Op http://www.wareliefdewacht.nl/ kun je een deal met God maken geen sex te hebben voor je huwelijk, ook geen masturbatie.
Deze jongeren zijn erg serieus en willen geen sex. Hoewel ikzelf geloof doe ik wel aan sex. Waarom ook niet? Het hoort bij het leven van alle dag.
Wat ik vooral hypocriet vind is dat je ook een contract kunt ondertekenen als je al sex hebt gehad.
Alleen sommige kerken denken daar anders over...
Geloof zit niet in een gebouw, en niet in een boek...
dus laat de kerk lekker zeveren, maar dan wel tegen diegenen die behoefte hebben aan dat gezever...
quote:Dat gebeurt toch ook? Niemand zal tegen jou zeggen dat je niet mag neuken. Zoiets wordt gezegd in de eigen gemeente.
Op maandag 2 juni 2003 13:14 schreef RaVeDaVe het volgende:dus laat de kerk lekker zeveren, maar dan wel tegen diegenen die behoefte hebben aan dat gezever...
quote:Gelul! Volgens de kerk (het christelijk geloof) is sex alleen BINNEN het huwelijk toegestaan!
Op maandag 2 juni 2003 13:14 schreef RaVeDaVe het volgende:
God heeft je nooit verboden sex te hebben voor het huwelijk...
voor god is sex nl. het huwelijk... (je moet het alleen niet als een geilaard behaldelen, maar enigsinds heilig, dus eerlijk)Alleen sommige kerken denken daar anders over...
Geloof zit niet in een gebouw, en niet in een boek...
dus laat de kerk lekker zeveren, maar dan wel tegen diegenen die behoefte hebben aan dat gezever...
quote:Tja volgens de kerk wel ja, maar niet volgens de bijbel hoor
Op maandag 2 juni 2003 13:19 schreef blablable het volgende:[..]
Gelul! Volgens de kerk (het christelijk geloof) is sex alleen BINNEN het huwelijk toegestaan!
Het huwelijk is iets dat door mensen is verzonnen dus ik zie niet in waarom het niet ervoor en wel erna kan. tis gewoon een bepaalde gebeurtenis in je leven.
Dan kan je ook een club oprichten met mensen die geen sex willen voordat ze een eigen huis hebben. of een club voor mensen die het pas willen doen als ze 100x gezond hebben
Ik vindt dat je gewoon sex moet hebben als je er klaar voor bent. Wanneer jij wilt. En totaal niet omdat je 16bent, je vrienden het doen, je getrouwt bent of omdat de cavia ook zwanger is.
Het is trouwens aan God om te bepalen wat wel en wat niet mag. Ik beschouw dit hetzelfde als dopen. Alsof je je verleden zo symbolisch afsluit en opeens nieuw bent... Dat bepaalt God wel. En een zonde is en blijft een zonde. Alleen God kan je vergiffenis schenken.
Dus wat lopen mensen nou te zeiken..
quote:Ja, de kerk kun je ook vinden in de gouden gids onder 'hypocrieten'.
Op maandag 2 juni 2003 13:05 schreef Stormvogel het volgende:Wat ik vooral hypocriet vind is dat je ook een contract kunt ondertekenen als je al sex hebt gehad.
quote:O nee, ik dacht het dus wel. Maar als jij denkt van niet vertel mij dan eens waarom wel...
Op maandag 2 juni 2003 13:21 schreef killer_mac het volgende:[..]
Tja volgens de kerk wel ja, maar niet volgens de bijbel hoor
quote:Ja, maar de kerk haalt dat uit de bijbel, en daarin bestond het instituut van het huwelijk nog niet en hoorde je (eeuwig) bij elkaar als je seks had gehad.
Op maandag 2 juni 2003 13:19 schreef blablable het volgende:[..]
Gelul! Volgens de kerk (het christelijk geloof) is sex alleen BINNEN het huwelijk toegestaan!
quote:Nee het staat er absoluut niet in die bewoordingen. Wel kan je er terug vinden dat voor je sex hebt je wel bereid moet zijn bij die persoon te blijven en van die persoon te houden. m.a.w. stel dat door de sex iemand zwanger wordt dan moet je de consequenties willen dragen anders moet je geen sex hebben. Dus sex alleen voor de lol (dus niet bereid om eventuele consequenties te dragen) is verboden, sex om liefde voor de ander te tonen (ook genieten eigenlijk dubbel zoveel) is niet verboden. Er zullen dus werkelijke gevoelens bij moeten zijn. Als ik eerlijk ben vind ik dat dat beter geaccentueerd kan worden. Sex zonder echte gevoelens voor iemand te hebben is 20000 x minder lekker dan wanneer je echt gevoelens voor iemand hebt.
Op maandag 2 juni 2003 13:26 schreef blablable het volgende:[..]
O nee, ik dacht het dus wel. Maar als jij denkt van niet vertel mij dan eens waarom wel...
Als sex voor het huwelijk echt verboden zou zijn dan had het wel in de 10 geboden gestaan
[Dit bericht is gewijzigd door killer_mac op 02-06-2003 13:39]
quote:Lust is ook een gevoel... En condooms/pil/etc. helpen tegen 'consequenties' ....
Op maandag 2 juni 2003 13:34 schreef killer_mac het volgende:[..]
Nee het staat er absoluut niet in die bewoordingen. Wel kan je er terug vinden dat voor je sex hebt je wel bereid moet zijn bij die persoon te blijven en van die persoon te houden. m.a.w. stel dat door de sex iemand zwanger wordt dan moet je de consequenties willen dragen anders moet je geen sex hebben. Dus sex alleen voor de lol (dus niet bereid om eventuele consequenties te dragen) is verboden, sex om liefde voor de ander te tonen (ook genieten eigenlijk dubbel zoveel) is niet verboden. Er zullen dus werkelijke gevoelens bij moeten zijn. Als ik eerlijk ben vind ik dat dat beter geaccentueerd kan worden. Sex zonder echte gevoelens voor iemand te hebben is 20000 x minder lekker dan wanneer je echt gevoelens voor iemand hebt.
Anders had het wel in de 10 geboden gestaan
Gaaf, een poster.
Net nou ik nog een leeg plekje aan m'n muur wilde vullen.
quote:Lust is echter geen liefde. Op basis van Liefde en lust sex hebben is het lekkerste wat er is op alleen lust afgaan tja ieder zijn keus, en ja condooms en pil werken tegen consequenties maar ja ook niet gegarandeerd, dus daarom heb ik altijd gezegd wil je sex met iemand dan moet je ook bereid zijn consequenties te dragen.
Op maandag 2 juni 2003 13:40 schreef ajay het volgende:[..]
Lust is ook een gevoel... En condooms/pil/etc. helpen tegen 'consequenties' ....
nou als je dat echt als doel ziet.. ja da vink wel nobel.
quote:Dat woord is volgens mij ook al niet meer gangbaar sinds de ridders van de ronde tafel enzo, dat nobel
Op maandag 2 juni 2003 13:42 schreef Zebigboss het volgende:
hmm ik vindt ut wel een nobel/dapper doel. neem anders is een kijkje in de 40 days 40 nights topics zowiets is super moeilijk.. ja spreek uit ervaring.nou als je dat echt als doel ziet.. ja da vink wel nobel.
quote:Of het goed is voor je relatie en jezelf tja dat valt te betwisten. Ik zelf vind het goed als iemand zolang kan wachten ik heb ooit voor iemand het zelfde willen doen. Maar helaas de relatie ging uit.
Op maandag 2 juni 2003 13:42 schreef Zebigboss het volgende:
hmm ik vindt ut wel een nobel/dapper doel. neem anders is een kijkje in de 40 days 40 nights topics zowiets is super moeilijk.. ja spreek uit ervaring.nou als je dat echt als doel ziet.. ja da vink wel nobel.
dus ja.... de ware liefde wacht naar mijn idee.
quote:Onzin, je kunt er zelfs een prijs van winnen
Op maandag 2 juni 2003 13:45 schreef vosss het volgende:
Dat woord is volgens mij ook al niet meer gangbaar sinds de ridders van de ronde tafel enzo, dat nobel
quote:De-ons-aller-bekende-grote-Akzo-nobel-prijs??
Op maandag 2 juni 2003 14:00 schreef SunChaser het volgende:[..]
Onzin, je kunt er zelfs een prijs van winnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |