[Dit bericht is gewijzigd door Barbamama op 12-12-2003 22:38]
quote:Een baby is idd niet minder mens dan een volwassenen, maar pas als hij buiten de baarmoeder LEVENSVATBAAR is. Een vruchtje van 10 weken is nog geen mens, maar gewoon een klompje cellen dat zich deelt.
Op vrijdag 12 december 2003 17:59 schreef Barbamama het volgende:
Het lijkt me dus dat we niet hoeven te denken dat een baby minder mens is dan een volwassene...
Ik ben altijd voor abortus als je bent verkracht, als de ouder(s) niet voor het potentiele kind kan/kunnen zorgen (lees:als het kind een asociale criminele mislukkeling wordt) of als het een handicap/afwijking heeft waardoor het zowel voor de ouders als het kind lastig zou worden. Verder zou ik abortus heel erg aanraden als je 12 ofzo bent...
quote:Ik ben dan vóór abortus, omdat het vruchtje minder waard is dan de moeder. De moeder is al sociaal gebonden aan allerlei mensen, terwijl de baby nog een sociaal bestaan moet beginnen en er daardoor minder leed zal ontstaan door het verdwijnen van dat leventje.
Op zaterdag 13 december 2003 16:02 schreef JaRoN het volgende:
Maar hoe wordt er dan gedacht over abortus plegen in het geval dat het ter wereld brengen van het nieuwe leven tot gevolg heeft dat de moeder komt te overlijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |