Viper_74 | maandag 2 juni 2003 @ 12:35 |
Aangezien het niet te filmen warm is bij mij op me kamer, dacht ik eraan om in de garage te ploffen 's nachts. Maarja helaas is het daar zo'n enorme zooi, zou ik in de auto kunnen gaan slapen ? (jaja dat kan duh uiteraard). Maar ik dacht eraan om de auto stationair te laten lopen en dan de airco de hele nacht aan te houden ? Sounds like a stupid idea maarja je moet alles een keer doen toch. Maarja hoelang blijft de auto stationair draaien ?? Het is een 2.0 ltr diesel met 60 liter tankinhoud. Komt u maar ![]() | |
Roonaan | maandag 2 juni 2003 @ 12:36 |
Kan je dan niet gewoon een losse airco kopen dan eentje met bijpassende auto? | |
sweek | maandag 2 juni 2003 @ 12:36 |
>Naar PTA. ![]() | |
Zilvervis | maandag 2 juni 2003 @ 12:37 |
denk dat die auto wel een nachtje stationair draait, alleen denk ik niet dat jij het een nachtje volhoudt met die koolstofmono-oxide die uit de uitlaat komt | |
Voodoo202 | maandag 2 juni 2003 @ 12:37 |
Hoeveel verbruikt hij normaal, met stationair toerental, staat in het boekje met een beetje geluk | |
Fliepke | maandag 2 juni 2003 @ 12:37 |
quote: | |
JeOma | maandag 2 juni 2003 @ 12:37 |
Als je een paar uur in een auto met airco ligt krijg je een ont-zet-tend droge bek, da's ook geen pretje. Ik zou zeggen: koop een ventilator en knal die naast je bedstee. | |
RemcoDelft | maandag 2 juni 2003 @ 12:40 |
Raampjes open in de auto 's nachts is ook wel fris genoeg hoor! In Darwin, Australie heb ik 's nachts in de auto geslapen, en daar deed ik af en toe de motor aan, en was het weer heerlijk koel. Daarna liep de temperatuur weer op. Maar dat was dan ook wel ff wat heter dan hier! Ik zou zeggen: parkeer bij een benzinepomp, dan kan je altijd weer wegrijden! | |
jimster | maandag 2 juni 2003 @ 12:42 |
Een gemiddelde auto verbruikt zo'n 4 liter per uur stationair draaiend heb ik eens gehoord. Een dieselauto zal dan waarschijnlijk 3 liter per uur draaien (met airco aan). Maar ik denk dat je goed zult slapen en niet meer wakker zal worden door de koolstofmono-oxide. | |
Pikkebaas | maandag 2 juni 2003 @ 12:44 |
Slecht voor de auto. Bij stat draaien werkt de oliesmering niet optimaal. Erg lang stat draaien is dan ook erg slecht voor de motor. In het boekje van mijn auto wordt het afgeraden. | |
Viper_74 | maandag 2 juni 2003 @ 12:47 |
Maar een airco kost al gauw 300 pleuro, en dat zijn die mobiele met een slang die je uit het raam hangt, nou niet echt de goed werkende hoor ik vaak genoeg. Dan moet je er 1 nemen die uit 2 delen bestaat, alleen die is lastig te monteren in mijn kamer en die zijn al gauw een stuk duurder. Auto is al aanwezig dussuh, dan zou ik alleen de diesel moeten betalen steeds, wat trouwens ook niet zo goedkoop is. | |
WeirdMicky | maandag 2 juni 2003 @ 12:49 |
quote:KOOLMONOXIDE misschien dat je nu wel leest dat je het dus niet moet doen | |
ByteMe | maandag 2 juni 2003 @ 12:51 |
Op de lange duur is mobiele airco goedkoper ![]() | |
D-FENS | maandag 2 juni 2003 @ 12:52 |
Hier wordt gesproken over ongeveer 1 liter per uur (benzine). | |
WeirdMicky | maandag 2 juni 2003 @ 12:52 |
en een ventilator is toch niet zo duur ![]() | |
Flierp | maandag 2 juni 2003 @ 12:55 |
de vraag is niet hoelang. . maar hoeduur. . voor 1 nacht laten draaien . .. kun je 2 fans kopen . . . | |
qyn | maandag 2 juni 2003 @ 12:56 |
Je zult in ieder geval ERG lekker slapen .. Nomineren wij je achteraf wel voor een Darwin Award ![]() Doet jouw airco het niet zonder dat de motor gestart is? Kost je wel wat accu, maar dan zet je d'r gewoon een paar nieuwe naast, kun je de hele nacht vooruit | |
Dante_A | maandag 2 juni 2003 @ 12:58 |
Zelfmoord plegen met een auto door CO is sinds de invoering van de katalysator onmogelijk. Gezond zal het niet zijn maar dat koolmonoxyde verhaal gaat niet meer op. Zijn al best wat mensen de mist mee ingegaan. (Of niet natuurlijk, hoe je het bekijkt.) | |
modestus | maandag 2 juni 2003 @ 12:59 |
quote:auto airco op de accu? ![]() | |
Oosthoek | maandag 2 juni 2003 @ 13:00 |
Het zou in theorie mogelijk moeten zijn om de accu te ontkoppelen en de polen aan een trafo te hangen, deze in het stopcontact te pluggen, en de hele nacht je airco aan te laten staan zonder de motor te laten draaien. Ik ga 't zelf alleen niet uitproberen | |
Oosthoek | maandag 2 juni 2003 @ 13:02 |
quote:De mijne doet het hoor, 5 minuten, en dan mag je gaan douwen ![]() | |
Armandus | maandag 2 juni 2003 @ 14:14 |
quote:Wat hij bedoeld is dat je motor MOET draaien voor je airco. Dit omdat alleerlij technische redenen (volgens mij moet er namelijk water door een radiator gepompt worden) | |
BloodhoundFromHell | maandag 2 juni 2003 @ 14:21 |
quote:onzin, de auto gebruikt toch alle zuurstog op en er is altijd een beetje onvolledige verbranding dat de CO veroorzaakt. | |
Armandus | maandag 2 juni 2003 @ 14:23 |
quote:psies anders zou ik een waste van zuurstof vinden ![]() | |
knillis | maandag 2 juni 2003 @ 14:48 |
[offtopic] Om de airco te laten draaien moet je motor draaien. Da's bij iedere personen auto zo, gewoon omdat de pomp van het koudemiddel van de airco door een riem via een poelie wordt aangedreven. De condensor van het koudemiddel kan wel (wanneer nodig) gekoeld worden door de fan achter de condensor en de radiator. [/offtopic] [edit] | |
Dante_A | maandag 2 juni 2003 @ 16:58 |
quote:Als jij je garage helemaal dichtplakt en er een paar dagen de tijd voor neemt zou het misschien nog lukken maar er zijn handiger manieren. ![]() | |
mdeen | maandag 2 juni 2003 @ 18:55 |
quote:Ja, dom idee omdat je (als de auto in de garage staat) jezef vergast door COx en NOx uit de uitlaatgassen. quote:Een VAG 1.9 TDi draait stationair 0,5-0,6 l/uur, met airco 1,0-1,1 l/uur. Reken zelf maar uit. YMMV maar het zal niet veel afwijken. | |
slashme | maandag 2 juni 2003 @ 19:04 |
Je auto zal het wel erg warm krijgen door als de airco ook nog eens aan moet, kans op oververhitting denk ik. Alhoewel een diesel minder warm wordt stationair. | |
Metro2005 | maandag 2 juni 2003 @ 21:23 |
waar woon je, want dan kom ik vanacht wel ff je auto pikken (motor draait toch al) ![]() ff ontopic. NIET DOEN anders hebben we straks een fok!ker minder. Darwin awards, we have a winner | |
Weurst | maandag 2 juni 2003 @ 21:57 |
Als je het doet zet hem dan buiten, geen gassen en de auto kan de wermte tenminste kwijt want anders wordt het warmer en warmer in die garage en moet de airco steeds harder gaan werken.Veder is het niet goed voor een motor zoals eerder gezegt en vind ik het nogal duur voor een nachtje. Duw dan wat koelbox elementen in je bed. | |
Roellio | maandag 2 juni 2003 @ 22:02 |
quote:Maar of je echt relaxed wakker wordt morgenochtend... | |
Threepio | dinsdag 3 juni 2003 @ 11:35 |
quote:Gaat dat ook op voor diesel ![]() | |
StrayDog | dinsdag 3 juni 2003 @ 12:09 |
Wat een debiel idee zeg. Lekker milieu vriendelijk ook. | |
Patrick281 | dinsdag 3 juni 2003 @ 14:16 |
Mijn buurman heeft het pas ook nog gedaan. Hij moest voor zijn werk een paar bedrijven bezoeken gedurende 3 dagen in Friesland.. ..had niet genoeg geld mee voor de hotels .. dus had 1 nachtje in de auto geslapen ..met draaiende motor !! ... dit was in januari dus ivm de koude.. was wel warm in de auto maar die stoelen .. ..erreg weinig (nacht)rust gehad.. | |
Metalfreak | dinsdag 3 juni 2003 @ 16:08 |
quote:En een slang naar buiten vanuit de uitlaat??? Zo doen een aantal garagebedrijven het ook... Ikzelf zou 't niet doen, maar volgens mij zou 't wel kunnen. Heb laatst trouwens eens een reportage gezien over autorijden in Alaska, daar lieten ze wel vaker de motor de hele nacht lopen omdat sommige vloeistoffen anders bevroren. Ze parkeerden de auto gewoon voor de deur en lieten de hele nacht de motor lopen. De meesten hadden echter een verwarming in hun auto die de motor warm houdt. | |
eMAeRCe | dinsdag 3 juni 2003 @ 16:17 |
Ik heb gewoon zo'n tafelfantilator op me nachtkastje op stand 1 (de laagste) gericht staan op mn hoofd, werkt goed ![]() ![]() | |
Threepio | dinsdag 3 juni 2003 @ 18:11 |
quote:idd, die dingen hebben ze in zweden ook.. gewoon in het stopcontact in de winter.. geloof ik ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 3 juni 2003 @ 19:30 |
zou de TS nog leven of zou die zijn idee ten uitvoer hebben gebracht ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 12 juni 2003 @ 19:36 |
Als je dat doe heb je grote kans dat je katalysator naar de klote gaat.... oververhitting van de moter kan ook, en de smering is niet optimaal tevens vind je aircopomp het niet leuk... m.a.w. als je je auto naar de klote wil hebben moet je het doen... om maar over jezelf te zwijgen b.t.w. zo'n klein blaasapparaat(blower | |
mighty_myte | vrijdag 13 juni 2003 @ 03:14 |
quote:met airco aan tot 2 liter per uur. dus 30 uur kun je genieten. | |
mighty_myte | vrijdag 13 juni 2003 @ 03:17 |
quote:er is al gezegd dat dat niet kan, maar bovendien moet je dan een belachelijk sterke trafo hebben om al die stroom aan te kunnen voeren. | |
airbusNEK | woensdag 18 juni 2003 @ 01:14 |
als ik stilsta geeft mijn boordcomputer aan hoeveel liter per uur ik verbruik, zal er eens op letten | |
Rietvaerder | woensdag 18 juni 2003 @ 10:02 |
Zal de motor niet een beetje erg warm worden ? Zo zonder koeling.. | |
Zino | woensdag 18 juni 2003 @ 20:09 |
Volkswagen Passat 1.9 TDI, 150pk, 2002 model met airco: 1,2 lt/uur zonder airco: 0,6 lt/uur buitentemperatuur: rond de 28 graden bron: boordcomputer | |
airbusNEK | donderdag 19 juni 2003 @ 14:12 |
quote:bestaat geen tdi 150 1.9 in de passat | |
Lightyear | vrijdag 20 juni 2003 @ 09:16 |
quote:Bullshit! De compressor van je airco wordt aangedreven door je motorblok. | |
knillis | vrijdag 20 juni 2003 @ 11:08 |
quote:inderdaad helemaal compleet mee eens! @Oosthoek, wat voor een auto is dat dan welke volgens jou zo werkt??? | |
Ou-Tannu | vrijdag 20 juni 2003 @ 11:32 |
ons vroemtuig laat de airo niet lopen als zun benzine motertje niet draait :/ tegen lege accu | |
Zino | zondag 22 juni 2003 @ 23:01 |
quote:kan ook 130 zijn, heb de specs niet bij de hand... | |
Furby | zondag 22 juni 2003 @ 23:07 |
quote:Garagedeur OPEN. Ik ken wel het geval van de auto heel de nacht stationair laten draaien vanwege de verwarming. (Maar dat was in dienst tijdens winter op de heide.) Als je dan wegrijdt trek je gelijk een zwaar rookgordijn | |
ACT-F | maandag 23 juni 2003 @ 03:40 |
Wat een schitterende topic ![]() In je auto gaan pitten met draaiende motor, omdat het te warm is. Alsof je de volgende ochtend uitgeslapen bent Tip: neem een slaapzak en ga in de tuin pitten. Tropische temperaturen hebben we toch niet in NL. Bovendien ben je op deze manier heel wat beter uitgeslapen, omdat je languit kan pitten. Als ik met de auto op vakantie ga naar Turkije doe ik hetzelfde met de overnachtingen. Heerlijk die buitenlucht |