Wat er dan gebeurt weet ik ook niet, maar dat zien we dan wel weer.
quote:Geef het iig een kans, zo kun je toch niet oordelen?
Op woensdag 4 juni 2003 21:54 schreef sushi-nori het volgende:
Ik denk toch niet dat ik het doe. Het is te vreemd, en ik geloof er ook niet in.
't Is niks voor mij.Wat er dan gebeurt weet ik ook niet, maar dat zien we dan wel weer.
quote:Moest ik misschien maar doen, is misschien verstandig.
Op woensdag 4 juni 2003 22:00 schreef zwaaibaai het volgende:
Zou je niet eerst voor een gesprek gaan of zo iets?
[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 04-06-2003 23:31]
Aan de ene kant wil je ze vertellen hoe het echt zit, maar als het erop aankomt en ze in de goede richting denken...?
Weet je zelf nog wat echt is en wat niet tav jezelf?
Ik heb me afgevraagd wat je wilt bereiken met je diagnose op een forum zetten:
- Voorwerk verrichten? Proberen in te schatten wat je psychologen gaan zeggen en alvast het EFFECT van je eigen gedrag testen?
Wat is jouw grootste angst voor de Viersprong? Je noemt zelf:
- het zal weer geen effect hebben;
- het stigmatiserende beeld wat mensen daarna van je hebben;
of ben je bang dat de groep jou niet moet en je er alleen voor komt te staan?
(in 1 topic waarin jij schrijft dacht ik: my god! die kan zo in de rol van een psycholoog kruipen - zonder problemen).
Jij moet echt een crime zijn voor hulpverleners...zoveel is me wel duidelijk.
Je zit er inderdaad intern en de groepen zijn ingedeeld per "stoornis".
Ik vond de begeleiding en de manier van werken zéér professioneel en had een behoorlijk hoge pet op van de daar aangeboden therapieën.
Mijn man besloot helaas aan het einde van het intake traject dat hij er toch niet heen wilde, dus de info die ik heb blijft summier.
quote:O hemel, wat heb jij een hoop narigheid meegemaakt, zeg.
Op dinsdag 3 juni 2003 14:39 schreef sushi-nori het volgende:
~ droevig verhaal ~
quote:Denk dat dat wel meevalt. Psychologen die goed zijn in hun vak weten heus wel wat voor vlees ze in de kuip hebben. Met name als ze je langer kennen en met name als je eerlijk bent.
Op donderdag 5 juni 2003 13:00 schreef R_ON het volgende:
Het lijkt me dat jij in de loop der jaren zoveel kennis hebt opgebouwd over de werkwijze en het gedrag van psychologen - mede omdat je er zoveel over gelezen hebt - dat je ze als geen ander om de tuin weet te leiden, met het gevolg dat je ze met een kluitje in het riet stuurt.
quote:Nee, ik ben niet bang voor de waarheid, ik ben alleen bang voor meer zinloos gepruts.
Aan de ene kant wil je ze vertellen hoe het echt zit, maar als het erop aankomt en ze in de goede richting denken...?
quote:'t is niet zo dat ik lieg, maar ik ben wel vervreemd van mezelf volgens de tests
Weet je zelf nog wat echt is en wat niet tav jezelf?
quote:Nee, gewoon mijn hart luchten zoals zoveel mensen hier. Ik vond het tamelijk ver gaan maar ik dacht wie a zegt moet ook b zeggen. Het is toch redelijk anoniem op dit forum.
Ik heb me afgevraagd wat je wilt bereiken met je diagnose op een forum zetten:
- Voorwerk verrichten? Proberen in te schatten wat je psychologen gaan zeggen en alvast het EFFECT van je eigen gedrag testen?
quote:all of the above, en meer.
Wat is jouw grootste angst voor de Viersprong? Je noemt zelf:
- het zal weer geen effect hebben;
- het stigmatiserende beeld wat mensen daarna van je hebben;
of ben je bang dat de groep jou niet moet en je er alleen voor komt te staan?
quote:en dan nog kunnen functioneren he, dan heb je alles
(in 1 topic waarin jij schrijft dacht ik: my god! die kan zo in de rol van een psycholoog kruipen - zonder problemen).
quote:Nee dat valt wel mee. Ik ben eerlijk en ik heb inzicht in mezelf en mijn eigen situatie. Ik ben niet iemand die spannend doet over psychologen en hulpverleners en ze op het verkeerde been probeert te zetten en zichzelf dan da man vindt zoals je me afschildert..
Jij moet echt een crime zijn voor hulpverleners...zoveel is me wel duidelijk.
quote:Daar ben ik dus wel bang voor.
Op donderdag 5 juni 2003 13:16 schreef Noayla_ het volgende:
Mijn ex-man heeft daar 2 jaar geleden een langdurige intake procedure doorlopen. Je wordt er niet zomaar toegelaten; en moet zéér, zéér gemotiveerd zijn.
quote:Dat is wel mooi, anders krijg je die schreeuwerds van de adhd en borderline groep samen met de stille willies van de depressieve groep.
Je zit er inderdaad intern en de groepen zijn ingedeeld per "stoornis".
quote:Ik hoop dat dat nog zo is, want ik wilde ze een paar vragen stellen per email en toen kreeg ik een bazig emailtje teruggestuurd van: contact met de intake gaat niet via email u dient eerst schriftelijk contact op te nemen met intake voor een intake. Erg kinderachtig.
Ik vond de begeleiding en de manier van werken zéér professioneel en had een behoorlijk hoge pet op van de daar aangeboden therapieën.
quote:Spijt me voor je.
Mijn man besloot helaas aan het einde van het intake traject dat hij er toch niet heen wilde, dus de info die ik heb blijft summier.
quote:De hoop is knudde, het is een erg slecht en onprofessioneel opvangcentrum. Ik zeg dat omdat ik een heel aantal mensen ken die er of opgevangen zijn of er gewerkt hebben, en ze zijn allemaal van een koude kermis thuisgekomen. Werknemers worden er echt psychologisch gemanipuleerd op een hele lelijke manier.
Op donderdag 5 juni 2003 14:44 schreef miendobbelsteen het volgende:(ben 1x opgenomen geweest in een christelijk opvangcentrum genaamd De Hoop in Dordrecht, verder alleen dagbehandelingen gedaan.) Ik begrijp dus precies je bezwaren.
quote:Veel sterke.
Toch blijf ik voor mezelf hoopvol dat therapie kan helpen, zeker als de juiste diagnose is gesteld.
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 17:47 schreef sushi-nori het volgende:
Dat is wel mooi, anders krijg je die schreeuwerds van de adhd en borderline groep samen met de stille willies van de depressieve groep.
quote:Dat heeft niet te maken met respect, maar met eerlijkheid.
Op donderdag 5 juni 2003 18:37 schreef Moonah het volgende:Wat meer respect zou je niet misstaan. Maar dat heb ik al eerder ooit tegen je gezegd.
Bij mij is geen sprake van minachting voor de genoemde groepen probleemgevallen.
Net zomin als ik mezelf minacht als het over mijn problemen gaat, ik kan af en toe ook wel lachen om mezelf
Was jij niet degene die zo te gek ging op hoe direct en eerlijk de therapeuten van de Viersprong alles bij de naam noemden?
quote:Nee, met alleen borderliners kun je lekker lachen.
Op donderdag 5 juni 2003 17:47 schreef sushi-nori het volgende:[..]
Dat is wel mooi, anders krijg je die schreeuwerds van de adhd en borderline groep samen met de stille willies van de depressieve groep.
[..]
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 19:00 schreef Vampier het volgende:
sushi-nori ik snap op dit moment niet meer waarom het topic geopend hebt.
quote:Vampier, ik snap het wel. Lees bovenstaande quote.
Op donderdag 5 juni 2003 17:47 schreef sushi-nori het volgende:
Ik ben namelijk niet "zeer zeer gemotiveerd" maar denk eerder laat mij nou maar aan mijn lot over.
Jezelf wentelen in je ellende kan ook 'heerlijk' zijn, ook al doe je het niet bewust. Als dan uiteindelijk hulp wordt geboden die daar eens iets aan zou kunnen veranderen, dan is dat wel erg eng. Die ellende is tenslotte bekend en veilig. Dus TS wil imo negatieve verhalen horen, grijpt kleine negatieve opmerkingen van anderen aan, als excuus om niet aan zichzelf te hoeven werken. Om in de veilige ellende te kunnen blijven.
Geeft niets. Is ook een keuze om door het leven te gaan.
Ik vind alleen zo pathetisch om het hier te etaleren. Maar dat past weer wél bij de diagnose: oa. theatrale en vermijdende trekken.
quote:Nee, je hebt niet mijn hart gewonnen.
Op donderdag 5 juni 2003 19:24 schreef sushi-nori het volgende:
Zo te horen heb ik in elk geval Moona's hart gewonnen
Kom op man, waarom val je me zo aan? Jij was toch zo "volwassen" en "stabiel"?
Lees gewoon wat er staat en niet meer.
quote:Ja je kan ook niet doen alsof, das helemáál niet verstandig lijkt mij.
Op donderdag 5 juni 2003 17:47 schreef sushi-nori het volgende:[..]
Daar ben ik dus wel bang voor.
Ik ben namelijk niet "zeer zeer gemotiveerd" maar denk eerder laat mij nou maar aan mijn lot over.
Ik geloof dat je het idd weet, maar jouw psychologen hebben dat vermoeden niet. Die denken blijkbaar dat je de weg kwijt bent.
Waar zit 'm dan de knoop? Dat je het moeilijk vindt om te accepteren dat je bent wie je bent?
[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 05-06-2003 23:47]
quote:Dat is toch niet zo heel vreemd? Je ziet vaak genoeg mensen die slechts reageren in een bepaalde omgeving, omgevingsgevoelig zijn zeg maar, maar die min of meer nergens zijn zonder die omgeving. Het feit dat je dat weet en ook weet hoe je gedrag is etc. zegt iets over je zelfkennis, maar daarmee kan je nog wel vervreemd zijn van jezelf.
Op donderdag 5 juni 2003 23:41 schreef R_ON het volgende:
En toch vind ik het opvallend dat uit de tests blijkt dat je van jezelf vervreemd bent en vervolgens geef je aan dat je een goed inzicht hebt in wie je bent.Waar zit 'm dan de knoop? Dat je het moeilijk vindt om te accepteren dat je bent wie je bent?
quote:*zucht* Kon dat soms ook cynisch bedoeld zijn Moona?
Op donderdag 5 juni 2003 19:28 schreef Moonah het volgende:[..]
Nee, je hebt niet mijn hart gewonnen.
Ik zeg hoe jij op mij overkomt.
En ja, ik ben stabiel en volwassen. Bovendien ook nog erg aardig, grappig en knap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |