlijk stokpaardje bij de discussie sleept die hier totaal niet op zijn plaats is. Het gaat hier over abortus, niet over jouw politieke misvattingen.
quote:Iemand die zulke uitspraken doet verdraagt zelf geen mening van anderen. Dat blijkt wel. WAAR STAAT GOD VERDOMME DAT IK ABORTUS NIET WALGELIJK MAG VINDEN. DAT IS MIJN, JA MIJN MENING, OK????????????????!!!!!!!!!!! En ik zeg nergens dat iedereen die mening moet hebben. STERKER NOG: IK BEN TEGEN, JA TEGEN!!!!!!! HET VERBIEDEN!!!!!!!!!! VAN ABORTUS. Ben ik nu een beetje duidelijk?
Op dinsdag 3 juni 2003 22:30 schreef _Kuch_ het volgende:Zeker weer zo'n SP-er? "Wij bepalen wel wat goed is voor U, het land en de rest van de wereld, en de wij hebben daarbij geen behoefte aan tegenspraak of andere meningen"
quote:hohoho... rustig en kalm.. en niet zo schelden..
Op dinsdag 3 juni 2003 23:09 schreef F-ron het volgende:[..]
Iemand die zulke uitspraken doet verdraagt zelf geen mening van anderen. Dat blijkt wel. WAAR STAAT GOD VERDOMME DAT IK ABORTUS NIET WALGELIJK MAG VINDEN. DAT IS MIJN, JA MIJN MENING, OK????????????????!!!!!!!!!!! En ik zeg nergens dat iedereen die mening moet hebben. STERKER NOG: IK BEN TEGEN, JA TEGEN!!!!!!! HET VERBIEDEN!!!!!!!!!! VAN ABORTUS. Ben ik nu een beetje duidelijk?
quote:Man, je kent me niet eens. Sukkel.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:50 schreef _Kuch_ het volgende:[..]
Ben je dom ofzo?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |