Ik zelf ben helemaal voor arbortus. Ik vind het een prettige gedachte dat wanneer ik (stel) verkracht word en zwanger raak, ik niet verplicht ben om het kind te baren. Neem het voorbeeld van het meisje uit het volgende nieuws: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27295
Overigens ben ik ook van mening dat als je, door totaal je eigen schuld (bewust geen condoom) zwanger raakt, wel 10x goed moet nadenken of je een abortus wil.
quote:maar als je verkracht wordt, kan je toch ook de morningafterpil nemen? ik snap dat argument dan ook vaak niet helemaal
Op dinsdag 3 juni 2003 22:00 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van abortus vinden.Ik zelf ben helemaal voor arbortus. Ik vind het een prettige gedachte dat wanneer ik (stel) verkracht word en zwanger raak, ik niet verplicht ben om het kind te baren. Neem het voorbeeld van het meisje uit het volgende nieuws: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27295
Overigens ben ik ook van mening dat als je, door totaal je eigen schuld (bewust geen condoom) zwanger raakt, wel 10x goed moet nadenken of je een abortus wil.
quote:Argumenten graag? Hier kan ik niets mee.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef F-ron het volgende:
Ik vind abortus ronduit walgelijk.
quote:Daar heb je gelijk in, maar stel dat die niet in je land bestaat. Ja ik snap precies wat je bedoelt hoor, maar ik kon zo gauw niets anders bedenken!
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
maar als je verkracht wordt, kan je toch ook de morningafterpil nemen? ik snap dat argument dan ook vaak niet helemaal
quote:En onbewust zonder condoom ? En wie maakt uit dat het bewust was ? En is er verschil tussen je eigen schuld, en totaal je eigen schuld. Hoeveel keer moet je dan goed nadenken ?
Op dinsdag 3 juni 2003 22:00 schreef Mea.Culpa het volgende:
quote:ik vind jou ronduit walgelijk.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:03 schreef F-ron het volgende:
Ik vind abortus ronduit walgelijk.
quote:Dat begrijp ik, maar ik heb er verder niks over te vertellen.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:04 schreef Mea.Culpa het volgende:[..]
Argumenten graag? Hier kan ik niets mee.
dat is ongeveer hoe ik erover denk..
quote:Dat is een hele goede vraag
Op dinsdag 3 juni 2003 22:06 schreef tong80 het volgende:[..]
En onbewust zonder condoom ? En wie maakt uit dat het bewust was ? En is er verschil tussen je eigen schuld, en totaal je eigen schuld. Hoeveel keer moet je dan goed nadenken ?
(zo is het beter omschreven?)
In sommige gevallen denk ik inderdaad dat het beter kan zijn , maar ondanks dat blijven vrouwen die er op dat moment achter staan later vaak last van te krijgen.
Maar dan heb ik ook zoiets flikker op met je gezeur toen wilde je het toch zo graag?
Komt ook omdat ik zelf probeer zwanger te worden wat niet lukt.
We lopen zelf in het ziekenhuis , joepie morgen voor dag en dauw opstaan omdat we ons weer moeten melden om 8.50 en ruim een half uur moeten rijden eerst.
Vanuit mijn eigen standpunt ben ik dus niet echt voor abortus.
De gevolgen dragen van je daden!
Verkrachting vind ik hier dus ten alle tijden buiten staan!
Hier vraag jezelf niet om en zijn niet je eigen daden!
quote:En ik jou.
Op dinsdag 3 juni 2003 22:07 schreef Graveworm het volgende:[..]
ik vind jou ronduit walgelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door F-ron op 03-06-2003 22:12]
quote:right..
Op dinsdag 3 juni 2003 22:08 schreef bl0emetjE het volgende:
abortus is moord..je vermoord een levend wezentje.. het kindje kan zelfs alles al voelen..
het is nog geen kindje, het is een vrucht wat ooit een kindje gaat worden
beter vroeg weghalen dan de rest van zijn/haar leven in ellende laten doorbrengen
[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 03-06-2003 22:13]
quote:12?
Op dinsdag 3 juni 2003 22:10 schreef Sinaasappel het volgende:
na hoeveel weken mogen ze geen abortus meer doen?
Overigens, als een man het kind wilt houden, maar de moeder wilt dat niet, dan krijgt de moeder gelijk. Wilt de moeder het houden en de vader niet, dan mag hij mooi wel betalen. Of klopt dat niet?
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 03-06-2003 22:13]
quote:(Ja hoor)
Op dinsdag 3 juni 2003 22:08 schreef Mea.Culpa het volgende:(zo is het beter omschreven?)
quote:ik las net ergens 7
Op dinsdag 3 juni 2003 22:12 schreef tvlxd het volgende:[..]
12?
quote:24, maar dit is in elk land anders
Op dinsdag 3 juni 2003 22:10 schreef Sinaasappel het volgende:
na hoeveel weken mogen ze geen abortus meer doen?
typ ik www.foetus.nl in. Zie ik dat het domein door InterKerk geclaimd is. Ik ben benieuwd wat dat voor iets wordt. Beetje scary.
"Wat is abortus precies ?
Bij een abortusingreep wordt de zwangerschap weggehaald. Als je nog maar een paar weken zwanger bent wordt dat gedaan d.m.v. een zuigcurettage. Het baarmoederslijmvlies met het daarin genestelde vruchtzakje wordt door een buisje dat met een slang aan een pomp is verbonden, weggezogen. Je zwangerschap is dan definitief afgebroken. Als je zwangerschap verder gevorderd is dan 12 weken, wordt de ingreep ingewikkelder. Als je tot abortus besluit, is het dus verstandig zo vlug mogelijk te komen."
Je kunt dan nog niet echt van een kindje spreken, wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |