abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10891013
Ik denk toch niet dat ik het doe. Het is te vreemd, en ik geloof er ook niet in.
't Is niks voor mij.

Wat er dan gebeurt weet ik ook niet, maar dat zien we dan wel weer.

pi_10891237
Zou je niet eerst voor een gesprek gaan of zo iets?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_10891346
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 21:54 schreef sushi-nori het volgende:
Ik denk toch niet dat ik het doe. Het is te vreemd, en ik geloof er ook niet in.
't Is niks voor mij.

Wat er dan gebeurt weet ik ook niet, maar dat zien we dan wel weer.

Geef het iig een kans, zo kun je toch niet oordelen?
pi_10891361
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 22:00 schreef zwaaibaai het volgende:
Zou je niet eerst voor een gesprek gaan of zo iets?
Moest ik misschien maar doen, is misschien verstandig.
Maar ik zie het echt niet voor me. Het staat zo ver van me af.

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 04-06-2003 23:31]

pi_10891366
Het valt me eigenlijk op dat je het bij voorbaat al afkapt , terwijl het misschien toch wel goed is een kansje te geven , bevalt het niet dan kun je altijd nog weg .
Ik zou zoiets hebben van baat het niet dan schaadt het niet.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_10902564
Het lijkt me dat jij in de loop der jaren zoveel kennis hebt opgebouwd over de werkwijze en het gedrag van psychologen - mede omdat je er zoveel over gelezen hebt - dat je ze als geen ander om de tuin weet te leiden, met het gevolg dat je ze met een kluitje in het riet stuurt.

Aan de ene kant wil je ze vertellen hoe het echt zit, maar als het erop aankomt en ze in de goede richting denken...?

Weet je zelf nog wat echt is en wat niet tav jezelf?

Ik heb me afgevraagd wat je wilt bereiken met je diagnose op een forum zetten:
- Voorwerk verrichten? Proberen in te schatten wat je psychologen gaan zeggen en alvast het EFFECT van je eigen gedrag testen?

Wat is jouw grootste angst voor de Viersprong? Je noemt zelf:
- het zal weer geen effect hebben;
- het stigmatiserende beeld wat mensen daarna van je hebben;
of ben je bang dat de groep jou niet moet en je er alleen voor komt te staan?

(in 1 topic waarin jij schrijft dacht ik: my god! die kan zo in de rol van een psycholoog kruipen - zonder problemen).

Jij moet echt een crime zijn voor hulpverleners...zoveel is me wel duidelijk.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  donderdag 5 juni 2003 @ 13:16:36 #57
19105 Noayla_
Love me tender
pi_10903018
Mijn ex-man heeft daar 2 jaar geleden een langdurige intake procedure doorlopen. Je wordt er niet zomaar toegelaten; en moet zéér, zéér gemotiveerd zijn.

Je zit er inderdaad intern en de groepen zijn ingedeeld per "stoornis".

Ik vond de begeleiding en de manier van werken zéér professioneel en had een behoorlijk hoge pet op van de daar aangeboden therapieën.

Mijn man besloot helaas aan het einde van het intake traject dat hij er toch niet heen wilde, dus de info die ik heb blijft summier.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_10905483
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 14:39 schreef sushi-nori het volgende:
~ droevig verhaal ~
O hemel, wat heb jij een hoop narigheid meegemaakt, zeg.
Logisch dat dat je niet in de koude kleren is gaan zitten.
Ik begrijp je angst voor stigmatisering wel hoor.
Zelf heb ik zeer waarschijnlijk borderline / ADHD en ga nu voor de 4e keer in therapie (ben 1x opgenomen geweest in een christelijk opvangcentrum genaamd De Hoop in Dordrecht, verder alleen dagbehandelingen gedaan.) Ik begrijp dus precies je bezwaren.
Toch blijf ik voor mezelf hoopvol dat therapie kan helpen, zeker als de juiste diagnose is gesteld.
Bij mij dachten ze altijd dat het "enkel" om een eetstoornis ging en nu ik weet dat er dus borderline meespeelt kan ik me daar gericht op richten.
Ik hoop dat je de juiste keuze zult maken, wat dat ook mag zijn, en dat je eroverheen zult komen.
Veel sterkte toegewenst
pi_10910082
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:00 schreef R_ON het volgende:
Het lijkt me dat jij in de loop der jaren zoveel kennis hebt opgebouwd over de werkwijze en het gedrag van psychologen - mede omdat je er zoveel over gelezen hebt - dat je ze als geen ander om de tuin weet te leiden, met het gevolg dat je ze met een kluitje in het riet stuurt.
Denk dat dat wel meevalt. Psychologen die goed zijn in hun vak weten heus wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. Met name als ze je langer kennen en met name als je eerlijk bent.
quote:
Aan de ene kant wil je ze vertellen hoe het echt zit, maar als het erop aankomt en ze in de goede richting denken...?
Nee, ik ben niet bang voor de waarheid, ik ben alleen bang voor meer zinloos gepruts.
quote:
Weet je zelf nog wat echt is en wat niet tav jezelf?
't is niet zo dat ik lieg, maar ik ben wel vervreemd van mezelf volgens de tests
quote:
Ik heb me afgevraagd wat je wilt bereiken met je diagnose op een forum zetten:
- Voorwerk verrichten? Proberen in te schatten wat je psychologen gaan zeggen en alvast het EFFECT van je eigen gedrag testen?
Nee, gewoon mijn hart luchten zoals zoveel mensen hier. Ik vond het tamelijk ver gaan maar ik dacht wie a zegt moet ook b zeggen. Het is toch redelijk anoniem op dit forum.
Ik schreef trouwens maar heel summier over die diagnose. Uitgebreid vertellen wat ik te horen kreeg zou ik niet doen hier.
quote:
Wat is jouw grootste angst voor de Viersprong? Je noemt zelf:
- het zal weer geen effect hebben;
- het stigmatiserende beeld wat mensen daarna van je hebben;
of ben je bang dat de groep jou niet moet en je er alleen voor komt te staan?
all of the above, en meer.
quote:
(in 1 topic waarin jij schrijft dacht ik: my god! die kan zo in de rol van een psycholoog kruipen - zonder problemen).
en dan nog kunnen functioneren he, dan heb je alles
quote:
Jij moet echt een crime zijn voor hulpverleners...zoveel is me wel duidelijk.
Nee dat valt wel mee. Ik ben eerlijk en ik heb inzicht in mezelf en mijn eigen situatie. Ik ben niet iemand die spannend doet over psychologen en hulpverleners en ze op het verkeerde been probeert te zetten en zichzelf dan da man vindt zoals je me afschildert..
Maar ik ben niet makkelijk in een catalogus terug te vinden als je dat bedoelt. Net als heel veel mensen trouwens. Er zijn denk ik relatief weinig mensen met een probleem wat met een formulier in de hand in een hokje te plaatsen valt.
pi_10910272
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 13:16 schreef Noayla_ het volgende:
Mijn ex-man heeft daar 2 jaar geleden een langdurige intake procedure doorlopen. Je wordt er niet zomaar toegelaten; en moet zéér, zéér gemotiveerd zijn.
Daar ben ik dus wel bang voor.
Ik ben namelijk niet "zeer zeer gemotiveerd" maar denk eerder laat mij nou maar aan mijn lot over.
Dus stel dat ik eraan zou beginnen dan krijg ik te horen: ja sorry bedankt. En dan zal ik me niet beter voelen.
quote:
Je zit er inderdaad intern en de groepen zijn ingedeeld per "stoornis".
Dat is wel mooi, anders krijg je die schreeuwerds van de adhd en borderline groep samen met de stille willies van de depressieve groep.
quote:
Ik vond de begeleiding en de manier van werken zéér professioneel en had een behoorlijk hoge pet op van de daar aangeboden therapieën.
Ik hoop dat dat nog zo is, want ik wilde ze een paar vragen stellen per email en toen kreeg ik een bazig emailtje teruggestuurd van: contact met de intake gaat niet via email u dient eerst schriftelijk contact op te nemen met intake voor een intake. Erg kinderachtig.
Volgens Mona is het wel het neusje van de zalm wat hulpverlening betreft dus ik ben wel benieuwd. Maar tegelijk redelijk skeptisch. Ik ben vooral benauwd dat ze er op een kinderachtige manier met mensen omgaan.
quote:
Mijn man besloot helaas aan het einde van het intake traject dat hij er toch niet heen wilde, dus de info die ik heb blijft summier.
Spijt me voor je.
pi_10910371
Mooi dat er nu een goede diagnose is gesteld.
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 14:44 schreef miendobbelsteen het volgende:(ben 1x opgenomen geweest in een christelijk opvangcentrum genaamd De Hoop in Dordrecht, verder alleen dagbehandelingen gedaan.) Ik begrijp dus precies je bezwaren.
De hoop is knudde, het is een erg slecht en onprofessioneel opvangcentrum. Ik zeg dat omdat ik een heel aantal mensen ken die er of opgevangen zijn of er gewerkt hebben, en ze zijn allemaal van een koude kermis thuisgekomen. Werknemers worden er echt psychologisch gemanipuleerd op een hele lelijke manier.
Ze maken vooral veel reclame. Pagina's grote full colour advertenties met grote heroinespuiten. Openingen van hun nieuwe opvangcentrum door de koningin, dat is echt hun business. Maar of ze ook veel bereiken?
quote:
Toch blijf ik voor mezelf hoopvol dat therapie kan helpen, zeker als de juiste diagnose is gesteld.
Veel sterke.
  donderdag 5 juni 2003 @ 18:37:15 #62
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10911215
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:47 schreef sushi-nori het volgende:
Dat is wel mooi, anders krijg je die schreeuwerds van de adhd en borderline groep samen met de stille willies van de depressieve groep.
Wat meer respect zou je niet misstaan. Maar dat heb ik al eerder ooit tegen je gezegd.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_10911346
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 18:37 schreef Moonah het volgende:
Wat meer respect zou je niet misstaan. Maar dat heb ik al eerder ooit tegen je gezegd.
Dat heeft niet te maken met respect, maar met eerlijkheid.
Je kunt elkaar wel een mietje blijven noemen, maar als je zegt wat je denkt en de dingen die je bedoelt bij de naam noemt, bereik je meer. Laten we wel wezen.

Bij mij is geen sprake van minachting voor de genoemde groepen probleemgevallen.
Net zomin als ik mezelf minacht als het over mijn problemen gaat, ik kan af en toe ook wel lachen om mezelf

Was jij niet degene die zo te gek ging op hoe direct en eerlijk de therapeuten van de Viersprong alles bij de naam noemden?

donderdag 5 juni 2003 @ 18:47:01 #64
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10911390
sushi maak het niet te persoon;lijk ajb
  donderdag 5 juni 2003 @ 18:52:39 #65
3967 Orac
So far so Good
pi_10911485
quote:

[..]

[..]

Nee, met alleen borderliners kun je lekker lachen.
Realiteit is wat ik zie
pi_10911657
sushi-nori ik snap op dit moment niet meer waarom het topic geopend hebt.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 5 juni 2003 @ 19:15:43 #67
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10911984
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 19:00 schreef Vampier het volgende:
sushi-nori ik snap op dit moment niet meer waarom het topic geopend hebt.
quote:
Ik ben namelijk niet "zeer zeer gemotiveerd" maar denk eerder laat mij nou maar aan mijn lot over.
Vampier, ik snap het wel. Lees bovenstaande quote.

Jezelf wentelen in je ellende kan ook 'heerlijk' zijn, ook al doe je het niet bewust. Als dan uiteindelijk hulp wordt geboden die daar eens iets aan zou kunnen veranderen, dan is dat wel erg eng. Die ellende is tenslotte bekend en veilig. Dus TS wil imo negatieve verhalen horen, grijpt kleine negatieve opmerkingen van anderen aan, als excuus om niet aan zichzelf te hoeven werken. Om in de veilige ellende te kunnen blijven.
Geeft niets. Is ook een keuze om door het leven te gaan.
Ik vind alleen zo pathetisch om het hier te etaleren. Maar dat past weer wél bij de diagnose: oa. theatrale en vermijdende trekken.

pi_10912184
Zo te horen heb ik in elk geval Moona's hart gewonnen
Kom op man, waarom val je me zo aan? Jij was toch zo "volwassen" en "stabiel"?
Lees gewoon wat er staat en niet meer.
  donderdag 5 juni 2003 @ 19:28:48 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10912299
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 19:24 schreef sushi-nori het volgende:
Zo te horen heb ik in elk geval Moona's hart gewonnen
Kom op man, waarom val je me zo aan? Jij was toch zo "volwassen" en "stabiel"?
Lees gewoon wat er staat en niet meer.
Nee, je hebt niet mijn hart gewonnen.
Ik zeg hoe jij op mij overkomt.
En ja, ik ben stabiel en volwassen. Bovendien ook nog erg aardig, grappig en knap.
pi_10912963
nou goed... de topic starter zal toch een keuzen moeten maken.... en dat betekend dus niet de snelste uitweg.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_10914262
Sushi , je geeft van je zelf al aan zoveel problemen te hebben ? Wat is er nou beter dan werken aan je problemen en dat je ze meer beheersbaar kan maken ??
Voor mezelf heb ik nu de houding van stigma wat dan nog , ik vind mezelf ff wat belangrijker en mijn geestelijke gesteldheid dan de rest .
De vraag is die je naar jezelf moet stellen is blijf ik aan rommelen en gaat het steeds kutter , of werk ik eraan zodat ik beter voel .
Trouwens Borderliners zijn hele leuke aparte mensen hoor
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_10914701
quote:

[..]

Daar ben ik dus wel bang voor.

Ja je kan ook niet doen alsof, das helemáál niet verstandig lijkt mij.
pi_10918992
En toch vind ik het opvallend dat uit de tests blijkt dat je van jezelf vervreemd bent en vervolgens geef je aan dat je een goed inzicht hebt in wie je bent. Die 2 spreken elkaar behoorlijk tegen.

Ik geloof dat je het idd weet, maar jouw psychologen hebben dat vermoeden niet. Die denken blijkbaar dat je de weg kwijt bent.

Waar zit 'm dan de knoop? Dat je het moeilijk vindt om te accepteren dat je bent wie je bent?

[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 05-06-2003 23:47]

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_10919425
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:41 schreef R_ON het volgende:
En toch vind ik het opvallend dat uit de tests blijkt dat je van jezelf vervreemd bent en vervolgens geef je aan dat je een goed inzicht hebt in wie je bent.

Waar zit 'm dan de knoop? Dat je het moeilijk vindt om te accepteren dat je bent wie je bent?

Dat is toch niet zo heel vreemd? Je ziet vaak genoeg mensen die slechts reageren in een bepaalde omgeving, omgevingsgevoelig zijn zeg maar, maar die min of meer nergens zijn zonder die omgeving. Het feit dat je dat weet en ook weet hoe je gedrag is etc. zegt iets over je zelfkennis, maar daarmee kan je nog wel vervreemd zijn van jezelf.
Ik zeg btw hiermee niets over sushi-nori, meer in z'n algemeenheid.
pi_10923684
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 19:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nee, je hebt niet mijn hart gewonnen.
Ik zeg hoe jij op mij overkomt.
En ja, ik ben stabiel en volwassen. Bovendien ook nog erg aardig, grappig en knap.

*zucht* Kon dat soms ook cynisch bedoeld zijn Moona?
Ik word er wel eens vervelend van hoor zoals jij elke keer breed moet uitmeten hoe geweldig je bent.
Terwijl je maar een tikje hoeft te hebben of je gaat op oorlogspad om op een hatelijke manier je gelijk te halen.
En als je er dan wat van zegt, kom je aan met "ja maar ik zeg gewoon hoe je op mij overkomt" daaag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')