abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15368104
Ik ben in die zin tegen pilgebruik dat ik vind dat er niet gekloot moet worden met hormonen in een lichaam. Condooms zijn in orde, of de zaadcelletjes bij het afrukken nou in je Playboy terecht komen... in mijn oog of in het condoom, dat maakt niet zoveel uit. Als je ook kijkt naar de hoeveelheid spermacellen die de eindstreep niet halen (standaard als een vrouw niet vruchtbaar is), is elke klaarkomsessie rijp voor een weekje rouwen. In die zin zou een meer ritueel gebruik van seks (zodat het een spirituele betekenis krijgt) mijns inziens geen kwaad kunnen, maar dat is alleen voor de (oude ziel) diehards...
pi_15368203
Vanuit mijn christelijke levensovertuiging zeg ik: abortus is moord en mag niet.
Maar vanuit mijzelf zeg ik: elk kind heeft het recht om geboren te mogen worden, MAAR het als de ouders niet voor het kind kunnen of willen zorgen / het kind zwaar gehandicapt is dan vind ik abortus gerechtvaardigd (maar nog steeds heel erg, want er zijn zat verhalen van vrouwen die achteraf spijt hebben en getekend zijn voor het leven)
pi_15368432
Mien Dobbelsteen, dat is al zo vaak gezegd, dat het verschrikkelijk is voor én de ouders én het kind als het kind gehandicapped ter wereld komt. Ik zou je willen vragen om ook te kijken naar/na te denken over de argumenten die ik heb genoemd betreffende het recht dat velen menen te hebben op een 100% gezond kind. Laten we dan maar gelijk beginnen met klonen? Want, als eenmaal die trend wordt ingezet, zullen er andere selectiecriteria komen: iedereen gezond, dan iedereen aantrekkelijk, dan iedereen intelligent, dan iedereen het eeuwige leven... Het leven net zolang modificeren tot we echt Barbieland hebben verwezenlijkt. Gevoelens kunnen trouwens het beste met een stroomstok eruit geslagen worden, zorgt toch maar voor vervelende situaties. Seks is dan ook niet meer aan de orde, er mag dan alleen maar reproductief gepaard worden op gezette tijden door geselcteerde mensen/broedmachines. Hebben we toch maar weer het abortusprobleem opgelost

[Dit bericht is gewijzigd door Barbamama op 12-12-2003 22:38]

pi_15379436
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 17:59 schreef Barbamama het volgende:
Het lijkt me dus dat we niet hoeven te denken dat een baby minder mens is dan een volwassene...
Een baby is idd niet minder mens dan een volwassenen, maar pas als hij buiten de baarmoeder LEVENSVATBAAR is. Een vruchtje van 10 weken is nog geen mens, maar gewoon een klompje cellen dat zich deelt.

Ik ben altijd voor abortus als je bent verkracht, als de ouder(s) niet voor het potentiele kind kan/kunnen zorgen (lees:als het kind een asociale criminele mislukkeling wordt) of als het een handicap/afwijking heeft waardoor het zowel voor de ouders als het kind lastig zou worden. Verder zou ik abortus heel erg aanraden als je 12 ofzo bent...

pi_15380223
Maar hoe wordt er dan gedacht over abortus plegen in het geval dat het ter wereld brengen van het nieuwe leven tot gevolg heeft dat de moeder komt te overlijden?
Fem myror är fler än fyra elefanter
pi_15380974
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:02 schreef JaRoN het volgende:
Maar hoe wordt er dan gedacht over abortus plegen in het geval dat het ter wereld brengen van het nieuwe leven tot gevolg heeft dat de moeder komt te overlijden?
Ik ben dan vóór abortus, omdat het vruchtje minder waard is dan de moeder. De moeder is al sociaal gebonden aan allerlei mensen, terwijl de baby nog een sociaal bestaan moet beginnen en er daardoor minder leed zal ontstaan door het verdwijnen van dat leventje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')