abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10823765
Aangezien het niet te filmen warm is bij mij op me kamer, dacht ik eraan om in de garage te ploffen 's nachts. Maarja helaas is het daar zo'n enorme zooi, zou ik in de auto kunnen gaan slapen ? (jaja dat kan duh uiteraard).
Maar ik dacht eraan om de auto stationair te laten lopen en dan de airco de hele nacht aan te houden ? Sounds like a stupid idea maarja je moet alles een keer doen toch.
Maarja hoelang blijft de auto stationair draaien ?? Het is een 2.0 ltr diesel met 60 liter tankinhoud.
Komt u maar
M'n signature, wat doe je :{
pi_10823783
Kan je dan niet gewoon een losse airco kopen dan eentje met bijpassende auto?
pi_10823789
>Naar PTA.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10823810
denk dat die auto wel een nachtje stationair draait, alleen denk ik niet dat jij het een nachtje volhoudt met die koolstofmono-oxide die uit de uitlaat komt
pi_10823819
Hoeveel verbruikt hij normaal, met stationair toerental, staat in het boekje met een beetje geluk
  maandag 2 juni 2003 @ 12:37:36 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_10823822
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:37 schreef Zilvervis het volgende:
denk dat die auto wel een nachtje stationair draait, alleen denk ik niet dat jij het een nachtje volhoudt met die koolstofmono-oxide die uit de uitlaat komt
  maandag 2 juni 2003 @ 12:37:44 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_10823824
Als je een paar uur in een auto met airco ligt krijg je een ont-zet-tend droge bek, da's ook geen pretje. Ik zou zeggen: koop een ventilator en knal die naast je bedstee.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 2 juni 2003 @ 12:40:08 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_10823886
Raampjes open in de auto 's nachts is ook wel fris genoeg hoor!
In Darwin, Australie heb ik 's nachts in de auto geslapen, en daar deed ik af en toe de motor aan, en was het weer heerlijk koel. Daarna liep de temperatuur weer op. Maar dat was dan ook wel ff wat heter dan hier!
Ik zou zeggen: parkeer bij een benzinepomp, dan kan je altijd weer wegrijden!
censuur :O
pi_10823934
Een gemiddelde auto verbruikt zo'n 4 liter per uur stationair draaiend heb ik eens gehoord. Een dieselauto zal dan waarschijnlijk 3 liter per uur draaien (met airco aan).
Maar ik denk dat je goed zult slapen en niet meer wakker zal worden door de koolstofmono-oxide.
  maandag 2 juni 2003 @ 12:44:07 #10
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10823977
Slecht voor de auto.

Bij stat draaien werkt de oliesmering niet optimaal. Erg lang stat draaien is dan ook erg slecht voor de motor. In het boekje van mijn auto wordt het afgeraden.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_10824051
Maar een airco kost al gauw 300 pleuro, en dat zijn die mobiele met een slang die je uit het raam hangt, nou niet echt de goed werkende hoor ik vaak genoeg. Dan moet je er 1 nemen die uit 2 delen bestaat, alleen die is lastig te monteren in mijn kamer en die zijn al gauw een stuk duurder.

Auto is al aanwezig dussuh, dan zou ik alleen de diesel moeten betalen steeds, wat trouwens ook niet zo goedkoop is.
maarja als je 1 tank per nacht verneukt, dan is het niet echt rendabel

M'n signature, wat doe je :{
pi_10824125
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:47 schreef Viper_74 het volgende:
Maar een airco kost al gauw 300 pleuro, en dat zijn die mobiele met een slang die je uit het raam hangt, nou niet echt de goed werkende hoor ik vaak genoeg. Dan moet je er 1 nemen die uit 2 delen bestaat, alleen die is lastig te monteren in mijn kamer en die zijn al gauw een stuk duurder.

Auto is al aanwezig dussuh, dan zou ik alleen de diesel moeten betalen steeds, wat trouwens ook niet zo goedkoop is.
maarja als je 1 tank per nacht verneukt, dan is het niet echt rendabel

KOOLMONOXIDE

misschien dat je nu wel leest dat je het dus niet moet doen

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 2 juni 2003 @ 12:51:05 #13
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_10824174
Op de lange duur is mobiele airco goedkoper en minder levensbedreigend.
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  maandag 2 juni 2003 @ 12:52:19 #14
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_10824206
Hier wordt gesproken over ongeveer 1 liter per uur (benzine).
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_10824211
en een ventilator is toch niet zo duur
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 2 juni 2003 @ 12:55:16 #16
38624 Flierp
A.S of U.
pi_10824268
de vraag is niet hoelang. . maar hoeduur. . voor 1 nacht laten draaien . .. kun je 2 fans kopen . . .
Religion : Mankind's worst invention !
pi_10824296
Je zult in ieder geval ERG lekker slapen .. Nomineren wij je achteraf wel voor een Darwin Award

Doet jouw airco het niet zonder dat de motor gestart is? Kost je wel wat accu, maar dan zet je d'r gewoon een paar nieuwe naast, kun je de hele nacht vooruit

'Ee, ah wor 'ungry-loike!
  maandag 2 juni 2003 @ 12:58:13 #18
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_10824339
Zelfmoord plegen met een auto door CO is sinds de invoering van de katalysator onmogelijk. Gezond zal het niet zijn maar dat koolmonoxyde verhaal gaat niet meer op.

Zijn al best wat mensen de mist mee ingegaan. (Of niet natuurlijk, hoe je het bekijkt.)

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  maandag 2 juni 2003 @ 12:59:41 #19
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_10824375
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:56 schreef qyn het volgende:
Doet jouw airco het niet zonder dat de motor gestart is? Kost je wel wat accu, maar dan zet je d'r gewoon een paar nieuwe naast, kun je de hele nacht vooruit
auto airco op de accu?
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  maandag 2 juni 2003 @ 13:00:27 #20
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_10824389
Het zou in theorie mogelijk moeten zijn om de accu te ontkoppelen en de polen aan een trafo te hangen, deze in het stopcontact te pluggen, en de hele nacht je airco aan te laten staan zonder de motor te laten draaien.

Ik ga 't zelf alleen niet uitproberen

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 2 juni 2003 @ 13:02:48 #21
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_10824435
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:59 schreef modestus het volgende:

[..]

auto airco op de accu?

De mijne doet het hoor, 5 minuten, en dan mag je gaan douwen
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_10826196
quote:
Op maandag 2 juni 2003 13:02 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

De mijne doet het hoor, 5 minuten, en dan mag je gaan douwen

Wat hij bedoeld is dat je motor MOET draaien voor je airco.
Dit omdat alleerlij technische redenen (volgens mij moet er namelijk water door een radiator gepompt worden)
When somebody rules i rule even more.
  maandag 2 juni 2003 @ 14:21:42 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10826395
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:58 schreef Dante_A het volgende:
Zelfmoord plegen met een auto door CO is sinds de invoering van de katalysator onmogelijk. Gezond zal het niet zijn maar dat koolmonoxyde verhaal gaat niet meer op.

Zijn al best wat mensen de mist mee ingegaan. (Of niet natuurlijk, hoe je het bekijkt.)

onzin, de auto gebruikt toch alle zuurstog op en er is altijd een beetje onvolledige verbranding dat de CO veroorzaakt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_10826442
quote:
Op maandag 2 juni 2003 14:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

onzin, de auto gebruikt toch alle zuurstog op en er is altijd een beetje onvolledige verbranding dat de CO veroorzaakt.

psies anders zou ik een waste van zuurstof vinden alle zuurstof moet me verbrandings kamer in :p
When somebody rules i rule even more.
  maandag 2 juni 2003 @ 14:48:37 #25
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_10827138
[offtopic]
Om de airco te laten draaien moet je motor draaien. Da's bij iedere personen auto zo, gewoon omdat de pomp van het koudemiddel van de airco door een riem via een poelie wordt aangedreven. De condensor van het koudemiddel kan wel (wanneer nodig) gekoeld worden door de fan achter de condensor en de radiator.
[/offtopic]

[edit]
en slapen in de auto met draaiende motor, gewoon onverstandig....
[/edit]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')