abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juli 2003 @ 15:29:12 #126
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11598752
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:25 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

nou ik heb ze ook al lang hoor

ik heb ze lekker langer dan jij lekker puh ...

Intelligent Dance Music, Stupid Music Listener ...

[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 06-07-2003 15:35]

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 6 juli 2003 @ 15:45:43 #127
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11599013
Anyweg ... weer ff wat serieuzer ... hoewel ... nog meer nieuws van het Venetian Snares front:

Aaron Funk (Venetian Snares) en Rachael Kozak (Hecate) hebben een CD uitgebracht onder de naam Nymphomatriarch. Het bijzondere aan deze CD is dat elk geluid op de CD gemaakt is van de geluiden die Aaron en Racheal samen maakten tijdens de sex die ze hadden.

Dat klinkt ranziger dan het uiteindelijke resultaat klinkt overigens. Op een enkele kreun of giechel na klinkt het bijna als een normale Venetian Snares CD. Maar de manier waarop ie tot stand is gekomen is toch wel vrij apart te noemen ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_11603583
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:14 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Misschien dat dit mensen interesseert:
http://student-kmt.hku.nl/~bas4/sinksnowangel.mov
http://perso.wanadoo.fr/weirdnet/wtm/visual/candace/find_candace.wmv
2 Venetian Snares clips.

En ik raad aan de Black Lung remix van Come to Daddy te downloaden!

bedankt voor de clip links...
ik kende ze nog niet...(ik heb dan ook geen tv, dus ook geen rtl4 of sbs6)
pi_11616233
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:45 schreef Weakling het volgende:
Anyweg ... weer ff wat serieuzer ... hoewel ... nog meer nieuws van het Venetian Snares front:

Aaron Funk (Venetian Snares) en Rachael Kozak (Hecate) hebben een CD uitgebracht onder de naam Nymphomatriarch. Het bijzondere aan deze CD is dat elk geluid op de CD gemaakt is van de geluiden die Aaron en Racheal samen maakten tijdens de sex die ze hadden.

Dat klinkt ranziger dan het uiteindelijke resultaat klinkt overigens. Op een enkele kreun of giechel na klinkt het bijna als een normale Venetian Snares CD. Maar de manier waarop ie tot stand is gekomen is toch wel vrij apart te noemen ...

Wat trouwens fantastisch combineert, is de achtergrondmuziek van hecate's website (www.zhark.org) en Aphex Twin's track "73-yips" (On ep). Probeer maar eens.
pi_11620201
quote:
Op zondag 6 juli 2003 20:07 schreef MurW het volgende:

[..]

bedankt voor de clip links...
ik kende ze nog niet...(ik heb dan ook geen tv, dus ook geen rtl4 of sbs6)

ai, dan heb je zeker ook het interview van venetian snares met beau voor rtl boulevard gemist?
  maandag 7 juli 2003 @ 15:48:20 #131
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11620735
quote:
Op zondag 6 juli 2003 15:45 schreef Weakling het volgende:

Het bijzondere aan deze CD is dat elk geluid op de CD gemaakt is van de geluiden die Aaron en Racheal samen maakten tijdens de sex die ze hadden.

, da's idd toch wel zeer apart te noemen. Vandaag een cd'tje van Arpanet gehaald maar dat gaat toch meer richting elektro.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_11621264
quote:
Op maandag 7 juli 2003 15:48 schreef HAL9000S het volgende:

, da's idd toch wel zeer apart te noemen. Vandaag een cd'tje van Arpanet gehaald maar dat gaat toch meer richting elektro.

Dat is ook electro...maar waarom haal je dat aan? Ik heb vandaag een cd'tje van Cannibal Corpse gehaald, maar dat is toch meer death metal.
  maandag 7 juli 2003 @ 16:50:19 #133
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11622396
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:07 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Dat is ook electro...maar waarom haal je dat aan? Ik heb vandaag een cd'tje van Cannibal Corpse gehaald, maar dat is toch meer death metal.

Ohhhhh!!! Dus IDM staat voor Intelligent Death Metal!!! Altijd al verkeerd begrepen ... damn ...
pi_11622949
Jaja IDM = Intelligente Death Metal

en heel toevallig heb ik gister en vandaag een nieuw trekje gemaakt met samples van Slayer's Raining blood...
tis vrij hard en duister dus intelligente en vrolijke vol levenslust ambient en intelligentdraalmuziekliefhebbers blijf weg...
hier staat ie...voor de commentaartjes

maandag 7 juli 2003 @ 17:36:29 #135
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11623475
quote:
Op maandag 7 juli 2003 16:07 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Dat is ook electro...maar waarom haal je dat aan?

Omdat ik het op zoek ben naar het punt waar IDM, electro en techno elkaar overlappen, maar na de aanschaf van desbetreffend cd'tje de conclusie trok dat het meer richting electro gaat. Niet dat het me iets boeit want electro vind ik ook en ik moest iets halen om mijn teleurstelling te compenseren want Tim tetlow - Beauty walks a razor's edge is niet meer verkrijgbaar dus vandaarrrrrrrr......
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 7 juli 2003 @ 18:48:43 #136
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11624650
quote:
Op maandag 7 juli 2003 17:36 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

... en ik moest iets halen om mijn teleurstelling te compenseren want Tim tetlow - Beauty walks a razor's edge is niet meer verkrijgbaar dus vandaarrrrrrrr......

Waarom niet gewoon via www.warprecords.com bestellen??? Daar is ie nog gewoon op dit moment verkrijgbaar
pi_11644612
Trouwens, allen, volgende week:
http://www.vierdaagse.com/feesten/valkhofaffaire.html
Prefuse, Jamie Lidell, Dabrye (deze 3 op 1 dag), DJ Sneak, Detroit Grand Pubahs en nog een boel. En het is gratis.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 16:03:32 #138
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11644646
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 16:02 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Prefuse, Jamie Lidell, Dabrye (deze 3 op 1 dag), DJ Sneak, Detroit Grand Pubahs en nog een boel. En het is gratis.
ja, daar ga ik zeker heen...woon er een kwartiertje vandaan Prefuse 73
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_11645952
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 16:02 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

Is dat overdag??

dinsdag 8 juli 2003 @ 17:54:10 #140
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11647291
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 16:52 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Is dat overdag??

Nee, waarschijnlijk 's avonds, maar ik zal voor de zekerheid nog eens navraag plegen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_11647735
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 17:54 schreef HAL9000S het volgende:

Nee, waarschijnlijk 's avonds, maar ik zal voor de zekerheid nog eens navraag plegen.

hmm, het staat niet op de site...het is in een park toch? dan zou je verwachten dat het overdag is (?)
  dinsdag 8 juli 2003 @ 18:25:39 #142
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11647999
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 18:13 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

hmm, het staat niet op de site...het is in een park toch? dan zou je verwachten dat het overdag is (?)

hehe, de zomerfeesten gaan dag en nacht door in nmgn, een maat van me werkt daar en krijgt dat soort info meestal wel door. En anders vraag ik het na bij m'n cdwinkel.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_11648024
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 18:25 schreef HAL9000S het volgende:

hehe, de zomerfeesten gaan dag en nacht door in nmgn, een maat van me werkt daar en krijgt dat soort info meestal wel door. En anders vraag ik het na bij m'n cdwinkel.

Please do
  dinsdag 8 juli 2003 @ 18:35:09 #144
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11648211
Net ff gebeld, en het is echt 's avonds. Dit weekend gaat die maat van me achter het tijdschema aan, maar volgens hem wordt het toch een beetje improviseren....maar goed, je hoort verder nog wel hoe het precies zit.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_11662811
Op 15 augustus in Waterfront Rotterdam is er een Clone Label Night. Met o.a. Adult., Detroit In Effect, Cosmic Force, Funckarma, Phako, EOG (<- zijn ep's op Dub Recordings zijn niets minder dan geweldig), Serge, Dexter, etc.

10 eurootjes.

Ik ga in ieder geval, .

pi_11664043
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:32 schreef zodiakk het volgende:
Op 15 augustus in Waterfront Rotterdam is er een Clone Label Night. Met o.a. Adult., Detroit In Effect, Cosmic Force, Funckarma, Phako, EOG (<- zijn ep's op Dub Recordings zijn niets minder dan geweldig), Serge, Dexter, etc.

10 eurootjes.

Ik ga in ieder geval, .

*drool*
  woensdag 9 juli 2003 @ 14:05:28 #147
60609 katzie
Kick some ass!
pi_11664674
Deze topics zijn nou spekkie naar mijn bekkie! Het is fijn om te lezen dat hier duidelijk een paar kenners zitten. En dat is maar goed ook, ik vind het de hoogste tijd worden dat de jongere (en in mijn ogen vaak oppervlakkiger gevormde) generaties de fakkel der intelligentie welleens over mogen nemen van de grondleggers.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nooit zo diep in de ontwikkeling van de verschillende labels en stromingen heb geroerd. Ik kan me gewoon heel goed herinneren dat anarchistische substromingen in de jeugd hun toevlucht zochten in bepaalde stijlen, maar welke in mijn ogen de echte inteliigente grondleggers van de dance genoemd mogen worden. Wat er gebeurde op underground parties, kraakfeestjes, dance gatherings, acid en later techno feesten...was het gene wat er voor zorgde dat er een snellle ontwikkeling was in verschillende stromingen.

Iedereen die zo'n analoog drumcomputertje kon bemachtigen kon gaan experimenteren met stijlen. Maar wat het belangrijkste was...is dat het idealisme of het anarchistische van de jeugd (meer dan nu), zijn uiting vond in muziek. Er zat vaak een veel diepere laag in, een bezinningslaag...wat boekdelen sprak over wat je bezig hielt. Stromingen vandaag zijn veel oppervlakkiger...."blijer" geworden.

Laat ik nog eventjes wat namen noemen om de discussie wakker te houden. Zo zijn er nog genoeg andere labels die de moeite waard zijn om te bespreken zoals Yellow Label (Fr), Ninja Tune...maar ook interessante substromingen sinds de periode die jullie hebben besproken zoals Chemical Beats, Drum & Bass, Jungle, Eclectic, Ambient. Zelfs de softere Trip Hop stijlen die de kop op staken waren belangrijke statements in de muziek en dance wereld...en herinneren jullie je nog de easy tune avonden op van die Arty-farty inteelt club/dance avonden?

Als we over intelligente dance spreken, zou ik het dus niet zuiver op IBM willen houden. Sure....the invloeden die af en toe tot de meest schilderachtige en surrealistische soundscapes leidden, waren ook dezelfde soundscapes die al heel snel uitgemolken en herhaald leken te zijn. Er zijn diverse artiesten geweest die in de begin jaren negentig tot halverwege de jaren negentig dance echt tot een eigen volwassendom brachten, een evolutie naar hun eigen sub-stromingen brachten. Nu lijken die sub-stromingen af en toe steeds minder zuiver gehanteerd. Het valt me steeds vaker op waar wij vroeger spraken over techno het in deze tijd een hele andere lading gaat dekken. Wat vroeger techno werd genoemd, is nu de voedingsbodem geworden en inspiratiebron voor hele andere stromingen.

Namen die in mijn ogen niet vergeten mogen worden; Orbital, Human Beings, Josh Wink, Eboman, Speedy J, Leftfield (Leftism), Prodigy (in hun jongste dagen), Quazar, Acid junkies, The Future Sound of London, etc. More contemporary artists include in mijn ogen: Amon Tobin (Ninja Tune), Underworld, Ritchie Hawtin (Plastikman), etc.

Boards of Canada was volgens mijn vrienden ook hetgene wat kon voortborduren op de basis die was gelegd door artiesten als The Orb, Orbital. Ik moet zeggen dat ik liever naar de latere edities van Air luister of de nieuwe Royskopp dan het ingedutte zootje wat ze op die plaat Twoism in elkaar gelijmd hebben. Soms denk ik welleens dat ik maar beter weer aan de drugs kan gaan om het spul te waarderen, maar het kan mij echt niet meer boeien.

Een stroming die ik nog welleens met jullie zou willen uitkauwen is Electro. En dan denk ik hedendaags aan Felix the House Cat, Miss Kittin, Ladytron etc. In mijn ogen is er een nieuwe generatie aan het ontwikkelen van relatief jonge artiesten (maar ook oude lullen) die invloeden vanuit de 80-er jaren eindelijk op een eigen manier interpreteren naar 2003: We veranderen langzaam weer in een avangardistische/verveelde/'recessie getroffen' generatie.

Jongens...je kan wel zien dat dit mijn eerste geposte berichtje is zeker>>>>>zo fucking lang.

Laterz,

Katz.

pi_11665532
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 14:05 schreef katzie het volgende:

Boards of Canada was volgens mijn vrienden ook hetgene wat kon voortborduren op de basis die was gelegd door artiesten als The Orb, Orbital. Ik moet zeggen dat ik liever naar de latere edities van Air luister of de nieuwe Royskopp dan het ingedutte zootje wat ze op die plaat Twoism in elkaar gelijmd hebben. Soms denk ik welleens dat ik maar beter weer aan de drugs kan gaan om het spul te waarderen, maar het kan mij echt niet meer boeien.

Wat een onzin om Boards of Canada in het verlengde van The Orb en Orbital te plaatsen. Twoism is overigens niet echt een voor de hand liggend BOC album om mee te beginnen. Lees liever eens het BOC-topic door en beluister de albums die er echt toe doen.
quote:
Een stroming die ik nog welleens met jullie zou willen uitkauwen is Electro. En dan denk ik hedendaags aan Felix the House Cat, Miss Kittin, Ladytron etc. In mijn ogen is er een nieuwe generatie aan het ontwikkelen van relatief jonge artiesten (maar ook oude lullen) die invloeden vanuit de 80-er jaren eindelijk op een eigen manier interpreteren naar 2003: We veranderen langzaam weer in een avangardistische/verveelde/'recessie getroffen' generatie.
Het is natuurlijk niet Electro wat je bedoelt, maar Electroclash. Electro wordt tegenwoordig gemaakt door artiesten als Anthony rother (Psi49net), I-F en Dopplereffekt. Overigens weinig vernieuwend, want luister bijvoorbeeld eens naar een plaat als Clear van Cybotron (Juan atkins-1983!) en je hoort meteen waar het allemaal vandaan komt. Electroclash is best een schattige synthpop stroming, maar weinig relevant voor dit topic.
pi_11665716
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 14:05 schreef katzie het volgende:
is die elektro niet al een tijdje uitgekauwd?
pi_11666033
Ik heb house nu al 15 jaar bestudeerd,
Het is zo venijnig als de pest .
Net als roken.: Je weet wat de boventoon voert op een techno/trance/hardcore etc etc. , maar je kan er niet van wegblijven
het klinkt gewoon te goed.
Hmmm... Rattevanger van hamelen wel eens gelezen???
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')