abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10864206
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van abortus vinden.

Ik zelf ben helemaal voor arbortus. Ik vind het een prettige gedachte dat wanneer ik (stel) verkracht word en zwanger raak, ik niet verplicht ben om het kind te baren. Neem het voorbeeld van het meisje uit het volgende nieuws: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27295

Overigens ben ik ook van mening dat als je, door totaal je eigen schuld (bewust geen condoom) zwanger raakt, wel 10x goed moet nadenken of je een abortus wil.

pi_10864297
k vind alz het eitje nog niet te ver iz dat je hem dan nog mag weg laten halen
Aap uit de mouw
pi_10864299
Ik vind abortus ronduit walgelijk.
  dinsdag 3 juni 2003 @ 22:03:33 #4
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10864303
abortus is geen moord omdat moord alleen kan bij een mens, en een embryo is nog geen mens
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_10864304
Ik ben ook voor een abortus , in ieder geval als het vroeg genoeg in een zwangerschap is.
En inderdaad altijd er voor zorgen dat je niet zwanger kunt raken.
wat kunnen mensen zich tegenwoordig veel ergeren
pi_10864312
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:00 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van abortus vinden.

Ik zelf ben helemaal voor arbortus. Ik vind het een prettige gedachte dat wanneer ik (stel) verkracht word en zwanger raak, ik niet verplicht ben om het kind te baren. Neem het voorbeeld van het meisje uit het volgende nieuws: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27295

Overigens ben ik ook van mening dat als je, door totaal je eigen schuld (bewust geen condoom) zwanger raakt, wel 10x goed moet nadenken of je een abortus wil.

maar als je verkracht wordt, kan je toch ook de morningafterpil nemen? ik snap dat argument dan ook vaak niet helemaal
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_10864342
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef F-ron het volgende:
Argumenten graag? Hier kan ik niets mee.
pi_10864344
Als jongen ben ik ook voor een vrije keuze voor de vrouw.
Verhalen zoals een 14 jarig meisje in Ierland wat het kind niet mag laten weghalen nadat ze zwanger is geworden door een verkrachting vind ik ronduit ziek. 9 jarige meisjes die verkracht zijn en de kerk die zegt dat het meisje de zwangerschap maar moet voltooien is ronduit asociaal.
Maar stel dat een man en vrouw sex hebben binnen een relatie, en de vrouw word zwanger en wil abortie, terwijl de vader het kind wil houden? De rechter beslist in dat geval altijd voor de moeders wil, maar is toch al een grijs gebied.
En abortus als voorbehoedsmiddel is al helemaal uit den boze (gebeurt vaak in Rusland). Het is nogsteeds een moeilijk onderwerp
pi_10864365
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

maar als je verkracht wordt, kan je toch ook de morningafterpil nemen? ik snap dat argument dan ook vaak niet helemaal

Daar heb je gelijk in, maar stel dat die niet in je land bestaat. Ja ik snap precies wat je bedoelt hoor, maar ik kon zo gauw niets anders bedenken!
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 juni 2003 @ 22:06:08 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_10864373
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:00 schreef Mea.Culpa het volgende:

En onbewust zonder condoom ? En wie maakt uit dat het bewust was ? En is er verschil tussen je eigen schuld, en totaal je eigen schuld. Hoeveel keer moet je dan goed nadenken ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 juni 2003 @ 22:07:45 #11
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10864410
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef F-ron het volgende:
ik vind jou ronduit walgelijk.
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_10864416
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:04 schreef Mea.Culpa het volgende:

[..]

Argumenten graag? Hier kan ik niets mee.

Dat begrijp ik, maar ik heb er verder niks over te vertellen.
pi_10864420
abortus is moord..je vermoord een levend wezentje.. het kindje kan zelfs alles al voelen.. (soms lukt een abortus zelfs niet goed, en blijft het kindje zitten en is gruwelijk verminkt).. maar ik ben het er wel mee eens dat abortus legaal moet zijn.
zodra het illegaal wordt, zullen er toch abortussen plaatsvinden, maar dan amateurtistisch met breinaalden enzow, met alle gevolgen van dien. verder vind ik ook dat iedereen zelf moet kunnen beslissen.. in het geval van verkrachting (zeker zoals bij dat meisje) vind ik zeker dat abortus een oplossing is..
ik ben het er niet mee eens dat mensen zomaar bij een ongewenste zwangerschap (na bewust te hebben gevree-en met elkaar en geen morning-after pil enzo) zomaar abortus laten plegen, omdat 'het kindje momenteel niet in hun leven past (carriere enzo??)'..

dat is ongeveer hoe ik erover denk..

pi_10864429
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

En onbewust zonder condoom ? En wie maakt uit dat het bewust was ? En is er verschil tussen je eigen schuld, en totaal je eigen schuld. Hoeveel keer moet je dan goed nadenken ?

Dat is een hele goede vraag
Ik denk dat als je gaat vrijen en je zoiets hebt van, met een condoom is het niet lekker dus doen we het maar niet, dat het dan bewust is.
En natuurlijk moet je abortus laten plegen wanneer jij het wil. Ik vind het fijn dat je die keuze kunt maken in Nederland. Seksueel recht!

(zo is het beter omschreven?)

dinsdag 3 juni 2003 @ 22:08:41 #15
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_10864434
ik vind het een beeindiging van enig vorm of leven en daar ben ik tegen. Uitzondering nagelaten dan.. ALs het kind niet een fatsoenlijke toekomst geboden kan worden, het veroorzaakt is door een verkrachting, de kans heel groot is dat het kind zwaar gehandicapt geboren wordt, een sterk verhoogde kans op het overlijden van moeder cq kind bij geboorte vin dik dat het moet kunnen.
Where's my fear???
pi_10864464
Ken genoeg van die sletjes die elk weekend erop los neuken , van een rubber nog nooit gehoord hebben en dan dus een abortus moeten ondergaan.
Op die manier ben ik er absoluut tegen!

In sommige gevallen denk ik inderdaad dat het beter kan zijn , maar ondanks dat blijven vrouwen die er op dat moment achter staan later vaak last van te krijgen.
Maar dan heb ik ook zoiets flikker op met je gezeur toen wilde je het toch zo graag?

Komt ook omdat ik zelf probeer zwanger te worden wat niet lukt.
We lopen zelf in het ziekenhuis , joepie morgen voor dag en dauw opstaan omdat we ons weer moeten melden om 8.50 en ruim een half uur moeten rijden eerst.
Vanuit mijn eigen standpunt ben ik dus niet echt voor abortus.
De gevolgen dragen van je daden!

Verkrachting vind ik hier dus ten alle tijden buiten staan!
Hier vraag jezelf niet om en zijn niet je eigen daden!

dinsdag 3 juni 2003 @ 22:10:25 #17
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_10864484
na hoeveel weken mogen ze geen abortus meer doen?
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_10864490
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:07 schreef Graveworm het volgende:

[..]

ik vind jou ronduit walgelijk.

En ik jou.

[Dit bericht is gewijzigd door F-ron op 03-06-2003 22:12]

dinsdag 3 juni 2003 @ 22:11:36 #19
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10864526
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:08 schreef bl0emetjE het volgende:
abortus is moord..je vermoord een levend wezentje.. het kindje kan zelfs alles al voelen..
right..

het is nog geen kindje, het is een vrucht wat ooit een kindje gaat worden

beter vroeg weghalen dan de rest van zijn/haar leven in ellende laten doorbrengen

pi_10864528
Moord weet ik niet, maar ik vind het wel walgelijk als iemand dat ondergaat. Ik als gulzig eismikkelaar zou dan ook een soort dierenmoordenaar zijn
Enige excuus om abortus te plegen is wanneer je verkracht bent. Voor de rest moet je IMO je verantwoordelijkheid nemen...

[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 03-06-2003 22:13]

dinsdag 3 juni 2003 @ 22:12:02 #21
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10864536
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:10 schreef Sinaasappel het volgende:
12?

Overigens, als een man het kind wilt houden, maar de moeder wilt dat niet, dan krijgt de moeder gelijk. Wilt de moeder het houden en de vader niet, dan mag hij mooi wel betalen. Of klopt dat niet?

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 03-06-2003 22:13]

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 juni 2003 @ 22:13:09 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_10864569
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:08 schreef Mea.Culpa het volgende:

(zo is het beter omschreven?)

(Ja hoor)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 3 juni 2003 @ 22:13:20 #23
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_10864576
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:12 schreef tvlxd het volgende:

[..]

12?

ik las net ergens 7
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
  dinsdag 3 juni 2003 @ 22:14:22 #24
29890 Graveworm
All is Silent
pi_10864610
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 22:10 schreef Sinaasappel het volgende:
24, maar dit is in elk land anders
pi_10864642
Ik ben wat gaan opzoeken over de stadia van de ongeboren foetus.

typ ik www.foetus.nl in. Zie ik dat het domein door InterKerk geclaimd is. Ik ben benieuwd wat dat voor iets wordt. Beetje scary.

"Wat is abortus precies ?
Bij een abortusingreep wordt de zwangerschap weggehaald. Als je nog maar een paar weken zwanger bent wordt dat gedaan d.m.v. een zuigcurettage. Het baarmoederslijmvlies met het daarin genestelde vruchtzakje wordt door een buisje dat met een slang aan een pomp is verbonden, weggezogen. Je zwangerschap is dan definitief afgebroken. Als je zwangerschap verder gevorderd is dan 12 weken, wordt de ingreep ingewikkelder. Als je tot abortus besluit, is het dus verstandig zo vlug mogelijk te komen."

Je kunt dan nog niet echt van een kindje spreken, wel?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')