In de allereerste aflevering moesten Nico & Ward allemaal wiskundige raadseltjes oplossen. Ze wisten er twee van de drie.
De eerste wisten ze niet en de tweede die werden min of meer door Ward opgelost.
Van een Doctor in de Informatica mag je toch wel wat meer wiskundig inzicht verwachten, vind ik. Het raadseltje was namelijk niet heel erg moeilijk en als je er even logisch bij nadenkt dan had Nico dit makkelijk moeten kunnen oplossen.
Okay dan nog iets over raadsels.
In aflevering 3 moesten Yvonne, Bjorn en Sigrid een raadsel oplossen over een sigaretten en peuken. Zij wisten de oplossing niet.
In het Dagboek van de Mol staat dat de Mol het antwoord wel had geweten... en "Jammer genoeg kwamen de anderen niet aan dit raadsel toe...".
Waarom is dit jammer? Omdat Nico, die in de andere groep zat, dit raadsel mooi had kunnen oplossen (tja... dr. in de informatica is toch blijkbaar wel goed in raadsels oploosen)... En als de Mol dit had opgelost dan was er weer geld van de pot af gegaan, wat precies zijn doel was.
En verder stond er ook in het Dagboek van de Mol over de 'museuminbraak': "Of ik er nou bij was of niet dat maakt niet uit. Voor mij viel daar toch weinig te manipuleren met al die bewakingscamera's."
Deze opdracht werd opgenomen terwijl de rest van de deelnemers vrij af hadden en zonder toestemming van het productieteam naar de bioscoop waren gegaan.
Je kan volgens mij alleen maar weten dat er "al die bewakingscamera's" zijn als je er zelf geweest bent. Dus als je hier van uit gaat blijven Sigrid en Nico over.
En in de aanwijzingen op de site staat 1 foto waarop bij staat 'Toen Nico de vitrine van de halsketting optilde, ging prompt de alarmbel van het museum af. Waarom was dit?'. Ik was namelijk ook in de veronderstelling dat er geen alarm af zou gaan op het moment dat de vitrine opgetild zou worden...
Angela vertelde namelijk het volgende:
- Ze moeten goed uitkijken voor de bewaker die zijn ronde maakt door het museum
- Bovendien is de halsketting een zeer waardevol stuk, dus de tentoonstellingszaal is extra beveiligd met onzichtbare
laserstralen.
- Mochten Nico en Sigrid - door onhandigheid of "WELKE REDEN DAN OOK" - de alarmbel laten afgaan, dan hebben ze nog maar 5 minuten om te ontsnappen via de branduitgang.
Er is dus geen sprake van dat de vitrine ook beveiligd is met een bewegingssensor. Dus als je de aanwijzing op de site en de omschrijving van de opdracht bij elkaar op telt dan is dit misschien wel een mislukte mol sabotage geweest. Misschien dat dus "welke reden dan ook" verwijst naar een eventuele poging van de Mol om de boel te saboteren.
Gelukkig hadden ze eerst de nooduitgang opgezocht zodat ze op tijd konden ontsnappen. Wiens idee zou dit geweest zijn?
Als je dan alle andere feiten, zoals de werkelijke onhandigheid van Sigrid, de uitspraken van haar vriend en het fanatisme van Yvonne en natuurlijk de overige dingen die naar Nico verwijzen dan kan alleen maar Nico het zijn.
Goh, ik begin er nu zelf ook steeds meer vertrouwen in te hebben dat Nico de Mol is.
Wat zal dat lachuh zijn als blijkt dat Sigrid of Yvonne de Mol toch is...
quote:Ik denk hetzelfde
Op 23 februari 2001 18:42 schreef easy-going het volgende:
Ik blijf toch bij mijn eerste ingeving dat het Sigrid is.
Winnaar is dan Nico
Verliezer Yvonne
Al moet ik zeggen dat ik door CJ weer flink aan het twijfelen ben. Na de eerste aflevering was ik er zeker ook van overtuigd dat het Nico moest zijn, inderdaad omdat hij zo klunzig was bij die logische raadsels en Ward eigenlijk het werk liet doen.
Ohhhhhh, ik kan niet wachten..... Nog 2 uurtjes!
Ow spannend, spannend,spannend.
Hier een leuke quote wat op deze website staat:
"Sigrid vindt het boek The Mole (De Mol) wat een belangrijke hint zou kunnen zijn. Yvonne lijkt zich erg in te spannen in de bibliotheek maar als je goed kijkt dan zie je dat zij bijna altijd in de verkeerde boekenkast aan het zoeken is. Daarnaast mist zij de taxi, die overigens een interessante nummerplaat heeft: 1325 met 13=M(ol) en 25=Y(vonne)."
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 23-02-2001 20:04]
Ik heb wekenlang naar de vrijdagavond uitgekeken, zelfs de kroeg maar gelaten voor wat het was (okee, ik beken, ik ben gewoon later gegaan dan normaal ), heb enorm genoten van de uiteenzettingen in dit topic (en de vorige natuurlijk), 'gelachen' om theorieën van anderen en ik weet, dat zonder al deze speculaties van iedereen die hier heeft gepost, dat ik veel minder plezier had beleefd aan de grote vraag "Wie is de Mol?". Jongens, bedankt allemaal en hopelijk tot het volgend seizoen!
Ps. Sjak, ik had een 7 voor mijn tentamen
quote:Ik sluit me hier natuurlijk volledig bij aan (en jij ook bedankt!), maareh...je komt na afloop toch ook nog wel gezellig napraten???
Op 23 februari 2001 20:09 schreef Barb het volgende:
Jongens, bedankt allemaal en hopelijk tot het volgend seizoen!
Ik vond dit opvallend (over het abseilen):
Er duikt hier plotseling een sleutel op onderaan het touw. Normaal gesproken kunnen alleen Cor en Doortje die daar hebben opgehangen maar als het beeld van de afdalende Cor nep is, dan kan dat ook nog zijn gedaan door Nico.
Huhh??? Plotseling opduikende sleutel??? Niks van gezien!
En ook dit:
In de gevangenisproef is Sigrid wat traag met het doorgeven van de hint op de voetbal. Maar misschien heeft zij dit niet gezien en is het Yvonne die haar erom vraagt (voorkennis?). Nico vraagt aan Sigrid om te gaan steppen zodat Yvonne de codes kan lezen. Dit blijkt later helemaal niet nodig te zijn geweest. Zowel hij als Yvonne lossen hun puzzels net iets te laat op. Sigrid maakt een fout bij het berekenen van de code voor haar slot (18+8=24) en Yvonne corrigeert die. De mol leeft in donkere ruimtes en Nico zit opgesloten in een donkere cel.
Ik herinner me opeens dat dat bij de Belgische serie een aanwijzing was. Hugo zat in de donkere kamer en was de Mol!
Zou het dan tóch Nico zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 23-02-2001 20:30]
quote:Uiteraard
Op 23 februari 2001 20:14 schreef Jane het volgende:
Ik sluit me hier natuurlijk volledig bij aan (en jij ook bedankt!), maareh...je komt na afloop toch ook nog wel gezellig napraten???
Oww, ik ga door jouw post over de Belgische Mol al weer helemaal twijfelen!!! Pffff. Over een kleine anderhalf uur weten we het!
quote:Ik zeg Yvonne...
Op 23 februari 2001 18:29 schreef EyE het volgende:
allemaal nog ff snel voorspellen nu!
Verkeerde been weer...toch Nico en geen Sigrid....
Hartstikke leuk programma toch, jammer dat het weer voorbij is.
GE-WEL-DIG trouwens, dat gehuppel met die doedelzakspelers!
* Tinkerbell zag zich al voorop lopen
Nu volgende week nog even kijken wat nu de eventuele hints waren
Ik was vrij zeker van m'n zaak dat Nico de Mol zou moeten zijn (zie al m'n vorige posts met m'n betogen er in).
En dan te bedenken dat ik eerst dacht dat Sigrid de Mol was. Pas op het moment dat ik ging puzzelen en speuren om te reageren op deze post kreeg ik in de gaten dat het Nico was. Vandaar dat ik ook zo fanatiek bezig was met bewijzen te zoeken tegen Nico. En alles paste gewoon in elkaar.
Dus wat ik allemaal geschreven heb klopte als een bus! Dat Whisky & Bier gaf de doorslag! Ik geloof dat ik volgend jaar ook maar ga mee doen... (misschien wel als de Mol).
Wie zit er nog meer op de chat met Sigrid?
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 23-02-2001 22:40]
quote:Hmmz, had ik nu maar gepouled...
Ergens in dit topic schreef EyE:
wie is de Mol? ik ga voor Nico, omdat ik denk dat hij die touwladder heeft neergelatenIk ga nog even niet kiezen, maar ik vermoed dat Sigrid het niet is.
Alle vage mislukkingen en gezeur van haar is niet gespeeld denk ik, zo is ze gewoonIk zeg dat Nico de mol is.
Toch wel jammer voor Yvonne, ze werd steeds losser in de loop van de afleveringen.
Zoals ze rondmarcheerde en destijds met Dan in dat busje
Vond die Sigrid eigenlijk maar een zeur en een troela
Sigrid?
Dat zo'n lomperik kan winnen. Als je fooi wilt ga je bij de deur staan muts, en blijf je niet zo zitten. Maar goed tis d'r eigen potje blijkt nu. Toen ik Nico zo als een mafkees voor die taptoe zag uitlopen begon ik twijfels te krijgen ja.
Maar de AVRO of Nico hebben me wel mooi op een vals spoor gezet met het moldagboek, dattie teleurgesteld was over de spullen die de puzzelaars naar boven hadden gebracht, gemenerds
quote:*...en dat is dat je altijd op je eerste gevoel af moet gaan!
Op 9 januari 2001 20:23 schreef Jane het volgende:Maar goed, na de band van het weekend nogmaals bekeken te hebben doe ik een wilde gok en zeg: 'Nico is de mol'.
En dat puur gebaseerd op zijn gedrag tijdens het eerste (mislukte) raadsel. Zoals eerder gezegd gaf hij het (kennelijk) al heel snel op, terwijl Ward naar mijn idee nog wel door wilde gaan (de sufferd liet zich overhalen). Maar nog meer omdat hij daaraan toevoegde 'dat hij nooit zo goed was in dit soort dingen'. Waarom geef je je dan op als 'Snelle Denker'? Bovendien is hij informaticus en volgens mij houden die mensen meestal wel van dit soort raadseltjes. Wil natuurlijk niet zeggen dat je ze altijd kunt oplossen, maar dan roep je niet dat je niet zo goed bent in die dingen. En bij de latere PIN-opdracht bleek hij ook goed te kunnen rekenen. Nadat ik de beelden nog eens bekeken had, bleek hij zich alleen actief met het tweede raadsel bemoeid te hebben.
Als Nico de mol is, dan doet hij het vooralsnog goed, want niemand lijkt hem nog te verdenken. De meesten schijnen hem ook aardig te vinden. Perfect mol, dus!
Tjongejongejonge....Nico viel voor mij eigenlijk af na de bibliotheekopdracht. Ik dacht: 'De Mol probeert de zaak dan wel te saboteren, maar toch niet op zo'n klungelige en opzichte manier'. Wel dus!
Tijdens die internet-opzoek-opdracht was hij natuurlijk ook weer lekker bezig.
"Wilt u de 2 pond hebben? - Nee, ik heb het antwoord niet gevonden.".
Op dat moment dacht ik: 'Zie je, CJ heeft toch gelijk!'
Maar, toegegeven, tot op het laatste moment was ik er niet zeker van en ik heb een paar heerlijke weken achter de rug. Vrijdagavond voor de buis en hier natuurlijk!
Woestijnvis, AVRO of wie ik dan ook moet bedanken: BEDANKT! En jullie hier ook alvast bedankt voor de leuke discussies en speculaties. Zoals Barb al zei: Dat maakte het allemaal nóg leuker.
Maareh...ik verwacht nog wel in dit topic terug te komen, dus ik ga jullie nog niet zoenen.
*NIET BEDANKT: De makers van de officiele site! Denken dat je slim bent door de aanwijzingen e.d. dag voor dag te onthullen, maar niet in staat zijn een snelle, goedwerkende site te bouwen!
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 23-02-2001 22:58]
quote:Zo'n vals spoor werd er nou ook weer niet uitgezet hoor! Ik bedoel, als zo'n domme student als ik al kan uitvinden dat Nico de Mol is... Soms moet je er gewoon niet te veel achter zoeken en met de feiten werken die je hebt. De officiele site van de Mol helpt daar heel erg mee.
Op 23 februari 2001 22:45 schreef beelzebub het volgende:
Maar de AVRO of Nico hebben me wel mooi op een vals spoor gezet met het moldagboek, dattie teleurgesteld was over de spullen die de puzzelaars naar boven hadden gebracht, gemenerds
Nico versprak zich gewoon in het dagboek met dat haggis & whisky-gedoe. Dom dom dom. Maar daardoor had ik lekker wel door dat hij de mol moest zijn. Vanaf dat punt viel de puzzel in mekaar.
quote:De redenatie klopte dus. Slechts 1 week voor afloop, maar ja, beter laat dan nooit. Ben zeer benieuwd naar volgende week, welke aanwijzingen hebben wij allemaal nog gemist?
Op 17 februari 2001 00:39 schreef evert het volgende:
tja, we weten niet op wie yvonne stemde.
doortje stemde nico. sigrid stemde nico.
toch? of heb ik het mis.
als yvonne nu ook op nico stemde, dan ligt het aan de beantwoording van de verschillende vragen of iemand een antwoord meer fout had dan de anderen.
dus theoretisch: y en s alle vragen goed, d 1 vraag fout, doortje er dus uit.
en dan is nico de mol.
quote:In de chat stelde ik deze vraag aan Sigrid. Sigrid vertelde dat het haar idee was om eerst naar de nooduitgang te zoeken.
Op 23 februari 2001 18:21 schreef CJ het volgende:
Gelukkig hadden ze eerst de nooduitgang opgezocht zodat ze op tijd konden ontsnappen. Wiens idee zou dit geweest zijn?
Dat was maar goed ook, want nu blijkt dus dat Nico met opzet het alarm had laten afgaan in het museum. Maar omdat ze wisten waar de nooduitgang was, konden ze die binnen 2 minuten vinden. (Ze hadden 5 minuten om weg te komen, mocht het alarm af gaan).
quote:Begin mei ga ik alweer voor geloof ik de 6e keer naar Schotland, heb lekker een Fly/Drive genomen om alle plekken nog weer eens langs tegaan.
Op 24 februari 2001 00:00 schreef evert het volgende:
naast alle complimenten voor de opzet, ook complimenten voor de beeldopnamen. echt geweldig mooi, heb schotland al 2x gezien maar wil zo weer terug.
en de muziek, vooral de eindtune is fantastisch.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 24-02-2001 00:20]
PS Goed zo Barb (en die andere 9? )
[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 24-02-2001 14:05]
Volgende week lijkt me ook wel een mooie uitzending omdat je dan eigenlijk vanalles uit het standpunt van de Mol bekijkt.
Ik ben gisterenavond niet thuis geweest en ik heb dus de laatste aflevering opgenomen.
Na vandaag heerlijk uitgeslapen te hebben en met m'n beste vriendin de stad in te zijn geweest, was mijn idee op lekker met een pot thee en een zak paaseitjes op de bank bovengenoemde aflevering te gaan bekijken.
O ja, voordat ik ging zitten, nog ff de voice mail afluisteren........
Oh leuk, ook een berichtje van mijn liefie......
DIE VROEG OFDAT IK HET OOK ZO GRAPPIG VOND DAT NICODE MOL WAS
Ik laat de teleurstelling wat bezinken en ga morgen de laatste aflevering maar kijken.
Heeft iemand misschien al iets gehoord over een nieuwe Belgische serie. Er waren toch ooit ook een paar Vlaamse fokkers?
quote:En, vond je het grappig?
Op 24 februari 2001 17:23 schreef Elegantly Wasted het volgende:O ja, voordat ik ging zitten, nog ff de voice mail afluisteren........
Oh leuk, ook een berichtje van mijn liefie......
DIE VROEG OFDAT IK HET OOK ZO GRAPPIG VOND DAT NICODE MOL WAS![]()
![]()
![]()
Wat een zak hooi zeg, dat liefie van je, dat ie de boel zo verklapte voor je
Ben nu wel benieuwd naar as vrijdag, om eens te zien hoe Nico te werk gegaan is bij al die opdrachten en waardoor zeker Sigrid er heilig van overtuigd was dat hij de Mol was, en al vrij snel, wat haar de zege dus opleverde.
Vanavond de laatste...
quote:Idem!
Op 02 maart 2001 13:47 schreef DIGGER het volgende:
Ik ga zeker kijken!
En dan is het echt over
Ik hoop dat ze in Belgie dit jaar nog een Mol doen, want een jaar wachten is toch wel lang, iig was het wel leuk om hier te discussieren over wie het nu wel of niet was
[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 02-03-2001 15:21]
quote:
Op 02 maart 2001 15:11 schreef easy-going het volgende:
Ik heb deze week al afkickverschijnselen gehad, ik was weken bezig met me af te vragen wie nu toch die Mol was.....vanavond nog even kijken of er nog aanwijzingen over het hoofd gezien zijn......en waar we teveel achter gezocht hebben :pEn dan is het echt over :´(
Ik hoop dat ze in Belgie dit jaar nog een Mol doen, want een jaar wachten is toch wel lang, iig was het wel leuk om hier te discussieren over wie het nu wel of niet was
quote:Geen Belgische Mol
Op 02 maart 2001 15:13 schreef Marble het volgende:
Er komt dit jaar GEEN Belgische Mol...
Dit wordt een emotionele avond dan
Toch een heel jaar wachten dus
p.s. Negeer de post die hierboven staat, ik deed eventjes iets fout
[Dit bericht is gewijzigd door easy-going op 02-03-2001 15:19]
Al met al, heel knap. geweldig programma. Nu zelf aanmelden?
En de andere twee geheime aanwijzingen...tja. Gaan we nu volgend jaar allemaal onze video's constant terugdraaien? Wel grappig gedaan trouwens. Ik vond het de keer in het museum iets duidelijker dan bij de aanval op het fort.
Ik heb ook niet gezien dat Nico bij de bieb naar rechts ging. Ik vroeg me zelf ook af of het wel uitgezonden is.
Aanmelden?
Ja maar dan alleen als de Mol
en die leader... volgend jaar 9 tv's regelen, naast elkaar zetten en alle afleveringen exact tegelijk starten, dan zie je meteen als er iets anders is.
quote:De mijne niet in ieder geval!
Op 03 maart 2001 10:19 schreef EyE het volgende:
Maar bestaan er huis-tuin-en-keuken-videospelers die versneld achteruit het geluid kunnen laten horen?
Wat ik opvallend vond, was dat ze het kennelijk geen aanwijzing vonden dat Nico in de eerste uitzending als allereerste in beeld kwam. Had gedacht dat dat als aanwijzing zou worden opgevoerd. Misschien toch gewoon toeval?
En ook dat er in een paar opeenvolgende uitzendingen een slowmotion-shot van Nico werd getoond tijdens de executie. Toch geen aanwijzing? Of zijn ze er mee gestopt omdat het teveel zou opvallen?
Ook het feit dat Nico in de donkere cel zat werd niet als aanwijzing opgevoerd.
Al met al vond ik de 'verborgen' aanwijzingen wat karig.
Géén Belgische Mol dit jaar???? Wat een sof! Onbegrijpelijk, want het was toch in België helemaal dé televisiekraker van de laatste jaren.
Misschien willen ze nu eerst de volgende Nederlandse serie afwachten, zodat ze de opdrachten kunnen overnemen?
Als we er nou eens voor zorgen dat een Fok!ker de Mol van volgend jaar wordt.... En ons dan weer stiekum op de hoogte houdt....
quote:Ik vond het wel een beetje een sof, die aanwijzingen.....met dat geluid was veel te vergezocht, alleen die leader is dan misschien een klein hintje.
Op 03 maart 2001 13:02 schreef Jane het volgende:Wat ik opvallend vond, was dat ze het kennelijk geen aanwijzing vonden dat Nico in de eerste uitzending als allereerste in beeld kwam. Had gedacht dat dat als aanwijzing zou worden opgevoerd. Misschien toch gewoon toeval?
En ook dat er in een paar opeenvolgende uitzendingen een slowmotion-shot van Nico werd getoond tijdens de executie. Toch geen aanwijzing? Of zijn ze er mee gestopt omdat het teveel zou opvallen?
Ook het feit dat Nico in de donkere cel zat werd niet als aanwijzing opgevoerd.
Al met al vond ik de 'verborgen' aanwijzingen wat karig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |